Sevgili dostlar,
Hepimizin malumu, 2020 hayırsız-uğursuz bir yıl olarak geçip gitti Böylece küçük mutluluklarımızın kıymeti daha bir artmış oldu. Şükretmenin felsefesini yaptığımız şu zamanlarda herkese küçük de olsa mutluluklar diler; kendi adıma, bu yıl modelcilikle ilgili yaşadığım en güzel gelişmeyi sizlerle paylaşmak isterim.
Yılın son büyük yatırımını, hayatımın en özel uçağına yaptım. İkinci el de olsa, kurulumunu ben yapmamış olsam da neyse... Hatta hiç umurumda değil Sonunda benim bir Stuka'm var ya gerisi teferruat
Modelim, Black Horse marka. Kazasız-kırımsız olması, hatta sadece ilk uçuşunu yapıp rafa kaldırılmış olması, 2. el bir uçak olarak en avantajlı yönü. Benzinli motor-egzost, pervane(ler) ve servolar dahil hemen hemen hiç eksiği yok. Aslında -tek diyebileceğim- eksikliği uçağı tanıyanlar hemen fark etmiştir: tekerlek pantolonları... Bir şekilde halledilecek, kaçarı yok! Devasa tekerlek pantolonları, bu uçağın alamet-i farikalarından biridir malum... Ayrıca pervaneyi 3 palli olarak değiştirmek de planlarım arasında ( gerçeği 3 palli, bu haliyle biraz sası). Kullanıcı kitabının linkini de ekliyorum:
Model şu aşamada, bana henüz birkaç beden büyük Boyut olarak, pilotaj olarak... Ve en çok da benzin motoru konusunda tecrübem olmaması...O sebeple, hiç acele etmeye niyetim yok şimdilik. Her şey yolunda giderse, önümüzdeki sene, sezon sonuna doğru uçurmayı planlıyorum. Hatta o zamana kadar, araya başka bir savaş uçağı almak, onun üzerinde pilotajımı geliştirmek ve bu modeli daha az riske etmek gibi düşüncelerim var. Bakıcaz artık, ölü sezonda vakit çok
Uçak ile birlikte konu başlığında belirttiğim motor geldi, JBA 15G 2 zamanlı benzin motoru. Kendisi şu arkadaş:
Önce bildiklerimi -ki çok az bilgi edinebildim- aktarayım: JBA nitro motor konusunda uzmanlaşmış bir Çin firması. Daha sonraları benzin motorları, özellikle de küçük boyutlu benzin motorları üzerine çalışmışlar. NGH motorlardan bir tık düşük kalitede ama "iş görür" şeklinde yorumlar duydum. Firma bir şekilde, (ABD) Evolotion motorları ile ilişkili, ama tam çözemedim. Hava kanallarının şekli tamamen aynı. JBA 15Gnin kullanıcı kitabını araştırdığımda, benim motorun aynı görünümünde, ama üzerinde Evolotion markası bulunan şu kitapçıkla karşılaştım:
Yine bildiğim kadarıyla, ayar konusunda uğraştıran bir motor imiş. Fakat bunun, 20cc. nin altındaki benzin motorlarında çoğu zaman karşılaşılan bir problem olduğunu duydum... Hele de benzin konusunda böyle acemi iken... Tırstım, ürktüm... Bu duygular hiç hoşuma gitmedi
Şimdiii... gelelim muammalara... Özetle "bu motoru nasıl bilirsiniz?"
- Modele uygun bir motor mu? İlk uçuşunu yapmış ama ben görmedim tabi... (Uçağın uçuş ağırlığı 5 kg, kılavuzunda tavsiye edilen 120'lik 2 zamanlı)
-Elimde kutusunda beklemekte olan DLE 20 ra benzin motorum var. JBA'yı indirip, onu bu uçağa yüklemek nasıl bir fikir? Büyük (fazla güçlü) gelir mi? Aslında JBA sorunsuz çalışıyorsa onunla devam etmekte sakınca yok tabi, ama motor rodajdan sonra 4 yıl yatmış. Bunun etkisi ne olur?
-Bana geldiğinde üzerinde 15X8 pervane vardı. Eski sahibi sağ olsun 15X8 ve 15X6 yedek de göndermiş. Linkini attığım kılavuzda 14X6 en iyi pervane olarak belirtilmiş. 13X6 ile 15X6 arası tercih yapılabileceğini belirtmiş. 15X8'in adı geçmiyor Bir de: bu motora en uygun 3 palli boyut (DLA 20 için de) nedir?
Görüldüğü üzre bu arkadaş çok heyecanlı, yazdıkça yazıyor Ama gerçekten çok heyecan verici bir durum benim için. Eve geleli 2-3 hafta oluyor; ama modeli her gördüğümde sırıtmama engel olamıyorum
Sabırla okuyan-ilgilenen herkese teşekkür ederim
Hepimizin malumu, 2020 hayırsız-uğursuz bir yıl olarak geçip gitti Böylece küçük mutluluklarımızın kıymeti daha bir artmış oldu. Şükretmenin felsefesini yaptığımız şu zamanlarda herkese küçük de olsa mutluluklar diler; kendi adıma, bu yıl modelcilikle ilgili yaşadığım en güzel gelişmeyi sizlerle paylaşmak isterim.
Yılın son büyük yatırımını, hayatımın en özel uçağına yaptım. İkinci el de olsa, kurulumunu ben yapmamış olsam da neyse... Hatta hiç umurumda değil Sonunda benim bir Stuka'm var ya gerisi teferruat
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelim, Black Horse marka. Kazasız-kırımsız olması, hatta sadece ilk uçuşunu yapıp rafa kaldırılmış olması, 2. el bir uçak olarak en avantajlı yönü. Benzinli motor-egzost, pervane(ler) ve servolar dahil hemen hemen hiç eksiği yok. Aslında -tek diyebileceğim- eksikliği uçağı tanıyanlar hemen fark etmiştir: tekerlek pantolonları... Bir şekilde halledilecek, kaçarı yok! Devasa tekerlek pantolonları, bu uçağın alamet-i farikalarından biridir malum... Ayrıca pervaneyi 3 palli olarak değiştirmek de planlarım arasında ( gerçeği 3 palli, bu haliyle biraz sası). Kullanıcı kitabının linkini de ekliyorum:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Model şu aşamada, bana henüz birkaç beden büyük Boyut olarak, pilotaj olarak... Ve en çok da benzin motoru konusunda tecrübem olmaması...O sebeple, hiç acele etmeye niyetim yok şimdilik. Her şey yolunda giderse, önümüzdeki sene, sezon sonuna doğru uçurmayı planlıyorum. Hatta o zamana kadar, araya başka bir savaş uçağı almak, onun üzerinde pilotajımı geliştirmek ve bu modeli daha az riske etmek gibi düşüncelerim var. Bakıcaz artık, ölü sezonda vakit çok
Uçak ile birlikte konu başlığında belirttiğim motor geldi, JBA 15G 2 zamanlı benzin motoru. Kendisi şu arkadaş:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Önce bildiklerimi -ki çok az bilgi edinebildim- aktarayım: JBA nitro motor konusunda uzmanlaşmış bir Çin firması. Daha sonraları benzin motorları, özellikle de küçük boyutlu benzin motorları üzerine çalışmışlar. NGH motorlardan bir tık düşük kalitede ama "iş görür" şeklinde yorumlar duydum. Firma bir şekilde, (ABD) Evolotion motorları ile ilişkili, ama tam çözemedim. Hava kanallarının şekli tamamen aynı. JBA 15Gnin kullanıcı kitabını araştırdığımda, benim motorun aynı görünümünde, ama üzerinde Evolotion markası bulunan şu kitapçıkla karşılaştım:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yine bildiğim kadarıyla, ayar konusunda uğraştıran bir motor imiş. Fakat bunun, 20cc. nin altındaki benzin motorlarında çoğu zaman karşılaşılan bir problem olduğunu duydum... Hele de benzin konusunda böyle acemi iken... Tırstım, ürktüm... Bu duygular hiç hoşuma gitmedi
Şimdiii... gelelim muammalara... Özetle "bu motoru nasıl bilirsiniz?"
- Modele uygun bir motor mu? İlk uçuşunu yapmış ama ben görmedim tabi... (Uçağın uçuş ağırlığı 5 kg, kılavuzunda tavsiye edilen 120'lik 2 zamanlı)
-Elimde kutusunda beklemekte olan DLE 20 ra benzin motorum var. JBA'yı indirip, onu bu uçağa yüklemek nasıl bir fikir? Büyük (fazla güçlü) gelir mi? Aslında JBA sorunsuz çalışıyorsa onunla devam etmekte sakınca yok tabi, ama motor rodajdan sonra 4 yıl yatmış. Bunun etkisi ne olur?
-Bana geldiğinde üzerinde 15X8 pervane vardı. Eski sahibi sağ olsun 15X8 ve 15X6 yedek de göndermiş. Linkini attığım kılavuzda 14X6 en iyi pervane olarak belirtilmiş. 13X6 ile 15X6 arası tercih yapılabileceğini belirtmiş. 15X8'in adı geçmiyor Bir de: bu motora en uygun 3 palli boyut (DLA 20 için de) nedir?
Görüldüğü üzre bu arkadaş çok heyecanlı, yazdıkça yazıyor Ama gerçekten çok heyecan verici bir durum benim için. Eve geleli 2-3 hafta oluyor; ama modeli her gördüğümde sırıtmama engel olamıyorum
Sabırla okuyan-ilgilenen herkese teşekkür ederim