3D Baskı RC Uçak Çalışmalarımız

Daha onceden deneyip de iceride kalan kisimlarda asiri string ve dis yuzeylerde kucuk delikler olusmasindan dolayi vazgectigim Edge 450'a tekrar basladim. Yazicim farkli olmasina ragmen yine ayni sorun var malesef. TA152 ile ayni s3d ayarlari olmasina ragmen farkli basmasina bir turlu anlman veremiyorum. Isiyi dusurunce string azalsa da bu sefer yapisma problemi yasiyorum. Ayrica soguk basildigi icin katmanlar arasi da 230 derecede oldugu kadar iyi yapismiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Opentx'i birakip baska bir isletim sistemine gectigim icin beni affetmeleri hususunda Hazreti Frig Anamiza 15 Cuma yakardiktan sonra almis oldugum X20S bugun elime ulasti.
Isletim sistemi her ne kadar Opentxi andirsa da Lua Script goremedim. Umarim FRsky hatasini anlayip en kisa zamanda tovbe eder ve opentx destegi sunar.
Edge 540i muhtemelen X20s ile denenecek. Vakit buldukca opentx ile mukayesesini ve kendi fikrimce tersine quantum sicramasi olup olmadigini paylasirim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Opentx'i birakip baska bir isletim sistemine gectigim icin beni affetmeleri hususunda Hazreti Frig Anamiza 15 Cuma yakardiktan sonra almis oldugum X20S bugun elime ulasti.
Isletim sistemi her ne kadar Opentxi andirsa da Lua Script goremedim. Umarim FRsky hatasini anlayip en kisa zamanda tovbe eder ve opentx destegi sunar.
Edge 540i muhtemelen X20s ile denenecek. Vakit buldukca opentx ile mukayesesini ve kendi fikrimce tersine quantum sicramasi olup olmadigini paylasirim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hocam opentx istemenizin nedeni nedir. Bende de opentx bir kumanda var ama öyle çok avantajını görmedim tam tersi açık kaynak kodlu olduğu için bana daha güvenilmez ve sanrim ingilizce yetersizliğinden dolayı karmaşık geliyor
 
Daha önceki gönderimde bayramdan sonra baskıya başlarız demiştim ama iş güç, çoluk çocuk, siparişlerin geç gelmesi ve tembellik gibi sebeplerden baskıya anca bu hafta sonu başlayabiliyorum.
Bütün elektroniklerin de siparişini vermiştim. Onların gelmesi de baskının bitimini bulur, belki gecikenler bile olabilir.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu da ucuncu kez bastigim ama 5 saniyeden fazla omru olmayan Hazreti Piaggio P.180

Aha, canard!!! Düşman başına :):)
Statik model olarak tutun bence Mehmet bey, boyayın güzelce asın tavana, çok güzel görünür ??
 
Aha, canard!!! Düşman başına :):)
Statik model olarak tutun bence Mehmet bey, boyayın güzelce asın tavana, çok güzel görünür ??
Bu canard isi fenafillah mertebesi gibi birsey benim icin. Ucmadan önce ucmus gibi olup" teyyare-i yokluk sırrına ermek istiyorum. CoG calculator, flowsimden moment merkezi hesaplarindan cikan sonuclar hatali cikti. Bu sefer simprop kitini referans alip deneyecegim.
 
Bu canard isi fenafillah mertebesi gibi birsey benim icin. Ucmadan önce ucmus gibi olup" teyyare-i yokluk sırrına ermek istiyorum. CoG calculator, flowsimden moment merkezi hesaplarindan cikan sonuclar hatali cikti. Bu sefer simprop kitini referans alip deneyecegim.

Canard işi doğal olarak “dengesiz” bişey :) top üzerinde top tutmaya çalışmak gibi. Üstteki topu doğru yere koymak (CG) yetmiyor üstüne üstlük dinamik bir şekilde sürekli dengesizliği karşılayacak ve yeniden dengeye getirmek gerekiyor. Modern uçaklarda bu işi bilgisayar hallediyor, model uçakta eğer bir stabilizör kullanılmayacaksa iş pilota kalıyor..
Yapılamaz değil ama epey terletiyor insanı :):)
kolay gelsin :)
 
Benim kafam karıştı pardon:laugh:
Bu "canard" bu uçağın adı mı? Yoksa uçaktaki yapısal bir özelliğin adı mı?
Hazreti Paggiolar... O hazretleri 5 saniye yaşamış... Yok "uçmadan uçma" felsefesi derken; bi de canard çıktı:lol:
Bana daha anlayamadan zor oldu, çok zor bu canard işi...
 
Benim kafam karıştı pardon:laugh:
Bu "canard" bu uçağın adı mı? Yoksa uçaktaki yapısal bir özelliğin adı mı?
Hazreti Paggiolar... O hazretleri 5 saniye yaşamış... Yok "uçmadan uçma" felsefesi derken; bi de canard çıktı:lol:
Bana daha anlayamadan zor oldu, çok zor bu canard işi...
Canard'ın sözcük anlamı ördek.
Burundaki hareketli parça yani elevatör sistemin temeli. Kuyrukta da yatay stab var. Elevatör ağırlık merkezinin önünde olunca stabilite yok oluyor.
 
Hay sen sağ ol hocam valla teşekkür ederim:saygilar: Sonunda ucundan vakıf oldum...
Bu arada hakkaten zor muş bak! Bana öyle gelmesi de boşuna değilmiş:)
Tam bir dengesizlik aslında. Ne gibi bir getirisi var acaba?:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Ne gibi bir getirisi var acaba?
Maksimum “lift” avantaji. Konvansiyonel ucaklarda kuyruk asagi bastirir, kanadin urettigi tasima kuvvetinin bir kismi bunu dengelemeye gider. Canard konfigurasyonunda tum kanat yuzeyleri yukari dogru tasima kuvveti uretir.
 
Canard işi doğal olarak “dengesiz” bişey :) top üzerinde top tutmaya çalışmak gibi. Üstteki topu doğru yere koymak (CG) yetmiyor üstüne üstlük dinamik bir şekilde sürekli dengesizliği karşılayacak ve yeniden dengeye getirmek gerekiyor. Modern uçaklarda bu işi bilgisayar hallediyor, model uçakta eğer bir stabilizör kullanılmayacaksa iş pilota kalıyor..
Yapılamaz değil ama epey terletiyor insanı :):)
kolay gelsin :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kompeter destegi guzel fikir. Igyro ile deneyecegim. O da olmaz ise son care fortuna tertibati ile geriden trosisleri faaliyete geçirip, krosisleri 45' e çıkarmak.
 
"Kompeter destegi guzel fikir. Igyro ile deneyecegim. O da olmaz ise son care fortuna tertibati ile geriden trosisleri faaliyete geçirip, krosisleri 45' e çıkarmak"

Google Translate'e yazdım, ama gene anlamadım. Aslında Google da anlamadı ama benim gönlüm olsun diye yine de bir şeyler yazdı. O cevabı da çevirmene yazdım,...
:rolleyes:
 
  • Haha
Tepkiler: Ömer Erkan