ESM Corsair 85" 60cc

Pull pull kabloları ile bek teker yekeleri arasında yay var mı abi? Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla yok.
Araya ekleyeceğin çeki yayları ile bir ön gerilim verip, retract kapalı iken de kablolar bir miktar tansiyonda kalabilir. Hem yerden gelen titreşimlerin direk servoya gitmesini de bir miktar engeller. Herhalde retract kapalı iken kabloların gevşemesi ve sehim yapması sıkıntı değildir ama titreşimi sönümlemek için yay güzel olurdu bence abi. Bir düşün derim Sümer abi :).
Bir ESM uçağında kuyruğa fazladan toplu iğne bile koymamak lazım. Şu anki halinde eklenecek yayların herhangi bir pozitif katkısı olmayacak. Çünlü pull pull telleri retractın kapanma yönünün aksi istikametteler. Örneğin arka retractın öne toplandığı P51'de yay kullanmazsam retract tellere takılıp yarıda kalabiliyor. Burada böyle bir risk yok. Yine de tekrar bir bakarım.

Edit: Özür... Farklı bir şey söylemişsin. Sonradan fark ettim. Ona da bakacağım.
 
Araya ekleyeceğin çeki yayları ile bir ön gerilim verip, retract kapalı iken de kablolar bir miktar tansiyonda kalabilir. Hem yerden gelen titreşimlerin direk servoya gitmesini de bir miktar engeller. Herhalde retract kapalı iken kabloların gevşemesi ve sehim yapması sıkıntı değildir ama titreşimi sönümlemek için yay güzel olurdu bence abi. Bir düşün derim Sümer abi :).

Sopa loading... :lol::lol::lol:
 
Pull pull kabloları ile bek teker yekeleri arasında yay var mı abi? Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla yok.
Araya ekleyeceğin çeki yayları ile bir ön gerilim verip, retract kapalı iken de kablolar bir miktar tansiyonda kalabilir. Hem yerden gelen titreşimlerin direk servoya gitmesini de bir miktar engeller. Herhalde retract kapalı iken kabloların gevşemesi ve sehim yapması sıkıntı değildir ama titreşimi sönümlemek için yay güzel olurdu bence abi. Bir düşün derim Sümer abi :).
Anlatımınıza bu örnek olabilir.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bir de gövde videosu gelsin...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hocam arka teker için ayrı rudder için ayrı servo var galiba? arka teker kapalıyken sadece redder çalışıyor açıkken ikisi birden mi çalışıyor? eğer öyleyse arka teker açıkken rudderin çalışmayıp sadece arka tekerin çalışması mantıklı olurmu?
 
Hocam arka teker için ayrı rudder için ayrı servo var galiba? arka teker kapalıyken sadece redder çalışıyor açıkken ikisi birden mi çalışıyor? eğer öyleyse arka teker açıkken rudderin çalışmayıp sadece arka tekerin çalışması mantıklı olurmu?
Olmaz çünkü kalkışta rudder olmazsa olmaz bir eleman.
 
Olmaz çünkü kalkışta rudder olmazsa olmaz bir eleman.
Allah Allah rudder sadece pist üstünde uçağı yönlendirmek (taksi) için kullanılmıyor muydu, öyle biliyorum ben :laugh:

Hatta bizim uçakçı arkadaşlar elden attıkları için boş yere maliyet olmasın diye rudder'a servo bile takmıyorlar. Warbird'lerde ihtiyaç oluyor demek ki :lol:
 
Son düzenleme:
Allah Allah rudder sadece pist üstünde uçağı yönlendirilmek için kullanılmıyor muydu, öyle biliyorum ben :laugh:

Hatta bizim uçakçı arkadaşlar elden attıkları için boş yere maliyet olmasın diye rudder'a servo bile takmıyorlar. Warbird'lerde ihtiyaç oluyor demek ki :lol:
Allahın işleri :lol:
 
Uçak yakıtsız ve denge ağırlıksız halde 12.8 kg geldi. Xicoy'un CG aleti ile yaptığımız kontrolde, firewall hizasına 3 kg ağırlık istiyor.
Birisi demiş miydi??? Konu içindeki mesaj 'ESM Corsair 85" 60cc'
Güzel bir demir halka kestirip halledeceğiz. 800 cc yakıtla toplam kalkış ağırlığımız 16.5 kg olacak.
 
Uçak yakıtsız ve denge ağırlıksız halde 12.8 kg geldi. Xicoy'un CG aleti ile yaptığımız kontrolde, firewall hizasına 3 kg ağırlık istiyor.
Birisi demiş miydi??? Konu içindeki mesaj 'ESM Corsair 85" 60cc'
Güzel bir demir halka kestirip halledeceğiz. 800 cc yakıtla toplam kalkış ağırlığımız 16.5 kg olacak.
Abi, daha agir bir motor taksan ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Halkamızı hesaplayıp kestirdik. 3100 gram geldi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


CG kontrolü sırasında spinnere koyduğumuz 150 gram kadar ağırlık sistemin hesapladığı ek ağırlıktan yarım kilo kadar azaltmıştı. Tabii spinner firewall'dan 20 cm kadar önde olunca böyle oluyor.
Biz de yeni, iri ve ağır bir spinner yapalım dedik.
Böyle başladık...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Buraya geldik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu spinnerin öngörülen ağırlığı 550 gram civarında. Bu da büyük demir halkanın epeyce traşlanacağı anlamı taşıyor.

Spinner 500, ek ağırlık 1500 ile kurtarırsak, 15 kg civarında uçarız diye bir ümidimiz var. Motorun verilerine göre de statik çekiş 16 kg.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari