M. Ozan ÖZALTUNOĞLU
Çalışkan Uye
Şimdi benim aklıma bir şey geldi...
Uçağın ağırlık merkezi ile denge merkezi arasındaki ilişki uçağın tüm uçuş karakterine ve verimliliğine etkiyen bir faktör. Bu parametreleri değişken olarak kullanan bir uçak tasarlansa... Yani Hoca uçağın arkasına doğru yürürken dengeleme işini, sadece stabilizatörün insidensi ya da verilecek trimler ayarlamasa da; uçağın içindeki yükün, yakıtın veya bunun için tasarlanmış bir ağırlığın yer değiştirmesi ile sağlansa? Gyro gibi...
Bu benim aklıma geldiğine göre mühendislerin aklına zaten gelmiştir elbette. Böyle bir şey mümkün müdür, ne kadar mantıklı bir sistem olur bu? Tasarımı böyle olan bir uçak yok aklımda. Var mı böyle bir uçak? Mesela ağır yük taşıyan kargo uçaklarında mantıklı olur gibime geliyor
Yani mesela kanatlardaki depolar arasında yakıt yükünün yer değiştirebildiğini, bu şeklide yatay dengenin sabit tutulabildiğini biliyoruz. Buna benzer bir şey
Uçağın ağırlık merkezi ile denge merkezi arasındaki ilişki uçağın tüm uçuş karakterine ve verimliliğine etkiyen bir faktör. Bu parametreleri değişken olarak kullanan bir uçak tasarlansa... Yani Hoca uçağın arkasına doğru yürürken dengeleme işini, sadece stabilizatörün insidensi ya da verilecek trimler ayarlamasa da; uçağın içindeki yükün, yakıtın veya bunun için tasarlanmış bir ağırlığın yer değiştirmesi ile sağlansa? Gyro gibi...
Bu benim aklıma geldiğine göre mühendislerin aklına zaten gelmiştir elbette. Böyle bir şey mümkün müdür, ne kadar mantıklı bir sistem olur bu? Tasarımı böyle olan bir uçak yok aklımda. Var mı böyle bir uçak? Mesela ağır yük taşıyan kargo uçaklarında mantıklı olur gibime geliyor
Yani mesela kanatlardaki depolar arasında yakıt yükünün yer değiştirebildiğini, bu şeklide yatay dengenin sabit tutulabildiğini biliyoruz. Buna benzer bir şey