Spirit'ten Yeni Ünite : Spirit 2 ve Spirit GT

Abi zaten auto rescue olayını GPS sistemi ile beraber yapmıştı spirit. Tabi ekstra bir tane parça daha gerekiyordu. Deneyenler vardı YouTubede. Ama tabi yerden yüksekliği 7 metre civarında falan deniyorlardı. Daha net bir sistem yapılabilir mi bilmiyorum.
Bu konuda emin olamıyorum ben maalesef. Evet deneme videoları falan zamanında bizde izlemiş ve takip etmiştik fakat tamam bitti bu iş izlemini vermekten uzak denemelerdi.

Teorik olarak herşey ideal gözüküyor ama pratikte sistemin kendisini kanıtlaması gerekli. En büyük tereddüt söylediğin gibi bu sistemlerin çalışmasını sağlayan sensörlerin ölçüm hassasiyetleri. Mevcut sensörler ve teknoloji değerlendirildiğinde metreler mertebesindeki hassasiyetleri yakalamak çok zor gözüküyor.
 
Pek helikopterden anlamıyorum ama sanırım model pahalı olunca. Kontrol kartınında pahalı olması gerekiyor.
4-5sene önce okul için bir sergiye hexacopter yapmıştım üstünde 200-300 tl lik apm2.6 vardı. Gayet canavar gibi çalışıyordu yüksekliği sabitlendediginde ip gibi duruyordu. Posizyon sabitle dediğinde rüzgar olduğunda bile sanki iple bağlıymış kıpırdamıyordu . Hemde bu helikopter ünitelerin göre çok daha fazla işlem yapabiliyordu.

Bunlardan sonra sadece içinde gyro accelometre birde barometre olup sadece havada düz durmayı sağlayan basit küçük bir şeye 1000tl vermek ilk gördüğümde garip gelmişti
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Benim de çok fazla bilgim yok. Fakat bu ünitelerin dediğin kadar basit olduğunu sanmıyorum. He şöyle bir durum var. Üniteler çok iyi ama sen ne kadarını kullanabiliyorsun gibi bir soru olabilir. Bana kbar yani 300 liralık bir ünite yetiyor :)
 
Birde o zamanlar araştırırken şöyle bir durum aklıma geliyordu. Mesela oldu ki motor sustu ve acil iniş yapmak gerekti. Güzel bir oto ile kurtardım modeli derken bu sistem 2 metre kala devreye girerse sıkıntı olur :D yani hemen sistemi etkisiz hale getirip otoyu ondan sonra yapmak lazım :D
Bu bir problem değil. Düşün ki bu sistem iddia edildiği gibi metreler mertebesinde hassasiyetle çalışabiliyor. Örnek olarak sen auto rescue seviyeni 5 metre olarak ayarladın. Sonra uçarken motorun sustu ve modelin güç kaybederek aşağıya doğru inmeye başladı. Bu sistemde bunu bilmiyor elbette ve sürekli izlemede.

Modelin yerden 5 metre yüksekliğe geldiğinde ne yapacak bir düşünelim. İlk iş modeli bütün eksenlerde yer konumuna göre düzeltecek ikinci aşamada ise irtifa kaybını durdurmak için pallerin açısını arttıracak. Belli bir noktada açıyı maksimuma getirmesine rağmen pallerdeki enerji biteceğinden modelin 5 metrede kalamayıp irtifa kaybı yaşamaya başlayacak. Ama büyük ihtimalle modelin yere paralel olduğu için skidlerinin üzerine 5 metreden istemsiz bir otorotasyon yapmış olacak. Yani senin modeli kurtarmak için yapacağın şeyle aynı şeyi yapmış olacak her durumda.
 
Son düzenleme:
Pek helikopterden anlamıyorum ama sanırım model pahalı olunca. Kontrol kartınında pahalı olması gerekiyor.
4-5sene önce okul için bir sergiye hexacopter yapmıştım üstünde 200-300 tl lik apm2.6 vardı. Gayet canavar gibi çalışıyordu yüksekliği sabitlendediginde ip gibi duruyordu. Posizyon sabitle dediğinde rüzgar olduğunda bile sanki iple bağlıymış kıpırdamıyordu . Hemde bu helikopter ünitelerin göre çok daha fazla işlem yapabiliyordu.

Bunlardan sonra sadece içinde gyro accelometre birde barometre olup sadece havada düz durmayı sağlayan basit küçük bir şeye 1000tl vermek ilk gördüğümde garip gelmişti
Helikopterle hexacopter arasındaki tek ortak nokta ikisindede pervanesi olması :)

Uçuş dinamikleri ve kabiliyetleri yönünden ünitelerini karşılaştırmak pek doğru olmaz.
 
Son düzenleme:
Pek helikopterden anlamıyorum ama sanırım model pahalı olunca. Kontrol kartınında pahalı olması gerekiyor.
4-5sene önce okul için bir sergiye hexacopter yapmıştım üstünde 200-300 tl lik apm2.6 vardı. Gayet canavar gibi çalışıyordu yüksekliği sabitlendediginde ip gibi duruyordu. Posizyon sabitle dediğinde rüzgar olduğunda bile sanki iple bağlıymış kıpırdamıyordu . Hemde bu helikopter ünitelerin göre çok daha fazla işlem yapabiliyordu.

Bunlardan sonra sadece içinde gyro accelometre birde barometre olup sadece havada düz durmayı sağlayan basit küçük bir şeye 1000tl vermek ilk gördüğümde garip gelmişti
İşin içine 3d girince, sadece havada ip gibi durmak yetmiyor?
 
Birde o zamanlar araştırırken şöyle bir durum aklıma geliyordu. Mesela oldu ki motor sustu ve acil iniş yapmak gerekti. Güzel bir oto ile kurtardım modeli derken bu sistem 2 metre kala devreye girerse sıkıntı olur :D yani hemen sistemi etkisiz hale getirip otoyu ondan sonra yapmak lazım :D
Ali abi selamlar,

Geolink'ten bahsediyorsanız ; uçuşa geçmeden önce otomatik rescue modunu,atamış olduğunuz bir switch ile aktive etmeniz gerekiyor. Sensör kalibrasyonu için de Geolink üzerinde bulunan ledin sabit şekilde yanmasını beklemek gerekiyor. İptali ise switch ile hemen yapılabiliyor. Bu durumda motor susması gibi durumlarda hemen devre dışı bırakılabiliyor. Şahsen kullanıp tercübe etmedim ancak,bir ara kafayı takıp dibine kadar araştırmıştım ve böyle bir prosedürü olduğunu öğrenmiştim. Acizane aktarmak istedim :)

Ama iptal edilip,sonrasında vazgeçilip de havada tekrar aktive edilmek istenirse olur mu,ne olur ? Doğrusu onu bilmiyorum...
 
Ali abi selamlar,

Geolink'ten bahsediyorsanız ; uçuşa geçmeden önce otomatik rescue modunu,atamış olduğunuz bir switch ile aktive etmeniz gerekiyor. Sensör kalibrasyonu için de Geolink üzerinde bulunan ledin sabit şekilde yanmasını beklemek gerekiyor. İptali ise switch ile hemen yapılabiliyor. Bu durumda motor susması gibi durumlarda hemen devre dışı bırakılabiliyor. Şahsen kullanıp tercübe etmedim ancak,bir ara kafayı takıp dibine kadar araştırmıştım ve böyle bir prosedürü olduğunu öğrenmiştim. Acizane aktarmak istedim :)

Ama iptal edilip,sonrasında vazgeçilip de havada tekrar aktive edilmek istenirse olur mu,ne olur ? Doğrusu onu bilmiyorum...
Selamlar Yıldıray
Evet geolinkten bahsediyordum. Motor susunca benim gibi birinin aklına auto rescue özelliğini pasif hale getirme tuşu gelene kadar, model çoktan yere inmiş olur heralde :)

Bende ilk çıktığı zamanlar çok araştırmıştım ve hatta almayı bile ciddi ciddi düşünmüştüm. Şimdi tekrardan şöyle bir baktım YouTubedeki videolara. Fakat eski videolar harici yeni video yok bu auto rescue ile alakalı. Eski videolarda çalıştığını net bir şekilde gösteriyorlar fakat heliciler tarafından çok tutulmuşa benzemiyor. Yada farklı etkenler olabilir. Her zaman doğru çalışmama veya yükseklik hassasiyeti ile alakalı. Yada bir ihtimal herşey sorunsuz çalışıyor olsa bile insanlar tercih etmemiş olabilir?

Düzenleme:
Açıkçası merak ettim. Bu konuyu araştırdım. İnsanlar alt sınırın doğru çalışmadığından şikayetçi. Kimisi alt sınırın hiç çalışmadığını hatta sistem açık halde ve 5m alt sınır ayarladığı halde iniş yapabildiğini söyleyenler var. Kimisi çalıştığını iddia ediyor ve videolar var. Fakat videolarda 20 metre havada uçuyor adamlar. Model 5 metreye falan gelince rescue devreye giriyor. Ve bunu yavaş bir şekilde yapıyorlar :lol::lol: E bende ister istemez şunu merak ediyorum. Ne faydası var alt sınırın. Zaten o kadar yavaş inecekse model ben 5 metre değil 3 metredede rescue çekebilirim. Yani kesinlikle güvenilir bir halde değil şuan. Tabi normal rescue konusunda bir problem yok.

En iyisi rescuesiz bir ünite ile uçuş yapmak. Ben hem rescueli hem rescuesiz ünite ile uçuş yaptım. En zevkli olanı rescuesiz ünite ile yaptığım uçuşlar :D Çünkü ne yapıyorsan kendin yapıyorsun ve arkada seni koruyan birşey yok. Yani paracıkların her an buhar olacağı hissiyatı ile uçmak gibisi yok :laugh:

Rescueli ünite olunca bir havaya giriyor insan. Her türlü hareketi deniyor. Uçmaktan zevk alamadan pil bitiyor ;D;D Ve bu döngü böyle devam ediyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem YEŞİL
Selamlar Yıldıray
Evet geolinkten bahsediyordum. Motor susunca benim gibi birinin aklına auto rescue özelliğini pasif hale getirme tuşu gelene kadar, model çoktan yere inmiş olur heralde :)

Bende ilk çıktığı zamanlar çok araştırmıştım ve hatta almayı bile ciddi ciddi düşünmüştüm. Şimdi tekrardan şöyle bir baktım YouTubedeki videolara. Fakat eski videolar harici yeni video yok bu auto rescue ile alakalı. Eski videolarda çalıştığını net bir şekilde gösteriyorlar fakat heliciler tarafından çok tutulmuşa benzemiyor. Yada farklı etkenler olabilir. Her zaman doğru çalışmama veya yükseklik hassasiyeti ile alakalı. Yada bir ihtimal herşey sorunsuz çalışıyor olsa bile insanlar tercih etmemiş olabilir?

Düzenleme:
Açıkçası merak ettim. Bu konuyu araştırdım. İnsanlar alt sınırın doğru çalışmadığından şikayetçi. Kimisi alt sınırın hiç çalışmadığını hatta sistem açık halde ve 5m alt sınır ayarladığı halde iniş yapabildiğini söyleyenler var. Kimisi çalıştığını iddia ediyor ve videolar var. Fakat videolarda 20 metre havada uçuyor adamlar. Model 5 metreye falan gelince rescue devreye giriyor. Ve bunu yavaş bir şekilde yapıyorlar :lol::lol: E bende ister istemez şunu merak ediyorum. Ne faydası var alt sınırın. Zaten o kadar yavaş inecekse model ben 5 metre değil 3 metredede rescue çekebilirim. Yani kesinlikle güvenilir bir halde değil şuan. Tabi normal rescue konusunda bir problem yok.

En iyisi rescuesiz bir ünite ile uçuş yapmak. Ben hem rescueli hem rescuesiz ünite ile uçuş yaptım. En zevkli olanı rescuesiz ünite ile yaptığım uçuşlar :D Çünkü ne yapıyorsan kendin yapıyorsun ve arkada seni koruyan birşey yok. Yani paracıkların her an buhar olacağı hissiyatı ile uçmak gibisi yok :laugh:

Rescueli ünite olunca bir havaya giriyor insan. Her türlü hareketi deniyor. Uçmaktan zevk alamadan pil bitiyor ;D;D Ve bu döngü böyle devam ediyor :D

Geolink ve altitude rescue konusunda bir çok yorum var çoğu da kullanmadan yapılan yorumlar,

Deneyimlemiş biri olarak anlatayım, çok çok iyi çalışıyor, 3m olarak girildiyse 3 metrede rescueyi aktif ediyor. tabi ki kullanacağınız yerde kalibrasyonlarını yapmanız gerekiyor.
Sistemin tek sıkıntısı yeni başlayan için çok faydalı ama yeni başlayan için biraz detaylı kalıyor. Aslında kullanıcı arayüzleri çok basit ama hangi switch ne işi yapar ne zaman irtifa limitli rescue kullanılır iyi bilmek gerekli,

Rescue yeni başlayanlar için şart arkadaşlar, heliyi kurtardığı zaman sadece para değil, vakit ve motivasyon da kurtarıyor.
 
Geolink ve altitude rescue konusunda bir çok yorum var çoğu da kullanmadan yapılan yorumlar,

Deneyimlemiş biri olarak anlatayım, çok çok iyi çalışıyor, 3m olarak girildiyse 3 metrede rescueyi aktif ediyor. tabi ki kullanacağınız yerde kalibrasyonlarını yapmanız gerekiyor.
Sistemin tek sıkıntısı yeni başlayan için çok faydalı ama yeni başlayan için biraz detaylı kalıyor. Aslında kullanıcı arayüzleri çok basit ama hangi switch ne işi yapar ne zaman irtifa limitli rescue kullanılır iyi bilmek gerekli,

Rescue yeni başlayanlar için şart arkadaşlar, heliyi kurtardığı zaman sadece para değil, vakit ve motivasyon da kurtarıyor.


Spirit forumunda spirit üreticilerinden yardım isteyen kişilerin yapmış olduğu yorumları okudum ben.



Adamın bir tanesi ısrarla her şeyi doğru yaptığı halde verim alamadığını söylüyor. Hatta verim almayı geçin kibarca çalışmadığını söylüyor :D Ve tek başına değil bu kişi. Yani çalışmadığını söyleyen birkaç kişi daha var yine yukarıdaki atmış olduğum linkte. Dediğim gibi çalıştığını söyleyenlerin atmış oldukları videolarda gerçeklikten uzak, yapay ve yavaş yaklaşmalardaki kurtarmalardan ibaret.
Mesela

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

3m alt sınırda doğru çalışıyor olması çok çok iyi bence. Bu konuyla alakalı müsait bir zamanda video çekmen çok faydalı olurdu açıkçası :)
 
Rescue yeni başlayanlar için şart arkadaşlar, heliyi kurtardığı zaman sadece para değil, vakit ve motivasyon da kurtarıyor.
Bence kişiye göre değişir Kağan Abi, ben mesela oturup sim çalıştım. Şuana kadar 2 kere modelim kırıldı. İkiside benden kaynaklı değildi. Birinden motor bozuldu, öbüründe acemilikten ünite ayarlarından gitmişti. İlk başladığım zamanlarda.
Ekstra olarak ben rescue'nun insanı tembelleştirdiğini düşünüyorum. Öğrenci olmasam "Vbar veya ikon alır takar mıydın?" diye sorarsan tabii alırım:laugh:. Şuan ise kbar kullanıyorum ve memnunum. :)
 
Rescu çok aktif olduğumuz sürekli uçtuğumuz dönemlerde abartısız 5 kere modellerimi ağır kırımlardan kurtardı benim, insanın bazen, beynindeki 3 eksen şaşabiliyor arkadaşlar, olmaz, olmaz dememek lazım, en usta pilotların bile kafasının anlık karıştığına şahit oldum, zamanında Goblin 380 modelime düz vbar takmıştım, Model bir anda güneş hizasına geldi gözüm öyle bir kamaştıki, Model sadece siyah bir nokta oldu , elim rescue'ye gitti ama yoktu, sonuç güm ?

Hiç yoktan yeni çalıştığım hareketleri uçarken canlı canlı deneyip gerçek zamanlı kafamda oturtmak için kullanıyordum, kafam karışınca basıyordum kurtarmaya bence güzel bir nimet, ve çok güzelde misli, misli parasını çıkardı.
 
Spirit forumunda spirit üreticilerinden yardım isteyen kişilerin yapmış olduğu yorumları okudum ben.



Adamın bir tanesi ısrarla her şeyi doğru yaptığı halde verim alamadığını söylüyor. Hatta verim almayı geçin kibarca çalışmadığını söylüyor :D Ve tek başına değil bu kişi. Yani çalışmadığını söyleyen birkaç kişi daha var yine yukarıdaki atmış olduğum linkte. Dediğim gibi çalıştığını söyleyenlerin atmış oldukları videolarda gerçeklikten uzak, yapay ve yavaş yaklaşmalardaki kurtarmalardan ibaret.
Mesela

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

3m alt sınırda doğru çalışıyor olması çok çok iyi bence. Bu konuyla alakalı müsait bir zamanda video çekmen çok faydalı olurdu açıkçası :)

Ali Haydar, link attığın konuyu okudum. Çalışmadığını iddia edenler ya ekstrem şartlarda deneyenler, ya da yanlış setup yapanlar. "Bu ünite kendi otomatik rescue çekecekse her şart altında çekecek arkadaş" yaklaşımı pek gerçekle uyuşmuyor. Kumandaların 1km menzili var en az ama failsafe 'e girip düşen bir sürü model oluyor. Adam yazmış trex800ümle 100km/h hızla giderken düşük irtifaya gelince rescue çekiyor, aslında 4m 'de ayarlı diye. Ya onun üzerinde barometrik sensör var, 100km/h zaten hava basıncıyla ilgili herşeyi değiştiriyor, nasıl kusursuz çalışmasını bekliyorlar anlamıyorum, muhtemelen amerikalı bu arkadaş :lollol: Düzgün çalışması için irtifa kalibrasyonunun yapılması gerekiyor. Gerçek havacılıkta altimetre çalışma prensibini biraz araştırırsan onların da iniş yapılacak havaalanına göre ayarlandığını göreceksin ;)

Velhasıl, özellikle yeni başlayan bir arkadaşım için ayarlamıştım, hover, alan turu vs gayet kendini güvende hissederek uçmasını sağlamıştı. Daha ne olsun ki? Şuan geolink dediğin alet 1 takım pal parası 700 için. Bir de bu açıdan bak.

Bence kişiye göre değişir Kağan Abi, ben mesela oturup sim çalıştım. Şuana kadar 2 kere modelim kırıldı. İkiside benden kaynaklı değildi. Birinden motor bozuldu, öbüründe acemilikten ünite ayarlarından gitmişti. İlk başladığım zamanlarda.
Ekstra olarak ben rescue'nun insanı tembelleştirdiğini düşünüyorum. Öğrenci olmasam "Vbar veya ikon alır takar mıydın?" diye sorarsan tabii alırım:laugh:. Şuan ise kbar kullanıyorum ve memnunum. :)

Taha biz başladığımızda da rescue yoktu, sonuçta biz de helikopter uçuruyoruz bak hala değil mi :D Yeni başlayanlar için eğer 380 üzeri bir sınıf ise muhakkak lazım, herşeyden önce kırım korkusunu azaltınca daha rahat gelişiyor insanlar. Ama bize de lazım olduğu durumlar oluyor, bir seferinde bir arı yüzünden bir uçuşta 3 kez rescue çektim, tam uçarken gözüme giriyordu 3 kez denedi ...... arısı. indim tabi sonra sinek kovucu taşıyorum uçuş çantasında, gittim onu sıktım heryerime :lollol: bazen yönler de karışıyor tabi onu da unutmamak lazım o zaman da parasını çıkartıyor :D
 
Abi anladım teşekkür ediyorum. Ben rescueli ünite kullandım ve çok şükür her seferinde sorunsuz çalıştı. Bu yüzden geolinkdende net bir sonuç bekliyordum. İster istemez bu çok doğru değil anladığım kadarıyla. Yani normal rescueye kıyasla doğru çalışması için daha fazla parametre var ve bu yüzden hata payı daha büyük gibi anlıyorum. Fiyat anlamında tabi ki bir kırım masrafından çok daha ucuz.

Yine rescue meselesinde defalarca kendi parasını çıkarttığı konusuna katılıyorum. 420de belki 3 garanti kırımı kurtardı. 550 ile yaşamış olduğum saçmalıktan minumum hasarla kurtulmamı sağladı. Yani evet imkanım olsa bende rescueli bir ünite isterim kesinlikle. Ama rescueli ünite olduğu zaman kişinin kendini geliştirmek için daha bir çaba sarfetmesi gerekiyor. Mesela simde çalışıp az buçuk yapmaya başladığım hareketleri gidip gerçek modelde deniyordum ben. Sonuç olarak rescue ile zar zor modeli kurtarıyordum. Ve o kurtarma sürecindeki modelin benim pilotajımdan çıkması ve 3-5 saniyelik yapmış olduğu sert kurtarma hareketleri uçuşuma güvensizlik veriyordu kendi adıma.

Tabi bu benim rescue nimetini doğru kullanmıyor olmamdan kaynaklı ama dediğim gibi rescue olunca kaşınıyor insan :D