[Urun]: Gaui X3 Unboxing - Kutu Açma / Ürün İnceleme
Emre BİÇEN' Alıntı:
Türker abi öncelikle yeni modelin hayırlı olsun.
Teşekkür ederim Emre.
Emre BİÇEN' Alıntı:
1. Siparişlerini hangi siteden verdin, hepsini bir siteden mi yoksa ayrı ayrımı.
Siparişlerimi helidirect ve flying hobby'den verdim.
Emre BİÇEN' Alıntı:
2. Her bir siparişin kargo fiyatı ne kadar, gümrük ödediniz mi
Değişik paketler oluşturarak kargo açısından en avantajlı fiyatı yakalamaya çalıştım. Siparişin büyük bölümünü talep edilmesi halinde düşük fatura kesen flying hobby'den yaptım dolayısıyla bu paketler için gümrük ödemedim. Flyingde stokta olmayan ürünler için faturada oynama yapmayan helidirect sitesini kullandım ve buradan gelen 75$'dan pahalı kargolarım için gümrük ödemem gerekti. Açıkçası meblaları şuan hatırlayamıyorum.
Emre BİÇEN' Alıntı:
3. vbar ekli olan olan kiti alsam tavsiye edermisin
Gaui X3'ü stokta yakalayabilmek büyük başarı 3 - 4 gün içerisinde backorder oluyorlar malesef. Vbar bu zamana kadar hiç kullanma şansı bulamadığım bir ünite o yüzden bu konuda bir yorum yapamıyacağım.
Emre BİÇEN' Alıntı:
4.hk 450 alip simde denediğim tüm hareketleri bu helide uygulamak istiyorum sebebi herhangi bi kirimda yedek parçasınin ucuz olması. BU UYGULAMA İÇİN sizce gaui x3 mu yoksa hk 450 mi karar veremiyorum.
Amacım zor hareketleri kırmayı göze aldığım bir modelde denemek ayrıca performanstan ödün vermemek
Hk 450 hiç denemediğim bir kit. Açıkçası bu kit hakkında hem olumlu hemde olumsuz birçok yorum görüyorum. Benim okuduğum yorumlara bakılırsa direk olarak gözün kapalı alabilirsin diyebileceğim bir kitmiş gibi gözükmüyor. Ama yinede seni yanlış yönlendirmekte istemem, bu konu da bir tavsiye de bulunamayacağım.
Esas önemli konuya gelirsek bu konuda edindiğim birkaç tecrübemi paylaşmak isterim.
Kırım riski alabileceğimiz, sim sonrası hareketleri çalışacağımız bir heli sahibi olmak gerçekten önemli bir artı. Son dönemde bende bunu uyguluyorum ve ciddi derecede pilotajımda ilerleme olduğunu gözlemliyorum. Kendim için en doğru modele nasıl karar verdiğimi ise şöyle özetlemeye çalışayim. Kendime şu soruları soruyorum :
1) Ne kadar güvenli bir model ?
Uçuş güvenliği açısından (kendimiz, ailemiz ve hatta 3. Şahıslar) bir değerlendirme yapıldığında sonuca çabuk ulaşılıyor. Model ne kadar küçükse olası bir terslikte risk o kadar azalıyor. Burada kendime göre yaptığım değerlendirmelerde bu modelin 450 sınıfından daha büyük olamayacağı sonucuna varıyorum.
2) Ne kadar performanslı ?
Bir modelci için modelinden en yüksek performansı beklediği durum esasında bir hareketi ilk kez deneyeceği zamandır bence. Yani hareketleri çalıştığımız helikopterimizin performansının mümkün olan en iyi seviyede olması önemlidir. Zaten pilotaj olarak yetersiz olduğumuz bir durumda ilave olarak modelden kaynaklanan sorunlar yaşamak istemeyiz. Ustalaştıktan sonra zaten kullandığımız modelinde esasında fazla bir önemi kalmaz. Örnek olarak Tareq ona hangi heliyi verirseniz verin eminim gayet başarılı bir uçuş çıkarabilecektir.
Bu durumda benim analizime göre performans açısından riskli olmaları sebebiyle clone heli ve ekipmanlar da kapsam dışında kalmaktadır.
3) Bütçe meselesini ne yapacağız ?
Boyut hemen hemen tamam gibi, üstüne performansta istedik eeee biz bu heliyi rahat rahat kırıp dökmeyecek miydik nasıl olacak bu iş. Bu noktadan sonra artık iş tamamen duygusala dönmeye başlayacak. Oturup tek tek maliyetlere bakmamız gerek, elbette yedek maliyetlerine de. Burada yedek parça temininde sıkıntı olmaması ve mümkünse hızlı tedarik edilebilir olması atlanmaması gereken önemli bir detay.
Peki bu kadar şeyi söyledikten sonra bir model tavsiye edecek miyim, hayır. Çünkü bu analizler yapıldığında modelciden modelciye farklı modeller çıkacaktır.
Peki sen ne yaptın derseniz onu paylaşırım elbette. Bende şuan 3 adet heli var :
- Align Trex 700N elimdeki en pahalı model. Master helim olarak görüyorum ve yeni bir hareket denemiyorum. Uçuşum sırasında 450 sınıfı helimle rahatlıkla yapabildiğim hareketlerden oluşan bir kurgu kullanıyorum. Uçuş sırasında rahat değilim. Elimde hiç yedek parçası mevcut değil. Kırım yaşarsam yurt dışından parça beklemem gerekiyor.
- Align 450Pro DFC kırım riski alarak uçtuğum bir model, micro modelimde yapmaya başladığım hareketleri bu modelde deniyorum. Uçuş sırasında az tedirgin uçuyorum. Elimde takribi 2 kırımlık yedek parçası mevcut.
- Eflite Blade Mcpx BL kırılır mı kırılmaz mı diye hiç düşünmeden uçuyorum. Sim’de yapabildiğim tüm hareketleri deniyorum. Uçuş sırasında rahatım. Elimde bol miktarda yedeğim mevcut.
Fikir verebildiysem ne mutlu bana.