[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Sönmez' Alıntı:
Tamer'e de bir sorum olacak. Yapıştırıcı olarak ben UHU por strafor yapıştırıcısı kullanıyorum. Sıcak yapıştırma tabancası da var ama güvenemedim. Silikon kullanıldığı zaman eritme yapar mı , plakalar tam birleşiyor mu , ayrılma yapıyor mu?
Eskiden uçakcı tayfası ile takılırdık :D Onlarda gördüğüm hepsi UHU por kullanıyordu ;)
 
Bu modelin yapıştırma işi bitti sayılır sonraki modele bende sıcak silikon deneyim , eve bir sürü çubuk var.
Bayağı bir tecrübe kazandık bu modelde.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Bu köpük kesme makinası yapısı itibarı ile aslında şerit testere gibi çalışıyor. yani ağırlıkta 90 derecelik kesimler ve yatay kesimler için, fakat telin açısını değiştirebileceğiniz gibi bir düzenek ile yapılabilir ve açılı kesimlerde yapılabilir, ayrıca eğer köğüğün üzerine bir şablon, örneğin kartondan konursa, sıcak tel şablonu takip edeceği için değişik şekillerde kesimler yapılabilir.
fakat tabi ki kanat kesmek bu alet ile mümkün değil. Benim yaptığım aleti esinlendiğim arkadaşın videosunu seyrederseniz, yapım aşamalarını ve malzemeleri görebilirsiniz.
Bu arada ben tabi bu video da ki kadar marangozluk işi yapmadım, zira elimde hazır kesilmiş, mdf ve çam latalar vardı onları kullandım. Toplam imalat süresi 1 saat civarı sürdü.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Bu videoda da, meşhur "FLİTE TEST" ci arkadaşlar şablon ile kesimleri güzel anlatmışlar, JA 37 - Saab viggen gövde parçalarını kesiyorlar.

Konu linki: ve

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Tel kalınlığı , voltaj/amper durumu ve enerji kaynağı ile ilgili bilgi varmı?
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Sönmez' Alıntı:
Tel kalınlığı , voltaj/amper durumu ve enerji kaynağı ile ilgili bilgi varmı?

Bende bu kısımı çözemedim :)

Ya telim ısınmadı, yada kıp kırmızı olup koptu :laugh:
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

12 volt 4 amper gibi birşeyler okudum , ama telin cinsine ve materyaline göre değişir gibime geliyor.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker bey, "0,40 mm. krom nikel" rezistans teli kullandım, telin boyu bağlantı noktaları arası 22 cm. ve 12 volt ile besliyorum, 1.8 amper civarında en iyi sonucu aldım.
Şöyle ki, 1,5 amper civarı kesiyor ama çoook yavaş, 2.0 amperi geçerseniz fazla eritiyor, dediğim gibi 1.78 - 1.82 amperde istenmeyen eritme yapmadan bıçak gibi kesiyor.
benim kullandığım güç kaynağı volt ve amper ayarlı olduğu için gerekli amper değerini tutturabilmek adına taş direnç kullanmadım, ama sabit voltaj ve akım veren bir trafo yada güç kaynağı için gerekebilir. Bir de "FT" ci arkadaşlar, fırçalı motor esc si kullanmış o da bir çözüm olabilir.

Not: Köpük blok, depron ve kapron ile denedim, hepsini sıkıntısız kesiyor.
:saygilar:
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Elinde Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor olan varsa , motor mount delikleri arasındaki mesafeyi (motorun değil gövdeye sabitleme delikleri) söyleyebilir mi? Motor yerleşimini ayarlayacam ama motor daha yeni Türkiye'ye girdi.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Sönmez' Alıntı:
Elinde Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor olan varsa , motor mount delikleri arasındaki mesafeyi (motorun değil gövdeye sabitleme delikleri) söyleyebilir mi? Motor yerleşimini ayarlayacam ama motor daha yeni Türkiye'ye girdi.

Bende bir 2826 2200 kv motor var ama markasını hatırlayamadım. Akşam eve gidince bakayım. Bunlar standart ölçüler değil miydi İlker Bey?
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Valla numaralar aynı ise boyutunda aynı olması lazım. Bir iki milim farketmez zaten .
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Sönmez' Alıntı:
Elinde Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor olan varsa , motor mount delikleri arasındaki mesafeyi (motorun değil gövdeye sabitleme delikleri) söyleyebilir mi? Motor yerleşimini ayarlayacam ama motor daha yeni Türkiye'ye girdi.

İlker hocam benim elimde Turnigy D2836-8 var, sizin motorunuzla gövde çapları aynı, HK'dan spec.lerine baktım motor üzerindeki montaj delikleri de aynı ölçüde verilmiş. Sanıyorum ki aynı mount'u kullanıyorlardır. Eğer öyleyse, gövdeye sabitleme delikleri arasındaki benim ölçtüğüm mesafeler şu şekilde;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Umarım standart dışı bir durum yoktur. :)
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Modelin gövdesi üç aşağı beş yukarı bitti sayılır. Elektroniklerde bir iki güne gelir , takıp bakacağız. Şimdiden SU-30 V2 için hazırlıklara başladım. Şöyleki ikinci versiyonda yapmayı düşündüğüm değişiklikler:

1. En önemlisi standart kanat yapısı olacak. Şu anda sadece bir kat 6 mm deprondan oluşan kanadı , standart kanat yapısında yapmaya çalışacağım. Merkezde 6 mm karbon boru ve hücüm kenarında 1mmx6mm karbon plaka kullanmayı düşünüyorum.
2. Modelin scaleni biraz arttırıp iki adet 60 yada 70 mm edf motor takmayı planlıyorum
3. Thrust vectoring için hali hazırda elimde bulunan sebart mig 29 un vektör üniteleri Çinde freewing tarafından üretiliyor ve tanesi 19 dolardan alabiliyoruz. üç servo ile kontrol ediliyor aynı sistemi uygulamayı düşünüyorum.
4. Aileron ve rudder kontrolleri eklenecek.
5. Modeli full modüler hale getirmeyi planlıyorum. Şu anda sadece taileron sökülüp takılabilir durumda. Özellikle kanatları , stabilizatörleri ve mümkünse servolar dahil tüm elektronikleri sökülüp takılabilir yapmayı planlıyorum . Yapıştırma işi bana ters :)
6. Sonuçta çıkan toplam ağırlığa bağlı olarak motor , thrust , esc ve batarya seçimleri yapılıp ağırlık merkezi orjinal planda olan yerde tutulmaya çalışılacak.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Hocam,

Mevcut versiyonda Aileron ve rudder kontrolleri yok muydu ? Taşımak için moduler yapı en güzeli ama hem modüler hem de rijik bir yapı yapmak hem de EPP biraz zor olacak gibi ??

Son olarak şu "sebart mig 29 un vektör üniteleri" ve çin kloneleri ile ilgili daha fazla detay ve link alabilir miyiz acaba. Sen de nasıl olsa var, nette araştırmak için uğraşmayayım şimdi :D
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Klonu değil orjinali Çin malı :) Sebart da aynı malzemeyi kullanıyor.


Modüler olmasının sebebi , kırıldığı zaman sadece kırılan parçayı değiştirmek , hepsi gövdeye yapışık olduğunda direkt çöp oluyor o kadar emek. Kesip çıkarırken sağlam bölümlere zarar vermeden yapmak mümkün değil.