Yine bir Modelcilik faciası
Mesut AKIN' Alıntı:
scale uçanları bilemiyorum bizde scale olmadığı için sormadım bunu. Scale dan kasıt fuselage giydirilmiş helimi ? normal heli ise scale uçuş falan dinlemezler invert mecburi
Mesut ustam , bilgi edinmek amaçlı ve kendimde bu sertifikayı çok istediğim için soruyorum.Kafam biraz karıştı , bizim burada heli ile ilgili ders verebilecek bir hoca bulunmadığı için midir , ya da THK'nın tüzüğünde model heli ile ilgili bir sertifikasyon olayı olmadığı için midir nedir , heli sertifikasyonu yok.Şimdi THK model heliler için bir düzenleme mi yaptı , yoksa o gün gelen görevli memurlar , sizin için mi böyle kurallar koydular.
Eğer sertifika şartları bir genelge ile düzenlendi ve tüm helicilerin bu şartlara uyması gerekiyorsa , düzenlemeyi yine enteresan buldum ben.Tamam , geri geri iki hamlede arabayı park edemeyene ehliyet verilmesin , bunu tamamen destekliyorum , çünkü hayati ve elzem bir maddedir.Hobi olayına gelince , uçak ya da heli olsun , disiplinli bir kalkış , menzilden kaçırmadan düzgün bir alan turu , ve kırım yapmadan sağlam ve güvenli bir inişle (patterne uyarak) , sertifikasyon için yeterli bir pilotaj olacağını düşünüyorum.Şimdi helide invert şart olursa, uçakta da invert uçuş , knife edge gibi aslında akrobasi uçuşu olan , bir üst sınıf pilotaj gerektiren uçuşların da , şart olması gerekir ki , bu durumu da pek mantığıma yatıramadım. Haksız mıyım ?...
Yanlış anlaşılmasın , benim hedefim sadece scale uçmak , illa invert takla atmam gerekiyorsa onu da öğrenirim , ama bu durum sertifikasyon eğitiminiden geçip , gönül rahatlığıyla , hobimi yapmak isterken , daha uygunsuz , kaçak ve tehlikeli yollara itmez mi...Çünkü memleket de kaç tane pilot var invert alan turu atan ? , ben sallıyorum 20-25 kişi , bu mu , sadece 25 kişi için mi olacak o zaman bu sertifika.
Sorularımla kafa karıştırdıysam özür dilerim , neticede yapamayan hobiyi bıraksın yapmasın der gibi bir mantık oluyor o zaman da , ya da ben yanlış anlıyorum.