İyi akşamlar.Farklı bir konuda ASP 52 motorumun uçuş sırasında krank milinin kırılması nedeniyle üretimi durduğundan dolayı yedek parçasını da bulamayacağımı düşünerekten yeni OS55AX motor satın aldım.Derken bugün Facebookta bir modelci ağabeyim benimle iletişime geçerek 2.el olarak parçanın elinde olduğunu söyledi.Fiyatı da uygun aslında ancak şuan maddi olarak müsait olmadığım için alamadım.Çözebilirsem parçayı da alıp ASP 52'yi de tekrar çalışır hale getirmek istiyorum.ASP'yi halledebilirsem parçayla ilgili sıkıntı olmazsa yeni OS55AX'in hemen rodajını yapmayacağım.Şuan kutusundan çıkarmaya bile kıyamıyorum sevinçten, çocuk gibi mutluyum.
Belki duruma göre OS55AX'i de Rodaj yapıp kullanmaya başlayabilirim duruma göre.Benim diğer Uçağım Phoenix Tiger 3 üzerinde de OS55AX motor var.Çok sevdiğim harika bir motordur kendisi.Uçağın kurulumunu bir kaç sene önce bir modelci ağabeyim yapmıştı sağolsun, rodajını da o yapmıştı.Modelcilik ve motorlar konusunda en bilgili kişi kendisi bulunduğum yerde.Ancak son yıllarda hayat şartlarından dolayı modelcilikten uzak kaldı.İlginç bir şekilde motor rodajı yapmaktan çok keyif alan bir insan.
Ancak rica etsem uğraşıp tekrar yapar mı emin değilim.Rodaj konusunda yardım alabileceğim başka modelciler de var ancak onun kadar iyi yapabileceklerini düşünmüyorum.Bu süreçte iğne ayarları,motor bakımı gibi konularda epey yol katettim fakat şuana kadar hiç Rodaj yapmadım.Rodaj konusunu daha önce de araştırmıştım şuanda da araştırmaya devam ediyorum, az çok kafamda fikir oluştu diyebilirim.Fakat bir yandan da Rodajın çok önemli olduğunu çok dikkatli yapılması gerektiğini forumdan okuyoruz.Sümer ağabeyimin dediği gibi rodaj esnasında fakir ayarın zararlı olabileceği gibi çok zengin ayarın da motora zarar verebileceği durumu var ABL gömleğin silindirik forma geçmemesinden dolayı.Bu nedenle biraz çekiniyorum motora zarar verirsem diye.Öte yandan bu işi de öğrenmek istiyorum.
Zaten kullanma kılavuzunda 10 saniye 4 zamanlı sesi verecek şekilde, 10 saniye de 2 zamanlı sesi verecek şekilde depoyu bitirin şeklinde talimat mevcut.Kafama takılan başlıklar şöyle;
1- Sizce rodajı kendim yapmalı mıyım? Yoksa deneyimli ağabeyime mi yaptırmalıyım?
2- Rodaj sırasında termometre kullananları görüyorum.Kullanımı şart mı? Sıcaklık tam olarak nereden ölçülmeli ve en yüksek hangi sıcaklıkta çalışmalı motor? Nelere dikkat edilmeli?
3- Rodaja başladıktan sonra 20 dk ara verip tekrar çalıştır şeklinde mi? Yoksa depo bitene kadar rodaja devam edilmeli mi? Kaç depo rodaj yapılmalı yerde ve hep aynı şekilde mi olmalı 10 saniye 2 zamanlı 10 saniye 4 zamanlı sesi verecek şekilde?
4- Yerde 3 depo kullanım kılavuzunda belirtildiği gibi rodaj yaptık diyelim.5 Litre yakıt bitene kadar iğne ayarı zengin olacak diye okudum.Uçuş öncesi iğne ayarı nasıl olmalı? Nasıl belirleyeceğiz ne kadar zenginleştireceğimizi? Rodajı bitmiş motorda devirin düşmeye başladığı yerden 2 tık zenginleştiriyorduk, burada daha zengin olmalı diye tahmin ediyorum ancak ne kadar olacak? Bir de motorun çalışma süresi arttıkça bir tık daha fakir ayarlanıyor sanırım büyük iğne.Sanıyorum en çok zorlanacağım yerlerden biri bu olacak.
Şimdilik aklıma takılanlar bunlar.Şimdiden çok teşekkür ederim ilginiz için.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol