Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Kanatta önde ve arkada iki joiner var. Yaklaşık 6 mm kontra. Bunlar tam birleşim yerinden kırık. Joinerlerin içine ikişer adet 4 mm 12 cm delik deldim. Tabii ki tam ekseninde delemedim ve her bir joinerde bir delik joiner kutusunu da deldi. Sorun değil. Uygun boyda kestiğim M4 sonsuz vidaları (yivleri nervürlü demir gibi daha iyi tutunma sağlar düşüncesi ile kullandım) metal epoksiye bulayarak deliklere çaktım. Ayrıca içten delinen joiner yuvalarına da 4 mm kontra ve epoksi ile takviye yaptım.
Fotoğraf gelecek...
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şu anki görünüm bu. Oldukça "Ortopedik" bir onarım olacağa benziyor. Karşı tarafın deliklerini de elden geldiğince hassas olarak ölçüp deldim. Tam birleşme yerinde üst üste otururlarsa sorun olmaz. Yoksa karşı tarafın deliklerinin ilk bir iki cm bölümünü 5 hatta 6 mm olarak genişleteceğim.
Sümer Bey, kolay gelsin! Delikleri her iki kanatta da aynı doğrultuda delmek imkansız. Karşı tarafın deliklerinin başlangıç kısmını 5-6 mm daha geniş delmek durumunda, 4mm vida ile arada kalacak boşluğu epoksi mi dolduracak, veya başka düşündüğün bir şey var mı?
Bir de, resimde bir pervane ve arkasında bir motor var. O motor çok silindirli mi? Öyleyse nedir, nerede kullanılması düşünülüyor, vs.
Başka sorum yok sayın yarg..Pardon, bir an kendimi kaptırdım!...
Ömer Bey, delikler tam kanat birleşme hattında çakışırsa içeride çubuklar zaten uygun pozisyonda bükülecek otomatikman. Aradaki boşluğu da metal epoksi dolduracak. Zaten öyle bir genişletme yaptığımda yaklaşık 12 cm'lik deliğin ilk bir ya da iki cm bölümü geniş olacak. Derindeki kısmı yine 4 mm kalacak. Aslında bu hali ile kısmi bir test fit yaptım. Güç bela ayırdım. Yani iş görecek gibi görünüyor şimdilik. Bir de orta ve dış kanat parçasının birleşme yüzeyindeki kontralara da güveniyorum. Onlar da en az 5 mm kalınlıkta. Dış parçanın en iç kısmında flap servo yuvası var. Birleştirip yapıştırdıktan sonra flap servosunu çıkarıp içeriden bir iki ağaç vidası salsam mı diye de düşünüyorum doğrusu.
Dikkatlerden kaçmayan o motor OS IL300. Dört silindirli dört zamanlı inline 50 cc nitro motor. Birkaç kez çalıştırıp test ettik. Şu an herhangi bir yerde kullanımı planlanmadı. Çünkü ona uygun bir model bulmak zor. Ciddi modifikasyon gerektirir sanıyorum. Şimdilik kolleksiyon parçası olarak duruyor. Bana da bir arkadaşımın hediyesi.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanadı yapıştırdım. Preste epoksinin iyice kürleşmesini bekliyor. 24 saat ellemeyeceğim. Yarın akşamı heyecanla bekliyorum. Bakalım yeterince sağlam olacak mı...
Kanadı yapıştırdım. Preste epoksinin iyice kürleşmesini bekliyor. 24 saat ellemeyeceğim. Yarın akşamı heyecanla bekliyorum. Bakalım yeterince sağlam olacak mı...