Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Lynx Pro belt ve Goblin canopy PIREBALL :laugh: ;D da yarın test için hazır :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Abi görüntü güzel olmuş :)

Bende kayış upgadesi olarak lynxin sadece dişli ve kayış içeren sisteminin montajını yaptım. Dişli kalitesi ve kayış kalitesini çok beğendim. Yalnız kayış gerginliğini normal yaptığım zaman motor ve pil aşırı ısındı. Tork tube sistemde ana rotoru elimle hızlı şekilde döndürdüğüm zaman 4-5 tur atıyordu. Kayış sisteminde 1 tur bile atamıyor. Bu sefer kayışı baya bolladım. Yani kayışı ittiğim zaman karşılıklı olarak birbirine değiyor. Bu şekildede ana rotoru elle çevirdiğimde 1 tur atamıyor. Bu şekilde uçtuğum zamanda eskisi kadar olmasada motor ve pil baya ısındı. Kayış kullanan arkadaşlardaki durum nedir acaba ? Kayışı daha fazla gevşetme şansımda yok.Daha 3 uçuş yaptım. Acaba kayış zamanla biraz daha gevşermi ?
 
  • Sevdim
Tepkiler: Özgür Öztürk
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Emre Kaman' Alıntı:
Benim de bugün 180 ile uğraşmaya biraz vaktim oldu. Lynx jel ve mikro brain yüksekliği, orijinal all-in-one üniye göre oldukça fazla. Buna bir çözüm ararken alt parçayı ters çevirebileceğimi fark ettim :)

Resimlerden de anlaşılacağı üzere lynx jel oldukça kalın. Bir de üzerine mikro brain (ikon) kalınlığı eklenince 180 gibi küçük bir heli için biraz sıkışık bir ortam oluşuyordu frame içerisinde;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Lynx jeli biraz şekillendirerek parçadaki boşluğa uydurdum ve 2-3mm kadar kazanmış oldum. Çok bişey değilmiş gibi görünebilir, ancak frame'in yanından içeri giren kablolar için, örneğin esc kablosu, bu boşluk oldukça önemli. Eski halinde ünite ile frame arasına sıkışan kablolar hem üniteye titreşim iletiyor, hem de karbon tarafından kesilme riskine maruz kalıyorlardı. Tavsiye ederim :)

Güzel çalışma olmuş. Zaten normal şekilde sığması gerçekten zor.
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Kuyruk servom gene arıza vermeye başladı. Ara ara heli yerdeyken komut verdiğimde bile titreme yapıyor. Alternatif olarak baya araştırma yaptım. Ucuz bi alternatif yok :) Yalnız şu servo hız ve boyut olarak iyi duruyor. Yakın zamanda bu servoyu sipariş vereceğim.

 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

oguzhannn' Alıntı:
Abi görüntü güzel olmuş :)

Bende kayış upgadesi olarak lynxin sadece dişli ve kayış içeren sisteminin montajını yaptım. Dişli kalitesi ve kayış kalitesini çok beğendim. Yalnız kayış gerginliğini normal yaptığım zaman motor ve pil aşırı ısındı. Tork tube sistemde ana rotoru elimle hızlı şekilde döndürdüğüm zaman 4-5 tur atıyordu. Kayış sisteminde 1 tur bile atamıyor. Bu sefer kayışı baya bolladım. Yani kayışı ittiğim zaman karşılıklı olarak birbirine değiyor. Bu şekildede ana rotoru elle çevirdiğimde 1 tur atamıyor. Bu şekilde uçtuğum zamanda eskisi kadar olmasada motor ve pil baya ısındı. Kayış kullanan arkadaşlardaki durum nedir acaba ? Kayışı daha fazla gevşetme şansımda yok.Daha 3 uçuş yaptım. Acaba kayış zamanla biraz daha gevşermi ?
Kayışlı sistemlerin mümkün olduğunca gergin olması istenir ki, kayış da kayma olmasın. Hele ki 180 gibi küçük dişli aralığına sahip sistemlerde. Bu nedenle kayışı gerginleştirmeni öneririm.

Belki motor 1-2 tık aşırı ısınacaktır ama ESC aşırı ısınmadığı ve pil ömründe ciddi düşme olmadı müddetçe bence sorun olmaz ;)

oguzhannn' Alıntı:
Kuyruk servom gene arıza vermeye başladı. Ara ara heli yerdeyken komut verdiğimde bile titreme yapıyor. Alternatif olarak baya araştırma yaptım. Ucuz bi alternatif yok :) Yalnız şu servo hız ve boyut olarak iyi duruyor. Yakın zamanda bu servoyu sipariş vereceğim.

Aynen Oguzhan. Ne yazık ki kuyruk servosunun ucuzu yok. HF'de kuyruk için önerilen 2 servodan birisi de buydu diye hatırlıyorum ;)
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kayışlı sistemlerin mümkün olduğunca gergin olması istenir ki, kayış da kayma olmasın. Hele ki 180 gibi küçük dişli aralığına sahip sistemlerde. Bu nedenle kayışı gerginleştirmeni öneririm.

Belki motor 1-2 tık aşırı ısınacaktır ama ESC aşırı ısınmadığı ve pil ömründe ciddi düşme olmadı müddetçe bence sorun olmaz ;)
Aynen Oguzhan. Ne yazık ki kuyruk servosunun ucuzu yok. HF'de kuyruk için önerilen 2 servodan birisi de buydu diye hatırlıyorum ;)

Mehmet abi benim model çok aşırı ısındı. Yani motor mountu tutan vidalar bile sıcacıktı. Mecbur gevşettim biraz. Pilim 50c olmasına rağmen o bile ısındı. Akşam bi denermisin abi ? Elinle rotoru çevirince kaç tur atıyor ?
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Eskisi kadar atmıyor ben de fark ettim. Hatta 1-2 turdan fazla degil hatırladığım kadarı ile.

Mesela öğleden sonda bir uçuş videosu paylaşacağım. Gerçi olu pil takmışım ama yine de o dediğin kadar aşırı ısınma olmadı bende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Kayışı olması gereken ayarda yapmanızı tavsiye ederim. Bende ilk montaj yaptığımda 1 tur bile atmıyordu. Yalnız 4800 rpm de 2-3 pil bitirince pal elle cevirince tıpkı torq tube deki gibi normal turunu atmaya başladı. Başlangıçta bende çekinmiştim ama ıddle up ta birkac pil bitirdikten sonra açılıyor ve normale dönyor.
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Oğuz Gün' Alıntı:
Kayışı olması gereken ayarda yapmanızı tavsiye ederim. Bende ilk montaj yaptığımda 1 tur bile atmıyordu. Yalnız 4800 rpm de 2-3 pil bitirince pal elle cevirince tıpkı torq tube deki gibi normal turunu atmaya başladı. Başlangıçta bende çekinmiştim ama ıddle up ta birkac pil bitirdikten sonra açılıyor ve normale dönyor.
Su an bende 2.el aldığım kuyruk takılı ama kayış sanki sıfır gibi.

Az önce kontrol ettim 2 tur bile dönmüyor. Dediğin gibi kullanıma bağlı esneme olabilir.

Ama olmasa bile sıkıya yakın bir şekilde montaj yapılmasını söylüyor manual :)


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
Blade 180 CFX Tavsiye Edilen Upgrade ve Öneriler

Oğuz Gün' Alıntı:
Kayışı olması gereken ayarda yapmanızı tavsiye ederim. Bende ilk montaj yaptığımda 1 tur bile atmıyordu. Yalnız 4800 rpm de 2-3 pil bitirince pal elle cevirince tıpkı torq tube deki gibi normal turunu atmaya başladı. Başlangıçta bende çekinmiştim ama ıddle up ta birkac pil bitirdikten sonra açılıyor ve normale dönyor.

Teşekkürler abi. O zaman bende kayışı normal gerginliğine getireceğim.
 
200 srx canopyside 180 nin uzerinde fena durmuyor :) Tavsiye ederim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol