Uçakları Tamir Ederken Hangi Yapıştırıcı ve Dolgu Malzemelerini Kullanıyorsunuz
Epoksi hakkında küçük bir bilgi... epoksinin reçinesi ve sertleştiricisi karıştırıldıklarında moleküler düzeyde bir reaksiyon sonucunda birbirlerine bağlanırlar. Bu kimyasal bağlanmanın saglanması için de gerekli bileşenlerin kesin bir oranı vardır, örneğin tam 1-1 karışması gereken bir epoksi için diyelim ki her bir reçine molekülünün bir sertleştirici molekülüyle birleşmesi gerekli, böyle bir durumda, ortamda 100 reçine molekülü ve 80 sertleştirici molekülü varsa ne olur? 80 reçine 80 sertleştirici ile birleşir ve reaksiyonu tamamlar, 20 reçine açıkta kalır hiçbir şekilde sertleşmez... tersine sertleştirici fazla ise bu sefer fazlalık sertleştiriciler açıkta kalır. Kısacası sanıldığının aksine sertleştiricinin az konması yavaş reaksiyon uzun çalışma süresi (yada fazla sertleştirici ile tersi) anlamına gelmiyor. O yüzden epoksiyi her zaman doğru oranda ve çok iyi karıştırmalıyız. recine molekulu ile sertlestirici molekulu birbirlerine kavusamazlarsa onlar da acikta kalir, yani oranlar esit bile olsa karistirma yetersizse yine sorun demektir
Son bir nokta, karisim oranlari agirlikca yada hacimce verilebilir ve ikisi birbirinden farklidir, dikkat edilmelidir.
Ne zaman epokisi muhabbeti olsa aklima çok sevdiğim bir arkadaşım gelir, burada olmadığı için ismini vermeyeyim
Bu arkadaş ilk modelini (trainer) toplarken klavuza bakmış, kanat yarılarının birleşiminde A+B diye bir yapıştırıcı gösteriyor (epoksi). Sonra modelle birlikte aldiğı malzemelere bakmış, iki komponentli olan bir yapıştırıcı var, hah budur olsa olsa diyip bir tüpü bir kanat yarısına diğerini de öbür kanat yarısına sürüp kanatları biraraya getirip sabitlemiş. (Kanatların içine giren joineri da kullanmamış). Haliyle epoksi bir miktar yapışma sağlamış ama tahmin edersiniz ki ilk uçuşta hop kanatlar yukarıda birleşmiş
Başlangıcı böyle olsa da sonradan çok iyi bir modelci ve pilot oldu bu arkadaş merak etmeyin
Sent from my iPhone using Tapatalk