Yeni Modelim : Real Hawk Balsa Kiti

Oğuzhan, hücum kenarı çıtasını bir maket bıçağı ile kanat boyunca kaplamadan ayır. Kaplamadan kalan artığı blok zımpara ile temizle. Plastik tutkal ile sinirlere yapıştır. Kuruyunca kanat boyunca japon yapıştırıcı ile çıtayı tekrar kaplamalara yapıştır.
Bak Levent Abini dinle. Deneyime kulak ver.
 
Abi değiştirirsem eğer dediğin yöntemi uygulayacağım. :saygilar:

Burada yapılacak iş bir "seçenek" değil. O model uçacak ise mutlaka yapılması gereken bir şey. Yani, kanat inşaatının temel gerekliliği. O çıtanın sinirlere yapışmasının kanadın sağlamlığına yaptığı katkı uçuş esnasında oluşan ve kanada binen yüklere karşı dayanıklılık ve direnç katmasıdır. O nedenle, eğer uçacaksa, kanattaki o yapı bir şekilde oluşturulmalıdır. Zaten Levent bey de gayet kolay bir yöntem tarif etmiş.
 
Yerinden çıkmaması için hiçbir sebep yok ki; tabii ki çıkabilir. Kanadın hava ile ilk temas noktası burası. En çok sürtünme ve direnç hücum kenarında meydana gelir. Manevra anında, hız yüksekken ve uçağın toplam ağırlığı kanada etki ederken, kanadınızın sağlamlığına şüphesiz güvenmeniz gerekir. Hele de patlarlı motor takıp uçurmayı planlıyorsanız; inşaatın gidişatını "sağlam görünüyor"a bırakamazsınız. Japon yapıştırıcısı ilk anda çok sağlam bir görüntü verir; ama esnemeye hiç mukavemeti yoktur. Kanat, motor bölgesi, iniş takımı civarında özellikle epoksi kullanılmasının sebebi de burada gizlidir...
Konuyu ilgiyle izliyordum, naçizane fikir beyan etmek istedim; yanlış anlaşılma olmasın lütfen. Ama uçak kitini görünce "ne kadar hoş bir model olur bu" demiştim. Gerçekten de güzel görünüyor. O sebeple yazık olmasın, hakkını vererek toplamak gerekir diyorum:saygilar:
Ozan bey tabiki de yanlış anlamıyorum. Konuyu açmamın sebebi zaten fikirlerin paylaşılması. Bir de bu modeli toplamak isteyen arkadaşlara yapım aşamalarını göstermek. Kanattaki değişim işlemini yapacağım. :)
 
Buda ilk kaplama deneyimim. En kolay sekil olan aileron da deneme yaptım. Kaplamayı ilk yaptigimda pek hoş durmadı. Ama saç kurutma makinası ile ısıttigimda malzeme çok güzel gerildi. Uç kısımdaki dönüşler pek güzel olmadı. Önce kabarik kisimlari kestim. Sonra buraya sadece alın genişliğinde parça koyarak yapıştırdım. Sağlıklı olurmu bu şekilde? Görüntü olarak hiç rahatsız etmiyor. Belki de koyu renk olduğu içindir. 1. Ve 4 resim parça koyduğum yerlerdir. Bu kaplamayı sadece deneme için yaptım. Tekrardan sökeceğim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Havada görülebilirlik açısından kanat altlarını mavi ile kaplama, portakal rengi ile kapla. Yoksa uçuş anında zorluk yaşarsın.
[/QUOTE]
Abi kanatları komple turuncu yapacağım. Aileronlari mavi. Gerisine henüz karar vermedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Görülebilirlik derken kanadın iki tarafının farklı renk olması gerektiğini kastetmiştim. Yoksa uzaktan neresi altı neresi üstü ayırmak mümkün olmuyor. Yalnızca alt kısmını portakal rengi yaparsan daha iyi olur.
Kaplama fotoğraflardan iyi görünüyor. Ancak, kaplama yaparken kenar birleşimlerinin hava akımına karşı olmamasına mümkün olduğunca dikkat etmek gerekir. Örneğin kaplamanın kenarı firar kenarından geriye alta, oradan da öne doğru dönmemelidir. Bir de kanat kaplaması önce alt sonra üst, gövde kaplaması ise alt, yan ve üst olacak şekilde arkadan öne doğru yapılır.
 
Kaplama ile ilgili küçük bir detay hatırlatmak isterim;
Kaplama yaparken arkadan öne doğru yapılmalıdır, eğer iki parça birleşecekse öndeki parça arkadakinin üstüne en az 1cm örtmelidir.Çünkü arkadaki kaplama üstte kalırsa rüzgar direncinden en ufak bir kalkmada açılabilir.

Örnek olarak aşağıdaki modelin kanat kaplamasında ilk önce gri renk kaplandı, daha sonra siyah kaplama yapıldı, siyah kaplama gri kaplamalanın üstüne 1cm biniyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Görülebilirlik derken kanadın iki tarafının farklı renk olması gerektiğini kastetmiştim. Yoksa uzaktan neresi altı neresi üstü ayırmak mümkün olmuyor. Yalnızca alt kısmını portakal rengi yaparsan daha iyi olur.
Kaplama fotoğraflardan iyi görünüyor. Ancak, kaplama yaparken kenar birleşimlerinin hava akımına karşı olmamasına mümkün olduğunca dikkat etmek gerekir. Örneğin kaplamanın kenarı firar kenarından geriye alta, oradan da öne doğru dönmemelidir. Bir de kanat kaplaması önce alt sonra üst, gövde kaplaması ise alt, yan ve üst olacak şekilde arkadan öne doğru yapılır.

Abi ben kanadın üst tarafına 2 cm genişliğinde kısa kenar boyunca kanatla zıt renk 3 -4 tane şerit çekmeyi düşünüyorum. Bu şekilde sıkıntı olur mu ? 2 veya 6 numaralı çizimi yapmayı düşünüyorum. Resimde şeritler yok.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Kaplama ile ilgili küçük bir detay hatırlatmak isterim;
Kaplama yaparken arkadan öne doğru yapılmalıdır, eğer iki parça birleşecekse öndeki parça arkadakinin üstüne en az 1cm örtmelidir.Çünkü arkadaki kaplama üstte kalırsa rüzgar direncinden en ufak bir kalkmada açılabilir.

Örnek olarak aşağıdaki modelin kanat kaplamasında ilk önce gri renk kaplandı, daha sonra siyah kaplama yapıldı, siyah kaplama gri kaplamalanın üstüne 1cm biniyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Teşekkür ederim Cengiz bey :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhittin Şentürk