RC Uçak kalkış ve sola yönelme problemi

ön tekerlek sabit sadece arka ruder kanat var yönlendirmek için.
Ön tekerlek sabitse rudder yerdeyken yeteri kadar hava almadığı için yönlendirmeye yetmeyebilir. Videoda güç yetersiz veya cg yanlis gibi görünüyor. Asıl sorun ucagin saga sola dönmesi degil saga sola dönebilecek kadar yerde kalması.
 
Bu arada KV değerinin motor gücü olmadığını belirteyim.KV: rpm/volt yani 2200KV motora 1V enerji verildiğinde 2200 rpm de döner diyebiliriz matematiksel olarak.Tork un yüksek olmasını istiyorsak düşük KV li motor tercih ederiz.Veya amacımız F16 tipi hızlı uçuş karakteristiğine sahip model uçurmaksa yüksek KV değerine sahip motor tercih etmeliyiz.Modellerimizde olması gerekenden daha az Torklu motor kullanırsak, güç bakımından yeterli olsa dahi modelimiz verimli uçmayacaktır.Bu konuda üzülerek gözlemliyorum ki çok büyük bilgi kirliliği mevcut.Modelci dostlarımız motor önerisinde bulunurken sadece KV değerini söylüyorlar.Ancak KV değeri tek başına belirleyici faktör değil.Modelin uçuş karakteristiği,ağırlığı,..vb motor seçiminde belirleyici rol oynamaktadır.
 
ön tekerlek sabit sadece arka ruder kanat var yönlendirmek için.

Bu durumda uçağı yerde yönlendiremezsin. Modelin tekerlekleri yerden kesilene kadar, ya da en azından rudderdan yeteri kadar hava geçmeye başlayana kadar verdiğin komutlar hiç bir işe yaramaz. O ana kadar da modelin düz gitmesine engel olacak etkenler mutlaka olacaktır. Ya da modeli elden atarak uçurmayı deneyeceksin.
 
Bu arada KV değerinin motor gücü olmadığını belirteyim.KV: rpm/volt yani 2200KV motora 1V enerji verildiğinde 2200 rpm de döner diyebiliriz matematiksel olarak.Tork un yüksek olmasını istiyorsak düşük KV li motor tercih ederiz.Veya amacımız F16 tipi hızlı uçuş karakteristiğine sahip model uçurmaksa yüksek KV değerine sahip motor tercih etmeliyiz.Modellerimizde olması gerekenden daha az Torklu motor kullanırsak, güç bakımından yeterli olsa dahi modelimiz verimli uçmayacaktır.Bu konuda üzülerek gözlemliyorum ki çok büyük bilgi kirliliği mevcut.Modelci dostlarımız motor önerisinde bulunurken sadece KV değerini söylüyorlar.Ancak KV değeri tek başına belirleyici faktör değil.Modelin uçuş karakteristiği,ağırlığı,..vb motor seçiminde belirleyici rol oynamaktadır.
yani 1100kv veya 980kv bide 3s lipo alsam halledilir gibi
 
Bu arada KV değerinin motor gücü olmadığını belirteyim.KV: rpm/volt yani 2200KV motora 1V enerji verildiğinde 2200 rpm de döner diyebiliriz matematiksel olarak.Tork un yüksek olmasını istiyorsak düşük KV li motor tercih ederiz.Veya amacımız F16 tipi hızlı uçuş karakteristiğine sahip model uçurmaksa yüksek KV değerine sahip motor tercih etmeliyiz.Modellerimizde olması gerekenden daha az Torklu motor kullanırsak, güç bakımından yeterli olsa dahi modelimiz verimli uçmayacaktır.Bu konuda üzülerek gözlemliyorum ki çok büyük bilgi kirliliği mevcut.Modelci dostlarımız motor önerisinde bulunurken sadece KV değerini söylüyorlar.Ancak KV değeri tek başına belirleyici faktör değil.Modelin uçuş karakteristiği,ağırlığı,..vb motor seçiminde belirleyici rol oynamaktadır.
bu arada terazide ölçtüm motor en yüksek hızda 30 gr kaldırıyor.
 
yani 1100kv veya 980kv bide 3s lipo alsam halledilir gibi
Sadece KV değeriyle halledilemez.En önemlisi ne kadar motor gücüne ihtiyaç var onu bilmeliyiz.Daha sonra uçuş karakteristiğine göre KV değeri belirlenir.Örneğin 1 Kg uçuş ağırlığına sahip Trainer modeli için 1000KV veya o değere yakın 250 - 350W arası motor gayet iyi kombinasyon olur.Watt, W ile ifade edilir ve gücü belirtir.
 
Sadece KV değeriyle halledilemez.En önemlisi ne kadar motor gücüne ihtiyaç var onu bilmeliyiz.Daha sonra uçuş karakteristiğine göre KV değeri belirlenir.Örneğin 1 Kg uçuş ağırlığına sahip Trainer modeli için 1000KV veya o değere yakın 250 - 350W arası motor gayet iyi kombinasyon olur.Watt, W ile ifade edilir ve gücü belirtir.
uçak trainer uçağı youtube da türk birisi tarafından yapılmış bende benzerini yaptım. Ordaki videoda 980kV motor kullanıyor.
 
Sadece KV değeriyle halledilemez.En önemlisi ne kadar motor gücüne ihtiyaç var onu bilmeliyiz.Daha sonra uçuş karakteristiğine göre KV değeri belirlenir.Örneğin 1 Kg uçuş ağırlığına sahip Trainer modeli için 1000KV veya o değere yakın 250 - 350W arası motor gayet iyi kombinasyon olur.Watt, W ile ifade edilir ve gücü belirtir.
bide son olarak 3S Lipo almayıda düşünüyorum esc 40A o heralde önemli değil sigorta gibi bir şey o.
 
Sizin model bu olmalı. 3 hücreli pil kullanılmış:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Hakverdi
Merhaba arkadaşlar ve saygı değer büyüklerim yaklaşık 2 haftadır adım adım youtube üzerinden izlediğim bir RC Uçak projesine başlamıştım. Her şey güzel tam ölçüde olmasa bile benzeri yapmaya çalıştım fakat uçuş testine gidince uçağın sürekli sola kaydığını ve kalkış yapamadığını izledim. Kullandığım malzemeler 7.4V 2800mAh 35C 2s Lipo pil, Tower pro SG90 RC servo motor 4 adet, 2212 2200kV Fırçasız motor ve 6035 prop, 40A ESC ve FlySKY İ6 6 kanal 2.4 Ghz uzaktan kumanda. Uçak kalkacak gibi oluyor fakat kalkmıyor terazi yaptık denğesini sağladık yok bana mısın demiyor. Burada yüklediğim dosyada uçağın videosu var 4 5 kez deneme ardından kalkmayınca sinir olduğum için son anlarda biraz tepki gösterdim :)

1- Bu boyut da bir model için (hele de başlangıçta) 2800 mAh pil gereksiz bir ağırlık.
2- 2200 kv bir motor ve 6035 prop 300-350 gr full uçuş ağırlığında bir model icin uygun olabilir.
3- Modelin sürekli sola kayması yeterli SAĞ pervane açısı vermemekten veya dikey stabilzer hatalı açısından kaynaklı olabilir.
4- Modelde aileron varsa rudder ilk başlarda koli bantı ile sabitlenip kumandadan iptal edilebilir (gaz verirken rudder istemsiz hareket alabilir)
Kısacası: motor+pervane iliskisi daha hafif hızlı bır modele uygun gibi.
 
1- Bu boyut da bir model için (hele de başlangıçta) 2800 mAh pil gereksiz bir ağırlık.
2- 2200 kv bir motor ve 6035 prop 300-350 gr full uçuş ağırlığında bir model icin uygun olabilir.
3- Modelin sürekli sola kayması yeterli SAĞ pervane açısı vermemekten veya dikey stabilzer hatalı açısından kaynaklı olabilir.
4- Modelde aileron varsa rudder ilk başlarda koli bantı ile sabitlenip kumandadan iptal edilebilir (gaz verirken rudder istemsiz hareket alabilir)
Kısacası: motor+pervane iliskisi daha hafif hızlı bır modele uygun gibi.
açıklama için teşekkürler peki benim uçak 500 gr civarında her şey dahil o zaman 980kV motor ile 1100kV arası bir şey almalıyım. Aynen prop 6035 bu arada 40A esc ile 30A esc arasında fark olur mu ? çok teşekkür ederim.