Panther başlığında paylaştığım fotoda da anlattığım üzere feci bir sıcak hava dalgasının etkisi altındaydık, üzerine bir de iş yoğunluğu vs derken modelcilik açısından bomboş iki hafta geçirdim
Bu hafta sıcaklıkların biraz daha insancıl noktalara gerilemesi sonucunda perşembe akşamüstü piste gidebildim. Hafta içinde arabayı çok hassas bir şekilde ayarlamıştım ve deneyip sonucunu da görmek için sabırsızlanıyordum. Malum bu ince ayarlama öncesinde bile tur zamanlarımı hedefim olan 20sn mertebesine epey yaklaştırmıştım. BU yeni ayarlarla daha iyi sonuç almayı bekliyordum.
Arabadaki ayarlara ilave olarak kumandada da değişiklikler yapmıştım, kumanda çubukları için yeni sınırlama plakaları tasarlayıp basıp eskilerin yerine bunları taktım. Bu yeni plakalarla çubukların fiziksel hareketlerini epey bir sınırladım, özellikle de fren için çubuğun hareket miktarını iyice azalttım. Tabi radyoda kontrol atımlarını, eğrileri vs de bu yeni fiziksel hareket miktarlarına göre yeniden programladım. Bundaki temel amaç çubuk hareketlerini daha hızlı yapabilmek, böylece tam gazdan frene ve frenden yeniden gaza geçişte çubuğu fiziksel olarak hareket ettirmek için harcadığım süreyi azaltmaktı.
Perşembe günü pistte antremanı biraz daha ciddi şekilde yapmak adına yarışma formatını uyguladım, kumandamda 5 dakikalık sayaç programlayıp bu 5 dakika içinde kesintisiz sürüş yaptım. 2 batarya ile bu şekilde 5'er dakikalık ikişer sürüş yaparak, toplamda da 4 sürüş yapmış oldum.
İlk sürüşte biraz ayarlara ve çubukların yeni fiziksel sınırlarına elimi alıştırmak için nispeten yavaş bir sürüş yaptım. Tur zamanlarım genelde 19.5 ile 20.5 sn arasında oldu, iki turda 19 saniyenin de altına inip 18.93 ve 18.67 yapmayı da başarabildim.
İkinci sürüşte ilk sürüşten gelen cesaretle ve elimin de kumandaya alışmış olmasının avantajıyla daha hızlı sürüşler yaptım. 6. turda bir kaza yapıp arabayı tepetaklak bırakınca o tur toplamda 40 sn aldı, ama onun dışında toplam 14 turda sadece tek bir tur 20 sn üzerindeydi, diğer tüm turlar kararlı bir şekilde 18.8 ile 19.60 sn arasındaydı, en hızlı tur olarak da 18.56 sn yapmayı başarabildim. (açıkçası en hızlı turdan çok kararlı bir şekilde 19sn bandında turlar atabilmek daha önemli bir başarı)
Üçüncü sürüşe yeni taze bataryayla çıktım, haliyle araba da daha hızlı gidebilir haldeydi ve yine kararlı bir şekilde 18.5-19.5 sn bandında turlar atabildim ve en hızlı turumu da 18.32 sn ye kadar indirebildim. AMa bu sürüşün sonlarına doğru araba biraz garip davranmaya başladı. Sürüş sonunda da arka tekerleğimden koca bir parçanın kopup gittiğini farkettim
Son sürüş için mecburen tekerlek değiştirmek zorunda kaldım, yanımda aynı marka tekerlek yoktu, denemek istediğim başka bir markaya ait bir set tekerlek getirmiştim, bu tekerleklerin dış çapının da mevcutlardan farklı olduğunu takınca farkettim, mecburen hem ön hem arka tekerlekleri değiştirmem gerekti (araç 4 çeker olunca önde ayrı arkada ayrı çaplı tekerlek kullanamıyoruz
) Eski tekerleklerde önde 37shore sertliğinde, arkada 32 shore sertliğinde tekerlekler kullanmıştım ve arabayı bu tekerleklere göre ayarlamıştım. Yeni tekerlekler ise önde yine 37 ama arkada 42 shore sertliğindeydi. (temelde, lastik ne kadar yumuşaksa tutuş da o kadar iyi oluyor genellikle). Bu değişiklikle birlikte arabanın arkasındaki tutuş biraz azaldı ve şuspansiyon ayarları da bir önceki lastiklere göre olduğu için haliyle gayet beklenen bir şekilde araba "over-steer" özelliğinde oldu, sürmek daha zorlaştı ve pek çok dönüşte kolaylıkla spin atar hale geldi. Bu karakter değişikliği tur zamanlarına da yansıdı, yapabildiğim en iyi tur zamanı 18.62 saniye oldu, en iyi zamanda çok fark olmasa da toplamda turların sadece yarısı 20sn altında olabildi, diğerleri de fazlasıyla dağınık bir şekilde 20 sn ile 22 sn arasındaydı (bolca spin
) Sadece bir lastik değişikliğinin sonuca ne kadar etkisi olduğunun güzel bir örneği. Bir diğer çarpıcı sonuç da şu, eski arabanın sürüş yüksekliğini eski lastiklere göre ayarlamıştım, bu yeni lastiklerin çapı yaklaşık 2mm daha fazlaydı, ayni araba 1 mm yerden yükselmiş oldu. eski lastiklerle araba virajlarda hiç takla atmazken yeni lastiklerle 3 kere "traction roll" yaşayıp virajda takla attı. Sadece 1 mm lik değişikliğin etkisi...
Eve dönünce arabanın suspansiyon ayarlarını ve yüksekliğini bu yeni tekerleklere göre yeniden ayarladım, ilk fırsatta bu haliyle de deneyeceğim.