Bugün akşamüstü havanın güzel olmasını (36-37 dereceler) fırsat bilip soluğu pistte aldım
İlk iyi haber; pillerin ikisi de sorunsuz çalıştı
İkinci iyi haber; arabada yol tutuşu arttırmak adına ufak ayar değişiklikleri ve ekleme yapmıştım, bunların sonucunda araba ağzımı açık bırakacak kadar iyi bir şekilde oturdu yola ve virajlara, harika ve dengeli bir tutunuş ile oldukça hızlı ve akıcı bir sürüş sağladı.
Kötü haber; 3. sürüşün 4. dakikasında motoru yaktım ???
Önce kısaca değişikliklerden bahsedeyim, suspansiyon geometrisi ile fazla oynamadım ama hem ön hem arka yayları bir kademe yumuşak yaylarla değiştirdim.
Motordaki pinyonu da 20 den 21’e çıkartarak biraz hız arttırma biraz da motora ne kadar yük bineceğini görme/denemeyi amaçladım (ve motoru yaktım ???)
Bunlara ilave olarak gövdeye de bir ekleme yaptım. Son zamanlarda daha yüksek hızlara çıktıkça arabanın arkasında bir kanat olmamasının eksikliğini hissediyordum, hızlı virajlarda ve düzlükte arabanın arkası nispeten daha kolay kaçıyordu. Yine kendin yap prensipi ile Fusion 360ta bir kanat ve kanat montaj ayakları tasarımı yaptım, ABS ile bastım ve gövdenin arkasına monte ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu kanat da epey bir işe yaradı, yüksek hızlarda araba sanki yere yapışmış gibi oturaklı ve kararlı gidiyordu, daha önce tam gazda asla giremediğim, az da olsa hız kesmek zorunda kaldığım düzlüğün başındaki ve sonundaki virajlara hiç gaz kesmeden girebildim (daha önemlisi o virajlardan kontrollü bir şekilde çikabildim ??)
Arabanın daha oturaklı gitmesiyle birlikte farkettim ki pilotajımda da epey bir pas atabilmişim, artık arabanin her turda çizdiği yoldaki saçılım gittikçe azalıyor, tur zamanları da gittikçe daha istikrarlı oluyor. Tabi hala “ideal” yarış pilotajının gerektirdiği istikrardan epey uzak olduğumu da eklemek gerek. Çalıştıkça daha iyi olacak
Bugün de daha önceki gibi 5 dk yarışı formatında antreman yaptım. İlk sürüşü kaydetmedim, sonra pişman oldum zira taze pil ve soğuk ESC/motor kombinasyonuyla muhtemelen en iyi süreleri bu sürüşte yaptım. Arabanın yolu ne kadar iyi tuttuğunun şaşkınlığını üzerimden attıktan sonra bunu kullanıp epey agresif ve süratli bir sürüşle, kazasız ve büyük hatasız tamamladım ilk 5 dk seansını. Arabayı temizleyip motoru ve esc yi biraz dinlendirdikten sonra aynı pil ile ikinci 5 dklık sürüşe çıktım. Pil yarım şarjlı olduğu için arabanın son hızı ve ivmelenmesi ilk sürüşe göre daha zayıftı ama yine de temiz ve hızlı bir sürüş yapabildim. Bu sefer kayıt da aldığım için tur zamanlarımı da çıkartabildim:
014: 00:00:18.85
013: 00:00:18.71
012: 00:00:18.75
011: 00:00:18.83
010: 00:00:19.38
009: 00:00:19.01
008: 00:00:18.50
007: 00:00:18.43
006: 00:00:18.21
005: 00:00:18.88
004: 00:00:19.40
003: 00:00:18.16
002: 00:00:18.73
001: 00:00:19.91
Bu sürüşte en iyi tur zamanım 18:16 sn’yeye düşmüş oldu. Daha ônemlisi tur sürelerinde de bariz bir istikrar artışı sağlayabildim. Aralardaki 19’lardan da kurtulursam tam olacak
Yine kısa bir ara sonrası bu sefer yeni ve tam şarjlı pili takarak 3. sürüşe başladım. Bu sürüşte en iyi tur zamanımı 18.03 saniyeye kadar çekebildim. Bu sürüşün tur zamanları da şöyle oldu:
014: 00:00:18.61
013: 00:00:19.16
012: 00:00:18.13
011: 00:00:18.03
010: 00:00:18.28
009: 00:00:18.46
008: 00:00:18.28
007: 00:00:19.38
006: 00:00:18.36
005: 00:00:19.04
004: 00:00:18.61
003: 00:00:18.33
002: 00:00:18.75
001: 00:00:20.68
Taze pil ile arabanın sürati artmıştı, ama motorun ve escnin önceki sürüşlerden dolayı hala sıcak olması nedeniyle ilk sürüşteki kadar hızlı değildi araba, özellikle de ivmelenmelerde kendini belli ediyordu bu, ve bir noktada motorun güçten düştüğünü hissettim ve daha fazla zorlamadan durdum. Arabanın yanına gittiğimde bariz bir yanık kokusu vardı,acaba esc mi motor mu yandı derken motor kablolarından birisinin lehiminin attığını farkettim. Ona bakarken de kokunun motordan geldiğini tespit edebildim...
Eve gelince motoru dağıttım, sarımlardan birisi kömür olmuş neredeyse
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Öte yandan multimetre ile kontrol ettiğimde her üç sarımın da dirençlerinin aynı olduğunu gördüm, bu da sarımın hala kısa devre yapmadığını düşündürüyor bana, o yüzden de hazır açmışken rulmanlara bakım yaptım, genel bir temizlik sonrası fırçaları ve yayları da yenileyip motoru toparladım. Bir ihtimal hala iş görebilir, görmezse de zaten görevini tamamladı der kenara ayırıp zaten yolda olan, bugün yarın elime geçmesini beklediğim fırçasız motor sistemine geçiş yaparız, artık şasi böyle bir modifikasyonu hakediyor sonuna kadar