Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Bir nokta daha var. Epoksi ile uyguladığımız menteşe türü yok mu? Tabii var. Ama hemen hiçbiri aslında epoksi ile yapışmaz. Yüzeyleri özellikle yivli ya da deliklidir. Ahşaba tutunan epoksi bir tür kalıp şeklinde donarak menteşeyi yerinde tutar.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Montaj güncellendi :saygilar: :saygilar:
Muharrem helal olsun, çok hızlısın :thumbup: Motor hazır olsa nerede ise bu haftasonu maiden yapacaksın ;) Teknik detayları uçakcı abi ve kardeşlerimiz eminin ki detaylı bir şekilde incelerler. Ama benim gördüm kadarı ile oldukça düzenli ve temiz bir çalışma olmuş, eline sağlık %p

 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem eline sağlık gayet güzel gidiyor inşaat çalışmaları. %p

Elinde bir tane daha DS610 servo olduğunu hatırlıyorum neden onu rudder'da değerlendirmek istemedin ? Birde elevatör tellerinin bağlantı detayında (Y bağlantıda) alyan civatalarla teller sabitleniyor. Kaydırabilir diye düşünüyorum, en azından dremel'le ezip iz yaptığı yerde klavuz bir yüzey oluşturmanı tavsiye ederim, eğer yoksa tabi. ;)

Çok keyifli bir model olacak inşallah, uçuşunu da merak etmeye başladık doğrusu. :)
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem Bey, yeni fotoğraflar üzerinden birkaç noktayı yazmak istedim. Umarım ukalalık olarak algılamazsınız.

- Birincisi profil fotoğrafınızdan da anlaşılacağı üzere helikoptercisiniz. Helikopterci arkadaşlar uçağa geçtiklerinde en büyük avantajları her iki stick üzerinde de hakimiyetlerinin bulunuyor oluşu. Yani özellikle rudder hakimiyetlerinin oluşu. O nedenle uçakta hemen hiç zorlanmıyorlar. Siz bu uçağa stabilizasyon sistemi takarak bence kendinize haksızlık etmişsiniz.

- Kural olarak servo yekelerinin kullanılmayan uçlarını keseriz. Rudder servonuzda ön ve arkada kalan uçları kesmenizi öneririm. Tam defleksiyonda takılma yapabilirler.

- Bu uçağın en zayıf yeri kanat borusudur. Bildiğiniz kartondan üretilmiş olduğu için birkaç sök tak sonrası bozulur. Gerçi bu uyarı için biraz geç olmuş ama yine de biraz epoksi ile hatta imkan varsa epoksi + elyaf kumaş ile takviye iyi olur. Ayrıca kanatların içi de aynı durumda olduğu için tak çıkar riskini en aza indirmek için boruyu bir kanada monte edip bırakın. Sadece diğer kanadı takıp çıkarmış olursunuz.

- Modellerimde asla yapmadığım ve kabul etmediğim şey, buji kızdırıcının alıcı pilinden beslenmesidir. Sizin de bundan kaçınmanızı öneririm. Bu uçakta motor yan monte ediliyor ve motor kafasına çok kolay ulaşabiliyorsunuz. Yani harici bir kızdırıcı yeterli olacak. Ya da ayrı bir pil kullanabileceğiniz bir düzeneği tercih edin. Ancak ağırlık artışını da göze alacaksınız o durumda.

- Türker Bey'in değindiği nokta çok önemli. Hele ki benzinli motor kullanırsanız... Ama çentik işini en sona bırakın. Tüm ayarları, her iki elevatör parçasının simetrisini kontrol edin. Üçlü birleştirme parçasının vidalarını Locktite olmaksızın sıkıp tellerde işaret oluşturun. Sonra o işaretli yerleri hafifçe eğeleyerek vidaların tutunabileceği çentikleri oluşturun. Benim kişisel tercihim şuydu: Ayarlanabilirliği bozmamak adına sadece elevatörlere giden iki teli çentikli olarak tespit etmiştim. Nihai montaj için tabii ki Locktite kullanın ama çok güçlüsünden değil.

- Depo tapasının vidasına Locktite uygulamanızdan hiç hoşlanmadım. Locktite o malzemeye zarar verip kısa zamanda ciddi bir kaçak oluşmasına yol açabilir gibime geliyor. Depo tapasını değiştirme imkanınız varsa ideal çözüm olur bence. Depo tapasını sıkarken zorlamayın. Adım adım sıkıp arada su altı testi yapın. Aşırı sıkmak hiçbir zaman iyi değildir. Ya göbekten kaçırır ya depo boynunu çatlatır.

- Bu uçağı toplayalı sanırım 2.5 - 3 sene olmuştur. O zaman kılavuzda motor pozisyonu verisi hatalıydı. Oradaki mesafeye göre monte edilince motor geride kalmıyordu. Ben de kontrol etmemiştim ve bu sefer de kuyruk çok ağır çıkmıştı. İlk uçuş için küçük naylon poşetlere çakıl taşı doldurup deponun çevresine tıkmıştık. Sonra cowling montajı yaparken motor pozisyonunun hatalı olduğunu gördüm. Motoru 2 cm kadar ileri almıştım ve doğal olarak ağırlık merkezi sorunu çözülmüştü. Siz de motoru monte etmeden önce kılavuzdaki verilere göre değil cowling pozisyonuna göre hareket edin derim.

- Optima alıcı antenini gövde dışına çıkarmanıza gerek yok. Ahşap modellerde herhangi bir risk olmaz. Gövde içinde bir yere kendi klipsleri ile sabitlemeniz yeterlidir. Mutlaka dışarıya çıkarmak istiyorsanız o iri siyah kısmı değil sadece uçtaki çıplak teli çıkarın çünkü anten orası.

- Uçacağınız alan asfalt ya da beton pist değilse bence tekerlek paçalıklarını hiç takmayın.

Fazlaca ukalalık ettim kusura bakmayın. Umarım rahatsızlık vermemişimdir. Amacım keyifle uçmanız için katkı sağlamak... Kolay gelsin.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer abi tüm helikopterlerde alıcı ve kızdırıcı buji ısıtıcı aynı pilden besleniyor , ben dahil birçok arkadaşım bu Align B6T leri kullanıyoruz kullandık daha önce, sonuçta bu kızdırıcı 10sn bujiyi kızdırıp akımı kesiyor.

Şuan Özgür arkadaşımız Stregga sında, Mert arkadaşımızda Edge 540 ta Align B6T 2 in 1 regülatör kullanıyor
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

bu arada Sümer abinin dediği gibi rudder servosundaki oratadaki servo kollarını kesmen lazım ama bunun için kullandığın servo kolu zaten yanlış seçim olmuş, pul pul yani telli rudder sistemde rudderdaki 2 tel arasındaki genişlik ile servo koluna bağlı olan 2 tel arasındaki genişlik eşit olmalı ve teller gergin olmalı,

telin bağlantısını nasıl yapacağını biliyormusun ?


kullanman gereken Horn bunun gibi uzun olmalı

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi tüm helikopterlerde alıcı ve kızdırıcı buji ısıtıcı aynı pilden besleniyor , ben dahil birçok arkadaşım bu Align B6T leri kullanıyoruz kullandık daha önce, sonuçta bu kızdırıcı 10sn bujiyi kızdırıp akımı kesiyor.

Şuan Özgür arkadaşımız Stregga sında, Mert arkadaşımızda Edge 540 ta Align B6T 2 in 1 regülatör kullanıyor

Yapıyor olmanız, yaptığınızın doğru olduğunu göstermez. Bugüne kadar bir sorun yaşamamış olmanız da bundan sonra yaşamayacağınızı garanti etmez. Buji kızdırıcı akımı yaklaşık 3 - 3.5 Amper. Bir modelin en kritik elemanı da alıcı pili. Artık bilemem... :)


Rudder konusunda da haklısın da burada başka bir sorun var. Rudder servosunun ideal olarak modelin orta hattında bulunması gerekirken burada orta hattın yanına monte edilmiş durumda. Servonun oturması gereken yerde stabilizasyon sistemi oturuyor! Bu hali ile daha büyük bir yeke elevatörle çatışır. Ayrıca bu hali ile ideal geometri tutturulamaz tabii ama idare eder.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yapıyor olmanız, yaptığınızın doğru olduğunu göstermez. Bugüne kadar bir sorun yaşamamış olmanız da bundan sonra yaşamayacağınızı garanti etmez. Buji kızdırıcı akımı yaklaşık 3 - 3.5 Amper. Bir modelin en kritik elemanı da alıcı pili. Artık bilemem... :)


Rudder konusunda da haklısın da burada başka bir sorun var. Rudder servosunun ideal olarak modelin orta hattında bulunması gerekirken burada orta hattın yanına monte edilmiş durumda. Servonun oturması gereken yerde stabilizasyon sistemi oturuyor! Bu hali ile daha büyük bir yeke elevatörle çatışır. Ayrıca bu hali ile ideal geometri tutturulamaz tabii ama idare eder.

Sümer abi dünyadaki tüm helikopterler bu tarz kızdırıcılı regülatörlere uçuyor bugüne kadar 1000 lerce uçuş izledim hiçbirinde regülatör kaynaklı bir problem görmedim , yanlış değil demekki.

mesela helikopterde standar 1900 ila 2200 mah arası alıcı pili kullanılır regülatörde ve kızdırıcıda. kızdırıcı 3 amper çekse bile 1900 mah x 10C desek 19 amper eder bu kızıdırıc 6 saat açık kalması lazımki alıcı pili bitsin

benzinlide kullanma dersen kesinlikle haklısın abi derim, neden peki ? çünkü benzinlide ateşleme hep faal olduğu için pili hem alıcı hem buji yediği için çabuk biter , ama regülatörde glow motorda ateşlemeye bastıkttan 10 sn sonra ateşleme keser ve pil ateşlemeye güç vermeyi bırakmış olur


benim P47 de de servo tam ortada değil bunun gibi hafif yanda bir tarafa teller tam gergin iken bir tarafta tam gergin değil tellerden biri ama sıkıntı olmadı, fotoğraftan tam mesafeyi seçemesemde var olan hornun bir büyüğünü takabilir gibi duruyor abi.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Fazlaca ukalalık ettim kusura bakmayın. Umarım rahatsızlık vermemişimdir. Amacım keyifle uçmanız için katkı sağlamak... Kolay gelsin.
Abi çok şükür forumumuzda bilgi paylaşımını yanlış anlayacak arkadaşımız, kardeşimiz yok %p

Amacımız zaten herkesin ve özellikle tecrübeli kişilerin özgürce ve rahatlıkla tüm bilgi ve tecrübelerini paylaşabileceği bir platform oluşturmak.

Hepimizin bildiği gibi bazı şeyleri yaparken tek bir doğru olmayabiliyor, özellikle beklentiler dikkate alındığında. Esas olan bence sağlıklı tüm alternatifleri sunmak ve seçimi model sahibine bırakmak :) ki şu ana kadar yaptığımız da bundan farklı bir şey değil :)

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yapıyor olmanız, yaptığınızın doğru olduğunu göstermez. Bugüne kadar bir sorun yaşamamış olmanız da bundan sonra yaşamayacağınızı garanti etmez. Buji kızdırıcı akımı yaklaşık 3 - 3.5 Amper. Bir modelin en kritik elemanı da alıcı pili. Artık bilemem... :)
Nacizane fikrim, bence de doğru kapasiteli BEC devre beslemeli LIPO pilin alıcı pili olarak kullanılması halinde bir risk olacağını düşünmüyor.

Ama alıcı pil kullanımı ile ilgili olarak LIPO mu Ni-CD daha doğru bir tercih, erişimi kolay manual ateşleme için ilave ağırlık ve var ise ilave risk almaya değer mi kısımları ise yine kullanıcı beklentisi ile ilgili olsa gerek diye düşünüyorum.

Diğer taraftan bu konu şu ana kadar ele alınmış en detaylı KIT TOPLAMA konusu oldu.

Başka konuyu açan Muharrem kardeşimiz olmak üzere, değerli yorumlarını bizlerden esirgemeyen Sümer ve Ömer abimize, Mesut üstadımıza ve Türker kardeşime RCKOLIK ailesi olarak bir kez daha teşekkür ederiz :thumbup:

Konudaki tüm önemli paylaşımları KIT TOPLAMA konusunda kaynak konu olan aşağıdaki konuya TAŞIMA ve/veya LINK vermek süretiyle daha kolay erişim imkanı sağlamaya çalışacağız.


 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Yahu burada Extra 330L diye bir helikopter mi toplanıyor da hala helikopterden söz ediyoruz??? :lol:

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi dünyadaki tüm helikopterler bu tarz kızdırıcılı regülatörlere uçuyor bugüne kadar 1000 lerce uçuş izledim hiçbirinde regülatör kaynaklı bir problem görmedim , yanlış değil demekki.

mesela helikopterde standar 1900 ila 2200 mah arası alıcı pili kullanılır regülatörde ve kızdırıcıda. kızdırıcı 3 amper çekse bile 1900 mah x 10C desek 19 amper eder bu kızıdırıc 6 saat açık kalması lazımki alıcı pili bitsin


Şöyle bir örnek vereyim. Biz Samsun'da T67 ile uçuş eğitimi alırken iniş sonrası acayip derecede saçmalamadıysak yani pistin sonuna teker koymadıysak kesinlikle fren kullanmazdık. Neden? Çünkü uçakta fren kritik bir eleman ve hiçbir zaman gerekmedikçe kullanılmamalı. Gereksiz kullanım durumunda bir sonraki gerekli kullanım için risk oluşturursun.
Havacılığın temel ilkelerine bakarsan tümünün bu tür paranoya ile dolu olduğunu göreceksin.
Benim modelcilikteki bir numaralı paranoyam ise kontrol kaybı. Alıcının beslenmesine özel bir önem veririm. Retractlı uçaklarımda retractlar her zaman ayrı bir pil ile beslenirler. Onboard kızdırıcılarım her zaman kendi pillerini kullanırlar. Kaçımız her uçuşutan önce alıcı pilini recycle edip kapasitesini kontrol ediyor ki? Ömrünü doldurmakta olan bir alıcı pili düşünelim. Birkaç motor çalıştırma denemesinde toplam 40 saniye 3 Amper akım vermiş olsun. Uçağı açarken voltaj göstergesine bakmıştın nasıl olsa. Kalkış sırasında bakmayı unut. Diyeceksin ki, abi amma abarttın! Haklısın. Uçak kazalarına bak. Hemen tümünde, aslında olmayacak olaylar üst üste gelmiş ve kazaya yol açmıştır. Olayların hiçbiri tek başına kaza sebebi olmasa da bir araya geldiklerinde felaket gelmiştir. Buna "swiss chese model" diyoruz. Peynirin delikleri üst süte rastlıyor ve...
Helikopter biraz farklı olabilir. Zira motor kafasına kolayına ulaşamazsın. Buji uzatması kullanabilirsin belki. O nedenle manuel kontrollü onboard kızdırıcıları alıcı pilinden beslemek mümkün olabilir. Ama motorun kafasının doğrudan önünde durduğu bir Extra'da buna ne gerek olabilir ki? Haa kumandadan kontrollü ise çok konforlu ama o zaman asla alıcı pilinden beslenmemeli. Manuel kontrollü ise uçağın yanında koskocaman çirkin bir çıkıntı olacağına motor çalıştırma sırasında harici kızdırıcı kullanırım daha güzel görünür bence.
(NOT: Ben onboard glow kızdırıcı kullanırsam hemen daima kumandadan kontrollü kullanırım. Bu sistemi de öyle düşündüm kafamda. Düşünsene uçuş sırasında flap koyuyorum diye kızdırıcıyı açtığını ve pilinin de sonuna gelmekte olduğunu. Allah korusun). :)

Mesut AKIN' Alıntı:
benzinlide kullanma dersen kesinlikle haklısın abi derim, neden peki ? çünkü benzinlide ateşleme hep faal olduğu için pili hem alıcı hem buji yediği için çabuk biter , ama regülatörde glow motorda ateşlemeye bastıkttan 10 sn sonra ateşleme keser ve pil ateşlemeye güç vermeyi bırakmış olur.

Benzinlide ayrı ateşleme pili kullanımının sebebi bu değil. Ateşleme ünitesi ciddi düzeyde elektromanyetik enterferans ürettiği için uçağın tüm elektrik sisteminin ateşlemeden galvanik olarak izole edilmesi gerekir. O nedenle ayrı pil kullanılır. O nedenle kill switch olarak "opto" modeller tercih edilir.


Mesut AKIN' Alıntı:
benim P47 de de servo tam ortada değil bunun gibi hafif yanda bir tarafa teller tam gergin iken bir tarafta tam gergin değil tellerden biri ama sıkıntı olmadı, fotoğraftan tam mesafeyi seçemesemde var olan hornun bir büyüğünü takabilir gibi duruyor abi.

Eğer servoyu tam orta hatta yerleştirip temel kurala uyamıyorsan daha büyük servo kolu kullanmak bir fayda sağlamaz. Ama o stabilizasyon sistemi sökülürse servo gerçek yerine yerleştirilir ve o zaman senin gösterdiğin servo yekesi ile gönül rahatlığı ile uçulur. :)
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Yahu burada Extra 330L diye bir helikopter mi toplanıyor da hala helikopterden söz ediyoruz??? :lol:


Şöyle bir örnek vereyim. Biz Samsun'da T67 ile uçuş eğitimi alırken iniş sonrası acayip derecede saçmalamadıysak yani pistin sonuna teker koymadıysak kesinlikle fren kullanmazdık. Neden? Çünkü uçakta fren kritik bir eleman ve hiçbir zaman gerekmedikçe kullanılmamalı. Gereksiz kullanım durumunda bir sonraki gerekli kullanım için risk oluşturursun.
Havacılığın temel ilkelerine bakarsan tümünün bu tür paranoya ile dolu olduğunu göreceksin.
Benim modelcilikteki bir numaralı paranoyam ise kontrol kaybı. Alıcının beslenmesine özel bir önem veririm. Retractlı uçaklarımda retractlar her zaman ayrı bir pil ile beslenirler. Onboard kızdırıcılarım her zaman kendi pillerini kullanırlar. Kaçımız her uçuşutan önce alıcı pilini recycle edip kapasitesini kontrol ediyor ki? Ömrünü doldurmakta olan bir alıcı pili düşünelim. Birkaç motor çalıştırma denemesinde toplam 40 saniye 3 Amper akım vermiş olsun. Uçağı açarken voltaj göstergesine bakmıştın nasıl olsa. Kalkış sırasında bakmayı unut. Diyeceksin ki, abi amma abarttın! Haklısın. Uçak kazalarına bak. Hemen tümünde, aslında olmayacak olaylar üst üste gelmiş ve kazaya yol açmıştır. Olayların hiçbiri tek başına kaza sebebi olmasa da bir araya geldiklerinde felaket gelmiştir. Buna "swiss chese model" diyoruz. Peynirin delikleri üst süte rastlıyor ve...
Helikopter biraz farklı olabilir. Zira motor kafasına kolayına ulaşamazsın. Buji uzatması kullanabilirsin belki. O nedenle manuel kontrollü onboard kızdırıcıları alıcı pilinden beslemek mümkün olabilir. Ama motorun kafasının doğrudan önünde durduğu bir Extra'da buna ne gerek olabilir ki? Haa kumandadan kontrollü ise çok konforlu ama o zaman asla alıcı pilinden beslenmemeli. Manuel kontrollü ise uçağın yanında koskocaman çirkin bir çıkıntı olacağına motor çalıştırma sırasında harici kızdırıcı kullanırım daha güzel görünür bence.
(NOT: Ben onboard glow kızdırıcı kullanırsam hemen daima kumandadan kontrollü kullanırım. Bu sistemi de öyle düşündüm kafamda. Düşünsene uçuş sırasında flap koyuyorum diye kızdırıcıyı açtığını ve pilinin de sonuna gelmekte olduğunu. Allah korusun). :)

Benzinlide ayrı ateşleme pili kullanımının sebebi bu değil. Ateşleme ünitesi ciddi düzeyde elektromanyetik enterferans ürettiği için uçağın tüm elektrik sisteminin ateşlemeden galvanik olarak izole edilmesi gerekir. O nedenle ayrı pil kullanılır. O nedenle kill switch olarak "opto" modeller tercih edilir.


Eğer servoyu tam orta hatta yerleştirip temel kurala uyamıyorsan daha büyük servo kolu kullanmak bir fayda sağlamaz. Ama o stabilizasyon sistemi sökülürse servo gerçek yerine yerleştirilir ve o zaman senin gösterdiğin servo yekesi ile gönül rahatlığı ile uçulur. :)


Sümer abi bence bu tabularını yıkmalısın :) birkere bu tarz regülatörlerin hepsinde ya sesli yada görsel olarak uyarı şıkıları veya uyarı sesleri mevcuttur pil hücre başına 3.90 voltun altına düştüğünde sesli veya Power led ile çakar yaparak kullanıcıyı uyayır, Align B6T regülatörde ise zaten direk ledli pil göstergesi vardır ayrıca buji bozuksa onunda uyarısını verir. korkacak hiçbirşey yok bence sende çok rahat kullanabilirsin abi :)

kumandadan ateşlemeye gelir isek , ondada demokraside çağreler tükenmez diyerek aynı sesli uyarıyı sunmaktadır kullanıcılarına ve , havada iken yanlışlıkla kızdırıcıya dokunursan kumandadan yine sesli olarak seni uyarır.,


birde Extra 330L veya Helikopter konusuna gelirsek her ikiside hava aracı her ikiside servo ile motor ile çalışıyor toplanıyor , buçakta benim bilmediğim farklı bir donanımmı var ? servodan , alıcı pilinden , alıcıdan , motordan , egzozdan başka ? bu donanımların hepsi helikopterdede mevcut, üreticiler bunu üretiyor ve üretmeyi bırakmadıysa demekki bu sistemler sağlıklı olarak çalışıyor ki bende bugüne kadar onlarca regülatör kullandım sorunsuzca.

Sonuç itibari ile ister uçak, ister heli , bu uçan modellerin kullanmakta oldukları donanımlar ortak , hatta motorlar bile aynı diyebiliriz, mesela ASP46 ile ASP46H (heli versiyonu) arasında tek fark H versiyonunun soğutucusu helikoptere göre daha alçak ama daha geniş dizayn edilmesi.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Ne biçim konuşuyorsun. Yok efendim uçakla heli aynıymış da şuymuş da buymuş da... Bir kere şunu çok iyi bilmelisin ki helikopter denilen şeyler uçmazlar. O kadar çirkindirler ki yeryüzü onları itekledikleri için havada dururlar. :lol:

Ani akım çekimi ile gerilim düşüşünü hafife alma. Kullanmakta olduğumuz 2.4 alıcılar bir resetlendiler mi toparlanmaları birkaç saniye sürüyor. Benimki tabu değil tamamen havacılık ilkelerine uyum. Onboard kızdırıcı kullanmadığım birşey değil. Ama her zaman ayrı pille... Bundan asla ödün vermedim. Unutmamalıyız ki ciddi kaza insanın başına bir kez gelir...
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ne biçim konuşuyorsun. Yok efendim uçakla heli aynıymış da şuymuş da buymuş da... Bir kere şunu çok iyi bilmelisin ki helikopter denilen şeyler uçmazlar. O kadar çirkindirler ki yeryüzü onları itekledikleri için havada dururlar. :lol:
Sümer abi, Mesut üstad

Şahsen sizlerin özellikle bir konu hakkında karşılıklı yazdıklarınızı zevkle okuyorum :thumbup:

Farklı bakış açıları, farklı yaklaşım ve farklı çözümler. Şahsen şu ana kadar aklıma gelmeyen çoğu şeyi düşünmem için beni zorluyorsunuz %p

İyi ki varsınız ve RCKOLIK ailesi olarak iyi ki bizlerlesiniz :)

NOT: Sümer abi, heli ile ilgili benzetmen beni çok üzdü, bunu da bu vesile ile ayrıca belirteyim :'( :laugh: :laugh:

NOT: Geçenlerde son izlediğim bir filimde çok güzel bir replik vardı. Kısa versiyonunu bulabilirsem, burada da paylaşmaya çalışacağım ;)
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ne biçim konuşuyorsun. Yok efendim uçakla heli aynıymış da şuymuş da buymuş da... Bir kere şunu çok iyi bilmelisin ki helikopter denilen şeyler uçmazlar. O kadar çirkindirler ki yeryüzü onları itekledikleri için havada dururlar. :lol:

Ani akım çekimi ile gerilim düşüşünü hafife alma. Kullanmakta olduğumuz 2.4 alıcılar bir resetlendiler mi toparlanmaları birkaç saniye sürüyor. Benimki tabu değil tamamen havacılık ilkelerine uyum. Onboard kızdırıcı kullanmadığım birşey değil. Ama her zaman ayrı pille... Bundan asla ödün vermedim. Unutmamalıyız ki ciddi kaza insanın başına bir kez gelir...

şimdi yine ayrım yapılıyor gibi olacak :D ben hem uçak uçuruyorum hemde Heli her ikisindede orta düzeyde iyiymdir o nedenle bu ayrımı yapmam ama genelde bu ayrım yapılıyor :D

Uçakçılar . heliciler :D :D

tipik bir uçakçının heliye olan yaklaşımı Sümer abi :D daha öncede çok defa duydum bu tarz söylemleri helikopterler için :D ama birde helikoptercilerin gözünden bakınca olaya ki bende hak veriyorum buna , mekanik olarak yaratılmış bi şaheser dir helikopter :D



işi latifesi şakası bir yana , ben hiçbirzaman pirpirikli biri olmadım abi, regülatörü kullanıp insanlar memnun kalıyorsa bende kullanırım bana göre bir zararı yok. Sen benim için bu şekilde rahat ediyor ve bu yöntemi uyguluyorum diyorsun abi bunda zaten bi yanlış yok ama bende regülatör kullanınca içim rahat ediyor ne yalan söyliyim , daha öncede dediğim gibi bizim gurup hem helici hem uçakçı oldukları için hepsinde bu regülatörlerden var :D ve uçuyoruz çatır çatır :)