[Foto]: 20.10.2013 Solaklar Bulusmasi

  • Konbuyu başlatan Ragýp SARI
  • Başlangıç tarihi
  • 6,154
Güzel bir gün olmuş. Bugün aranızda olmayı çok istedim, ama olmadı. Akşam üzeri aradığımda II. Mehmet söylediğinde Mesut'un uçağına üzülmüştüm. Şimdi diğerlerini de görünce daha da üzüldüm. :'( Tek tesellim bir başkasına zarar vermeden atlatılmış olması. Kırım ve kayıp yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun diyorum.
 
Güzel bir gündü. Kırımlar moral bozdu. Ama kırıma da adapte olup gereğini yaptık yaktık yıktık ;D Balıklar muhteşemdi eline sağlık tekrar Yavuz... Çayı ben unuttum :-\ Aslında pillerin gazabı diyelim bu uçuş gününe. Önce alıcı pilimin bitik olduğunu son anda farkettim, RCG 26 benzinli mototrumun düzensiz çalışması ve ayarları için 3 kere cowlingi söktüm taktım. (Her biri yarım saat). Ama sonunda baktıkki ateşleme pilim bitmiş.. :) Bunu farkettiğimizde hava kararıyordu. Alel acele 2 depo deneme uçuşu yaptım.
Genel anlamda yılda binlerce lira para verdiğiniz uçuş pistlerinde bile göremeyeceğiniz uçak şöleni ve pilot showlarını Solaklarda yaşadık. Ve Solaklar için alışılmadık bir İLK oldu: Yücel Solaklar'dan kırımsız döndü :D

Herkese teşekkürler....
 
[Foto]: 20.10.2013 Solaklar Bulusmasi

benim kadrajıma takılan kareler



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Eline sağlık üstad, her zaman olduğu gibi benden önce davrandın ;)
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Foto]: 20.10.2013 Solaklar Bulusmasi

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Eline sağlık üstad, her zaman olduğu gibi benden önce davrandın ;)

abi sabahtan beri 2 3 kere denedim forum hata verdi hep :D eklediklerimde uçup gitti linkleri tekrar düzenlemem gerekti yorucu oldu ama güzel oldu :D bende sendeki görselleri sabırsızlıkla bekliyorum :D

bu arada P47 geliyor bugün sıkı tutun :D ama konu açmıycam nazarmı değiyor anlamadım :lol: :lol: :lollol: :lollol:
 
[Foto]: 20.10.2013 Solaklar Bulusmasi

Mesut AKIN' Alıntı:
abi sabahtan beri 2 3 kere denedim forum hata verdi hep :D eklediklerimde uçup gitti linkleri tekrar düzenlemem gerekti yorucu oldu ama güzel oldu :D bende sendeki görselleri sabırsızlıkla bekliyorum :D

bu arada P47 geliyor bugün sıkı tutun :D ama konu açmıycam nazarmı değiyor anlamadım :lol: :lol: :lollol: :lollol:
Allah allah, sabah sabah bakım çalışması mı vardı hosting firmasında :rolleyes: O zaman 2 kat eline sağlık üstad :)

Ne P47 mi geliyor :rolleyes:

Ya üstad valla senin hızına yetişmek imkansız, artık orası kesin :thumbup:

Nazar konusuna gelince mümkündür valla. O yüzden yapıp, uçup, çekip yayınladıktan sonra konu açarız bizde ;) Her zaman riski minimize etmekte fayda var, değil mi %p
 
Mesut hayırlı olsun, bide bana çok hızlı diyorlardı, sen benden daha hızlısın maşallah :)
 
Birkaç günlük soğuk ve gök gürültülü kuvvetli yağış sonrası güzel bir bayram hediyesi gibi bir hava vardı dün. Saha zemininde onca yağmurdan hemen hiç iz kalmamıştı. İlk Solaklar deneyimime göre sabah erken gidilmemesi gerektiği için bu sefer bacanakla öğleye doğru yola çıktık. :) Sahaya vardığımızda güzel bir insan kitlesi çoktan gelmiş ve uçaklarını hazırlamıştı. Günün nasıl geçtiğini hatırlamıyorum ama şu an her yanım ağrıyor. Yoruldum mu nedir anlayamadım. :)
Günler öncesinden Mesut ile Sea Fury kol uçuşu yapacağız diye sözleşmiştik. Ben de o nedenle yanıma Sea Fury ve Seagull P51'i almıştım. Zemin özellikleri nedeniyle ikisinin de hatalı tercih olduğu günün ilerleyen saatlerinde ortaya çıkacaktı.
Mesut Sea Fury'yi heyecanla hazırladı. Biz "scale uçakta nasıl olur da retract olmaz" muhabbetine girdik. Biz laflarken uçak hazırlanmıştı bile. Test pilotu olarak Serdar Salta seçilmişti. :) Uçak son derece düzgün ve oldukça kısa bir koşu sonrası yerden kesildi. Güzel bir yükseliş sonrası düz uçuşa geçti. Kumanda da Serdar'da olduğu için ben artık sorun olmaz diye başka yere döndüm. Birkaç saniye sonra uçakta bir gariplik hissettim. Sanki aşırı nose up trimli gibiydi. Nasıl olsa trimle düzeltir diyordum ki uçak birden sola meyletti. Birkaç saniye içinde sola yatış artarak graveyard spiral dediğimiz pozisyona girdi. Kontrol kaybı gibiydi. Serdar çabalıyordu ama nafile. Ne yazık ki o halde çakıldı. Hepsi birkaç saniyeye sığan bu olay sonunda Mesut'cuğum ne olduğunu anlamamış halde bakar vaziyetteydi. Bu kadar severek isteyerek alıp hazırladığı uçağın bu şekilde kırımı gerçekten çok üzücü ama olayın sebebi kumanda kaybı ise iş daha da korkutucu boyuta geliyor.
Uçak aslında biraz epoksi, biraz CA ile onarılabilecek haldeydi ama Mert her yanını kırınca yakmak zorunda kaldık! :D :p
Gün içinde Serdar birkaç uçak daha kırdı. :) Yakında bir Hobbyshop işine gireceğine dair söylentiler var. Artık bilemeyeceğim! :D
Koca günü, hatalı uçak tercihleri nedeniyle toplam üç sorti uçuşla geçirdim. İlk uçuş bir seneye yakın süredir uçmamış P51 ile oldu. El yapımı strutlardan birinin setuskuru saçmalayınca kalkış sorunlu oldu. Uçuşun ortalarında motor stop edince iniş takımlarını korumak adına açmayıp karın üstü inerek hasarı önledim. Ama sonra gün boyu strut ile uğraşmaktan o uçakla uçamadım bir daha.
Sea Fury ile iki sorti uçtum. Yine zemin nedeniyle kalkışlar sıkıntılıydı. Ayrıca dikkatimi çeken çok önemli bir nokta vardı. Kocaeli ekibi klasik bir patterne uymadan uçuyor. Dün rüzgar çok hafif hatta zaman zaman sıfırdı. Olduğunda da tam karşımızdan esiyordu. Böyle bir durumda kıdemli bir arkadaşın olaya el koyup pattern ve iniş kalkış yönünü belirlemesi bence uygun olurdu. Lütfen kimse yanlış anlamasın ve kusuruma bakmasın ama dün havada zaman zaman kaos yaşandı. Bence bu konuda bir an önce ciddi bir eğitimle başlayan önlemler alınması gerekiyor.
Onca kırım ve sıkıntı arasında mangalda balık ilaç gibi geldi. Alan, hazırlayan, sunan herkesin ellerine sağlık. Mükemmel bir palamut yedim. Tadı hala damağımda.
Son olarak dün kırk yıl düşünsem aklıma gelmeyecek bir kazayı ucuz atlattığımı yazayım. Mesut'un uçağına yaptığımız Viking töreni için yanımda bulundurduğum primus tipli çakmağı kullandım. Çakmağın alevi açık havada zor seçiliyor. Bir de butonu bırakınca hemen sönmüyor. Uçağı tutuşturup geri çekilirken gözlüğünü düzeltmeye kalkarsan ve elinde hala çakmak varsa rahatlıkla kulağını yakabiliyorsun. Şu anki bulgularıma göre birbuçuğuncu derece yanık olmuş kulak kepçemde. Uçuş alanında binbir türlü kaza görmüştüm ama kulağını yakmayı başaran modelci herhalde yoktur. :D
 
[Foto]: 20.10.2013 Solaklar Bulusmasi

Mesut AKIN' Alıntı:
....
bu arada P47 geliyor bugün sıkı tutun :D ama konu açmıycam nazarmı değiyor anlamadım :lol: :lol: :lollol: :lollol:
Hadi hayırlı olsun Mesut'um. Bu Sea Fury senin Thunder Bolt'la arana girmişti zaten. :lollol:
Şimdi aradan çekildiğine göre tekrar hedefe dönme zamanı. :)

Valla bence de konuyu sonradan aç bu sefer, ne olur ne olmaz. ???
 
Özgür arkadaşımız Capslamış bizi :D :lol: :lol: :lol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
VALLA SÜMER BEY UÇUŞ PATTERNİ HAKKINDA SÖYLEDİKLERİNİZİ YILLARDIR UYGULAMAYA ÇALIŞMAMIZA RAĞMEN GEREK HEYECANDANDAN GEREKSE BİZLERİN ACELECİLİĞİNDEN DOLAYI BİR TÜRLÜ OTURTAMADIK.. ARAMIZA YENİ KATILAN MODELCİ ARKADAŞLARIMIZ VE ARTIK VETERAN SAYILANLARLA BİRLİKTE UMARIM BAŞIMIZA VAHİM BİR KAZA GELMEDEN BU KONUYU
İVEDİLİKLE ÇÖZERİZ
 
[Foto]: 20.10.2013 Solaklar Bulusmasi

Sümer Abi, ( * )

Öncelikle günün çok güzel bir özetini yapmışsın keyifle okudum, eline sağlık. :bravo:

Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçak aslında biraz epoksi, biraz CA ile onarılabilecek haldeydi ama Mert her yanını kırınca yakmak zorunda kaldık! :D :p
Mesut elime bir tornavida verdi ve uçağı pert etme konusunda bende ciddi mesai harcadım. :laugh: Hatta az daha Sümer abinin şakaları ciddiye dönecek ve sağlam modeli kırmış olma pozisyonunda kalacağım diye korktum bir ara. :lollol: :lol:

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ayrıca dikkatimi çeken çok önemli bir nokta vardı. Kocaeli ekibi klasik bir patterne uymadan uçuyor. Dün rüzgar çok hafif hatta zaman zaman sıfırdı. Olduğunda da tam karşımızdan esiyordu. Böyle bir durumda kıdemli bir arkadaşın olaya el koyup pattern ve iniş kalkış yönünü belirlemesi bence uygun olurdu. Lütfen kimse yanlış anlamasın ve kusuruma bakmasın ama dün havada zaman zaman kaos yaşandı. Bence bu konuda bir an önce ciddi bir eğitimle başlayan önlemler alınması gerekiyor.
Sümer abi inanmayacaksın belki ama bu konu üzerine sanıyorum bizim kadar kafa yormuş bir ekip daha zor bulunur. Biz bu konuda sürekli kafa yoruyor fakat tedbir, önlem ve kuralları uygulamamaktan müthiş bir keyif alıyoruz. Şahsen ben son olarak özellikle Solaklar'da tatsızlık çıkmaması adına bu konuda yapılabilecek çok fazla birşey olmadığına kanaat getirmiş durumdayım. Bizim ekibin sevdiği patern yeni bir akım " KAOS Paterni " :laugh: Her birimiz birer Özgür Willy olmak istiyoruz çünkü. Çok basit olarak dün sahada helikopterimle sadece 2 pil uçabildim ( bir pil ile modelim 5:30 dakika uçuyor zaten topu topu ) ve bu uçuşlarım sırasında arkamdan kalkan uçaklar, konsantrasyonumu bozan motor sesleri ve iner inmez alel acele sahada kaçmak zorunda kaldığımdan başka birşey hatırlamıyorum. Ki biz prensip olarak grup kararı gereği uçak ile helikopter aynı anda bile uçmuyoruz esasında. :lollol:

Solaklar gibi değil de bir resmiyeti olması sebebiyle Sivil Havacılık Meslek Yüksek Okulu bünyesinde modelcilere tahsis edilmiş olan Arslanbey pistinde bu durumu değiştirecek yaptırımlar olabilecek. Şahsen ben buna ihtiyaç olduğunu düşünüyorum ve bu yönde atılan bütün adımları destekliyorum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Son olarak dün kırk yıl düşünsem aklıma gelmeyecek bir kazayı ucuz atlattığımı yazayım. Mesut'un uçağına yaptığımız Viking töreni için yanımda bulundurduğum primus tipli çakmağı kullandım. Çakmağın alevi açık havada zor seçiliyor. Bir de butonu bırakınca hemen sönmüyor. Uçağı tutuşturup geri çekilirken gözlüğünü düzeltmeye kalkarsan ve elinde hala çakmak varsa rahatlıkla kulağını yakabiliyorsun. Şu anki bulgularıma göre birbuçuğuncu derece yanık olmuş kulak kepçemde. Uçuş alanında binbir türlü kaza görmüştüm ama kulağını yakmayı başaran modelci herhalde yoktur. :D
Geçmiş olsun abi. Gerçekten kırk yıl düşünse insanın aklına gelmeyecek bir kaza. Paylaşım için teşekkürler. Çakmaklar konusunda daha dikkatli olacağız bundan sonra. %p

* Yüzyüze tanışma şansı bulduk. Abi dememden yana bir sıkıntı yoktur umarım.
 
[Foto]: 20.10.2013 Solaklar Bulusmasi

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ayrıca dikkatimi çeken çok önemli bir nokta vardı. Kocaeli ekibi klasik bir patterne uymadan uçuyor. Dün rüzgar çok hafif hatta zaman zaman sıfırdı. Olduğunda da tam karşımızdan esiyordu. Böyle bir durumda kıdemli bir arkadaşın olaya el koyup pattern ve iniş kalkış yönünü belirlemesi bence uygun olurdu. Lütfen kimse yanlış anlamasın ve kusuruma bakmasın ama dün havada zaman zaman kaos yaşandı. Bence bu konuda bir an önce ciddi bir eğitimle başlayan önlemler alınması gerekiyor.

Türker Akgün' Alıntı:
Sümer abi inanmayacaksın belki ama bu konu üzerine sanıyorum bizim kadar kafa yormuş bir ekip daha zor bulunur. Biz bu konuda sürekli kafa yoruyor fakat tedbir, önlem ve kuralları uygulamamaktan müthiş bir keyif alıyoruz. Şahsen ben son olarak özellikle Solaklar'da tatsızlık çıkmaması adına bu konuda yapılabilecek çok fazla birşey olmadığına kanaat getirmiş durumdayım. Bizim ekibin sevdiği patern yeni bir akım " KAOS Paterni " :laugh: Her birimiz birer Özgür Willy olmak istiyoruz çünkü. Çok basit olarak dün sahada helikopterimle sadece 2 pil uçabildim ( bir pil ile modelim 5:30 dakika uçuyor zaten topu topu ) ve bu uçuşlarım sırasında arkamdan kalkan uçaklar, konsantrasyonumu bozan motor sesleri ve iner inmez alel acele sahada kaçmak zorunda kaldığımdan başka birşey hatırlamıyorum. Ki biz prensip olarak grup kararı gereği uçak ile helikopter aynı anda bile uçmuyoruz esasında. :lollol:

Solaklar gibi değil de bir resmiyeti olması sebebiyle Sivil Havacılık Meslek Yüksek Okulu bünyesinde modelcilere tahsis edilmiş olan Arslanbey pistinde bu durumu değiştirecek yaptırımlar olabilecek. Şahsen ben buna ihtiyaç olduğunu düşünüyorum ve bu yönde atılan bütün adımları destekliyorum.
Geçmiş olsun abi. Gerçekten kırk yıl düşünse insanın aklına gelmeyecek bir kaza. Paylaşım için teşekkürler. Çakmaklar konusunda daha dikkatli olacağız bundan sonra. %p
Sümer abi öncelikle sizinle de sonunda yüzyüze tanışabildiğimiz için çok memnun oldum. Günün güzel özeti için ayrıca teşekkürler.

Abi biz de çok şükür alınma falan yok. O yüzden lutfen siz de kendinizce doğru bildiklerinizi bizlerle gönül rahatlığı için de paylaşın.

Bu uçuş kuralları konusu gerçekten bir yılan hikayesi ne yazık ki :-\ Türker aslında her şeyi çok güzel bir şekilde özetlemiş durumda. Benim çok fazla bir ilavede bulunmama gerek kalmamış.

Bu durum bir şekilde bir gün öyle ya da böyle çözülecek, burası kesin. Umarım bu çözüm öncesi kimsenin canına ve malına olumsuz bir şey olmaz.
 
Gunun en guzel videosunu dort gozle bekliyorum. 100cc'lik devin hover yaparken smoke açması :D