"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Tamer aslında bahsettiğin durum tamamen model ile alakalı. Çaylak ile akrobasi yapmak zaten uçağın tasarımına ters düşüyor.

Normalde elektronik seçimini modelin tamamlanmış haline göre yapmak daha doğrudur. Modelin yapısı, ağırlığı, boyutları, kullanılabilecek pervane boyutu; seçim için birer parametredir.
Örneğin bu motoru Zagi tipi modellerde kullanman uygun olmaz, zagi için daha ufak pervane çeviren, yüksek kV lı motor tercih etmen gerekir. Aynı şekilde, küçük boyutlu modellerde kullanırsan ağır geleceği için; daha büyük ve ağır modellerde kullanırsan da yetersiz geleceği için verim alamazsın.

Sonuç olarak benim görüşüm; bu motor Çaylak boyutlarında ve ağırlığındaki modeller için kullanılabilir. Ama kesin bunu al, mükemmel motor diyip, ilerde olası bir pişmanlıkta beni hatırlamanı istemem. :)

Şunu da hatırlatayım, yalnızca çaylakta kullanacağım ve biraz loop atarım biraz invert uçarım diyorsan, hangi motor olursa olsun, kanat, elevatör gibi yerleri mutlaka güçlendirmende fayda var. :laugh:

Kolay gelsin.
 
Elbette öyle haklısınız Can abi.Aslında akrobasiden kastım hover yapmak değil tabiki :lol: Şuan mevcut motorla %90 gaz ile sakin uçuş yapabiliyorum ama pek sağlıklı olmadığı düşüncesindeyim.Belki yanlış ifadede bulundum.Uçağın limitleri ve karakterinin izin verdiği kadar akrobasi yapmak istiyorum.Örneğin loop,tono biraz daha hızlı uçuş gibi.Bendeki motor tam gazla 700gr çekiş gücü veriyor, sizin kullandığınız motor yanılmıyorsam 1130gr çekiş gücü üretiyor.Hızlı uçuş ve randımanlı tırmanış,akrobasi gibi beklentilerimi karşılar mı emin olamıyorum.
 
Tamer az önce uçuş videolarını tekrar izledim, sonra Ömer abimizin yorumu dikkatimi çekti;

Omer Erkan' Alıntı:
Bu uçakla bundan daha iyisi nasıl olur bilemiyorum.

O kadar haklı ki bence de. Senin mevcut motorunla bile gayet güzel uçan ve kaçan bir modelin var. :) Benim Çaylak ile öyle çok akrobasi girişimim olmadı, hızlı uçuş konusu da çok göreceli ve modele bağlı olan bir kavram.
Ama işi sadece matematiğe indirgeyip bakarsak; senin mevcut motorun 150W, Turnigy'nin motoru 336W. Aralarındaki ağırlık farkı ise sadece 30gr civarı olduğunu göz önünde bulundurursak, mutlaka performansı daha da yüksek bir motor almış olacaksın. İlla bu motoru alacaksın diye bir kaide de yok, benzer güçte ve özellikte pek çok motor var. Benim için fiyat/performans oranı makul geldi ve bunu tercih ettim.

Eğer sana yardımcı olacaksa, videodaki modelde Turnigy'nin aynı motoru kullanılmış, ağırlık 700gr civarı ve uçuş bu şekilde. Dediğim gibi performans tamamen modelin yapısı ile alakalı, tabii bir de pilotla.. :laugh:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Motorsuz uçak bile hızlandıktan sonra loop yapabilir. Rüzgarı arkanıza alın son gaz hızlanın hareketi yapar uçak. Tabi hareketi biraz yüksekte denemekte fayda var :)
 
Can abi merhaba, Bidiğiniz gibi yüksek kv li motorlarda küçük pervane kullanıyoruz.Sizin kullandığınız motora 11 inch pervane takıp kullanılabilir mi? Sizin deneyimlerinize dayanarak daha güçlü motor almaya gerek var mı? Veya önerebileceğiniz daha güçlü motor?
 
Tamer benim de elektrik motorları hakkında deneyimim az, o nedenle sana somut tavsiyelerde bulunamıyorum. Ben 11 lik pervane ile hiç denemedim ama şu linki inceleyerek, 3S gerilimde değişik pervaneler için bu motor hakkında datalara ulaşabilirsin. (4S performası nasıldır ben de bilmiyorum.)



Ben araştırırken düşündüğüm bir başka motor ise şuydu;



Daha ağır bir motor. Aralarında güç bazında az bir fark var. 4S performası güzel ama daha yüksek amperli ESC ye ihtiyaç duyacaktır. Motor mount, pervane adaptörü gibi şeyleri ayrıca satın alman gerekiyor. Açıkcası tüm bildiğim bunlar bu motor hakkında da.

Zaten elindeki mevcut ESC ve pil ile devam etmeyi düşünüyorsan, bunlara göre motor seçimi yapman gerekecek. Benimde uygulama anlamında fazla tecrübem olmadığı için elimden geldiğince teorik olarak yardımcı olmaya çalıştım ancak nihai karar senin Tamer. :)
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Merhaba, Can Şişmaneli abimin kullandığı motorun aynısını sipariş etmiştim.Aslında montajını yapalı biraz zaman geçmişti fakat fırsat bulamadım.Motorun montajını yaptıktan sonra ilk defa bugün test edebildim.Uçuştan önce tüm kontrolleri yaptım ve yaklaşık %60-65 gaz aralığında 8 dakika uçuş yaptım.Ara ara tam gaz açtığım oldu tırmanış için.Hava hafif rüzgarlıydı.Daha önce bahsettiğim ayar sorununu hallettim.Pushrod olarak şemsiye teli, ve 2.1mm stopper kullandım.Pushrod'a para vermek istemeyenlere şemsiye telini öneririm. :laugh: Çekinceniz olmasın, tel hiçbir şekilde bükülmez gayet dayanıklı.Çok stabil,sorunsuz ve keyifli uçan bir model oldu.Hatta loop,tono hareketleri bile yaptım.Uçuşumu ağıllar bölgesine giden yol üzerinde gerçekleştirdim.Uçuş yaptığım sırada birkaç misafir de geldi yanıma.Tahmin edebileceğiniz gibi klasik sorular ile karşı karşıya kaldım mesela bu uçağı nasıl indireceksin gibisinden ;D
8 Dakikalık uçuşun ardından indiğimde hücre voltajları 3.8v civarındaydı.Bundan sonra uçuşlarımda buzzer kullanacağım.Sizler için uçuşu kayıt edip, upload ettim.Yardımlarını esirgemeyen tüm hocalarıma teşekkür ediyor,Saygılarımı sunuyorum. :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Tamer eline sağlık modelde stabiliteyi yakalamışsın uçuş da çok güzel


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hadi gözün aydın Tamer. Ilk uçuş için oldukça başarılı :bravo: Bu arada dönüşlerde Rudder kullanımı simulator de biraz daha çalışmanı tavsiye ederim ;) Tekrar paylaşım için biz teşekkür ederiz :)
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

mevlüt yılmaz' Alıntı:
Tamer eline sağlık modelde stabiliteyi yakalamışsın uçuş da çok güzel


Sent from my iPhone using Tapatalk
Teşekkür ediyorum Mevlüt abi.Sevdiğim bir uçuşu var.Gövdeyi,Yatay ve Dikey stabiliteyi tekrar yapmayı planlıyorum.Ek olarak Wing Tiger tarzı ön ve ana iniş takımı da eklemek istiyorum cowling ile beraber.Fakat elimde malzeme yok.Uygun bir set nerede bulunur bilmiyorum.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hadi gözün aydın Tamer. Ilk uçuş için oldukça başarılı :bravo: Bu arada dönüşlerde Rudder kullanımı simulator de biraz daha çalışmanı tavsiye ederim ;) Tekrar paylaşım için biz teşekkür ederiz :)
Yanlış anlaşılma olabilir bu model aslında ilk uçağım değil.Coota Amphibian,Wing Tiger,FT 3D,FT Spitfire,Çaylak bunlar sırasıyla sahip olduklarım modeller.Şuan sadece Çaylak trainer modelim var ve onu uçuruyorum.Öğrenci bütçesi ile anca bu kadar oluyor.Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ediyorum, birgün simülatör kumandası alırsam pratik yapacağım.Bu arada Cowling,Wing Tarzı ön ve ana iniş takımı tavsiyesinde bulunabilirseniz sevinirim.Motorda inişten sonra zorlanma oluşmaya başladı.Hafif sıkışmış gibi duruyor.Bazen normale dönüyor.Büyük ihtimalle içerisine toprak tanesi kaçtı.İniş takımı ve Cowling şart oldu.Ön iniş takımını rudder ile kontrol etmek istiyorum.Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.Çok teşekkürler :)
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Bugünkü uçuştan videoları sizlerle paylaşmak istiyorum konuyu canlandırmak adına.Hava oldukça rüzgarlıydı fırtına vardı desem yalan olmaz rüzgar şiddetliydi buna rağmen uçak bana mısın demedi.Looplar, Tonolar yaptım çok keyifliydi.İyi seyirler

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Büyük abisi ile aynı kadraja girmesi süper olmuş :lol: Paylaşım için teşekkürler Tamer, ellerine, emeğine sağlık :bravo:
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Büyük abisi ile aynı kadraja girmesi süper olmuş :lol: Paylaşım için teşekkürler Tamer, ellerine, emeğine sağlık :bravo:
Aynen abi benim için daha keyif vericiydi.Belirttiğim gibi fırtına vardı."Ne olursa olsun uçuracağım kırılırsa kırılsın'' diye içimden geçirdim.Looplar ve tonolar yaptım gayet iyiydi.Böyle bir forumun kurulmasında emeği geçen herkese teşekkürler.Çaylak modelinin yapım ve uçuş videolarını/resimlerini diğer modelcilerden de bekliyoruz. :bravo:

Rasim Öztürk' Alıntı:
Model daha çevik abisinden :D
Rasim abi aslında uçağın fiziksel yapısına ve uçuş karakteristiğine aykırı ama bir yerden sonra farklı şeyler denemek istiyor insan :laugh:
 
Tamer bakyorum da yeni motorunla tam da istediğin gibi uçabiliyorsun, o sebeple çok sevindim memnun kalmana :D
Gerçekten maşallah, uçuşlar çok güzel olmuş, ayrıca modeli ne kadar sağlam yapmışsın bana mısın demiyor o kadar harekete. Benim Çaylak emekliye ayrıldığı için, artık videosu da olmuyor malesef. Senin uçuşlarını takip ediyoruz artık. :thumbup: