Yeni Projem Pilot Rc Extra 330sc 92"

1256’lar gayet guzeldir. Cogu uzakdogu servosu, yani iki ayda bir isim degistiren servolar etikete “muhtesem” degerler yazmaktan cekinmezler. Sanirim oralarda yalanciyi opmuyorlar. Gerci buralarda da opmuyorlar. Neyse, markali servolar, ozellikle bu gibi ciddi modellerde onemlidir, Sumer abiye katiliyorum.
 
1256’lar gayet guzeldir. Cogu uzakdogu servosu, yani iki ayda bir isim degistiren servolar etikete “muhtesem” degerler yazmaktan cekinmezler. Sanirim oralarda yalanciyi opmuyorlar. Gerci buralarda da opmuyorlar. Neyse, markali servolar, ozellikle bu gibi ciddi modellerde onemlidir, Sumer abiye katiliyorum.

Teşekkür ederim :saygilar:
 
Sonunda Hitec, Futaba, JR, Savox, Kingmax, ... derken Kingmax KM7021MD Waterproof Titanyum Coreless Servo yerine Hitec D955TW servo almaya karar verdim. Bu servoyu da almadan önce danışmak istedim. Görüşlerinizi öğrenebilir miyim? ;)

You must be registered for see images attach


Hitec D955TW 32bit, Ultra Tork, Titanyum Metal Dişli, Dijital Servo (25T)
Programlanabilir, Ultra Response, Geniş Voltaj

(HS-7955TG nin yeni versiyonudur.)
Rulman: Çift
Hız 4.8V: 0.19 s/60d
Hız 6.0V: 0.15 s/60d
Hız 7.4v: 0.12 s/60d
Tork 4.8V: 18 kg-cm / 251.35 oz-in
Tork 6.0V: 24 kg-cm / 335.13 oz-in
Tork 7.4V: 29 kg-cm / 404.95 oz-in
Çalışma voltaj aralığı: DC 3.5 - 8.4V (7.4v 2S Lipo / 6V NiMh Uyumlu)
Ölçüler: 40 x 20 x 37 mm
Ölçüler: 1.57 x 0.78 x 1.45 inc
Ağırlık: 66 gr / 2.32 oz
Konnektör: Altın kaplama
32-bit MCU, 12-bit ADC ile benzeri olmayan programlanabilirlik ve esneklik
3 eksenli metal burçlu ultra sert dişli mili
Motor için ısı emici
Serpme suya dayanıklı
Narrow deadband width
 
  • Beğen
Tepkiler: Resul Toruk
Bir önceki mesajımda sessizlik hakimdi, :embarras: Ben de sükut ikrardandır dedim ve 6 tane Hitec D955TW servo aldım.

Ayrıca Sümer YAMANER abimle yaptığımız fısır fısır görüşme sonucunda ortak kararımız olan DLE 61 motorumu da aldım.

Powerbox haricinde büyük bir eksiğim kalmadı diye düşünüyorum. Powerbox ı aldıktan sonra ufak tefeğini de tamamladım mı değmeyin keyfime toplamaya başlarım artık :halay::halay::halay:
 
Servolar high voltage olduğuna göre ben olsam Powerbox kullanmaz, kaliteli bir elektronik switch ile doğrudan bağlardım.

Bu arada servo seçimi bence mükemmel.

Sağolun abi 6 servonun 1 tanesi yedek olsun throttle servosu için hızlı ama hv almam diye düşündüğüm için powerbox alayım demiştim ama düşünebilirim tabi o da olabilir
 
İşte zenginlik buuu! Tek servo için Powerbox...

Abi aslında zenginlik demeyelim de elektronik bir hata olsun istemiyorum sonuçta siz de söylediniz elektronikten kısıp da vah tüh diyeceğime şimdiden sorunsuz bir elektronik toplar sonra keyfine bakarım servoları değiştirip Hitec e yönelme sebebim de buydu zaten uçakta da bundan daha ucuz extralar varken Pilot RC alma sebebim de buydu bilmiyorum yanlış mı yapıyorum ama iyi bir uçakta iyi bir elektronik toplayarak keyfini sürmek varken uçak havadayken neden tedirgin olayım ki haksız mıyım bilmiyorum :coolxf:
 
Açıkçası zamanında ben de öyle düşünmüş ve benim meşhur 50cc SeaFury'ye 15 dolarlık HobbyKing regülatörü yerine 90 dolarlık PowerBox Sensor Switch takmıştım. PowerBox'daki amcalar titreşime karşı hiçbir önlem almadıkları için uçağı kaybediyordum bir uçuşta.
Kısacası, ne kadar az eleman o kadar yüksek güvenlik.
Tüm servolar high voltage sadece gaz servosu standart ise ben olsam PowerBox'a para gömmek yerine sadece gaz servosuna 3A mini UBEC bağlardım.
 
Açıkçası zamanında ben de öyle düşünmüş ve benim meşhur 50cc SeaFury'ye 15 dolarlık HobbyKing regülatörü yerine 90 dolarlık PowerBox Sensor Switch takmıştım. PowerBox'daki amcalar titreşime karşı hiçbir önlem almadıkları için uçağı kaybediyordum bir uçuşta.
Kısacası, ne kadar az eleman o kadar yüksek güvenlik.
Tüm servolar high voltage sadece gaz servosu standart ise ben olsam PowerBox'a para gömmek yerine sadece gaz servosuna 3A mini UBEC bağlardım.

Tamam abi ben de sizin gibi ne kadar az eleman o kadar yüksek güvenlik diye düşünüyorum o zaman UBEC i ben değerlendireyim:saygilar:
 
92 inch evet abi
Azami kalkış ağırlığı 8 kg yazıyor ama 9.5 kg civarı olur diye tahmin ediyorum.
uçuş tarzı da 3D akrobasi

Ayrıca Pilot Rc internet sitesinde:

Pilot-RC fabrikasında çıkan en popüler ve en popüler tasarımlardan biri.
Ekstra 330SC, şu anda mevcut olan en çevik tam boyutlu uçaklardan biridir ve bu model aynıdır. Hem pürüzsüz erozlar hem de günümüzde çok popüler olan en agresif yüksek enerjili manevraları yapabilme.
ÖZELLİKLERİ:
Model: Ekstra 330Sc -% 31
Kanat açıklığı: 92 ″ (2,340mm)
Uzunluk: 86.8 ″ (2.200mm)
Kanat alanı: 1,581 “² (10,200 cm²)
Ağırlık: 19.36lbs (8.8kg)
ÖZELLİKLER:
• Hassas akrobatik ve 3D uçuş için özel olarak geliştirilmiş güçlü ancak hafif tasarım
• Orijinal Alman Oracover (Ultracote) kaplama
• Son derece prefabrik, deneyimli inşaatçılar bir günün altında havayı hazırlayabilir
• Önceden takılmış menteşeler (yapıştırılmış ve tutturulmuş)
• Karbon Takviyeli Kanat ve Gövde
• Dahili olarak monte edilmiş kaporta - bu nedenle dış vidalar çıkarılmamış
• Büyük kaporta kolayca 70cc ikiz motorlara sığabilir
• Gövde, kutu veya ayarlanmış boru için tünel içerir
• Çıkarılabilir dümen (çıkarılabilir kanatlar ve bıçakların yanı sıra)
• Lazer kazınmış motor montaj konumu ve Dümen ayarı için kullanılabilen çoklu servo konumları (çekme veya doğrudan itme çekme)
• Çarpışma kiti: Herhangi bir Pilot-RC uçağı için BEDAVA lazer kesim tamir odun, sadece nakliye ücretini ödeyin
DAHİL DONANIM:
• Tüm temel aksesuarlarla birlikte komple hava çerçevesi (örneğin, karbon fiber ana şasi, kuyruk dişli takımı düzeneği ve kanat tüpleri, ayrıca fiberglas kontrol boynuzları ve tekerlek pantolonları)
• Önceden yerleştirilmiş menteşeler ve önceden monte edilmiş kanopi
• Yakıt deposu ve yakıt borusu önceden hazırlanmış, yakıt noktası ve havalandırma valfi
• Tekerlekler, akslar ve tekerlek pantolonları
• Önceden hazırlanmış çekme halatları ve bilyeli bağlantıları olan iticiler
• Eşleşen karbon iplik makinası
GEREKLİ DONANIM:
Motor: 60-70cc veya eşdeğeri elektrik
Servolar: 5 yüksek tork (minimum 20kg) artı gaz // // aileron başına x1, asansör başına x1 ve dümende x1 kullanır
Ayrıca, verici, alıcı, pervane, batarya, güç kutusu, uzatma kabloları ve muhtemelen diğer küçük aksesuarlar gibi tüm normal aksesuarları gerektirir.

60 - 70 cc önermiş ve ağırlık olarak da 8.8 kg yazmış abi yani 10 - 11 kg civarında olacaktır tahmini ağırlığı diye düşünüyorum.




Her iki motoru da deneme sansi buldum. Farkli karakterdeler.

Avantaj / Dezavantajlarina gelirsek

Cift silindir ses bakimindan daha avantajli, ancak iki buji kullanmasi dolayisiyla ariza cikaracak atesleme parcasi daha fazla. Bir tik daha zayif guc bakimindan ancak daha temiz bir rolantisi var, model daha az sarsiliyor. 92" lik model icin sorun yasayacaginizi dusunmuyorum guc bakimindan.

Tek silindir ise, yeni jenerasyon yuksek hacim motorlardan sayilir. Sesi ve gorece vuruntulu calismasi disinda en ufak bir sorun yasamayacaginiz bir motor

Nacizhane fikirlerim bunlar
Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Her iki motoru da deneme sansi buldum. Farkli karakterdeler.

Avantaj / Dezavantajlarina gelirsek

Cift silindir ses bakimindan daha avantajli, ancak iki buji kullanmasi dolayisiyla ariza cikaracak atesleme parcasi daha fazla. Bir tik daha zayif guc bakimindan ancak daha temiz bir rolantisi var, model daha az sarsiliyor. 92" lik model icin sorun yasayacaginizi dusunmuyorum guc bakimindan.

Tek silindir ise, yeni jenerasyon yuksek hacim motorlardan sayilir. Sesi ve gorece vuruntulu calismasi disinda en ufak bir sorun yasamayacaginiz bir motor

Nacizhane fikirlerim bunlar
Selamlar

Teşekkür ederim gerçekten önemli bilgiler vermişsiniz.:saygilar:

Motorunuzu satin almissiniz, yeni farkettim. Hayirli olsun

Evet Sümer Abi ile kısa bir fısfıstan sonra motora karar verip aldım. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Emre KAYGIN