Yeni Modelim : Real Hawk Balsa Kiti

Hücum çıtasını şu şekilde bir mastar yapıp içine zımpara yapıştırıp bir ucundan diğer ucuna dengeli bir şekilde zımparalayabilirsin, mastar olması gereken radüsten daha fazla olmalı zımpara kalınlığı yüzünden.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Teşekkür ederim. Elimde sünger zımpara vardı. 180 ve 220 numara. Kalın zımpara olmayınca mecburen önce yavaş yavaş permatiğin jileti ile şekil verdikten sonra sünger zımpara ile son şekli verdim. Sünger zimparayi kanat ucuna bastırınca aşağı yukarı böyle kavisli bir sekil aldı. Çok güzel olmasada fena olmadı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Şaşırdım
Tepkiler: Levent Suberk
Abi her tavsiyen bizim için altın niteliğinde. Ama sanırım bu sefer üşengeçliğim ağır basacak.
Sevgili kardeşim beni ikna etmen gerekmiyor. Almanların çok sevdiğim bir sözü vardır. "Die Physik können Sie nicht überlisten" derler. Yani fiziği kandıramazsın. Mesele beni ikna etmen değil. Haa belki uçurursun sorunsuz olarak, onu bilemem. Ama bu kanat inşaatı hatalı ve ben hatalı inşaa edilmiş bir kanadı uçurmam ilke olarak. Yine de, bir onay mercii olmadığımı hatırlatayım. Paylaştın, fikrimi söyledim. Herhangi bir bağlayıcılığı yok.
 
Oğuzhan, hücum kenarı çıtasını bir maket bıçağı ile kanat boyunca kaplamadan ayır. Kaplamadan kalan artığı blok zımpara ile temizle. Plastik tutkal ile sinirlere yapıştır. Kuruyunca kanat boyunca japon yapıştırıcı ile çıtayı tekrar kaplamalara yapıştır.
 
Sevgili kardeşim beni ikna etmen gerekmiyor. Almanların çok sevdiğim bir sözü vardır. "Die Physik können Sie nicht überlisten" derler. Yani fiziği kandıramazsın. Mesele beni ikna etmen değil. Haa belki uçurursun sorunsuz olarak, onu bilemem. Ama bu kanat inşaatı hatalı ve ben hatalı inşaa edilmiş bir kanadı uçurmam ilke olarak. Yine de, bir onay mercii olmadığımı hatırlatayım. Paylaştın, fikrimi söyledim. Herhangi bir bağlayıcılığı yok.
Abi zaten seni ikna etmek için söylemedim. Her konuda sorularımızı üşenmeden cevapliyorsunuz. Bu kanat konusunda da işin teoriği budur diyorsun. Bende dogrusunu yapmama sebebimin sadece uşengeçligim olduğunu belirtmek istedim.
 
Oğuzhan, hücum kenarı çıtasını bir maket bıçağı ile kanat boyunca kaplamadan ayır. Kaplamadan kalan artığı blok zımpara ile temizle. Plastik tutkal ile sinirlere yapıştır. Kuruyunca kanat boyunca japon yapıştırıcı ile çıtayı tekrar kaplamalara yapıştır.
Abi değiştirirsem eğer dediğin yöntemi uygulayacağım. :saygilar:
 
Abi zaten seni ikna etmek için söylemedim. Her konuda sorularımızı üşenmeden cevapliyorsunuz. Bu kanat konusunda da işin teoriği budur diyorsun. Bende dogrusunu yapmama sebebimin sadece uşengeçligim olduğunu belirtmek istedim.
Bence yanlış anlamışsın. "Teoriği budur" demedim. Pratiği ve doğrusu budur dedim.
 
Sümer abi aşırı sağlam ve rijit duruyor. Yerinden çıkar diye mi tedirgin olmalıyım ?
Yerinden çıkmaması için hiçbir sebep yok ki; tabii ki çıkabilir. Kanadın hava ile ilk temas noktası burası. En çok sürtünme ve direnç hücum kenarında meydana gelir. Manevra anında, hız yüksekken ve uçağın toplam ağırlığı kanada etki ederken, kanadınızın sağlamlığına şüphesiz güvenmeniz gerekir. Hele de patlarlı motor takıp uçurmayı planlıyorsanız; inşaatın gidişatını "sağlam görünüyor"a bırakamazsınız. Japon yapıştırıcısı ilk anda çok sağlam bir görüntü verir; ama esnemeye hiç mukavemeti yoktur. Kanat, motor bölgesi, iniş takımı civarında özellikle epoksi kullanılmasının sebebi de burada gizlidir...
Konuyu ilgiyle izliyordum, naçizane fikir beyan etmek istedim; yanlış anlaşılma olmasın lütfen. Ama uçak kitini görünce "ne kadar hoş bir model olur bu" demiştim. Gerçekten de güzel görünüyor. O sebeple yazık olmasın, hakkını vererek toplamak gerekir diyorum:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan KÖSOĞLU