Trex 500 Kırım

ogulcanacar

Tecrübeli Uye
Katılım
20 Mar 2014
Mesajlar
875
Tepkime puanı
410
Yaş
33
Mehmet abi modeli daha dün gönderdi bugun siftah ettik valla :( 3 pil uçtum hiç bi problem yoktu 4. pili uçarken tam da denk geldi video çekioduk sanırım ana şaftın yüzüğü gevsedi ve dişli sıyırdı heli benim heliyi incelediğimde gördüğüm o ama daha tecrübeli arkadaşlarda yorum yaparsa bu kırımla ilgili sevinirim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Trex 500 Kırım

Oncelikle kirim icin gecmis olsun Ogulcan :-\ Fakat bu kadar sansli bir kirim olabilir ancak, sadece inis takimi ve dedigine gore disli siyirmasi ;) Paller, shaftlar, boom sapasaglam %p

Gelelim olay incelemesine : Simdi gordugum kadari ile motor devri birden kesildi. Simdi modeli ben topladigim icin durumunu biliyorum. Cok buyuk bir iddia olmasin ama tum olmasi gereken vidalar loctite idi. Motor pinyon ve shaft bilezik vidalari basta olmak uzere. Bu durum ancak motor pinyonu yerinden cikarsa olabilecek bir durum ki, 1 kere 450 basima geldi, her ne kadar pinyon vidasini loctite kullanmis olsamda. Ondan sonra da periyodik kontrollerde pinyon vidasini da ozellikle kontrol etmeye basladim.

Sana 2 sorum olacak : Motor pinyonu yerinde ve duzgun muydu ? Esas sorum ise bu olay 4 pilde oldu demistin, yani pilleri yeniden sarj ettikten sonraki ucusunda. Bu olay sonrasi uzerindeki pili olcun mu, hucrelerde kacar Volt olcuyorsun. Zira eger pilde bir sikinti var yada voltaj olmasi gerekenden asagi ise, esc beslemeyi de kisa sureligine kesmis olabilir mi diye de dusunmuyor degilim.

Bu arada ucus hakkinda konusmayi unuttum. Bence gayet basarili :halay: Sim destegi ile calismalara aynen devam ;)
 
Trex 500 Kırım


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Oncelikle kirim icin gecmis olsun Ogulcan :-\ Fakat bu kadar sansli bir kirim olabilir ancak, sadece inis takimi ve dedigine gore disli siyirmasi ;) Paller, shaftlar, boom sapasaglam %p

Gelelim olay incelemesine : Simdi gordugum kadari ile motor devri birden kesildi. Simdi modeli ben topladigim icin durumunu biliyorum. Cok buyuk bir iddia olmasin ama tum olmasi gereken vidalar loctite idi. Motor pinyon ve shaft bilezik vidalari basta olmak uzere. Bu durum ancak motor pinyonu yerinden cikarsa olabilecek bir durum ki, 1 kere 450 basima geldi, her ne kadar pinyon vidasini loctite kullanmis olsamda. Ondan sonra da periyodik kontrollerde pinyon vidasini da ozellikle kontrol etmeye basladim.

Sana 2 sorum olacak : Motor pinyonu yerinde ve duzgun muydu ? Esas sorum ise bu olay 4 pilde oldu demistin, yani pilleri yeniden sarj ettikten sonraki ucusunda. Bu olay sonrasi uzerindeki pili olcun mu, hucrelerde kacar Volt olcuyorsun. Zira eger pilde bir sikinti var yada voltaj olmasi gerekenden asagi ise, esc beslemeyi de kisa sureligine kesmis olabilir mi diye de dusunmuyor degilim.

Bu arada ucus hakkinda konusmayi unuttum. Bence gayet basarili :halay: Sim destegi ile calismalara aynen devam ;)

Abi ben ne olur ne olmaz diye ana safti ve ana dislileride degistirdim ki zatn altta ki kucuk dislide ortadan ikiye catlamisti gordugumde.. Evet abi pinyon yerinde ve duzgun hic bi sikinti gozukmuyo pinyonda pilleri daha olcmedim abi neden dersende daha once hayatimda hic pil olcmedim nasil olculuyo bilmiyorum.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Trex 500 Kırım

geçmiş olsun fazla hasar olmamış.
 
Trex 500 Kırım


Ogulcan merhaba; Az önce kırım videosunu izledim,üzüldüm geçmiş olsun. :RCKolik:
 
Trex 500 Kırım

ogulcan acar' Alıntı:
Abi ben ne olur ne olmaz diye ana safti ve ana dislileride degistirdim ki zatn altta ki kucuk dislide ortadan ikiye catlamisti gordugumde.. Evet abi pinyon yerinde ve duzgun hic bi sikinti gozukmuyo pinyonda pilleri daha olcmedim abi neden dersende daha once hayatimda hic pil olcmedim nasil olculuyo bilmiyorum.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Bu durumda aklıma gelen ilk şey pilin şarj durumu ? Lipo pilleri ölçmek için şöyle bir alet var, en kolay yöntem bu :) Eğer yoksa o zaman balance kablo uçlarından avometre ile voltajları tek tek ölçmek gerekecek :)





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Trex 500 Kırım


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu durumda aklıma gelen ilk şey pilin şarj durumu ? Lipo pilleri ölçmek için şöyle bir alet var, en kolay yöntem bu :) Eğer yoksa o zaman balance kablo uçlarından avometre ile voltajları tek tek ölçmek gerekecek :)





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Evet hayatimda ilk defa gordugum bu cihazdan bende bitane edinmeliyim bugun anlamis oldum bunu :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Trex 500 Kırım

Geçmiş olsun Oğulcan keşke hiç olmasaydı elbete ama yinede şanslı bir an olmuş, ana pervane bile yere çarpmamış. :thumbup:

Ben problemin ne olduğunu anlayabildim dersem yalan olur. :rolleyes: Bana göre dişli sıyıran, low voltage'a giren veya herhangi bir sebeple motoru duran bir modelin yapacağı bir hareket değildi bu. Sanki ani bir negatif ana pervane açısı modele etkimiş gibi bir algılama oldu bende. Gaz stiğinin orta nokta altındaki Pitch ve Throttle curve eğrilerini kontrol etmeni öneririm öncelikle. Elbette açılarına da birkez daha bakmanda fayda var bence.
 
Trex 500 Kırım

Türker Akgün' Alıntı:
Geçmiş olsun Oğulcan keşke hiç olmasaydı elbete ama yinede şanslı bir an olmuş, ana pervane bile yere çarpmamış. :thumbup:

Ben problemin ne olduğunu anlayabildim dersem yalan olur. :rolleyes: Bana göre dişli sıyıran, low voltage'a giren veya herhangi bir sebeple motoru duran bir modelin yapacağı bir hareket değildi bu. Sanki ani bir negatif ana pervane açısı modele etkimiş gibi bir algılama oldu bende. Gaz stiğinin orta nokta altındaki Pitch ve Throttle curve eğrilerini kontrol etmeni öneririm öncelikle. Elbette açılarına da birkez daha bakmanda fayda var bence.
Valla Türker'im ben de sonradan izlerken aynı şeyi hissettim ama Ogulcan gibi artık bu işi öğren kardeşimiz böyle negatif açı / gaz eğrisi hatası yapmamıştır diye düşündüm :embarras:
 
Trex 500 Kırım

Bu uçuş sırasında kumanda üzerindeki herhangi bir switch ile oynamadın değil mi Ogulcan :rolleyes:
 
Trex 500 Kırım

geçmiş olsun . birden enerji kesiilr gibi geldi bana
 
Trex 500 Kırım


Türker Akgün' Alıntı:
Geçmiş olsun Oğulcan keşke hiç olmasaydı elbete ama yinede şanslı bir an olmuş, ana pervane bile yere çarpmamış. :thumbup:

Ben problemin ne olduğunu anlayabildim dersem yalan olur. :rolleyes: Bana göre dişli sıyıran, low voltage'a giren veya herhangi bir sebeple motoru duran bir modelin yapacağı bir hareket değildi bu. Sanki ani bir negatif ana pervane açısı modele etkimiş gibi bir algılama oldu bende. Gaz stiğinin orta nokta altındaki Pitch ve Throttle curve eğrilerini kontrol etmeni öneririm öncelikle. Elbette açılarına da birkez daha bakmanda fayda var bence.

Throttle curve egrisi 0 40 75 85 100

Pitch curve egrisi 0 25 50 75 100

Egrilet boyle turker abi yanlislik varmidir onuda bilmiyorum 450 yi de boyle ayarlamistim cunku.

Mehmet abi stickler le oynamadim hatta sticklere hic bisey atamadim bile sadece hold aktif :)




iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Trex 500 Kırım

Eğriler yanlış Ogulcan. Gerçi bu kırım sebebi degil ama bu degerleri de düzeltmek lazım. 500 esp manual indirip, tavsiye edilen degerleri girmek lazım . Ayrıca 450 bunları girdim demişsin ama eğer öyle ise pitch degerleri onda da yanlış. Bu konuyu sormuş ve açıklamıştık diye hatırlıyorum .


Cep telefonundan Tapatalk 2 aracılığı ile gönderildi.
 
Trex 500 Kırım

Öncelikle geçmiş olsun. Umarım bu kırım sizi soğutmaz bu hobiden.

Kırımdan sonra önemli olan sorunun ne olduğunu bulup tekrar etmesini engellemek. Bazen sorunu tespit etmek mümkün olmasa da en azından olası nedenler üzerinde durulmalı.

Ben kırımın neden olacağı konusunda yapılan yorumları okumadan direk videoyu izledim. Yapılan yorumlar benim düşüncemi etkileyebilir diye. Ve benim aklıma ilk gelen pilotaj hatası olduğu idi. Yani ani bir negatif açı verme gibi bir hata yapılmış.
Motor güç kaybetse bile bu kadar hızlı yere çakılacağını ben de düşünmüyorum. Tabi bu benim düşüncem. (gerçi düşüşten önce motor sesinde de bir değişme var ama negatif açının verdiği bir yüklenmeden mi onu bilemedim)
Türker Beyin dediği gibi açı eğrisinde de hata var. Normal uçuşta lineer bir açı eğrisi girmek bence de yanlış.
 
Trex 500 Kırım


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Eğriler yanlış Ogulcan. Gerçi bu kırım sebebi degil ama bu degerleri de düzeltmek lazım. 500 esp manual indirip, tavsiye edilen degerleri girmek lazım . Ayrıca 450 bunları girdim demişsin ama eğer öyle ise pitch degerleri onda da yanlış. Bu konuyu sormuş ve açıklamıştık diye hatırlıyorum .


Cep telefonundan Tapatalk 2 aracılığı ile gönderildi.

Abi biz throtttle egrilerini konusmustuk sanirim pitch icin oldugu gibi kalsin demistik galiba


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi