Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Muharrem montaj işine ufaktan başladın demek %p Az önce şans eseri fark ettim. Oldukça yakışıklı gözüküyor :)

Sana zahmet ilk mesajlara yeni ilavelerde bulununca, haber verirsen gözden kaçırmamış oluruz ;)

Tmmdir abi:)
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Mesut abi dün görüşmemizden sonra ağırlıklara baktım motorların fazla fark yok o sebeple kafamda soru işareti kaldı araştırma işine girdim.
20cc motor aldıktan sonra HK dan almak mantıklı geliyor , önerir misiniz ? HK nın motorlarını. veya artıları eksileri nelerdir ?

Sümer abiye katılıyorum Muharrem, burunda güçlendirme şart, bende senin gibi ne olur diyordum , ilk kendi topladığım P47 modelim fabrikasyon benzinliye uygun olsada motor mount arkadan çatladı ve bende güçlendirme yaptım , düşün :D ki senin model benzinli değil nitro için o nedenle burunda güçlendirme şart, 30CC takma sevdandan vazgeçmeni öneririm :) bi asp120 al :D

HK daki benzinli motorların karbüratörleri pek iyi değil, Serdar Saltadan bir arkadaşımıza RCG26 aldık motor çok iyi çalışıyor sorunsuz tıkır tıkır ama ! ! ! motor orjinal karbüratörü ile stop ediyormuş full gazda ve Serdar abi motora Vent takmış , yanlış hatırlamıyorsam karbüratörüde walbro ile değiştirmişti
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Arkadaşlar bugün havanın yağışlı olmasından dolayı evde kaldım :)
Fırsattan istifade modelin iniş takımını, menteşelerini ve kuyruk kısmını montajlamaya başladım, Kurulum kitapçığında CA kullanın diyordu bende 5 dakikalık Epox kullandım


CA menteşeleri epoksi ile yapıştırmadınız umarım.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum


Muharrem model iyice ortaya çıkmış, gerçekten çok yakışıklı. :bravo:
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem naptın yav :( onlar epoxi ile olmaz, Japonla olacak :( sen şimdi eline bi tomar iğne al ve iğneleri menteşelere üstten alta doğru batırarak kanada tuttur yoksa işin yaş mümkünse 2 şer iğne batır karşılıklı hem gövdeye kem hareketli yüzeye. menteşeler sökülüyorsa söküp plastik menteşe tak bari.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Mesut AKIN' Alıntı:
Muharrem naptın yav :( onlar epoxi ile olmaz, Japonla olacak :( sen şimdi eline bi tomar iğne al ve iğneleri menteşelere üstten alta doğru batırarak kanada tuttur yoksa işin yaş mümkünse 2 şer iğne batır karşılıklı hem gövdeye kem hareketli yüzeye. menteşeler sökülüyorsa söküp plastik menteşe tak bari.

Mevcut menteşeler tekstil, bence hiç oynamadan toplu iğne ile sabitleyim dediğin gibi abi :)

Bide abi gerçekten benzin istememin sebebi nitrodan bıktım :) 120lik motor almaya kalkasam 400 - 500 tl gidiyor okadar verdikten sonra benzin motor alırım daha iyi diyorum en büyük sebebi bu . güçlendirme işini gerçekleştireceğim ama mutlaka
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

menteşeler epoxy ler donunca hareket edebiliyormu kontrol ettinmi :D
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Mesut AKIN' Alıntı:
menteşeler epoxy ler donunca hareket edebiliyormu kontrol ettinmi :D
çok şahane hareket ediyorlar :thumbup: abi kumpas ile ölçtüm 25mm neredeyse açılıyor

şimdi anlamadığım konu şu ben yıllardır hep epox kullandım hiç sorun yaşamadım bazen sadece toplu iğne ile güçlendirdim
siz değerli abilerimin bildiği yanlış nedir acaba? neden CA neden epox değil
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
çok şahane hareket ediyorlar :thumbup: abi kumpas ile ölçtüm 25mm neredeyse açılıyor

şimdi anlamadığım konu şu ben yıllardır hep epox kullandım hiç sorun yaşamadım bazen sadece toplu iğne ile güçlendirdim
siz değerli abilerimin bildiği yanlış nedir acaba? neden CA neden epox değil

epoxy koyu bi yapıştırcıdır, CA ise akışkan , CA menteşeler plastik üstüne kumaşımsı tüylü bir malzeme ile kaplıdır ve epoxyi ememez, ama CA bu malzemeye damlattığın anda tüm yüzeye dağılır , ayrıca bağlı olduğu balsayada japonla beraber yapışır güzelce. burda önemli olan husus yapıştırcının akışkan olması kılcal her yere girer


bu benim topladığım charokee yi hatırlıyormusun ?

daha önce aileron elevatör ve rudder başka birisi tarafından montajı yapılmış, menteşelerine dikkat etmemiştim ben, meğer CA menteşe yerine plastik menteşe kullanmış ve CA ile yapıştırmış, buda yanlış mesela , plastik menteşeyi CA iyi tutamaz, ilk test uçuşunda elevatör menteşelerinden ayrıldı ve daha havalanmadan 50 60 cm den yan yattı model, burunda ufak bi kırımı var tamir edip bu hafta uçurucaz , bu sana örnek olsun diye anlatmak istedim :)
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Mesut AKIN' Alıntı:
epoxy koyu bi yapıştırcıdır, CA ise akışkan , CA menteşeler plastik üstüne kumaşımsı tüylü bir malzeme ile kaplıdır ve epoxyi ememez, ama CA bu malzemeye damlattığın anda tüm yüzeye dağılır , ayrıca bağlı olduğu balsayada japonla beraber yapışır güzelce. burda önemli olan husus yapıştırcının akışkan olması kılcal her yere girer


bu benim topladığım charokee yi hatırlıyormusun ?

daha önce aileron elevatör ve rudder başka birisi tarafından montajı yapılmış, menteşelerine dikkat etmemiştim ben, meğer CA menteşe yerine plastik menteşe kullanmış ve CA ile yapıştırmış, buda yanlış mesela , plastik menteşeyi CA iyi tutamaz, ilk test uçuşunda elevatör menteşelerinden ayrıldı ve daha havalanmadan 50 60 cm den yan yattı model, burunda ufak bi kırımı var tamir edip bu hafta uçurucaz , bu sana örnek olsun diye anlatmak istedim :)

Çok teşekkür ederim abi açıklayıcı oldu. Sormak istediğim bildiğiniz yanlışları öğrenmekti, öğrendim :) :bravo: :bravo:

sorun bende çünkü plastik ve tekstil menteşeyi ayırt etmenin ne olduğunu bilmiyordum öğrendim. ozaman bu menteşeleri sökeyimmi? yeniden CA mı yapıştırayım ?
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
sorun bende çünkü plastik ve tekstil menteşeyi ayırt etmenin ne olduğunu bilmiyordum öğrendim. ozaman bu menteşeleri sökeyimmi? yeniden CA mı yapıştırayım ?

Bence sökme, ama toplu iğne olayını da ihmal etme! Çünkü sökmeye kalktığında, sökülürken yapıştığı bölgeye zarar verecektir.
 
Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Uçuşta tek bir menteşedeki sorun kırımla sonuçlanabilir. Ben şunu yapardım: Şimdiki menteşeleri sökmek yerine keserdim. Sonra yeni menteşe yuvaları açıp CA menteşe ile yüzeyleri tekrar monte ederdim.
Kişisel deneyimim toplu iğneye hiçbir şekilde güvenilmemesi yönünde. O kadar çok iğnelenmiş ama buna rağmen yırtılmış menteşe gördüm ki...
 
Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçuşta tek bir menteşedeki sorun kırımla sonuçlanabilir. Ben şunu yapardım: Şimdiki menteşeleri sökmek yerine keserdim. Sonra yeni menteşe yuvaları açıp CA menteşe ile yüzeyleri tekrar monte ederdim.
Kişisel deneyimim toplu iğneye hiçbir şekilde güvenilmemesi yönünde. O kadar çok iğnelenmiş ama buna rağmen yırtılmış menteşe gördüm ki...

Teşekkür ederim abi :)

Peki nasıl menteşe türü kullanırdın abi Türkiye'den link atabilir misin ?
 
Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Kitten çıkanlar yeterli. Herhangi bir hobbyshop'tan CA menteşe diye alınabilir.
CA menteşenin püf noktası yuvasına çok sıkı oturmasıdır. Oluşturulan yuvaların tam ortasına 1.5 mm uç ile delik açarız. CA menteşelerin ortasında bulunan oluk bu hizaya gelir. Menteşeyi tam ortalayabilmek için tam ortaya bir toplu iğne takılır. Kontrol yüzeyini tam hizaladıktan sonra toplu iğne çıkarılıp araya bolca ince CA damlatılır. CA kapiller etki ile hızla içeriye yayılıp güçlü bir bağ sağlar.
Uygulamada yuvanın bol olmaması önem taşır çünkü CA boşluğu sevmez. Bir tür kontakt yapıştırıcıdır.