Yeni Modelim Blade 230s Smart

Çok geçmiş olsun. Kırımın her türlüsü üzüyor ama en kötüsü bu tarz ekipman vs sorunlu kırımlar oluyor. Helikopterdeki en ufak sorun direk büyüdüğü için elden geldiğince sorun çıkarabilecek parçaları yenilemekte fayda var.
Geçmiş olsun tekrardan..
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan KÖSOĞLU
Teşekkürler arkadaşlar. Şaftlarda gitmiş bu arada. Servolar da problem yok. Gerçi şaftları 2 keser darbesiyle mermer yüzeyde eski haline getirmek kolay oluyor. 180 cfx te öyle yapıyorum. Yıllardır sorun olmuyor. Pal tutucular içinde bir çılgınlık yapıp protos 500 ün kuyruk pal tutucularını 230s e takmaya çalıştım. Balllink delik çaplarına takıldım. Yoksa pal tutucular feathering şafta kafaya tam oturmuştu :)
 
Oğuzhan geçmiş olsun ,insan üzülüyor ama bu işin doğasında kırım var malesef .
 
Bayramda boş kalınca dedim ki bu 230s i eldeki malzemeler ile uçuracağım. Öncelikle yaptığım işlemlerin çok riskli olduğunu biliyorum. Ama zaten modeli gözden çıkardığım için bu işlemleri yaptım. Uçuş denemelerini de gayet temkinli ve kimsenin olmadığı ortamda yaptım. Baştan söyleyeyim ki linç yemeyeyim :)

İlk olarak main şaft ile feathering şaftı iki keser darbesiyle düzelttim. Daha sonra main gearin kısmen sıyırmış dişlilerini jilet ile temizledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


En büyü sorun ise link uydurmak oldu. Elimde protos 500 ve 180cfx linkleri olunca, mecburen swashplate kısmına 180 cfx topuzu main blade holder kısmına ise 500 lük topuz koymak zorunda kaldım. Blade holder olarak protos 500 ün kuyruk pal tutucularını kullandım. Link olarakta 180 cfx in servo linkini kullandım. Yani linkin bir tarafı 180 cfx bir tarafı protos 500 :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çokta uzatmayayım. Kesmeydi,biçmeydi eritmeydi yapıştırmaydı derken model son halini aldı.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Gelelim sonuca. Evet uçtum. Düşük devirde sıkıntısız uçtum. Ama ıdle up açtığım zaman model bir anda rezonansa giriyor. Titremeye başlıyor. Ne yaptıysam çözemedim. Sonuçta her parça uydurma olduğu için sorun her yerden olabilir. Benim tahminim pallerin pal tutucuya girebilmesi için pal tutucuyu alt ve üst kısımdan bıçak ile erittim. Muhtemelen simetrik eritemediğimden olabilir diye düşünüyorum. Velhasıl kelam hobimizde uçmak kadar tamirat, bakım , modifiye, birşeyler uydurma kısmı da keyif verdiği için bu işlemlerle uğraşmaktan çok keyif aldım. Kırımsız şekilde bu işlemleri tamamlayıp, yapmış olduğum tüm işlemleri söküp modeli rafa kaldırdım. :)
 
İnternete ballink vs satılıyor. Onları uydurmak daha iyi olabilirdi belki. Hatta 3 boyutlu çizip yazıcıda en yüksek çözünürlükte yazdırınca orijinalini aratmaz diye düşünüyorum?
 
İnternete ballink vs satılıyor. Onları uydurmak daha iyi olabilirdi belki. Hatta 3 boyutlu çizip yazıcıda en yüksek çözünürlükte yazdırınca orijinalini aratmaz diye düşünüyorum?
Konunun aciliyeti vardı :) Orjinal ballink bekleyemezdim. Başka ballinkler uymuyordu zaten. 180, 450, 500 sınıfı hepsi vardı elimde. 230s inki arada bir ölçüde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Yeni cicilerim geldi. Model kenarda kırık bir şekilde bekledimi kaşıntı tutuyor beni. Ya satacağım modeli kurtulacağım. Yada gerekirse kredi çekip!!! tamir edeceğim modeli. Bende iyi bir indirim yakalayıp 3 kafalı sistemi sipariş verdim. Aslında aklımda hiç yoktu. Ama 3 kafalı sistem ile 2 kafalı sistemde aynı pal tutucular kullanıldığı için bunu sipariş vermek en mantıklısı oldu. Bakalım nasıl olacak ? :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
420lik modeli 3 pale çevirdiğimizde palleri 380le değişmek gerekiyordu. Bunda var mı ekstra değişiklik? Pinyon dişlisi vs?
 
Akşam hemen montajı tamamladım. Şahsi fikrim öyle çokta gerekli bir şey değil :) Bence 2 pal daha çok yakışıyor. Scale gövde olsa 3 pal olmalı bence. Yani 3 pal sistem için para vermeye değmez. Modele bakınca palden başka birşey gözüme çarpmıyor. :)Zaten %50 indirimde olduğu için ve 2 pal sistemde de parçalarn kullanılabileceği için aldım. Evde yerde bi çalıştırdım modeli. Balans varmı diye. Herhangi bir sorun görünmedi. Rize bu aralar hep yağmurlu. İlk açık havada remaiden :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçuştan sonra ne hissettireceğini bende merak ediyorum. Pal yüzey alanındaki artışın bir takım artıları ve eksileri olabilir diye düşünüyorum.

- Artacak olan sürtünmenin fazladan ısınma, devir düşüşü ve uçuş süresinde kısalma gibi etkileri olacak mı ?
- Modelin uçuş karakteristiği ne kadar etkilenecek ?

gibi nice sorular geliyor insanın aklına. :)
 
Uçuştan sonra ne hissettireceğini bende merak ediyorum. Pal yüzey alanındaki artışın bir takım artıları ve eksileri olabilir diye düşünüyorum.

- Artacak olan sürtünmenin fazladan ısınma, devir düşüşü ve uçuş süresinde kısalma gibi etkileri olacak mı ?
- Modelin uçuş karakteristiği ne kadar etkilenecek ?

gibi nice sorular geliyor insanın aklına. :)
Abi zaten uçuş karakteristiği çok güzel olan bir model. Mevcut halini korusa benim için yeter. Fazlası da olursa tadından yenmez tabiki. Microheli açıklamalarında daha kararlı bir uçuşu olacağını ve uçuş süresi olarak 2 palli sistemle hemen hemen aynı olacağını söylüyor.