450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Canlı simulator :) buyuk model oncesi küçük bir on hazırlık diyelim :D özellikle Hover yanı ilk baslar da genelde faydalı oluyor. En kotu ihtimal buyuk modeldeki heyecanı bir nebze olsun azaltıyor. zorunlu degil ama ben olsam alırdım.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Canlı simulator :) buyuk model oncesi küçük bir on hazırlık diyelim :D özellikle Hover yanı ilk baslar da genelde faydalı oluyor. En kotu ihtimal buyuk modeldeki heyecanı bir nebze olsun azaltıyor. zorunlu degil ama ben olsam alırdım.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Abi şu an tam sağlıklı bir şekilde kar/zarar eğrisini canlandıramadım gözümde. Kafamı toparladığım bir vakit hesap-kitap yapıp bir karar vermem lazım. [emoji4]




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Gel biraz cesaret göster, cillop gibi bir 550SE al :)




YGE 90LV esc (power bec li)
Scorpion 4025-1100kv motor
Rotortech 600mm paller
Mini Vbar Ünite 5.3 express

Bu da standart 6S 5000 kullanıyor ama 600 pallerle kuş gibi olursun, tam floaty... Ağırlık desen 3.2kg uçuş ağırlığı, 600 çevirenler arasında daha azı yoktur.

Align la aynı para, sadece servo tayfası yok :D Onları da Arda'dan alır seti tamamlarsın ;) Hatta mini vbar'a yol verir servolara kaynak aktarırsın. Disk yükü gerçekten muadillerine göre çok düşük, kuş gibi süzül... Uçakla da benzeşiyor bak :D


Yapabilirsin bunu %p
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi


Rasim Öztürk' Alıntı:
Gel biraz cesaret göster, cillop gibi bir 550SE al :)




YGE 90LV esc (power bec li)
Scorpion 4025-1100kv motor
Rotortech 600mm paller
Mini Vbar Ünite 5.3 express

Bu da standart 6S 5000 kullanıyor ama 600 pallerle kuş gibi olursun, tam floaty... Ağırlık desen 3.2kg uçuş ağırlığı, 600 çevirenler arasında daha azı yoktur.

Align la aynı para, sadece servo tayfası yok :D Onları da Arda'dan alır seti tamamlarsın ;) Hatta mini vbar'a yol verir servolara kaynak aktarırsın. Disk yükü gerçekten muadillerine göre çok düşük, kuş gibi süzül... Uçakla da benzeşiyor bak :D


Yapabilirsin bunu %p

Abi artı - eksi yönlerini benden daha iyi bildiğin kesin benim bu karşılaştırmada baktığım tek konu fiyat oldu, inceledim arada az bir fark oluşuyor. Oda servolar nedeni ile ama bahsettiğin model ile ilgili konu sayısı benim incelediğim forumlarda az, bir sorun yaşasam araştırıp çözüm bulabilmem çok zor. Kurtarma özellikli üniteler ortaya çıktıktan sonra o üniteleride satmak çok zorlaştı gibi abi. O nedenle bu ürüne sıcak bakamadım. Ama incelemeye devam edeceğim abi teşekkür ederim. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Sorun konusunda cozulmeyecek bilinmeyen birsey olacağını zannetmiyorum şu an forumda Rasim, Mehmet abi ve Türker bey Mikado kullanmakta yakinda forumda Mikado çok tutar gibi bir his var içimde ünitenin satilmayacagini zannetmiyorum ama hızlı yavaş onu kullanan ve sevenleri bilir oda forumda az değil efsane bir unite Mehmet abide vardı sorun çıkın ca rescue li ile değiştirdi firma. Fark az ise bence güzel bir seçenek hem kuyruk problemleri daha az olur kayısli sistemle.

SM-G900F cihazımdan gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Ben de 550L derim :) align in siyah dişlileri artık sıyırma yapmıyor sadece kuyruğu vurursan sorun yaratır. Helikopterin görsellik ve malzeme kalitesi çok iyi, 500L sahibiyim fakat gözüm bu helide kalmadı değil :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

kadir kocaman' Alıntı:
Ben de 550L derim :) align in siyah dişlileri artık sıyırma yapmıyor sadece kuyruğu vurursan sorun yaratır. Helikopterin görsellik ve malzeme kalitesi çok iyi, 500L sahibiyim fakat gözüm bu helide kalmadı değil :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Evet bende aling siyah dişli lerini kullanıyorum siyirmiyor ben titreşim problemi yaşadım çözdüm benim sorunun tork tube ile alakası olmasada yinede tork tube sevmez oldum.

SM-G900F cihazımdan gönderildi
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

550se ile 550sx arasında ne fark var?

Ben torq tube tercih ederim neden derseniz kayiş bana çok zor geliyor. Şayet se kayışlı sx torq tube ise sxde düşünebilirim. Yada abarttığım kadar zor değilse sede alabilirim. Dediğim gibi en ufak bir bilgim yok teknik detaylar konusunda.

Logo alırsam sırf motor olan paketi alıp esc ve flybarless uniteyi kendim alacagim, zaten hicbir paketinde servo yok. esc ubecli olunca sanıyorum harici alıcı piline gerek kalmıyor hepsini lipodan besliyoruz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Doğuş' Alıntı:
Abi artı - eksi yönlerini benden daha iyi bildiğin kesin benim bu karşılaştırmada baktığım tek konu fiyat oldu, inceledim arada az bir fark oluşuyor. Oda servolar nedeni ile ama bahsettiğin model ile ilgili konu sayısı benim incelediğim forumlarda az, bir sorun yaşasam araştırıp çözüm bulabilmem çok zor. Kurtarma özellikli üniteler ortaya çıktıktan sonra o üniteleride satmak çok zorlaştı gibi abi. O nedenle bu ürüne sıcak bakamadım. Ama incelemeye devam edeceğim abi teşekkür ederim. [emoji4]

Beklediğim orta gelmiş, golü atalım o zaman :)

Öncelikle senin incelediğin forumlar hangileri bilmiyorum fakat Rckolik için konuşacak olursak, Mikado markası ile ilgili olarak forumda az konu var denmesini hakaret olarak algılarım :D Align align deyip duruyorlar, 550L hakkında kullanıcılarının paylaşımlarına bakıyorsun, pek birşey göremiyorsun. Şükür ki İbrahim son zamanlarda çok güzel bir montaj konusu hazırladı da birşeyler çıktı ortaya... Ondan önce İlker abi tanıtım konusunu açmıştı ve ben de yurtdışı kaynaklı bir kıyaslama/montaj konusunu çeviri yapıp forumda paylaşmıştım ( )

Mikadoya gelirsek, haklısın pek bir paylaşım yoktu, uzun süre şahsi çabalarımla sürdü. İlker abinin eskilerden bir logo500 konusu vardı heliteknik zamanlarından ama kimse modeli aktif kullanmadığından güncel bir paylaşım da olmuyordu. Geçen yıl nisan ayında 600sx aldım ve gerisi geldi. Bir süre "öteki, beriki, diğerleri" gibi yerlerde sürdürdüm paylaşımlarımı... Sonra Mikado alt bölümleri talep ettim ve içlerini doldurmaya başladım. ( )

Yani kastettiğin hangi forumlar bilmiyorum ama yurtiçinde zaten rckolik harici kaliteli rcheli/uçak/multi forumu yok. Burda da mikado hakkında yeterli paylaşım var diye düşünüyorum. Yani ukalalık olmasın da, zibilyon tane paylaşımı kıt kullanıcının kullandığı bir heli yerine mikado kullanmayı tercih ederdim. 3500 tane mesajım arasından illaki sorularına bir cevap bulursun, bulmazsan sorarsın beraber bulmaya çalışırız. Yurtdışı forumlar diyorsan sadece helifreakte marka ile ilgili 9700 tane konu 120000 tane mesaj var.


Ünite konusuna gelirsek, merak etme align ile gelen GPRO yu satman da kolay olmaz. Aslında akım halini alan ünite harici ünite satman kolay olmaz. Bu aralar spirit veya vbar neo kolay satabilirsin. Bavarian zor. İkon'un her zaman sadık kullanıcıları var, orda da fiyatı uygun tutarsan çok sıkıntı olmaz. Skookum çok kolay olmaz. Tablo böyle... Kullanırım diyorsan vbar her türlü gpro dan daha fazla saygı görür dünyada, gözlemlediğim o... Satarım diyorsan al birini vur ötekine durumu var. (yine de vbar ı bir tık üstte görüyorum, Doğukan kullanıyor, model artınca diğer modellerine de arıyor. Benim de pilotaj gelişirse kullanma durumum olabilir falan...)


Son olarak da, zaten sıcak bakmayacağını bilerek yazdım, sıkıntı yok :) Benim böyle bir huyum var, dertsiz başıma dert arıyorum. Mesela açıyorum vstabi, helifreak. Okuyup öğreniyorum, kendime faydam bitiyor. Aslında burada durmam lazım, çünkü gelip o bilgiyi foruma yazınca kendime ekstra bir faydam olmuyor. Kullanacak arkadaşlar da olabilir, yazalım dursun, elbet günün birinde birinin işine yarar diyorum. Sonrasını tahmin edersin... Okumayı araştırmayı sevmeyen, hemen sorusunu soran arkadaşlar var... Sonrası sorular, sorular, sorular :)

Özetle bence de alma Mikado Logo, hatta Vbar Neo falan da alma :D
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi


Rasim Öztürk' Alıntı:
Beklediğim orta gelmiş, golü atalım o zaman :)

Öncelikle senin incelediğin forumlar hangileri bilmiyorum fakat Rckolik için konuşacak olursak, Mikado markası ile ilgili olarak forumda az konu var denmesini hakaret olarak algılarım :D Align align deyip duruyorlar, 550L hakkında kullanıcılarının paylaşımlarına bakıyorsun, pek birşey göremiyorsun. Şükür ki İbrahim son zamanlarda çok güzel bir montaj konusu hazırladı da birşeyler çıktı ortaya... Ondan önce İlker abi tanıtım konusunu açmıştı ve ben de yurtdışı kaynaklı bir kıyaslama/montaj konusunu çeviri yapıp forumda paylaşmıştım ( )

Mikadoya gelirsek, haklısın pek bir paylaşım yoktu, uzun süre şahsi çabalarımla sürdü. İlker abinin eskilerden bir logo500 konusu vardı heliteknik zamanlarından ama kimse modeli aktif kullanmadığından güncel bir paylaşım da olmuyordu. Geçen yıl nisan ayında 600sx aldım ve gerisi geldi. Bir süre "öteki, beriki, diğerleri" gibi yerlerde sürdürdüm paylaşımlarımı... Sonra Mikado alt bölümleri talep ettim ve içlerini doldurmaya başladım. ( )

Yani kastettiğin hangi forumlar bilmiyorum ama yurtiçinde zaten rckolik harici kaliteli rcheli/uçak/multi forumu yok. Burda da mikado hakkında yeterli paylaşım var diye düşünüyorum. Yani ukalalık olmasın da, zibilyon tane paylaşımı kıt kullanıcının kullandığı bir heli yerine mikado kullanmayı tercih ederdim. 3500 tane mesajım arasından illaki sorularına bir cevap bulursun, bulmazsan sorarsın beraber bulmaya çalışırız. Yurtdışı forumlar diyorsan sadece helifreakte marka ile ilgili 9700 tane konu 120000 tane mesaj var.


Ünite konusuna gelirsek, merak etme align ile gelen GPRO yu satman da kolay olmaz. Aslında akım halini alan ünite harici ünite satman kolay olmaz. Bu aralar spirit veya vbar neo kolay satabilirsin. Bavarian zor. İkon'un her zaman sadık kullanıcıları var, orda da fiyatı uygun tutarsan çok sıkıntı olmaz. Skookum çok kolay olmaz. Tablo böyle... Kullanırım diyorsan vbar her türlü gpro dan daha fazla saygı görür dünyada, gözlemlediğim o... Satarım diyorsan al birini vur ötekine durumu var. (yine de vbar ı bir tık üstte görüyorum, Doğukan kullanıyor, model artınca diğer modellerine de arıyor. Benim de pilotaj gelişirse kullanma durumum olabilir falan...)


Son olarak da, zaten sıcak bakmayacağını bilerek yazdım, sıkıntı yok :) Benim böyle bir huyum var, dertsiz başıma dert arıyorum. Mesela açıyorum vstabi, helifreak. Okuyup öğreniyorum, kendime faydam bitiyor. Aslında burada durmam lazım, çünkü gelip o bilgiyi foruma yazınca kendime ekstra bir faydam olmuyor. Kullanacak arkadaşlar da olabilir, yazalım dursun, elbet günün birinde birinin işine yarar diyorum. Sonrasını tahmin edersin... Okumayı araştırmayı sevmeyen, hemen sorusunu soran arkadaşlar var... Sonrası sorular, sorular, sorular :)

Özetle bence de alma Mikado Logo, hatta Vbar Neo falan da alma :D

Abi gözden kaçmış diye soruyorum, sx ile se arasında ne fark var. Alırsam zaten sırf motorla pervanelerin olduğu seti alacağım, daha sonra spirit ünite esc ve servoları alacağım, fiyat align ile karşılaştırılırsa az çok 100 dolar fark var en fazla. Yani araştırmaya değer görüyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Doğuş' Alıntı:
550se ile 550sx arasında ne fark var?

Ben torq tube tercih ederim neden derseniz kayiş bana çok zor geliyor. Şayet se kayışlı sx torq tube ise sxde düşünebilirim. Yada abarttığım kadar zor değilse sede alabilirim. Dediğim gibi en ufak bir bilgim yok teknik detaylar konusunda.
Logo alırsam sırf motor olan paketi alıp esc ve flybarless uniteyi kendim alacagim, zaten hicbir paketinde servo yok. esc ubecli olunca sanıyorum harici alıcı piline gerek kalmıyor hepsini lipodan besliyoruz.

En özet haliyle söylemem gerekirse;

550se biraz daha soft 3D, sport flying tarzı bir heli... Çünkü 550 boyutunda, tek bir 6s 5000mah lipo kullanıyor... Ama 600mm ana pal çeviriyor. Haliyle o çılgın pilotların hart hurt 3d yapmaları bununla çok mümkün olmuyor. Rotor diski yüzey alanı fazla, ağırlığına göre kaldırma gücü iyi, disk yükü düşük... Low rpm uçuşlara fazlaca müsait bir yapısı var. Daha büyük paller çevirdiği için kuyruk daha uzun, kayış daha uzun... (690mm, 686mm) Maks kafaturu 2100 öneriliyor, sonuçta 600mm pal ve hafif bir gövdesi var. Yine de soft 3d yapabiliyor, örneğin;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

550sx ise biraz daha hard 3d makinesi... 550 boyutunda, tek bir 6s 5000mah lipo kullanıyor... 550mm ana pal çeviriyor. Hakkında çok sayıda hard 3d videosu bulabilirsin. Daha yüksek kafaturlarını tercih ediyor (2300rpm) çünkü 550mm pal... Kuyruk ve kayış da haliyle biraz daha kısa (640mm, 638mm). Kyle Dahl ve Mirko Cesena'dan birer video;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Çok sayıda uyumlu parçaları var, sadece kuyruk (control rod, boom brace) kayış ve pal değiştirerek birinden diğerine geçmek mümkün. Tabii kanopi ve fin renkleri de farklı ama o sadece görsel bir detay. Parçaları (her birinin kodlarını görebilirsin "MIK...." şeklinde, burdan ortak ve farklı yerleri tespit edebilirsin) ve manualleri;









Mikado için ayrı ayrı almak ve kampanya takip etmek faydalı olabilir. Sonuçta kit ayrı elektronik ayrı alınca çok farketmiyor, fiyata pek yansıtmıyorlar topluca combo alınca...

SX ve SE ikisi de kayışlı... Aslında kayış daha kolay, sert inişlerde diş sıyırması durumları olabiliyor torq tube de... Gerçi malzeme kalitesi artmış, tecrübe eden arkadaşlar öyle diyorlar. Tork tube kaynaklı titreşim de bir sıkıntı, onu iyi ayarlamak lazım. Yani içindeki rulmanları, simetrik/asimetrikliğini vs... Bir de tork tube ilave rulmanlar, dişliler demek. Bu da helinin ses kalitesini etkiliyor. Millet Goblin'in pal sesine aşık, kuyruk TT li olsa muhtemelen o kadar güzel olmayacaktı sesi... Kayışta öyle de bir avantaj var.

ESC nin bec li olması güzel tabii de, dikkat etmek lazım. Power guard tarzı sistemler gerekebilir esc ye veya lehimlere konnektörlere güvenilmiyorsa... Ana pil cortlarsa bütün sistemden enerji gidiyor, üniteyi servoları da kontrol edemiyoruz. Şurada güç sistemi ve servoların çektiği maksimum akımlar, voltaj düşümleri ile ilgili bilgi bulman mümkün, bi incelersin;
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Doğuş' Alıntı:
Abi gözden kaçmış diye soruyorum, sx ile se arasında ne fark var. Alırsam zaten sırf motorla pervanelerin olduğu seti alacağım, daha sonra spirit ünite esc ve servoları alacağım, fiyat align ile karşılaştırılırsa az çok 100 dolar fark var en fazla. Yani araştırmaya değer görüyorum.

Acele yok, gözden kaçmıyor hiçbirşey :D Sadece uzun uzun yazıyorum zaman alıyor...

Ben o farkı göze alırdım. Tercih senin yine de... Ama şu zamanda alacağım diye kasma, bekle bari Valentines day indirimi falan olur, olmadı Paskalya var... %10 bari bi indirim olsun, en azından kargoyu bedavaya getir.
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi


Rasim Öztürk' Alıntı:
Acele yok, gözden kaçmıyor hiçbirşey :D Sadece uzun uzun yazıyorum zaman alıyor...

Ben o farkı göze alırdım. Tercih senin yine de... Ama şu zamanda alacağım diye kasma, bekle bari Valentines day indirimi falan olur, olmadı Paskalya var... %10 bari bi indirim olsun, en azından kargoyu bedavaya getir.

Abi oda mümkün hem o sırada biraz daha araştırmış olurum, yukarıda verdiğin detayları incelediğimde se bana daha uygun gibi abi. En azından sx'i gözden çıkarmış olduk. Ben müsait zamanda kılavuzlarada bakayım abi. En azından bir mode önerimiz daha oldu bekledikçe birşeyler çıkıyor abi. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Manuallerini bir pdf reader ile aynı sayfada farklı tablarla açıp, ctrl+tab ile aralarında hızlı geçiş yaptım. Nerdeyse karbon kopya gibi... 550sx in kuyrukta rulman için 4mm kalınlıkta, 550se 7mm kalınlıkta demiş ama alakası yok, benim 550sx te de 7mm kalınlıkta... Kayış ordan kaçma yapıyormuş sıkıntılar olmuş, rulmanı genişletmişler. Hatta bendekini şu videoda bulabilirsin, 1:20 gibi o muhabbet var;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Aralarındaki tek fark boom, boom brace, control rod ve belt... Tabii pal boyutları da (550-600) aynı şekilde... Birini tercih ettim, ötekini artık alamam gibi düşünme yani :) Elinde pal varsa, diğer o saydıklarım çok bi para değil. Kanopi ve fin değiştirmene gerek yok, dediğim gibi tamamen görsel...


Ayrıca montajla ilgili de konu yok deme, çok kötü olur ;D


 
450-500 Sınıfı Başlangıç Heli Model Tavsiyesi

Doğuş se daha uygun değil, sx daha uygun bence sana, Mikado açısından bakarsak. Bir işte yeni iken standartlar etrafında gezinmek daha kolaydır. Sx kabul görmüş 550 standartlarında bir makine. Se ise daha farklı bir uçuş tarzına yönelik. Daha düşük kafa turuyla uçan bir makine. Standardın dışına çıktıkça ünite ile ilgili ayar işleri karmaşıklaşıyor. Hele spirit gibi standart dışı ayarları yapmaya pek imkan sağlamayan bir fbl ile se düşünme bence.

Bari sana biraz daha çeşit önerip kafanı biraz daha karıştırayım. Örneğin Gaui X5 veya Goblin 500 sport düşünülebilir. :D Bunlar gerçek 500 dediğimiz sınıf makineler. Trex500 ve diğer bazı modeller adında 500 geçmesine rağmen 425mm pal çevirir. Ama mesela Goblin500 500mm, Gaui X5 ise 520mm pal çevirir.

Gaui X5 için bakarsak benim en sevdiğim modellerden biridir, tam 3 kere aldığım bir helidir :D Standart servo kullanır, çok güzel ve boyundan büyük bir uçuşu vardır. Pil konusu biraz sıkıntılıdır, normalde 3500 mah 6s için dizayn edilmiştir, ancak ufak modifikasyonlarla 5000 mah 6s ile uçabilir, ben hep öyle kullandım.

Goblin 500'ün eski versiyonu mini servo kullanır, sport versiyonu standart servo, ki bu önemli bir durum. Pil açısından da yine X5 gibi çok büyük piller istemez, ama kaliteli standart piller, örneğin pulse veya gens 5000 piller rahatça girer. Logoda da aynı sıkıntı vardır bu arada pil konusunda.

Ama yine de, ilk heli için trex düşünmek sanki daha iyi gibi geliyor bana. Hatta tanıdık bildik bir 550 bulunabilse 2. el olarak, bence en güzeli o olur.