Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,795
Tepkime puanı
43,713
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Modelimiz biraz eski :D ama forumda kullanıcısının hiç de az olmadığını görünce kalıcı bir konu başlığı altında yaşadığımız, okuduğumuz tecübeleri derli toplu paylaşalım istedik :RCKolik:

Öneriler ve tavsiyler İLK Mesaja LINK olarak verilecektir :)


Paylaşımda Bulunan Üyelerimiz Önerileri :
Mehmet Kucuksari Öneriler :
Tacettin Şahin Uygulaması :
İlker Sönmez :


Custom Canopy Alternatifi
Alternatif Cyclic Servo Önerisi - Oguzhan : , , ,
Kayış Sistemi : ,
Ekonomik Karbon Kuyruk Borusu alternatifi


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

ZORUNLU Upgrade Önerilerim:
Öncelikle zorunlu kelimesi yanlış anlaşılmasın. Bu upgrade'ler yapılmadan da model gayet başarılı uçuyor :D "Zorunlu" demekle kırım sonrası MIN hasar kasdediyorum

1- Servo Upgrade:
Modelimizde microlarda genelde gördüğümüz "Lineer" servo yerine normal servo kullanıldığı için ve üzerinde gelen servoların dişlisi plastik olduğu için, kırımlar sonrası tıpkı büyük modellerde olduğu gibi kesinlikle dişli sığrılmakta.
Bunun önüne geçmek ya da sığırma oranı düşürmek için :

a- Plastik Dişlilerin Metal ile değişimi.
b- Servo kollarının "Servo Saver Mod" olanlar ile değiştirilmesi.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



2- Servo Kulak Koruyucusu:
Servolar küçük olunca, gövde montaj vidasının fazla sıkı sıkılması veya kırım sırasında alınan darbeler nedeniyle "Kulak" kısımları çok rahatlıklar kırılabilmekte.

Lynx metal kapaklarını almak bir çözüm olsa da çok daha ekonomik bir çözüm var o da aşağıdaki karbon parçayı alıp kullanmak ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



3- Tork Tube Upgrade :
Model klasik Tork tube olunca en küçük kuyruk yere değmesinde dişli sıyırma sorunu yaşanmaktadır. Aşağıdaki upgrade ile bu sorunu kesinlikle tarihe gömüyorsunuz :hoppa: Gönül keşke benzer yapıyı büyük modellerde de kullanabilseydik demeden geçemiyor :laugh:

LX1570 - 180CFX - Vibe Killer Clutch Torque Shaft - Std Length


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



3- Linkler için Silikon Ring :
Faydasından çok emin değilim ama ucuz olduğu için aradaki boşlukları gidermek ve buna bağlı olarak modeli daha rijit uçabilmesini sağlamak amacı ile şu Ring kullanılabilir

Lynx Heli 180CFX Silicone Linkage Ball O-Ring


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



4- Micro Brain Unite :
En güzeli, en faydalısı ve de ne yazık ki en pahalısını sona sakladık. Üzerindeki ünite uçuş olarak gayet başarılı. Özellikle Rolllar, Flip konusunda bir numara. Tek eksiği yeni başlıyor ya da yeni hareket denemek istiyorsanız RESCUE (Kurtarma) özelliğinin olmaması.

Emre kardeşimden aldığın model üzerinde gelen "Micro Brain"den çok memnunum ve şu ana kadar hiç ters çalıştığını görmedim. Tek dikkat edilmesi gereken nokta vibrasyon ve detayları da aşağıdaki konuda paylaşmıştık.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


5- Walkera Skid :
Eğer kırılmasını istemediğiniz bir SKID alayım diyorsanız, küçük bir modifikasyonla Walkera'nı şu skid kullanabilirsiniz. Yanlardan 5 mm geniş ama görsel anlamda rahatsızlık vermiyor. Özellikle yeni hareket denerken can kurtarıcı olabilir ;)

Walkera V120D02S Accessories Upgrade Landing Skid


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



6- Plastik Canopy :
Benim gibi karbon Canopy sevmiyor ama stok canopy çok canlı ve görülür bulmuyorsanız o zaman BLADE 200SR tam size göre. 180'de bence gayet güzel duruyor.

Model üzerindeki gerçek resimlerini de ilave ederim en kısa sürede ;)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: adnan_kaptan
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Modelin son durumunu bilmiyoruz ama zamanında 180 UPGRADE ile ilgili olarak Tacettin bey şöyle bir paylaşımda bulunmuştu. Bu konuyu da link olarak verelim

Blade 180 CFX Ilk Uçuş - Upgrade - Inceleme
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Kendi yaşadığım bir sorun ve çözümünü belirteyim. Helikopteri aldığımdan beri kuyruk servosu 2 kez arıza verdi. Servoyu açıp incelediğim zaman içindeki kabloların zedelendiğini gördüm. Sanırım titreşimden dolayı servo içindeki devre kartı kabloları zedeliyor.2 farklı servoda da (ikiside stok servo) aynı sıkıntıyı yaşadım.Zaten kabloların zedelendiği çok bariz gözüküyor. Kabloları tekrar birbirine bağlayınca servo çalışıyor. Bende servonun içine bir miktar uhupor dökerek servonun kartını ve kabloları sabitledim. Ogün bugün herhangi bir sıkıntı yok :)

Bir diğer sıkıntımda tail casedeki tork tubun aşınarak tail casein içine girmesi. Önceden metal tail case kullanırken plastik tork tube aşınarak havada kuyruk bırakmıştı. Yalnız aşınma dişlilerden değil. Tork tubun düz yüzeyinden. Dünde plastik tail case i metal tork tube aşındırarak tail casein içine girerek havada kuyruk bıraktı. Tork tubu penseyle zor çıkardım. Neden tork tube tail casein içine girmeye çalışıyor ? Fikri olan varmı ?
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

oguzhannn' Alıntı:
Bir diğer sıkıntımda tail casedeki tork tubun aşınarak tail casein içine girmesi. Önceden metal tail case kullanırken plastik tork tube aşınarak havada kuyruk bırakmıştı. Yalnız aşınma dişlilerden değil. Tork tubun düz yüzeyinden. Dünde plastik tail case i metal tork tube aşındırarak tail casein içine girerek havada kuyruk bıraktı. Tork tubu penseyle zor çıkardım. Neden tork tube tail casein içine girmeye çalışıyor ? Fikri olan varmı ?
Ben olayı ne yazık ki tam anlayamadım Oguzhan ? Resimle destekler misin, nerede ne sorun oluyor ??
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mehmet Abi 1 numara ile gösterdiğim tork tube 2 numara ile gösterdiğim yerin içine girmeye çalışıyor. Bu kısmı aşındırıyor.Dün tork tube 2 numaralı kısımdan pense ile çıkardım. Bildiğin bütünleşmişlerdi.
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

oguzhannn' Alıntı:
Mehmet Abi 1 numara ile gösterdiğim tork tube 2 numara ile gösterdiğim yerin içine girmeye çalışıyor. Bu kısmı aşındırıyor.Dün tork tube 2 numaralı kısımdan pense ile çıkardım. Bildiğin bütünleşmişlerdi.
İlk aklıma gelen olasılık, 3 numaralı dişliğin tam olarak case oturmadığı için ok yönünde dışarı olması ve buna bağlı olarak da 1 numaralı dişliğe aşırı baskı yaparak itmeye çalışması ?? Ama bu micro modelde 3 numaralı dişliğin yerine oturmaması teknik olarak mümkün olabilir mi emin de değilim. Sen yine bir kontrol et bakalım buna benzer bir sıkıntı görebilecek misin ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Abi dediğin çok mantıklı. Sonuçta bu dişliyi bir şeyin itmesi lazım. Ama belirttiğin 3 numaralı dişlinin sağa sola oynama şansı yok gibi. Çünkü her iki tarafında bulunan rulmanlarla nerdeyse sıfıra yakın temas ediyor.Ben akşam bir daha inceleyeyim.Bakalım bir şey bulabilecekmiyim.
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Elinde 180 cfx ihtiyac fazlası servo yedek parca vs varsa talibim :laugh:
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Geçen gün Mustafa GÜNEY abiyle muhabbet ederken ortaya şöyle bir fikir çıktı. 180 cfx in main shaftını karbon çubuklardan yapmak. Orijinal shaft 4mm. Şans bu ya alet dolabımdan 4 mm çapında karbon çubuk çıktı. Sanırım 450 lik helinin eğitim ayağının çubuğu. Ama tamda emin değilim. Kesip biçip 4 adet main shaft yaptım. En büyük sıkıntı 2 adet vida deliklerinin arasındaki mesafeyi tam tutturmak. Yarım milim 1 mm arası hatalarla işlemi tamamladım.1 tanesi tam oldu gibi. :) Yarım milim farkta pal açısını değiştireceğinden servo linkleri ile bu fark düzeltilebilir. Ben matkaba tornavida ucu takıp delikleri açtım. Belki daha prof cihazlarla orjinalinin aynısı yapılabilir. Resimdeki en soldaki orijinal. Diğerleri el yapımı :) Orjinalinin çiftine 12 dolara vereceğimize bu şekilde el yapımı bence çok daha mantıklı :)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: adnan_kaptan
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

oguzhannn' Alıntı:
Geçen gün Mustafa GÜNEY abiyle muhabbet ederken ortaya şöyle bir fikir çıktı. 180 cfx in main shaftını karbon çubuklardan yapmak.
Elinize sağlık Oguzhan, güzel fikirmiş :thumbup: Netice de düz bir parça.

Ben orjinali olan metali kullanıyorum ve şu ana kadar ki en az 5 düşüş sonrası herhangi bir sorun yaşamadın çok şükür.

Bu arada orjinal shaftde tam ortada tümleşik bilezik var. Siz bunu nasıl çözdünüz ?

Bir de en sondaki orjinal demişsin ama herhalde Blade 180 için çıkardığı upgrade Carbon shaft olsa gerek doğru mudur ?Şu ana kadar hiç görmedim / dikkat etmedim de :rolleyes:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Abi ürün bu.



Resimdeki bilezik vida ile sıkılıyor. Bende yeni yaptığım shafta bu bileziği takıp vidasını sıktım. Baya zorladım. Aşağı yukarı bir kayma olmadı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

oguzhannn' Alıntı:
Abi ürün bu.



Resimdeki bilezik vida ile sıkılıyor. Bende yeni yaptığım shafta bu bileziği takıp vidasını sıktım. Baya zorladım. Aşağı yukarı bir kayma olmadı.
Anladım %p Şimdi oldu :)

Bu Lynx ne enteresan firma. Daha önceki küçük modellerde Blade main shaft hafif olsun diye karbon yaparlard, Lynx hemen metal upgrade çıkarırdı :rolleyes: Adamlar şimdi metal yapıyorlar, bu sefer de carbon downgrade :laugh: yapıyor ;D :eek:f:
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Anladım %p Şimdi oldu :)

Bu Lynx ne enteresan firma. Daha önceki küçük modellerde Blade main shaft hafif olsun diye karbon yaparlard, Lynx hemen metal upgrade çıkarırdı :rolleyes: Adamlar şimdi metal yapıyorlar, bu sefer de carbon downgrade :laugh: yapıyor ;D :eek:f:

. (nokta) ;D

Abi sadece blade modeller alıp, lynx çıkardığı tüm "upgrade"leri üzerine doldurmayı misyon edinmiş insanlar var. Hatta aynı parça için iki farklı upgrade çıkmışsa, ikisini aynı anda kullanamayacağı için aynı blade modelinden bi tane alanlar varmış :D
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

oguzhannn' Alıntı:
Geçen gün Mustafa GÜNEY abiyle muhabbet ederken ortaya şöyle bir fikir çıktı. 180 cfx in main shaftını karbon çubuklardan yapmak. Orijinal shaft 4mm. Şans bu ya alet dolabımdan 4 mm çapında karbon çubuk çıktı. Sanırım 450 lik helinin eğitim ayağının çubuğu. Ama tamda emin değilim. Kesip biçip 4 adet main shaft yaptım. En büyük sıkıntı 2 adet vida deliklerinin arasındaki mesafeyi tam tutturmak. Yarım milim 1 mm arası hatalarla işlemi tamamladım.1 tanesi tam oldu gibi. :) Yarım milim farkta pal açısını değiştireceğinden servo linkleri ile bu fark düzeltilebilir. Ben matkaba tornavida ucu takıp delikleri açtım. Belki daha prof cihazlarla orjinalinin aynısı yapılabilir. Resimdeki en soldaki orijinal. Diğerleri el yapımı :) Orjinalinin çiftine 12 dolara vereceğimize bu şekilde el yapımı bence çok daha mantıklı :)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Vaaayyy Oğuzhan... Olmuş bu. :).... Bi dene de ben de sonuca göre şaft almam.