ESM Corsair 85" 60cc

Çok heyecanlı bir projeye benziyor merakla takipteyim. Elinize sağlık umarım başarılı bir Maiden flight görürüz.
 
Sümer abi, istisnasız bütün modelcilerin hayallerini süsleyen bir proje. :heartxf:

Bu ağırlıkla iniş konusundaki endişeler bir adrenalin pompalıyor ama ben gönülden inanıyorum başaracağına. :saygilar:

İnerse senindir, inmezse Büyükçekmece Gölü'nün :lollol:
 
  • Haha
Tepkiler: Ömer Erkan
Darısı benim başıma:D Sıradan planlanmış bir uçağa benzemiyor. Her şeyi ince ayrıntısına kadar yapan firma uygun olacak ağırlığı da düşünmüştür herhalde
 
ESM firması kapanalı çok oldu. En son 10 sene önce burada 50cc SeaFury konusu açmıştım. Tabii her warbircünün rüyalarını bir Corsair süsler. Senelerdir birkaç el değiştiren ve yarım yamalak toplanmış olan bu uçak Burak Gizer kardeşimin elinde de yıllanmaya başlayınca artık duruma el koyma zamanıdır dedim.
Uçak klasik bir ESM. Toplanması için birçok yerde modifikasyon gerekiyor. Ama yavaş da olsa ilerliyor.
Önce kanada giriştim. Aileron menteşeleri hatalı takılmıştı ve aileronlar 5 derece falan hareket ediyordu. Söküp yeniden yapıştırdım. Hitec 645MG servoların zırlaması asla kesilmiyordu. Feetech servolarla değiştirdim. Uçakta çift alıcı var. Kanatta 1 ile 8. kanal alıcı çalışıyor. Böylece toplam 10 servo içeren kanat gövdeye tek bir güç kablosu ile bağlanıyor. Gövdede de 9-16. kanalı kontrol eden ikinci bir alıcı var. O da gövdedeki servolardan sorumlu. (Alıcılar FrSky RX8R, kumanda Radiomaster TX16S).
Güzel proje Sümer abi. İlgiyle takipteyim.

Anladığım kadarıyla bir alıcı sadece kanadı, diğer alıcı ise sadece gövdedeki servoları kontrol ediyor.
Sol aileron bir alıcıda, sağ aileron bir alıcıda olsa, eğer elevatör de çift servo ise onları da iki alıcıya bölüştürsen nasıl olur :)
Oldu da bir servo kilitlendi ya da alıcıya bir şey oldu en azından diğer alıcı ile uçak hala uçurulabilir olur.
 
Güzel proje Sümer abi. İlgiyle takipteyim.

Anladığım kadarıyla bir alıcı sadece kanadı, diğer alıcı ise sadece gövdedeki servoları kontrol ediyor.
Sol aileron bir alıcıda, sağ aileron bir alıcıda olsa, eğer elevatör de çift servo ise onları da iki alıcıya bölüştürsen nasıl olur :)
Oldu da bir servo kilitlendi ya da alıcıya bir şey oldu en azından diğer alıcı ile uçak hala uçurulabilir olur.
Evet bu doğru ama o zaman ortalık kablo salatasına dönecekti. Aslında her bir alıcıma bir slave alıcı da bağlayabilirim. O imkan da var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarven Bedikoğlu
Bir de gövde videosu gelsin...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Arka teker açık ya da kapalı iken gergilerde fark oluyor mu Sümer abi ?

Mekanizmayı bilmediğimden merak ettim, retract pivot yaptığında halat yekesini hareket ettiriyor mu ?
 
Arka teker açık ya da kapalı iken gergilerde fark oluyor mu Sümer abi ?

Mekanizmayı bilmediğimden merak ettim, retract pivot yaptığında halat yekesini hareket ettiriyor mu ?
Arka teker kapalıyken onun pull pull telleri gevşiyor. Servosu ortada sabitleniyor.
 
Arka teker kapalıyken onun pull pull telleri gevşiyor. Servosu ortada sabitleniyor.
Pull pull kabloları ile bek teker yekeleri arasında yay var mı abi? Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla yok.
Araya ekleyeceğin çeki yayları ile bir ön gerilim verip, retract kapalı iken de kablolar bir miktar tansiyonda kalabilir. Hem yerden gelen titreşimlerin direk servoya gitmesini de bir miktar engeller. Herhalde retract kapalı iken kabloların gevşemesi ve sehim yapması sıkıntı değildir ama titreşimi sönümlemek için yay güzel olurdu bence abi. Bir düşün derim Sümer abi :).