İnan ki ben de Emre! Pehlivan tefrikası gibi devamını da bekliyorum!
Henüz ortada uçak model vs bişey olmadığı için bu laf salatası kısmına bir süre daha devam edebilirim
Eşimin deyişiyle "riv riv" potansiyelim yüksek
Evet, K100 motoru atlamışım. Kusura bakmayın.
Estağfurullah Levent Bey, 5000 kelimelik yazıda bir kelimeyi atlamak gayet normal
Biraz önce telefonun browserinden foruma girmeye çalıştım bir hata mesajı ile giremedim meğer evren hocam mesaj yazıyormuş forum kilitlendi elinize sağlık. Yarısını okudum yarısını ilk fırsatta okuyacağım. Malum sizin hikaye tadında bilgi konularınız mükemmel.
Teşekkür ederim Mustafa Bey
yalnız forumun kilitlenmesi ile bir alakam olmadığını beyan ederim
Forum üyeliğimin silinmesi için gereğini arzederim.
Yok öyle kurtulamazsın, forumdan gidersen bundan sonraki mesajımı (40.000 karakter limitini zorlamayı düşünüyorum
) kelime kelime münferit mesajlar olarak whattapptan yollarım sana
Vallahi öyle, ama oturdum hesap kitap yaptım, gayet mümkün
malumun ben detaylara girince akıntıya kapılıp nereye gideceği meçhul yollara sapabiliyorum. Ama işin içinden "detaylandırmayı" çıkartırsam gayet hızlı çalışabiliyorum. Bu Ziroli tasarımlarının da (özellikle gövdelerinin) enteresan bir inşaa yöntemleri var ve iskelet çok hızlı ortaya çıkabiliyor. Ben de merakla ve hevesle bekliyorum tecrübe etmeyi
Malum bu adamın tasarımlarının çoğunluğu 2. dünya savaşı uçakları ve onlar da esas ilgi alanım, inşaat yöntemini kanım ısınırsa çok çekici modeller var listede
...
Şimdi bir iki bişii var. Öncelikle jet modeller hiç de öyle abartılı hızlı olmak zorunda değiller. Normal bir model gibi uçurulabiliyorlar. Sonuçta Hezarfen'de uçan pylon uçakları her zaman jetlerden kat kat hızlıydılar.
...
Hız tamamen modele göre değişecektir abim. Aynen senin de söylediğin gibi hızlı uçmak "zorunda olmayan" modeller var ki misal seçtiğim model gibi, ama daha ileri seviye modeller havada kalmak için hızlı olmak zorundalar. Jet uçakları sanılanın aksine "en hızlı" radyo kontrollü modeller değildir, DS planörlerinin çıktıkları hızı görünce kuyruklarını sıkıştırıp hangara çekilirler
Öte yandan hızlı uçmak zorunda olmayan bir model bile eğer yapısı uygunsa kötü bir gaz kontrolü ile çok kısa sürede çok fazla hızlanabilir ve pilotunun başına dert açabilir. Bir yandan kastettiğim de bu. O yüzden benim eğitim için seçtiğim model biraz tombul olsun, kanatları düz olsun falan ki öyle gaza dokununca fırlayıp saçma sapan hızlara çıkmasın.
...
İkincisi geçiş o kadar abarttığın gibi değil. Gaz kestiğinde türbinin gecikmesi pek önemli değil ama gaz açarken olan gecikme önemli. Bunu da 800 etre pist rahatlıkla offset eder. Yani son yaklaşmaya pekaa takatli ve süratli gelip 800 metrede bir yere teker koyabilirsin.
Üçüncüsü benim bildiğim adaptasyon için nitro ya da benzinli modelin gaz kanalına delay vererek alıştırma yapmak oldukça faydalı oluyor.
...
Hah işte, ben de tam ikinci maddedeki mevzudan ötürü "hazır elimde bu pist imkanı varken" diyerekten bu işin zamanı geldi demiştim. Söylediğin gibi gazı kapatmaktaki gecikme bu pist sayesine önemsiz oluyor ve başka şeylere daha fazla konsantre olmamı sağlayabilecek. Motorun devir almasındaki gecikme ve ikincil olarak uçağın ivmelenmesindeki gecikmeye alışmak daha önemli bir mesele ve zaten öncelik bunda olacak.
Ayrıca beni tanıyorsan üçüncü maddede yazdığın şeyi çoktaaaaaan yapmış olacağımı da biliyor olman gerek
Geçen sene uçurduğum EDF Mirage 2000'i alma sebebim sadece ve sadece türbin geçişi için bir ön-eğitimi idi. O meretin gazına yaklaşık 5 saniyelik bir gecikme tanımlamıştım. GAzı aniden açsam bile tam gaza çıkması 5 saniyeyi buluyordu. Ayrıca küçük ve oldukça hızlı bir modeldi (muhtemelen Pantherden bile daha hızlı) o yüzden de görsel oalrak da iyi bir çalışma oldu.
Açıkçası geçişi çok da fazla abartmıyorum, evet ilk mesajda yazdığım gibi bilinmesi gereken pek çok ekten var, ama bunları bildikten ve uçuşta bu becerileri kazanmak için çalıştıktan sonra hızlıca öğrenilebilecek şeyler. Ayrıca bu pantherin uçuşunun Me-110 dan daha zor olacağına inanmıyorum. Herşeyden önce 110 çift motorlu
Bu F9F güzel bir seçim gibi görünüyor. Cessna T37'yi andırıyor. Ancak yüksek hücum açısını tolere edebilme ve inişte takatsizliği biraz daha hoşgörebilme açısından delta kanatlı bir uçak da düşünülebilir. Hezarfen'de uçan bir F15 var örneğin...
Abim, delta kanat konusunda haklısın, zaten daha önce bahsettiğim gibi jet eğitim modellerinin belki 4 te 3ü delta kanat ve söylediğin yüksek hücum açısında uçabilmek en büyük avantajları. Ama ben kendi koşullarımı, uçuş tecrübemi ve ilerisi için olan planlarımı dikkate aldığımda benim için uygun olan eğitim modelinin o olmadığına karar verdim. Neden dersen, Öncelikle jetlerde niye yüksek hücum açısıyla uçmak gerekir? Eğer modern bir jet uçuracaksak, küçük kanat alanı ile inişte ve yavaş uçuşta havada kalabilmek için yüksek hücum açısı şart. Peki bir F-86 yada Me-262 uçurmak gibi bir niyet varsa ve bu uçakları bir delta kanat gibi yüksek hücum açısında uçmaya zorlarsak ne olur?
Yani ben kendi hedeflerimde kısa yada orta vadede delta kanatlı bir modern jet kullanma ihtimali görmediğim için (buna tek istisna bir mirage 2000 olabilir belki) özellikle buna yönelik bir beceri kazanmayı öncelikli amaç olarak görmedim. Ayrıca hem pervaneli hem de edf olarak bolca delta kanat uçurdum, konvansiyonel kanatlı uçaklara göre "saçma sapan" derecede yüksek hücum açılarıyla uçabilmelerine ve iniş yaklaşmasının da o şekilde "burnu havada" yapılmasına aşinayım. O yüzden olur da ilerde bir delta kanat jetim olursa (mirage 2000 istisnası gibi) o uçağın gerektirdiği uçuş tarzına alışmamın çok zor olmayacağını düşünüyorum. Kısacası benim bu "geçiş eğitimimdeki" öncelikli ihtiyacımın uçuş karakteristiğine alışmaktan çok motor karakteristiğine alışmak olduğuna karar verdim. sonuçta her uçağın uçuş karakteristiği de kendine has
Valla
@Özgür Evren Varol yemekten sonra çay eşliğinde yazım süper gitti, ellerine sağlık
Senin yazarken aldığın zevki bizler de okurken aldık
Ama itiraf edeyim konu bir anda o kadar dallanıp, farklı yerlere gitti ki, ya nereye gidiyoruz demeden edemedim
Teşekkürler adminim, farkındaysanız henüz ortada uçak yok bişey yok, elde olan iki şey var, motor ve üç pafta plan, onları da henüz koymadım bile. YAni ortada olmayan birşeyleri böylesine anlatmak için konuyu dallandırıp budaklandırıp oradan oraya atlatmaktan başka çarem yoktu. Yoksa nasıl yeni platformun karakter sınırını test edebilirdim ki
Sanırım dün National Balsadaki abiyle ablanın kulakları çınlamış biraz. Gece kitin kesiminin tamamlandığı ve istediğim diğer "dahta"larla birlikte paketin gönderildiği mesajını aldım. Şimdi o dahtaların Amerikanyadaki adresime ulaşmasını bekliyoruz bakalım. Ordaki "salaklar" saçmalamazsa eğer martın ikinci haftası burada olacak şekilde slarım paketi...