Trex 500 Kırım

Trex 500 Kırım

ogulcan acar' Alıntı:
Abi biz throtttle egrilerini konusmustuk sanirim pitch icin oldugu gibi kalsin demistik galiba

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Yok şimdi hatırladığım. 450 hazır kartlı gelince sen pitch ayarları ile uğraşmamıştın :laugh: Demek ki şimdi sırası gelmiş ;)



Konusundaki 4.7 Açı ayarları ile 6- Pitch Curve bölümlerine göz atma vakti gelmiş :D
 
Trex 500 Kırım


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yok şimdi hatırladığım. 450 hazır kartlı gelince sen pitch ayarları ile uğraşmamıştın :laugh: Demek ki şimdi sırası gelmiş ;)



Konusundaki 4.7 Açı ayarları ile 6- Pitch Curve bölümlerine göz atma vakti gelmiş :D

Aynen abi yeni seyler ogrenmenin vakti gelmis :laugh:


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Trex 500 Kırım


Cahit Kaş' Alıntı:
Öncelikle geçmiş olsun. Umarım bu kırım sizi soğutmaz bu hobiden.

Kırımdan sonra önemli olan sorunun ne olduğunu bulup tekrar etmesini engellemek. Bazen sorunu tespit etmek mümkün olmasa da en azından olası nedenler üzerinde durulmalı.

Ben kırımın neden olacağı konusunda yapılan yorumları okumadan direk videoyu izledim. Yapılan yorumlar benim düşüncemi etkileyebilir diye. Ve benim aklıma ilk gelen pilotaj hatası olduğu idi. Yani ani bir negatif açı verme gibi bir hata yapılmış.
Motor güç kaybetse bile bu kadar hızlı yere çakılacağını ben de düşünmüyorum. Tabi bu benim düşüncem. (gerçi düşüşten önce motor sesinde de bir değişme var ama negatif açının verdiği bir yüklenmeden mi onu bilemedim)
Türker Beyin dediği gibi açı eğrisinde de hata var. Normal uçuşta lineer bir açı eğrisi girmek bence de yanlış.

Tesekkurler cahit abi bu kirimlarla aksine sogumak yerine iyice baglaniyorum helilere ( elimde yedek oldugu surece tabi yedek olmayinca cildiriyorum :) )

Ben daha cok yeniyim bu iste illaki pilotaj hatasi da vardir belki benim yerimde daha tecrubeli biri olsaydi kurtaradabilirdi heliyi ama bilmiyorum baktim dusucek yere 1 metre kala falan cektim holdu biraktim olece ama buda bi tecrube oldu tabi her kirim cok sey ogretiyo kira kira ogrenicez bizde bu isi :)



iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Trex 500 Kırım

ogulcan acar' Alıntı:
Tesekkurler cahit abi bu kirimlarla aksine sogumak yerine iyice baglaniyorum helilere ( elimde yedek oldugu surece tabi yedek olmayinca cildiriyorum :) )

Ben daha cok yeniyim bu iste illaki pilotaj hatasi da vardir belki benim yerimde daha tecrubeli biri olsaydi kurtaradabilirdi heliyi ama bilmiyorum baktim dusucek yere 1 metre kala falan cektim holdu biraktim olece ama buda bi tecrube oldu tabi her kirim cok sey ogretiyo kira kira ogrenicez bizde bu isi :)



iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Tabi bu işte ben de yeniyim. Ben pilotaj hatasından olmuştur demiyorum illa ki. Ama videoyu izlediğimde aklıma ilk gelen o oldu. Ama teknik bir arıza ise tecrübeli olanlar da kurtaramaz bence ki yere o kadar yakınken.
 
Trex 500 Kırım

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yok şimdi hatırladığım. 450 hazır kartlı gelince sen pitch ayarları ile uğraşmamıştın :laugh: Demek ki şimdi sırası gelmiş ;)



Konusundaki 4.7 Açı ayarları ile 6- Pitch Curve bölümlerine göz atma vakti gelmiş :D

Abi ilk önce pitch ayarları neden ıdle up modde yapılıyo onu anlayamadım madem ıdle up modda yapıyoruz neden normal modda uçuyoruz :) anlamasam da yönlendirdiğiniz gibi ayarları yapmaya çalıştım ama

AİLERON -50 iken +4 ve -11 oluyor

ELEVATÖR +66 iken +6 ve -12 yada - 13

Saat kaç oldu hırs yaptım halledicem ayarları sabahta horozlar ötmeden kalkıp uçucam diye ama banamısın demedi :)

Acil yardımlar bekliyorum :):)
 
ogulcan acar' Alıntı:
Abi ilk önce pitch ayarları neden ıdle up modde yapılıyo onu anlayamadım madem ıdle up modda yapıyoruz neden normal modda uçuyoruz :) anlamasam da yönlendirdiğiniz gibi ayarları yapmaya çalıştım ama

Bu konuda bunun sebebini açıklamaya çalıştık ;)



ogulcan acar' Alıntı:
AİLERON -50 iken +4 ve -11 oluyor

ELEVATÖR +66 iken +6 ve -12 yada - 13

Saat kaç oldu hırs yaptım halledicem ayarları sabahta horozlar ötmeden kalkıp uçucam diye ama banamısın demedi :) Acil yardımlar bekliyorum :):)
Tamam Aileron ve Elevatör'un -/+ birebir aynı olmuyor mesela -6/+7 gibi. Ama senin bulduğun farklar hiç normal değil. Temel bazda bir yerde yanlış yapıyorsun ama nerde :rolleyes:
Bugün sakin kafa ile yeninden gözden geçir istersen :embarras:
 
Trex 500 Kırım


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu konuda bunun sebebini açıklamaya çalıştık ;)


Tamam Aileron ve Elevatör'un -/+ birebir aynı olmuyor mesela -6/+7 gibi. Ama senin bulduğun farklar hiç normal değil. Temel bazda bir yerde yanlış yapıyorsun ama nerde :rolleyes:
Bugün sakin kafa ile yeninden gözden geçir istersen :embarras:

:) :) abi yikildim suan onlar turkler ha :) :)


Bugun sil bastan bi daha denicem ins olur bakalim


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Trex 500 Kırım

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu konuda bunun sebebini açıklamaya çalıştık ;)


Tamam Aileron ve Elevatör'un -/+ birebir aynı olmuyor mesela -6/+7 gibi. Ama senin bulduğun farklar hiç normal değil. Temel bazda bir yerde yanlış yapıyorsun ama nerde :rolleyes:
Bugün sakin kafa ile yeninden gözden geçir istersen :embarras:

abi ben gece pitch açısını ayarlarken tek pal üzerinden işlem yaptım ikinci pali hiç ölçmemiştim şimdi onuda ölçtüm ondan sonra sil baştan yaptım

pitch curve P1:42 P2:46 P3:50 P4:75 P5:100 oldu abi



aileron +7 ve -6

elevator +8,5 ve -8,5 gibi bişey çıkıyo şuan düzeldi elev degerlerini biraz aşşağıya çekmem lazım sanırım? yoksa bu şekilde kalsa problem olur mu?
 
Trex 500 Kırım

ogulcan acar' Alıntı:
abi ben gece pitch açısını ayarlarken tek pal üzerinden işlem yaptım ikinci pali hiç ölçmemiştim şimdi onuda ölçtüm ondan sonra sil baştan yaptım

pitch curve P1:42 P2:46 P3:50 P4:75 P5:100 oldu abi

aileron +7 ve -6

elevator +8,5 ve -8,5 gibi bişey çıkıyo şuan düzeldi elev degerlerini biraz aşşağıya çekmem lazım sanırım? yoksa bu şekilde kalsa problem olur mu?
Bence de elevator değerleri 6 civarına çek. Zaten şu aşamada fazla olması işine yarayan bir şey değil Ogulcan :)
 
Trex 500 Kırım

Bir de tüm açıların ayarı bitince, fiziksel son kontrolleri yapmayı unutma ;)

 
Trex 500 Kırım

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bence de elevator değerleri 6 civarına çek. Zaten şu aşamada fazla olması işine yarayan bir şey değil Ogulcan :)

tamamdır abi swash-ele değeri +35 iken +6 ve -5 buldum sanırım bu sefer oldu :)
 
Trex 500 Kırım


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bir de tüm açıların ayarı bitince, fiziksel son kontrolleri yapmayı unutma ;)


Abi bu ayarlari yaptiktan sonra hava bi turlu musade etmedi ucamadim ucmadan once sahada kontrol etmem gereken biseyler var mi ?

Benim normal modda da idle up da da throttle egrim ayni ama pitch acilari farkli hangi modda ucmaliyim?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Trex 500 Kırım

ogulcan acar' Alıntı:
Abi bu ayarlari yaptiktan sonra hava bi turlu musade etmedi ucamadim ucmadan once sahada kontrol etmem gereken biseyler var mi ?

Benim normal modda da idle up da da throttle egrim ayni ama pitch acilari farkli hangi modda ucmaliyim?
Valla bu durumda uçamaman hayırlı olmuş Ogulcan :embarras:

Öncelikle Normal ve IDLe modda hem Pitch hem de throttle eğrileri her ikisi de farklıdır. Aşağıda 500 için örnek değerleri veriyorum.

Ama şöyle yapalım sen ilk zamanlar hep NORMAL modda uç. Bildiğim kadarı ile Spektrum kumandalarda IDLE-UP switch DISABLE (IPTAL) edilemiyor. Bu nedenle bu switch tüm konumlarında NORMAL mod değerlerini girelim ki, yanlış switch açsak bile hep NORMAL modda uçalım ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Trex 500 Kırım


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Valla bu durumda uçamaman hayırlı olmuş Ogulcan :embarras:

Öncelikle Normal ve IDLe modda hem Pitch hem de throttle eğrileri her ikisi de farklıdır. Aşağıda 500 için örnek değerleri veriyorum.

Ama şöyle yapalım sen ilk zamanlar hep NORMAL modda uç. Bildiğim kadarı ile Spektrum kumandalarda IDLE-UP switch DISABLE (IPTAL) edilemiyor. Bu nedenle bu switch tüm konumlarında NORMAL mod değerlerini girelim ki, yanlış switch açsak bile hep NORMAL modda uçalım ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Aynen abi biz daha oncede konusmustuk hatirlarsan butun moddlarda ayni throttle egrisi olsun ki yanlislikla swich degistirirsen falan problem olmasin demistin


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Trex 500 Kırım


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Valla bu durumda uçamaman hayırlı olmuş Ogulcan :embarras:

Öncelikle Normal ve IDLe modda hem Pitch hem de throttle eğrileri her ikisi de farklıdır. Aşağıda 500 için örnek değerleri veriyorum.

Ama şöyle yapalım sen ilk zamanlar hep NORMAL modda uç. Bildiğim kadarı ile Spektrum kumandalarda IDLE-UP switch DISABLE (IPTAL) edilemiyor. Bu nedenle bu switch tüm konumlarında NORMAL mod değerlerini girelim ki, yanlış switch açsak bile hep NORMAL modda uçalım ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yani suan bi problem yoksa ben gidiyorum ucmaya :laugh:


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi