Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim
Kusura bakmayın dün akşam evde olmadığım için forumada giremedim.
Kattığınız yorumlar için ben teşekkür ederim
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bir de Dogukan testlerde kullanilan piller hakkinda daha detayli bilgi paylasman mumkun mu ? Mesela:
1- Hangi pil ne zaman, nereden alindi (SIFIR, 2.el, yurtdisi, yurtici)
2- Pillerin su ana kadar yaptigi tahmini toplam ucus sayisi
3- Sen de Powerlab var diye biliyorum. Buna gore pillerin ic direnc degerleri nedir ?
Evet cozecegiz bu gizemi baska yolu yok
Mehmet abi benim yapacağım durumda aynen bu şekilde olacaktı. Pillerin uçuş videosu , sıcaklık , uçuş süresi , ESC Log datası ve pillerin durumlarını paylaşacaktım. İnşallah hafta sonu hepsini toplu bir şekilde yapmayı düşünüyorum.
Öncelikle yaptığınız yorumlar ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Ancak Rasim abiye katılmak durumunda kalıyorum.. Herkesin kendince doğruları var.. Hepimizin elindeki pillerin uçuş sayısı , performansı , durumu ve uçuş stili aynı değil ne yazık ki. Bu durumda biraz kendi tezimi de çürütmüş oluyorum
Bu durumda ne yazık ki kesin bir sonuca ulaşmak mümkün değil. Ama tecrübeyle birlikte şöyle bir kanıya ulaşabiliyoruz ki , ThunderPower gibi bir pil diğerlerine oranla biraz daha ısınıyor. Yanlış mı söylüyorum? Ama teoride bize söylenen ısınmaması gerektiği , böyle de bir durum var.. Asıl problem sanki burada.
Bir diğer husus , şu marka pille bu model böyle bayıldı , şu pille bayılmadı vs.. Evet doğru , ThunderPower gerçekten güçlü bir pil, farkı hissedebiliyorsunuz. Ama ben , aynı ekipmanla ThunderPower harici 4 farklı pille baymadan uçurabiliyorum. Neden sadece pil üzerine yorumlanıyor burası? Kullandığınız ekipman , pal açıları , cyclic açılar , mekanik bir zorlanma , dişlilerin birbirine yakınlığı , modele doğru noktada doğru komutları verebilmek vs... gibi unsurlar niye ön plana alınmadan piller yorumlanıyor sadece. Ben önceden Cyclic açılarımı 10'un üzerinde kullanırdım. (Pal açılarından bahsetmiyorum , Cyclic açılardan bahsediyorum) Sonradan bu hususun yanlış olduğu kanısına vardım. Çünkü hızlıca verdiğiniz ufak bir komut bile swashplate'in direk yatmasına ve +/- açı ile birlikte modelin zorlanmasına sebebiyet veriyor. Şuan cyclic açılarım standart 8-8,5 arası bir değerde. Pal açılarının farkında olmadan fazla olması bile modelde ki bayılma oranını arttırıyor. Ki bunu hepimiz biliyoruz. Demek istediğim piller üzerine çamur atmadan önce diğer hususları da biraz gözden geçirmek gerekebilir. Şöyle de bir gerçek var ki forumda ne yazık ki hiç birimiz profesyonel bir pilot değiliz , istemesek de modelleri bayıltarak uçuruyoruz. O zaman hepimiz ThunderPower kullanalım , borç ödemekten uçamayalım Arda abinin deyimiyle
Anlaşılmamış olabilir ama vermek istediğim bir diğer mesaj , ThunderPower ve muadili bir pilde 1200 TL'den fazla para vermektense (12S bir setup için konuşuyorum) 2 takım (4 tane) Gens veya Pulse alınabilir. PilotTR'nin yaptığı yılbaşı indirimlerinden yararlananlar 1 değil 2 tane alabilirlerdi. Ben pişmanım 1 tane aldığıma