Bu noktada ya yanlış anlaşıldım, ya da yanlış ifade ettim kendimi... Heyecanımdan zahar Modelin sağlıklı bir şekilde uçması her şeyden önce gelmeli tabii ki. Ben de bu ilkeye göre modelcilik yapmaya çalışırım her zaman için. "Önce uçsun, sonra görüntüye bakarız" derim. Aslında tüm motivasyonum tahrik sistemini netleştirmek şu anda. Konuyu da uçaktan değil; üzerinde gelen benzin motoru üzerinden açmıştım zaten.Sümer Abiye büyük oranda katılıyorum. Bu model bir ARF, ölçekliliğine fazla takılmamak gerek. Daha güzel görünmesini sağlayan birkaç küçük dokunuş faydalı olur ama dozunu kaçırmamak lazım (bana benzersiniz yoksa! )
"Dozunu kaçırıp size benzemek?"... keşkeee
Arkadaşlar Evren Bey sadece ilmi konularda değil, metafizik düzeyde de kendini geliştirmiş olmalı. Çünkü kendisi bilmem kaç bin km. öteden, hem de gayet doğru bir şekilde "niyet okuması yapabiliyor." Şöyle ki: Küçük boyutlu 2 zamanlı nitro motorlar motor konusunda bu yıl biraz daha yol aldım. Sağlıklı rodajlar yaptım, pervane boyutu değişimlerinin sonuçlarını gözlemledim, öngördüğüm sonuçlar elde ettim, birkaç tamirat vb... Büyük boyutlara geçmeye gerek yok. Nitro yakıt bulmak bile bunca zorlaşmışken esas hedefim benzinli motorlara geçiş yapmak. Ama bunu yapmadan önce 4 zamanlı nitro kullanmak, orada da tecrübe edinmek ve "gerçek"motorun lüksünü tatmak istiyordum. Buraya kadar her şey normal; ama bu uçağın üzerinde benzin motoru ile gelmesi benim hesapları karıştırdı. Ben benzin konusuna önümüzdeki yaz değil; sonraki seneye anca girerim diyordum. Zaten tecrübeli birileri ile temas etmeden çok maceralı olur, acelesi yok... derken uçakla gelen motor beni sıkıştırmış oldu.4 zamanlı nitro motor kullanılacak, neden bilmiyorum, öyle hissediyorum, hatta eminim sanki
Be de bu sıkışıklığı şöyle çözmeye karar verdim: Benzin konusunu şimdilik kapatıyorum. Yetişirse seneye sezon sonuna doğru, hatta başka bir modelde ve burada (Sivas'ta) değil... Bu uçağı, genel tavsiye üzerine, benim de hayal ettiğim gibi 120 4z nitro ile uçurmaya karar verdim. Vermesine verdim ama; yurt içindeki (mağazalardaki) ihtimalleri değerlendirmeye almıyorum bile. "Fahiş" kelimesi fiyatları açıklamaya yetmiyor. Onlara da üzülüyoruz tabi, ama geçen yaz göz göre göre birine kazıklandım, bu senelik "ütülme" kotam doldu Şimdi bir kaç ihtimal üzerinden arayışıma devam ediyorum. Gelişmeleri haber veririm tabi ki. Kısacası Evren Hoca'nın kehaneti doğru; 120 4z...
Üstad kontrol listesini aldımTeşekkür ederim...Gaz ve elevatördeki setskurlu sisteme en güzel alternatif nedir sizce? Servo kolu tarafında Z büküm bana hep daha garanti gibi gelir, doğru mu düşünüyorum? Elevatörün iki teli en sağlıklı nasıl birleştirilir?Herşeyden önce, ben bir şekilde kendim toplamadığım bir uçakla karşı karşıya olursam yapacağım ilk iş
Pantolonlar harika görünüyor; ne diyeceğimi bilemiyorum. Çok çok teşekkür ederim...
Estağfrullah...Özür dileyerek...
Evet abim ya! Takmıyorum onları. Düşerse de düşsün kanopi, en azından gerçekçi düşsün!Hiç uğraşma! Zaten kanopiyi tutan vidalar da hiç ölçekli değil!
Son düzenleme: