Yeni Bir Uçak Macerası

Geçenki kazadan sonra tamiratı yapıp uçağı kenara koymuştum. Can sıkıntısı arada oturup izliyorum. Neresini daha iyi yapabilirim diye. Baya baya son halini aldı uçak. Belki bir kat daha boya atılabilir. Çünkü yer yer boyaları döküldü. Daha doğrusu elime yapıştı :D Ama bu boya dökükleri sanki uçağa (ben yılların uçağıyım, biraz yaşlandım) havası veriyor :D Ve buda benim hoşuma gitti.
Bir daha kırılmadan son halini biraz daha detaylıca paylaşmak istedim.
Burun ağır olduğu için ve hiç beceremediğim şu tel çekme işinden kurtulmak için servoları bu şekilde monte ettim. Rudder kanatçığınıda ufalttım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kaputumuz en fazla boya dökülen kısım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanatları bi tahta parçası ile daha sağlam bir şekilde monte ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Son halimiz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pushrod stoper den sonra telin fazla çıkması hareket halinde rudderi ve elevatörü zorlayabilir 6-7 mm den fazlasını yan keski ile kopartırsan iyi olur gibi.
Birde fotolarda pek ayırt edilmiyor ama her iki uca stoper eklemişsin galiba. Bir tarafı Z yapıp doğrudan yekeye takabilirsin.
Melaz bir tayyare oldu. :) Daha küçük bir arka tekerlek daha estetik durur.
 
Elimde fazladan vardı o pushrod stoper dediğin şeylerden abi. Bende uğraşmadım, kullandım. Rudder dediğin şekilde bi tarafı z şeklinde bi tarafı stoperli. Rudderdaki fazlalık teli kısalttım :) Elevatörün iki tarafıda pushrod stoperli.

Arka tekerin bunun yarı boyutunda olması mükemmel olur. Çünkü kalkışta kuyruk kalkmak istiyor ve en ufak engebede pervane yere sürtecek gibi oluyor. Bende full elevatör vererek kuyruğu yere bastırıyorum :D Motor güçlü olduğu için hızlıca kalkıyor. Ama küçük bir teker ayarlamayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Elimde fazladan vardı o pushrod stoper dediğin şeylerden abi. Bende uğraşmadım, kullandım. Rudder dediğin şekilde bi tarafı z şeklinde bi tarafı stoperli. Rudderdaki fazlalık teli kısalttım :) Elevatörün iki tarafıda pushrod stoperli.

Arka tekerin bunun yarı boyutunda olması mükemmel olur. Çünkü kalkışta kuyruk kalkmak istiyor ve en ufak engebede pervane yere sürtecek gibi oluyor. Bende full elevatör vererek kuyruğu yere bastırıyorum :D Motor güçlü olduğu için hızlıca kalkıyor. Ama küçük bir teker ayarlamayı düşünüyorum.
Yokmu yanında yörende 8-9 yaşında çocuk. Plastik arabalarının bir tekerleğini alabilecek.:lol:
5-10 liraya bim filan oyuncak satılıyor onların tekerleklerinden warbird modellerde hayli kullanmıştım.;)
 
Ya aslında evdede var ama kullandırtmıyorlar :D Sağlam kalsınmışmış :D Aslında zarar görmesi en zor şey kuyruk tekeri sanırım. İkna etmek lazım :D
Ben bazen fotobloktan kesip kullanıyorum. Uzun süre iş görüyor. Jant göbeği yerine de küçük bir parça pipet yapıştırınca ortası da bozulmuyor.
 
Yine Maiden ve Yine Kırım :( Ama suç yine bende. Uçak yavaşken dönüş yapmaya çalışıyorum. Hemde rudder ve aileronu birlikte vererek. Ve sınırları zorlayarak :D
Evet ben kaşındım muhteşem pilotajımla ve yine stall oldu uçak.
Ama çok tatlı uçuyor bu mutlu etti :D
Ben bu ayrılan yere silikonu boca etmeyi düşünüyorum. Daha iyi bir fikir yoksa üstadlarda?

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bu tarz durumlarda uçağın toparlanmayacağını anladığım zaman direkt gazı kesiyorum. Keşke sizde dediğiniz gibi gazı kesseydiniz. Neyse bu kırım sayılmaz. Biraz sıcak silikon birazda bantla destekledikten sonra yine uçarsınız. :D
Son dönüşte biraz gaz verseydiniz hiçbir şey olmazdı, o ani dönüşle biraz panik oldunuz heralde :)
 
Bu tarz durumlarda uçağın toparlanmayacağını anladığım zaman direkt gazı kesiyorum. Keşke sizde dediğiniz gibi gazı kesseydiniz. Neyse bu kırım sayılmaz. Biraz sıcak silikon birazda bantla destekledikten sonra yine uçarsınız. :D
Son dönüşte biraz gaz verseydiniz hiçbir şey olmazdı, o ani dönüşle biraz panik oldunuz heralde :)

Ya kör dövüşüyorum biraz. Simülatör hiç çalışmıyorum. Toplam uçak uçurma sayımda 5-10 arası birşey. Yani evet biraz panik oluyorum. Birde uçağın kanatlarına birşey olmasından çekinince biraz daha panik oluyorum :D Ama yine de çok yavaş dönüşler yapıyorum. Yani risk alıyorum. Dediğiniz gibi sıcak silikon ve bant toparlar gibi.
 
Uçak bir önceki uçuşumda 5 dakikada voltaj olarak 3.9a düşmüş. Yani 7 dakika uçar bu; düşmez sağ kalırsa :D
 
Son düzenleme:
Uçak gerçekten gayet güzel uçuyor eline sağlık, tipik yeni başlayan uçak pilotu hataları görünmüyor hiç, komutlar gayet yumuşak ve koordineli. Helikopter tecrübesi koordinelli dönüşlerde kendisini gösteriyor:thumbup: Rudderı kullanmaktan korkmayın, ilk kırımda da ikinci kırımda da suçlu rudder değil :) her ikisinde de uçak stalla sokulmuş. İlk uçuşta kuyruk rüzgarı ile artan yer hızına aldanıp hız kesme sonucu stall var (çok tipiktir), ikinci kırımda ise iyice yavaşlamış uçakla bir de yatışlı dönüş yapmanın getirdiği "induced" stall var, ki aslında gayet de güzel toparlanmış, sadece yereli yükseklik yokmuş. Ki bu da videoda duyduğum bir cümleye getiriyor beni, "yüksekte olmak tehlikeli" gibisinden birşey söylüyorsun :) bu helikopterler için geçerli birşey mi bilmiyorum ama uçaklarda yükseklik bizim dostumuzdur. Özellikle ilk uçuşlar, veya yeni bir modelle yapılan ilk uçuşlar her zaman yüksekte yapılır, hatta söyle bir ifade de vardır: "3 hata yüksekliğinde uçmak". Bunun anlamı, arka arkaya 3 tane hata yapsan bile kurtaracak kadar yüksekliğin olmasıdır. Mesela bu ikinci kazasa eğer uçak 2 m daha yukarda olsa kurtulmuştu ;)

İlk uçuşlar aynı zamanda modelin stall karakterini öğrenmek için de kullanılır. Yani modelin stall karakterini ğrenmek ve alışmak için, ne zaman stall olduğunu gözlemlemek, anlamak ve görsel indikatörleri ile stiklerdeki hissiyatı beynimize öğretebilmek için kullanılır. Bu amaçla modeli en az 3, tercihen 5 hata yüksekliğine çıkartırız ( senin modelin için 50-60m diyebiliriz kabaca) sonra düz uçuşta yavaşça gaz kesip model yavaşladıkça da yüksekliği korumak için hafif hafif elevatör çekeriz, bir noktada model stall olur. O noktayı ve tam stall olmadan önce yaptıklarını, tepkilerini vs öğrenmeye çalışırız, bu sayede ileride uçarken veya inişe gelirken model stall eiğine geldiinde stall olmadan farketme ve düzeltip kurtarma şansımız olur, uçağın bir adım önünde oluruz.

Bir ek daha, eğer model her stall olduğunda bir tarafa yıkılıyorsa, yani bir kanat ucunu düşürüyorsa bu "tip stall" durumudur ve özellikle başlangıç uçağında hiç de istenen bir durum değildir, zira toplarlaması çok daha zordur. Başlangıç uçağının "root stall" olması istenir, yani kanat köklerinin daha önce stall olması istenir, bu şekilde stall olan uçak basitçe burnunu düşürür, kanatlar düz kalır, toparlamak da daha kolay olur ve daha az yükseklik harcar. Tip stallu engellemenin en kolay yollarından birisi de aileronları nötr konumlarında bir iki mm yukarıda olacak şekilde ayarlamak olur. Bu sayede kanat ucunun hücum açısı köke nazaran daha az olur ve stall kökten başlar. (bu modelde aileronlar çok dışarıda değil ama kanat uca doğru incelmesine rağmen aileronlar sabit genişlikli gibi görünüyor, bu da bahsettiğim hafif yukarı bakma etkisinin işe yaramasını sağlayacaktır.)

İyi bir uçakçı katıldı aramıza, keyifli uçuşlar:thumbup:
,