"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Uzun zaman sonrasında hafta sonu pazar şirket pikniği olduğundan dolayı Mehmet abilerin ekibe katılamayacağımdan. Uçarsa uçar uçmazsa en fazla kırılır o da bir tecrübe olur diyerekten yanıma arkadaşımı da alıp solaklar pistine uçuş yapmaya gittim.


İlk uçuş çok kısa sürdü ağırlık merkezini ayarlayamadığımdan dolayı kalkışta uçağın burnu havaya fazla dikildi. Tecrübem olmadığından dolayı en iyisi daha fazla havalanmadan indireyim diyerekten gazı kestim ve malesef kuyruk kısmı kırıldı. Hemen ağacın gölgesine geçtim yanımda götürdüğüm hızlı epoxi yapıştırıcı ile yapıştırdım ve kurumasını bekledim.


İkinci uçuş için tekrar havalandım 1 dk ya yakın havada kaldım ama kontrollerde sıkıntı vardı ve sebebi belirsin sağa çekiyordu uçak. Tekrardan iniş yapmak istedim ama biraz sert bir iniş yaptım ve uçağın burnu 3 parçaya ayrıldı. Tekrardan gölgeye çekildim ve burunu tekrardan topladım.
Ağırlık merkezini iyice ayarladım bütün bildiğim kontrolleri gözden geçirdim ve piste tekrardan yöneldim.


Üçüncü uçuşumda gayet güzel bir uçuş elde ettim ama tabiki tecrübe olmadığından saçma bir uçuş oldu ama güzel bir şekilde havalandım uçtum ve inişimi yaptım. Sanki havadayken pil biraz kaydı ağırlık merkezi arkaya doğru gitti. Bunu inişte sonrasında pili sabitleyerek çözdüm.
Dördüncü uçuşumda gayet güzel geçti ve güzel sayılabilecek bir iniş yaparaktan uçuşumu sonlandırdım.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kendi yaptığımız modelleri havada görmek ayrı bir duygu :thumbup: Kırımsız uçuşlar :RCKolik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhittin Şentürk
Çok güzel bir uçuş olmuş. Videoyu izleyince ilk uçuş olduğuna inanmak zor? Tebrik ederim☺ Kırımsız uçuşlar?
Şu anda 26 yaşındayım ve 15 li yaşlarda bir uçağım olmuştu THK dan hazır alınmış bir wingdragon modeliydi. Malesef o zaman 3. uçuşta kanadı bağlayan lastiklerin kopması sonucu uçağım düşmüştü ve parasızlıktan malzeme temini yapıp uçuramamıştım. Similasyon çalıştım ama gerçek uçuş gerçekten çok farklı. Bu videodaki uçuşu yağpmadan önce uçağı iki kere düşürdüm ama sonuç olarak düşe kalka öğrendik bişeyler.
bence gayet guzel ucurmussunuz iniste cok iyi olmus , ilk baslarda eve saglam ucak goturmek pek kolay olmuyo tebrikler
Yapıştırıcıyı yanımda taşıyorum parçalandıkça yapıştırıyorum :)

Muhittin, şeytanın bacağını kırdın demek! Azmedince oluyor. Ama keşke bir haber verseydin, hiç olmazsa belki uğrayabilirdim.
Abi alanda çok durmadım bizimkiler Bağırganlı'daydı onların yanına geçtim uçuştan sonra. Seni çağırıp senden önce alandan ayrılmak da olmazdı.

Kendi yaptığımız modelleri havada görmek ayrı bir duygu :thumbup: Kırımsız uçuşlar :RCKolik:
Kesinlikle çok eğlenceli ve kırılsa bile onarımı basit oluyor.
 
Sahibinden temiz kullanılmış çıtır hasarlı çaylak model uçak 50 bin tl abartılmış (sigortadan para alabilmek için) hasar kaydı var. Ön tamponda çizik harici hiçbir sıkıntısı yoktur.

Şaka bir yana solaklarda bugün Ömer Erkan abim ile yaptığımız uçuş esnasında nedeni belirsiz kanatlardaki servonun kendi kafasına göre hareket etmesiyle güzel bir çakılma gerçekleşti.

Videosunun olmasını isterdim ama malesef çekimde olan bir kameramız yoktu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Geçmiş olsun,:(
Aynı şekilde çok başıma geldi. Basit yapıyoruz diye modellere 3-5 dolarlık ucuz servolar takıyoruz. Sonra bir kaç günlük emek telef oluyor.:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhittin Şentürk
Geçmiş olsun.Benzer bir sorunu bir ağabeyimin eğitim modelinin ilk uçuşunda yaşamıştık.Yerde gerekli kontrolleri yapmıştım havada sizin tarif ettiğiniz gibi model yalpalayıp kafasına göre hareket etti.Sorunun kaynağı ise BEC devresindeki arızaydı üstelik bu olay sıfır ekipmanda meydana geldi.Sizde de benzer bir problem olabilir diye eklemek istedim.
 
Geçmiş olsun.Benzer bir sorunu bir ağabeyimin eğitim modelinin ilk uçuşunda yaşamıştık.Yerde gerekli kontrolleri yapmıştım havada sizin tarif ettiğiniz gibi model yalpalayıp kafasına göre hareket etti.Sorunun kaynağı ise BEC devresindeki arızaydı üstelik bu olay sıfır ekipmanda meydana geldi.Sizde de benzer bir problem olabilir diye eklemek istedim.


Bu ilk değil önceden de yapmıştı böyle birşey, Ömer abi uçuruyordu düşürmemişti. Umudum var bulacam bu sorunun nedenini :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Olur öyle şeyler, daha pahalı modellere geçince daha pahalı servoların daha güvenli olduğunu düşüneceksin. Sonra onlar da arıza yapınca benim yaptığım gibi böyle mesajlar yazacaksın...
En pahalı uçağımda bile en ucuz servoları kullanıyorum. Şimdiye kadar hiç servo arızası nedeniyle uçak kaybetmedim. Ama pahalı servo kullanan kişilerin servolarının arızalandığını çok gördüm.
Hiç bir zaman servoları limitlerine zorlamam.
 
En pahalı uçağımda bile en ucuz servoları kullanıyorum. Şimdiye kadar hiç servo arızası nedeniyle uçak kaybetmedim. Ama pahalı servo kullanan kişilerin servolarının arızalandığını çok gördüm.
Bu durumda ucuz servolar daha kaliteli gibi bir sonuç çıkıyor abi :laugh:

Şaka bir yana elektronik işi şans işi. Ucuz ya da pahalı, şans her daim devrede. Ama şunu unutmamak lazım diye düşünüyorum, ucuz malzemelerde kalite kontrol doğal olarak daha düşük seviyede oluyor.
 
Ben ekonomik sınıfta tabir edilen birçok servo kullandım bunlardan biri de el yapımı modellerde kullandığımız Towerpro SG90 servodur.Şuana kadar hiçbirinde en ufak bir problem yaşamadım.Dediğiniz gibi bu iş şans işi ve sonuç itibariyle pahalı servoların bile sorun çıkarmayacağının garantisini kimse veremiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
kanadin icine gommelisiniz , kanada lehim makinesiyle cetvel kullanarak oyuk acabilirsiniz , yalniz dihedral oldugu icin bastan basa tek parca karbon koyamayacaksinjz bu nedenle kanat birlesim yerlerini esnemeyecek sekilde saglamlastirmaniz gerek , 5mm karbon isinizi gorur . citada esner en saglami karbon olacaktir . resimde ustte 50cm 5mm karbon kanadin altinda da 5 mm bastan sona karbon boru var
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

kanadin icine gommelisiniz , kanada lehim makinesiyle cetvel kullanarak oyuk acabilirsiniz , yalniz dihedral oldugu icin bastan basa tek parca karbon koyamayacaksinjz bu nedenle kanat birlesim yerlerini esnemeyecek sekilde saglamlastirmaniz gerek , 5mm karbon isinizi gorur . citada esner en saglami karbon olacaktir . resimde ustte 50cm 5mm karbon kanadin altinda da 5 mm bastan sona karbon boru var
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Merhaba, kanadın içine oymadan çubuk yerleştirebilir mi ya da bu işlem için başka önerileriniz var mı?