Özgür Evren Varol
RcFanatik
- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,668
- Tepkime puanı
- 20,124
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Artık geri dönüş yok, bu model yapılacak!
ilk dahtayı yapıştırdım.
İşte beklenen an!
(İzleyici tarafında oturmak da güzelmiş yahu )
Ama önce gidip, çalışma kolaylığı açısından plandan yarım yarım kopya çektirdim.
Hızlı bir uyarı, özellikle gövde ve kanat için önemli, kopyaların enine boyuna ölçülerini kontrol etmekte fayda var, malesef tatsız tecrübelerim var bu konuda
Parçalar lazer kesim değil. Ancak ben bu kadar düzgün bir kalıp kesim görmedim. Kesim yerleri o kadar düzgün ve temiz ki, levhaların üstünde görmek bile çok zor.
Benim Top Flite kitleriyle olan tecrübem de hep böyleydi, pres kesim parçalar ama ne bir ezik ne kötü kesilmiş parça olmuyor
Levhaların üzerinde listedeki kod numaraları da basılı. Ama o da hafif bir ezilme şeklinde olduğu için görmek çok zor oldu.
Manuelde bahsetmiştir sanırım, bir tükenmez kalem ile o numaraların üzerinden geçmek çok faydalı oluyor.
İnşaata kuyruktan başlayacağım için önce ilgili parçaları çıkarıp planın üzerine dizdim ki kolayca bulabileyim.
Henüz vakit erken olsa da hemen ekleyeyim, kuyruk elemanlarının kaplanacağı 1/16” lik balsa levhaları olabildiğince titiz seçmenizde fayda var, hassas tartı varsa elinizde levhaları tek tek tartıp bir köşelerine ağırlıklarını yazın, kuyrukta en hafifleri kullanın, malum, radyal motorlu tayyare, kısacık burun
Ayrıca, yine diğer sinirlerin plana bastığından emin olmak için her türlü ağırlık kullanıldı.
O kutuda duran ve tahminim doğruysa kurşun saçma olduğunu düşündüğüm şeyler “çoraplar” içerisine doldurulacaklar mı?
Benim sıklıkla başvurduğum “kilitli poşet içine doldurulmuş kum” yöntemini de öneririm. 10 poşet yarım kg 4-5 poşet bir kg fazlasıyla yeterli olur, püf noktası kumun poşet içinde rahat hareket edebilmesi böylece şekil değiştirerek kıvrımlara adapte olup düzgün ve eşit, yayılı bir kuvvet uygulayabilmesinde.