Özgür Evren Varol
RcFanatik
- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,668
- Tepkime puanı
- 20,124
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Şimdi gelelim yukardaki fotoların hikayesine
Şu aşağıdaki, 8 Aralık 2020 tarihli mesajı hatırlamakta fayda var önce...
Bu mesajda bahsettiğim ölçüler ve fotolar sağolsun @M. Ozan ÖZALTUNOĞLU tarafından yolladı, o fotoları ve ölçüleri kullanarak ilk taslak tasarımı kontrol ettiğimde gördüm ki bu meretler modele uymayacak (tasarım skeyl çizimlere dayalı, ama model skeyl değil, enteresan bir iniş takımı geometrisi kullanmışlar). Tasarımı ve fotolarla ölçüleri evirdim çevirdim ordan baktım şurdan baktım derken ufak tefek modifikasyonlarla da kurtaramayacağımı, en baştan yeni bir tasarım yapmak gerekeceği gerçeğini kabullendim. Amma velakin nerden nasıl başlasak neyi baz alsak diye düşünürken araya başka modeller ve iki tane taşınma girdi, bir türlü el atamadım derken bu iş de böylece kalakaldı...
İş kalakaldı ama kafadan da silmedik tabi, şu aşağıdaki özlü sözü hatırlamakta ve hatırlatmakta fayda var
Velhasıl, İnjiltireye taşınma sonrasında sertifikasyonlarda kullanmak için uçak ararken, ve sonrasında da çeşitli ekipman vs toparlamak için BMFA ikinci el ilan sitelerine bakınırken birisinin "aranıyor" kısmına bu modelin paçalıklarından arayan ilanına denk geldim, adam modelde bir paçalığın olduğu ama diğerinin eksik olduğu kimsenin elinde olup olmadığını yazmış ilana.
Hemen elemana bir mail attım, dedim ben de bunu bir arkadaşım için yapmaya niyetliyim, ama onda hiç sağlam paçalık yok, o yüzden her istediğimizde foto çekmek ölçü almak mümkün olmuyor, tasarımımda takılıp kaldığım bir konumdayım, eğer sizin de aceleniz yoksa, mevcut paçalıktan bazı özel fotolar ve ölçüler yollarsanız tasarımı tamamlayıp kalıpları üretme şansım olabilir, size de bir set yollarım dedim.
Adam tamam dedi, sonra konuştuk ettik nasıl fotolar gerektiğini anlattım. Üşenmedi arka plana koymak için 1cm kareli plakalar hazırladı, bu plakayı mevcut paçalığın arkasına koyup fotolar çekti yolladı falan. ben de o arka plandaki kareler sayesinde fotoğraflardaki çarpıklıkları giderip ölçülendirme, boyutlandırma fırsatı buldum ve bu fotoğraflarla sıfırdan bir tasarım yapabildim. Tabi öncelik Me262 zümresini memnun etmekte olduğu için bu iş yine epey zaman aldı
Dün de son ölçü karşılaştırması ve ince ayarlar için bu parçaları bastım, adama yazdım bak böyle böyle baskıya geçiyorum, senden son teyit ölçüleri isteyeceğim dedim. Amcam da bu arada kulüpte bir arkadaşından bir çift paçalık bulduğunu, birisinin hafif hasarlı olduğunu ama zaten onun tek bir taneye ihtiyacı olduğu için hafif hasarlıyı kullanmadığını, onu bana yollayabileceğini, böylece direk üzerinden ölçüleri istediğim gibi alıp kalıpları yapabileceğimi yazdı Vallahi cuk oturan bir durum oldu bu, eğer o hasarlı parça en azından kalıp almak için yetecek kadar tamir edilebilecek durumda ise direk onun üzerinden kalıp alıp birebir aynısını yapma fırsatı var demektir Üstelik tasarım açısından en zor kısım olan paçalıkla kanat arasındaki kaportanın da mevcut ve sapasağlam olduğunu yazmış amcam!
Velhasıl kelam, bu Stukanın bacakları çok yakında üşümekten kurtulacak diye umuyorum!
Şu aşağıdaki, 8 Aralık 2020 tarihli mesajı hatırlamakta fayda var önce...
Paçaların taslak çizimleri tamam.. Birkaç detay ölçüye ihtiyacım olacak, onlar da gelince paçalıkla iniş takımının birbiri ile uyumu, kanada oturuşu, gerekli açıklıkların nihai tasarımları falan tamamlanacak...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu mesajda bahsettiğim ölçüler ve fotolar sağolsun @M. Ozan ÖZALTUNOĞLU tarafından yolladı, o fotoları ve ölçüleri kullanarak ilk taslak tasarımı kontrol ettiğimde gördüm ki bu meretler modele uymayacak (tasarım skeyl çizimlere dayalı, ama model skeyl değil, enteresan bir iniş takımı geometrisi kullanmışlar). Tasarımı ve fotolarla ölçüleri evirdim çevirdim ordan baktım şurdan baktım derken ufak tefek modifikasyonlarla da kurtaramayacağımı, en baştan yeni bir tasarım yapmak gerekeceği gerçeğini kabullendim. Amma velakin nerden nasıl başlasak neyi baz alsak diye düşünürken araya başka modeller ve iki tane taşınma girdi, bir türlü el atamadım derken bu iş de böylece kalakaldı...
İş kalakaldı ama kafadan da silmedik tabi, şu aşağıdaki özlü sözü hatırlamakta ve hatırlatmakta fayda var
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Velhasıl, İnjiltireye taşınma sonrasında sertifikasyonlarda kullanmak için uçak ararken, ve sonrasında da çeşitli ekipman vs toparlamak için BMFA ikinci el ilan sitelerine bakınırken birisinin "aranıyor" kısmına bu modelin paçalıklarından arayan ilanına denk geldim, adam modelde bir paçalığın olduğu ama diğerinin eksik olduğu kimsenin elinde olup olmadığını yazmış ilana.
Hemen elemana bir mail attım, dedim ben de bunu bir arkadaşım için yapmaya niyetliyim, ama onda hiç sağlam paçalık yok, o yüzden her istediğimizde foto çekmek ölçü almak mümkün olmuyor, tasarımımda takılıp kaldığım bir konumdayım, eğer sizin de aceleniz yoksa, mevcut paçalıktan bazı özel fotolar ve ölçüler yollarsanız tasarımı tamamlayıp kalıpları üretme şansım olabilir, size de bir set yollarım dedim.
Adam tamam dedi, sonra konuştuk ettik nasıl fotolar gerektiğini anlattım. Üşenmedi arka plana koymak için 1cm kareli plakalar hazırladı, bu plakayı mevcut paçalığın arkasına koyup fotolar çekti yolladı falan. ben de o arka plandaki kareler sayesinde fotoğraflardaki çarpıklıkları giderip ölçülendirme, boyutlandırma fırsatı buldum ve bu fotoğraflarla sıfırdan bir tasarım yapabildim. Tabi öncelik Me262 zümresini memnun etmekte olduğu için bu iş yine epey zaman aldı
Dün de son ölçü karşılaştırması ve ince ayarlar için bu parçaları bastım, adama yazdım bak böyle böyle baskıya geçiyorum, senden son teyit ölçüleri isteyeceğim dedim. Amcam da bu arada kulüpte bir arkadaşından bir çift paçalık bulduğunu, birisinin hafif hasarlı olduğunu ama zaten onun tek bir taneye ihtiyacı olduğu için hafif hasarlıyı kullanmadığını, onu bana yollayabileceğini, böylece direk üzerinden ölçüleri istediğim gibi alıp kalıpları yapabileceğimi yazdı Vallahi cuk oturan bir durum oldu bu, eğer o hasarlı parça en azından kalıp almak için yetecek kadar tamir edilebilecek durumda ise direk onun üzerinden kalıp alıp birebir aynısını yapma fırsatı var demektir Üstelik tasarım açısından en zor kısım olan paçalıkla kanat arasındaki kaportanın da mevcut ve sapasağlam olduğunu yazmış amcam!
Velhasıl kelam, bu Stukanın bacakları çok yakında üşümekten kurtulacak diye umuyorum!