- Katılım
- 7 Ocak 2015
- Mesajlar
- 467
- Tepkime puanı
- 496
- Yaş
- 33
- İlgi Alanı
- Hepsi
Herkese merhabalar;
Uzun zamandır alttan kanatlı bir eğitim modeli yapayım diye aklımdan geçirirken, internette tam da aradığım planı buldum.
Model; Carl Goldberg tasarımı olan "TIGER II" modeli, ancak plan balsa için verilmiş ve 0.55 lik motor tavsiye ediliyordu. Ben modeli strafordan yapacağım ve elektrikli motor kullanacağım için biraz değişiklik gerekiyordu ki işe ilk olarak orjinal planı %80 ölçekli olacak şekilde bastırmakla başladım.
**Planın dosya boyutu yüksek olduğu için buraya ekleyemiyorum. Dileyen aşağıdaki linkten indirebilir..
-- Plandan iki adet çıktı aldım, birini duvara astım, diğerini ise üzerinden çalışmak üzere kullandım ve çok faydasını gördüm, duvarda bütünü görmek işleri çok daha kolaylaştırıyor.
-- Modelin kanadını yine sıcak tel kullanarak 4cm strafordan kestim. Kanat aerofoil yapısı tam simetrik, yani damla biçimli. Kanat birleşiminde wing joiner, fiber boru ayrıca ince çıta kullandım ve her iki kanada 4'er derecelik dihedral verdim.
-- Kanat üzerinde servoların ve iniş takımının yuvalarını açtım. Burada dikkat ettiğim yer, ana iniş takımlarımız kanat üzerinde olduğu için, iniş esnasında tüm yük kanada biniyor. Bu nedenle iniş takımlarını, fiber boru ve çıtaya oturacak şekilde konumlandırdım.
-- Gövdeyi yaparken, mevcut 4cm straforu gövde formunda kestim ve hem plandaki gövde kalınlığına ulaşmak hemde daha temiz bir yüzey elde etmek için dışını kapron ile kapladım. Esc için strafor ve kapron arasında yuva mevcut, oraya sabitledim. Elevator ve rudder servoları gövdenin arka üst kısmına yerleştirdim, ayrıca model alttan kanatlı olduğu için aileronlar için kullanacağım Y kabloyu, gövde üzerinde dik olarak açtığım delikten geçirdim.
-- Modeli yaparken mümkün olduğu kadar orjinale bağlı kalmak istiyordum, bu yüzden hem tecrübe etmek hem de görsel olarak çok daha güzel olması için, ilk defa kaplama kullandım. Sıcak kaplama için imkanım olmadığı için, bende yapışkanlı folyo kullandım ve sonucu oldukça tatmin etti.
-- Normalde plana göre model, önden tekerlekliydi, ancak ben burda da bir değişiklik yaparak modeli bek tekerlekli olarak yaptım, böylelikle yine merak ettiğim taildragger model tecrübesini yaşamak istedim. Eldeki imkanları kullanarak iniş takımlarını da kendim yaptım.
Yalnız burada önemli bir nokta var ki buna çok dikkat etmek gerekiyor. "İniş takımı konumlandırması yapılırken, uçağın ağırlık merkezi; mutlaka ana iniş takımı ve yön tekeri arasında olması gerekli." Arkadan tekerli bir model için benim ilk yaptığım hatayı, yani ana iniş takımı tekerlek eksenini tam ağırlık merkezi üzerinde konumlandırırsanız, model kalkış koşusu esnasında burun üstü dikilecektir. Bunu düzeltmek için, ana iniş takımlarını bükerek ağırlık merkezinin önüne taşımak zorunda kaldım. Görsel olarak göstermek gerekirse, olması gereken konumlandırma şöyle;
-- Modelin, yatay ve dikey stabilizörü için 1cm lik straforu sıcak tel ile ortadan keserek 5mm kalınlığında plakalar oluşturdum ve bunları kullandım. Bu arada yatay dengeleyicide mukavemeti artırmak için ortasından geçecek şekilde, çapı küçük olan fiber boru kullandım. Ardından uçağın tamamının kaplamasını tamamladım.
-- Kanadın gövdeye montajında; gövdeye gömülü plastik somun ve plastik kanat bağlantı vidası kullandım.
Kuyruk tekeri ve rudder bağlantısı işe şu şekilde;
-- Model neredeyse hazır hale geldi, tüm kontroller yapıldı, geçen haftasonu maiden yapmayı planlarken, az önce bahsettiğim iniş takımı konumuyla alakalı sıkıntıyı yaşayınca maidenı başka güne erteledim. Bu arada, canopy için çok vakit ayıramadım, şimdilik geçiçi olarak dosya kapağından yaptığım canopy'yi kullanıyorum.
Uçak ve Rasim abiyi aynı kareye almak da nasip oldu.
-- Yine orjinale bağlı kalmak için süslemeleri de orjinale uygun olarak yaptım, bu konuda çalışmalarım halen devam etmekte.
Model hakkında biraz teknik detay vermek gerekirse;
Kanat açıklığı: 122 cm
Kanat kordu: 22 cm
Gövde uzunluğu: 103 cm
Uçuş ağırlığı: 890 gr
Turnigy D2836 - 8 1100KV motor, 30A ESC, 10X5 pervane ve 3s 2200mah pil setup'ıyla yaklaşık 240 Watt güç elde ediyorum. İlk izlenim olarak, modelin uçuşu gayet tatmin ediciydi. Yaklaşık olarak 7 dakika kadar sportif uçabildim.
Maiden için sahaya babamla gittik ancak ekrana güneş vurduğu için babam pek yakalayamamış uçağı, ben de toplam iki uçuştan model gözüktüğü kadar kısa bir derleme yaptım.
Sonuç olarak, modelin uçuş karakteristiği çok hoşuma gitti, yeni ve güzel bir tecrübe oldu benim için. Ayrıca yapımından da oldukça keyif aldım. Patlarlı üstten kanatlı trainer'ım vardı, şimdi bir de alttan kanat trainer'ım oldu. Sonraki yeni modele kadar, bunlarla pilotaj geliştirmeye devam..
Uzun zamandır alttan kanatlı bir eğitim modeli yapayım diye aklımdan geçirirken, internette tam da aradığım planı buldum.
Model; Carl Goldberg tasarımı olan "TIGER II" modeli, ancak plan balsa için verilmiş ve 0.55 lik motor tavsiye ediliyordu. Ben modeli strafordan yapacağım ve elektrikli motor kullanacağım için biraz değişiklik gerekiyordu ki işe ilk olarak orjinal planı %80 ölçekli olacak şekilde bastırmakla başladım.
**Planın dosya boyutu yüksek olduğu için buraya ekleyemiyorum. Dileyen aşağıdaki linkten indirebilir..
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Plandan iki adet çıktı aldım, birini duvara astım, diğerini ise üzerinden çalışmak üzere kullandım ve çok faydasını gördüm, duvarda bütünü görmek işleri çok daha kolaylaştırıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Modelin kanadını yine sıcak tel kullanarak 4cm strafordan kestim. Kanat aerofoil yapısı tam simetrik, yani damla biçimli. Kanat birleşiminde wing joiner, fiber boru ayrıca ince çıta kullandım ve her iki kanada 4'er derecelik dihedral verdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Kanat üzerinde servoların ve iniş takımının yuvalarını açtım. Burada dikkat ettiğim yer, ana iniş takımlarımız kanat üzerinde olduğu için, iniş esnasında tüm yük kanada biniyor. Bu nedenle iniş takımlarını, fiber boru ve çıtaya oturacak şekilde konumlandırdım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Gövdeyi yaparken, mevcut 4cm straforu gövde formunda kestim ve hem plandaki gövde kalınlığına ulaşmak hemde daha temiz bir yüzey elde etmek için dışını kapron ile kapladım. Esc için strafor ve kapron arasında yuva mevcut, oraya sabitledim. Elevator ve rudder servoları gövdenin arka üst kısmına yerleştirdim, ayrıca model alttan kanatlı olduğu için aileronlar için kullanacağım Y kabloyu, gövde üzerinde dik olarak açtığım delikten geçirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Modeli yaparken mümkün olduğu kadar orjinale bağlı kalmak istiyordum, bu yüzden hem tecrübe etmek hem de görsel olarak çok daha güzel olması için, ilk defa kaplama kullandım. Sıcak kaplama için imkanım olmadığı için, bende yapışkanlı folyo kullandım ve sonucu oldukça tatmin etti.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Normalde plana göre model, önden tekerlekliydi, ancak ben burda da bir değişiklik yaparak modeli bek tekerlekli olarak yaptım, böylelikle yine merak ettiğim taildragger model tecrübesini yaşamak istedim. Eldeki imkanları kullanarak iniş takımlarını da kendim yaptım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yalnız burada önemli bir nokta var ki buna çok dikkat etmek gerekiyor. "İniş takımı konumlandırması yapılırken, uçağın ağırlık merkezi; mutlaka ana iniş takımı ve yön tekeri arasında olması gerekli." Arkadan tekerli bir model için benim ilk yaptığım hatayı, yani ana iniş takımı tekerlek eksenini tam ağırlık merkezi üzerinde konumlandırırsanız, model kalkış koşusu esnasında burun üstü dikilecektir. Bunu düzeltmek için, ana iniş takımlarını bükerek ağırlık merkezinin önüne taşımak zorunda kaldım. Görsel olarak göstermek gerekirse, olması gereken konumlandırma şöyle;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Modelin, yatay ve dikey stabilizörü için 1cm lik straforu sıcak tel ile ortadan keserek 5mm kalınlığında plakalar oluşturdum ve bunları kullandım. Bu arada yatay dengeleyicide mukavemeti artırmak için ortasından geçecek şekilde, çapı küçük olan fiber boru kullandım. Ardından uçağın tamamının kaplamasını tamamladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Kanadın gövdeye montajında; gövdeye gömülü plastik somun ve plastik kanat bağlantı vidası kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruk tekeri ve rudder bağlantısı işe şu şekilde;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Model neredeyse hazır hale geldi, tüm kontroller yapıldı, geçen haftasonu maiden yapmayı planlarken, az önce bahsettiğim iniş takımı konumuyla alakalı sıkıntıyı yaşayınca maidenı başka güne erteledim. Bu arada, canopy için çok vakit ayıramadım, şimdilik geçiçi olarak dosya kapağından yaptığım canopy'yi kullanıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçak ve Rasim abiyi aynı kareye almak da nasip oldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-- Yine orjinale bağlı kalmak için süslemeleri de orjinale uygun olarak yaptım, bu konuda çalışmalarım halen devam etmekte.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Model hakkında biraz teknik detay vermek gerekirse;
Kanat açıklığı: 122 cm
Kanat kordu: 22 cm
Gövde uzunluğu: 103 cm
Uçuş ağırlığı: 890 gr
Turnigy D2836 - 8 1100KV motor, 30A ESC, 10X5 pervane ve 3s 2200mah pil setup'ıyla yaklaşık 240 Watt güç elde ediyorum. İlk izlenim olarak, modelin uçuşu gayet tatmin ediciydi. Yaklaşık olarak 7 dakika kadar sportif uçabildim.
Maiden için sahaya babamla gittik ancak ekrana güneş vurduğu için babam pek yakalayamamış uçağı, ben de toplam iki uçuştan model gözüktüğü kadar kısa bir derleme yaptım.
Sonuç olarak, modelin uçuş karakteristiği çok hoşuma gitti, yeni ve güzel bir tecrübe oldu benim için. Ayrıca yapımından da oldukça keyif aldım. Patlarlı üstten kanatlı trainer'ım vardı, şimdi bir de alttan kanat trainer'ım oldu. Sonraki yeni modele kadar, bunlarla pilotaj geliştirmeye devam..
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol