TANIŞMA VE ARAYIŞ

TANIŞMA VE ARAYIŞ

Merhabalar Ahmet Bey,

Bende Ankara'da ikamet ediyorum Bilg mühendisiyim. RC konusunda süper destek veremesem de gerçek araç teknolojileri, sistem mimarileri, Can Bus altyapısı konusunda gönülden destek verebilirim. Tabiki ihtiyaç olursa.

Tüm fikirlerinizde de şimdiden başarılar dilerim.
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

AHMET YALÇIN' Alıntı:
Sevgili arkadaşlarım,

Aranıza katılmaktan sonderece memnun oldum . Birkaç sitede bu kadar ilgi görmemiştim, Hepinize tekrar teşekürlerimi iletirim .


Başlarken belirtmiştim, Adı geçen tüm olanaklarımla yardımlaşmaya hazırım.



Hergün sitede aktif olmaya çalışacağım


Bu satırları yazarken ortak ne yapabiliriz sorusunasüper bir fikir gibi geldi aklıma bir önerim var tüm rc kolik dostlarıma öneri getiriyorum

Ortak bir rc projesi yapalım başlangıç kalkıştan itibaren bir network gibi çalışsın birbirimize uçsun 2. durakta kontrolü diğer arkadaşım alsın indirip bakım ve yakıt ikmalleri yaparak havalandırıp 3. arkadaşa kadar uçursun böylece bir İHA benzeri türkiye çapında şehirden şehire benzersiz bir uçuş projesi olur. Gerek teknik gerek malzeme gerekse ruhen hazır olduğumuza inanıyorum.projenin son noktasına kadar nasıl yapılacağına dairde çok sıkı bilgi verebilecek düzeyde hazırım :bravo: %p :eek: :new: :RCKolik:


saygılar sevgiler

Üstadım güzel bir fikir, bununla birlikte haddim olmayarak söylüyorum, işin yasal mevzuatını da bilmemekle birlikte, malumunuz olduğu gibi uzun menzil uçuşları aynı zamanda sivil-askeri uçuş alanlarından geçmesi, yerleşim birimlerine yakın olması halinde pek çok tehlikeyi ve istenmeyen sonuçları da doğurabilir. Fikriniz çok güzel ancak bunun yasal izinlerinin (bildiğiniz üzere bazı arkadaşların havalimanında uçması gibi ve ardından valiliklerin bu konu ile ilgili yazı yayınlamaları sonucunu doğurdu) de alınmasını gerekli kılmakta. Ayrıca uçurulan uçak-helikopter veya multikopterin insan hatası veya mekanik hatlarından dolayı birisine veya evine aracına çarpmasından doğacak hasarlara karşı sigorta da gerekebilir. En azından bazı Avrupa ülkelerinde böyle olduğunu okumuştum.

Bir fikir olması açısından bunu belirtmekte yarar görüyorum. :saygilar:
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

Ali Bülent MESGUTLU' Alıntı:
Üstadım güzel bir fikir, bununla birlikte haddim olmayarak söylüyorum, işin yasal mevzuatını da bilmemekle birlikte, malumunuz olduğu gibi uzun menzil uçuşları aynı zamanda sivil-askeri uçuş alanlarından geçmesi, yerleşim birimlerine yakın olması halinde pek çok tehlikeyi ve istenmeyen sonuçları da doğurabilir. Fikriniz çok güzel ancak bunun yasal izinlerinin (bildiğiniz üzere bazı arkadaşların havalimanında uçması gibi ve ardından valiliklerin bu konu ile ilgili yazı yayınlamaları sonucunu doğurdu) de alınmasını gerekli kılmakta.
Kesinlikle haklisiniz Ali bey.

Yillarda once benzer bir projenin IMUK uyeleri tarafindan planlandigini ama daha sonra yasal izin ve mevzuatlar nedeniyle iptal edilmek zorunda kalindigini biliyorum.

Belki o zamandan bu zamana mevzuat konusunda bir takim degismeler olmus olabilir. Ama yine de boyle bir proje oncesi kesinlikle bu tur konularin en ince ayrintisina kadar arastirilmasi gerektigini dusunenlerdenim.

Hele mi son Quadro olaylari sonrasi tum medyanin gozu bu hobiye cevrilmis durumda iken :-\
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ



Merhabalar:

sevgili arkadaşlarım,


sizlere candan katılıyorum. Bizim çok akıllı davranıp tüm izinlerin ve tüm sigortaların vede en önemililerinden birisi olan maddi kısmının bir sponsora yüklenmesini düşündüm . Burada konu bir reklam filminden çıktı cep telefon reklamlarında heryerden çekiyor diye reklam yapanlar buyursun iste ispat4g görüntülü konuşma ve kontrollar bizden diye destek versinler. Ayrıca tai den de destek isteriz vede hava kuvvetlerinden uçuşa musait meskun mahal dışı rotaların ve irtifaların detayı talep edilir olur biter .


Bizlerin şu aşamada bölgesel olarak noktaları belirliyip. Bu bölgelerde kendi guruplarımızı kurmak . Bu zaten var her şehirde buluşulup gün düzenliyoruz zaten etkinlikler hemen her hafta var.


sadece ileriye dönük bir fikir


Şimdi dikkat ilk etapta ankara istanbul arası uçsak 500 km olsa hayali olarak bu satırları yazarken (işkembeden atıyorum argo tabirle) düşünerek anlık yazıyorum

20 merkez olsa arada 25 km eder . VE kontrolu yarı yolda alıp ileri yarı yolda devretsek 12.5 km geriden alıp uçurulacak getirip yere indirilecek ikmal yapıp +12.5 km ileri uçurulacak . Bizlerin hafta sonları gittiğimiz pistlerde şöyle bir düşünün tahmini nekadar uzağa uçuruyoruz + mesafe aşırı değil bence .


Bu fikirleri neden öne sürdüğüme gelince

Sevgili arkadaşlarım şu anda hepimiz basit minik uğraşlar içindeyiz haftasonu ne yaparız nasıl hoşca vakit geçiririz diye aynen leyleğin ömrü lak lakla geçermiş derlerya işte öyle

sizlerden tek isteğim bir nette araştırın ruthan kelimesini karşınıza birçok ilke imza atmış birisi çıkacak ilk arada konmadan dünya çevresi turu ilk uzaya sivil çıkış ve daha birçok ......


Birde 1930 lu yıllarda türkiyede inönüdeki planör sayısı uçan genç sayısı ve dönemin maddi ve teknik olanakları peki bu günün türkiyesinde maddi olanak ve teknoloji ve sonuç şu an kaç planörümüz var aktif uçan ve kaç kişi .... ayıp ki ne ayıp.


Havacılık ruhu olan idealist tüm arkadaşlarım amerikada evinin garajında homebuild model uçak yapıp içine girip uçan kişi sayısına baknız bu conilerden hiç bir eksiğimiz yok fazlamız var . Unutmayınız , bizlere uygarlık diyen dış ülkeler başta tuvalet ihtiyaçlarını pencereden dışarı atanlar bizden kaç sene sonra ATATÜRK ün kadın haklarını aldılar

Hepinizi güzel fikirlerle bekliyorum .Hemen bugün bu akşam cevaplar iletiler bekliyorum böyle güzel bir siteye sahipken bizler anlık birbirimizden haberdar olabiliyoruz ve fikir lerimizi iletebiliyoruz ne güzel :)
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

Benim düşüncelerime göre imkansız değil gayet yapılabilir. Umuyorum başarıya ulaşırsınız. Benim pek yardımım dokunacağını sanmıyorum daha yolun başındayım. Özellikle bu dediğinize katılıyorum. Ve başarılar diliyorum.


AHMET YALÇIN' Alıntı:
Havacılık ruhu olan idealist tüm arkadaşlarım amerikada evinin garajında homebuild model uçak yapıp içine girip uçan kişi sayısına baknız bu conilerden hiç bir eksiğimiz yok fazlamız var .


BKZ.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ



Merhabalar :
Sercan arkadaşım havacılıkta yeni olmanız sorun değil mühim olan bu ruhu yaşamanız . bu siteye sörf yaparken bakabilmek ve hele hele kayıt olup aktifleşmek zaten söylenecek söze gerek kalmamış.


Yeterki isteyin proje bitimine sizde davetlisiniz şimdiden en azından benzin koyup projenin bir parçasıda olabilirsiniz :)



Sevgili arkadaşlarım bakın koca uçağı nasılda seri halde süratle imal ediyorlar. İzleyin videoyu:

UNUTMAYALIM 1944 YILI OLANAKSIZLIKLARIYLA DÜNYANIN EN İYİ UÇAĞI SEÇİLEN NUD 38 T.C. YAPIMIYDI

ALINTI YOUTUBE
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

AHMET YALÇIN' Alıntı:
Merhabalar :
Sercan arkadaşım havacılıkta yeni olmanız sorun değil mühim olan bu ruhu yaşamanız . bu siteye sörf yaparken bakabilmek ve hele hele kayıt olup aktifleşmek zaten söylenecek söze gerek kalmamış.


Yeterki isteyin proje bitimine sizde davetlisiniz şimdiden en azından benzin koyup projenin bir parçasıda olabilirsiniz :)

Havacılıkla uzun süredir ilgiliyim fakat modelcilikte öğreneceğim çok şey var. Gelmeyi çok isterim hocam bitiminede, yapımınada. Davetiniz için çok teşekkürlerimi sunarım. Takipteyim. :saygilar:

Saygılar.
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

Abi hoşgeldiniz formumuza. Sizden yaş olarak küçük olsak da sizin ruhunuz bizden genç ve heyecanlı görünüyo. Şahsım adına imrenerek okudum mesajları. Ben bi quadcopter yaptım kendi imkanlarımla. Onla uğraşırken bile yarıda bırakmayı düşündüm. Demekki beklentiyi yüksek tutmak mı gerekiyo nedir. :thumbup: Ankaraya geldiğimde tanışmak isterim. Saygılar.
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ





[size=14pt]Hepinize merhabalar,

Herkez davetlidir. Kapımız açık. Tabi toplu gelimleri karşılıyamam (maddi olanaksızlıklar :( nedeniyle )

1. Elektronik konusunda , hem bilgi, hem tam donanımlı laboratuvarım ,
2. Hem ustalık, hemde tam donanımlı mekanik atölye
3. Havacılık konusundada bir şey söylemeye gerek yok


Müsait olanlar ara ara uğrasın . Ortak ne yapabilirize bakalım


Mekan ODTÜ kampüs gerek eğmir gölü gerekse kampüste statyum alanı tam aranılan bulunmaz bir mekan hele hele destek konularıda olunca sanırım :lollol: fazla konuşmaya başladık . konuk sayısını randövülü sınırlımı yapsak :D



Saygılar sevgiler
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

yapılmaz değil ama önünüze çıkacak ilk engel bayrak devretme olacak herkezin elinde olan alıcı ve vericiler birbirlerine tanıtılarak şifreleniyor. herkezde aynı marka model kumanda olsa dahi bu olmaz bunun için herkeze aynı kumanda dan verip vericidede şifreleme kısmının iptal elimesi lazım birde kamera kısmı var bu işin piyasadaki ürünlerin modifiye edilmesi lazım bu iş için şehirler arası mesafede var yerleşim yeri olmayan yerler var 12 km den biraz daha fazla menzile ihtiyaç olduğu kanısındayım, imkansız değil ama yapacak adam lazım :)
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

Merhabalar ,

Burak arkadaşım cihazlar cep telefonu na wifi bağlı çalışacak bir tek numara bağlantısıyla herkez kendi telefonundan görüntülü devam edecek . Tek sorun son dediğiniz yapacak adam? Kaldıki proje birlikte istediğimiz şekle sokarız

İlk etapta 2 nokta arası mesafeli yolculuk bana 1 kişi yeter duyulunca herkez katılır eminim.


Uzun bir çalışma istekli varsa sohbetle balıyabiliriz başlamak bitirmektir :)
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

Ahmet abi, gerçekten güzel bir proje. İnşallah hepimizi gururlandıran bir projeye tanıklık ederiz. Konuyu takipteyim, mümkün olduğunca destek vereceğim. Benim aklıma karma bir sitem yapmak geliyor. Yani aynı gövdede, hem jet motoru, hem diğer tip yakıtlı motor, hem elektrikli motor olursa bu mümkün olabilir. Uçuş esnasında sadece biri tam güç çalışır, diğer motorlarda sadece ağırlık etkisini azaltmak için hafif bir güçte çalışırlar. Bir motorun yakıtı yada bataryası azalırsa, sıra diğer motora geçer. Enerjisi zayıflayan motor, destek için çalışır ve enerjisi dolu olandan uçuşun asıl sorumlusu olur.

BÖYLE BİR FİKİR DÜŞÜNDÜM, BAKALIM ÜSTADLAR NE DİYOR?
 
FERDİ İKİZ' Alıntı:
Ahmet abi, gerçekten güzel bir proje. İnşallah hepimizi gururlandıran bir projeye tanıklık ederiz. Konuyu takipteyim, mümkün olduğunca destek vereceğim. Benim aklıma karma bir sitem yapmak geliyor. Yani aynı gövdede, hem jet motoru, hem diğer tip yakıtlı motor, hem elektrikli motor olursa bu mümkün olabilir. Uçuş esnasında sadece biri tam güç çalışır, diğer motorlarda sadece ağırlık etkisini azaltmak için hafif bir güçte çalışırlar. Bir motorun yakıtı yada bataryası azalırsa, sıra diğer motora geçer. Enerjisi zayıflayan motor, destek için çalışır ve enerjisi dolu olandan uçuşun asıl sorumlusu olur.

BÖYLE BİR FİKİR DÜŞÜNDÜM, BAKALIM ÜSTADLAR NE DİYOR?
Bende tersini düşünmüştüm ağırlığı en aza indirmek en hafif gövde geniş kanatlar ve kuşların kullandığı rüzgarın gücünden faydalanarak ilerlemek tabi birde oto pilot gps sistemleri menzilden çıksa bile point to point olduğu için noktaya kadar devam gsm ile bilgi iletimi çok şey varda yapacak bilgi birikim bende yok sadece kulaktan dolma teknoloji bilgileri


SM-G900F cihazımdan gönderildi
 
TANIŞMA VE ARAYIŞ

FERDİ İKİZ' Alıntı:
Ahmet abi, gerçekten güzel bir proje. İnşallah hepimizi gururlandıran bir projeye tanıklık ederiz. Konuyu takipteyim, mümkün olduğunca destek vereceğim. Benim aklıma karma bir sitem yapmak geliyor. Yani aynı gövdede, hem jet motoru, hem diğer tip yakıtlı motor, hem elektrikli motor olursa bu mümkün olabilir. Uçuş esnasında sadece biri tam güç çalışır, diğer motorlarda sadece ağırlık etkisini azaltmak için hafif bir güçte çalışırlar. Bir motorun yakıtı yada bataryası azalırsa, sıra diğer motora geçer. Enerjisi zayıflayan motor, destek için çalışır ve enerjisi dolu olandan uçuşun asıl sorumlusu olur.

BÖYLE BİR FİKİR DÜŞÜNDÜM, BAKALIM ÜSTADLAR NE DİYOR?
O kadar motoru taşıyacak kanatlar sağlam olmalı. Her motor ağırlık demek uçak ağır olursada fazla güç gerek diye düşünüyorum.