- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,657
- Tepkime puanı
- 20,082
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
270'den 25 - 30 yani yaklaşık 19 kt kuyruk rüzgarı ile ıslak piste uzun oturup inatla pas geçmemeyi çözemedim açıkçası.
Abim bizim pegasus pilot arkadaşlarla sürekli temas halindeydik, ben de uçağın radar kayıtlarını inceliyordum... akıl alır bir durum değil, bendeki veriye göre uçak pist başında yer hızı 189 knot ve tresholdda 500feet AGL irtifada. Hız verisi doğru ama irtifa bence doğru değil. Sonrasında zaten düzeltilmiş irtifa değerini de aldık.
O anki hava durumu şöyle:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tercümesi: 22 knot kuyruk rüzgarı ve 37knt’ı bulan darbeler.
Uçak yaklaşık 155kt hava hızıyla yaklaşsa, 34 knot kuyruk rüzgarı yese yer hızı ne eder? 189kt...
Bir süre sonra aviation herald’da şu bilgi yayınlandı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Buna göre uçak zaten pistin 2/3’üne teker koymuş, ve normalden çok daha hızlı bir şekilde, yani durması zaten inkansız... Pistin öbür ucundan çıktığında hala 63 knot hızda tayyare! O taraf da zeten uçurum gibi eğimli bir rampa...
akla gelen ilk soru neden pas geçmediler oluyor doğal olarak... son ortaya çıkan kule konuşmalarında kulenin önceki uçakların istikrarsız rüzgar hızı ve şiddetli kuyruk rüzgarı rapor ettiğini, hatta pas geçtiklerini rapor etmesine rağmen pilotun hala neden pas geçmediği de anlam veremediğim birşey... bu raporlar şiddetli bir “windshear” olasılığına işaret ediyor, kuyruk rüzgarı zaten limitleri aşıyor, dahası bir de windshear riski var, normal olan pas geçmektir ama...
inşallah yaralılardan can kaybı olmadan atlatılır bu kaza...
Son düzenleme: