RC Model Uçak Kaplaması Nasıl Yapılır ? Nelere Dikkat Etmek Lazım ?

3. ve 4. sıcaklıkların birbirine çoooook yakın olabileceğidir, o yüzden çok dikkatli çalışmak gerekir
Gerçekten çok yakinmis :D

Saç kurutma ile olmadi bende cakmakla denedim. Biraz becerdim ama kaplamayı yakmaktan kurtulamadım ;D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gerçekten çok yakinmis :D

Saç kurutma ile olmadi bende cakmakla denedim. Biraz becerdim ama kaplamayı yakmaktan kurtulamadım ;D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Tecrube boyle boyle kazanılıyor işte :)

Ama bu işi çakmakla yapmayı başarmak sadece en üst seviyeden profesyonellerin seviyesinde mümkün olan bişeydir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Levent abi kusuruma bakmayın mesajınızı sonradan farkettim.Levent abi ve Özgür Evren abi sizlere de teşekkür ederim.Ömer Erkan ağabeyimizin kaplama ile ilgili bilgilendirici videosunu izlemiştim.Yapıştırma sıcaklığı,Gerdirme sıcaklığı ve yanma sıcaklığı gibi bilgileri oradan öğrenmiştim.Açıkçası dün film üzerinde uygulama yaparken biraz tereddüt etmiştim.Bir anda yapmaktan ziyade, dikkatli bir şekilde ve acele etmeden yapmaya fazla sıcaklık uygulamamaya gayret ettim.İlk etapta film büzüştü uygulamaya devam ettikten bir süre sonra gerilmeye başladı ve nihayetinde davul gibi gergin oldu.:D Aslında en güzeli uygulama yapmadan önce sıcaklık ölçüp, kaplamanın değerlerine uyup uymadığını kontrol etmekti fakat imkanlar kısıtlı olduğu için böyle bir fırsatım olmadı.Gerçi V-kot kaplama filminin değerlerini bulamadım.Sayenizde yeni tecrübe edinmiş oldum bundan dolayı çok mutlu oldum.Saygılar.:saygilar:
 
İlk etapta film büzüştü uygulamaya devam ettikten bir süre sonra gerilmeye başladı ve nihayetinde davul gibi gergin oldu
Ne kadar süre hangi ayarda tuttunuz makinayı?
Edit: Kabataslak fikir oluşması için soruyorum. Tabiki her kaplama ve makina ayni ozelliklerde degildir :)
 
Son düzenleme:
Güzel bir başlık olmuş, bende küçük bir ekleme yapmak isterim;
Aynı filme kaplandığı yüzeye göre farklı ısı uygulamak gerekebiliyor, eğer kaplanan yüzeyin altı boş ise daha düşük sıcaklıklarda bir anda delinebiliyor, altı balsa olan yüzeylere göre.
 
Ne kadar süre hangi ayarda tuttunuz makinayı?
Edit: Kabataslak fikir oluşması için soruyorum. Tabiki her kaplama ve makina ayni ozelliklerde degildir :)
Saç kurutma makinesini en yüksek sıcaklık ayarına getirdim.3 kademeli bu arada.Ve devir ayarını en düşüğe getirdim(3 kademeli yine).Tahmini 5-6 saniye gibi sürede işlemi tamamladım.Fazla sıcaklık uyguladığım takdirde kaplamanın patlayacağını bildiğimden çok dikkatli bir şekilde yaptım ve aşırı sıcaklık uygulamadan kaçındım, soru olmadı.Tabi saç kurutma makinesinin güç değeri (watt cinsinden) ve kaplama filminin sıcaklık değeri önem arz ediyor.Belki bundan kaynaklı sizde olmamış olabilir.

Güzel bir başlık olmuş, bende küçük bir ekleme yapmak isterim;
Aynı filme kaplandığı yüzeye göre farklı ısı uygulamak gerekebiliyor, eğer kaplanan yüzeyin altı boş ise daha düşük sıcaklıklarda bir anda delinebiliyor, altı balsa olan yüzeylere göre.
Bilgilendirme için teşekkürler Cengizhan hocam.Ben de sorun olmadı sanırım kaplama filminden dolayı farklılık gösterebiliyor.Yanılıyor muyum acaba?

Aklıma takılan bir nokta daha var.Reklamcılardaki filmler, modellerimizdeki filmlerle aynı özellikte mi? Aynı özellikte mi derken şunu demek istiyorum.Belli bir sıcaklıkta yapıştırıp, belli bir sıcaklıkta gerdirebiliyor muyuz klasik yöntemdeki gibi? Aslında daha önce soracaktım fakat unutmuşum.Şimdiden teşekkürler. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Reklam folyoları genellikle kendinden yapışkanlı ve biraz daha kalındır. Bu yüzden bana daha kolay geliyor bu malzeme ile çalışmak. Isı uygulandığında yapışkanı tam olarak yapışma sağlıyor ve gayet de başarılı bir şekilde geriliyor. Kaplama filmlerine göre hata toleransı daha fazla. Ama nihai görüntü kesinlikle kaplama filmi gibi değil. 1-2 m daha yakından bakınca fark anlaşılıyor.
 
Reklam folyoları genellikle kendinden yapışkanlı ve biraz daha kalındır. Bu yüzden bana daha kolay geliyor bu malzeme ile çalışmak. Isı uygulandığında yapışkanı tam olarak yapışma sağlıyor ve gayet de başarılı bir şekilde geriliyor. Kaplama filmlerine göre hata toleransı daha fazla. Ama nihai görüntü kesinlikle kaplama filmi gibi değil. 1-2 m daha yakından bakınca fark anlaşılıyor.


Deniz bey merhaba bende reklamcı folyosu kullanmayı düşünüyorum merak ettğim kanatlara uygulandığında güneş altında ısıdan dolay kendini bırakma payının uçuşa olumsuz bir etki oluşturması mümkün müdür?
 
Reklam folyosu olsun olmasın, bütün uçaklarımdaki kaplamalarda belli bir süre sonra belli belirsiz, hafif gevşemeler oluyor. Zaman zaman sıcak hava tabancası veya ütü ile gerdiriyorum.
Ama uçuşa etki edecek kadar bir gevşemeyi tespit etmen halinde zaten uçmaya kalkma.
Uygulamada hata olmadıysa folyo durup duruken kendini bırakmaz.
 
Her ne kadar uçak kaplama denince akla ilk etapta kit toplama gelse de ; küçük kırımlar sonrası yapılan tamirlerden tutun da, taşıma sırasında meydana gelebilecek kısmı kaplama yırtılmalarının onarımına kadar, bir uçak modelcisinin iyi ya da kötü mutlaka bir fikri olması gereken bir konu.

Yani bunlar bir helici olarak benim şahsi yorumların :laugh: Değerli uçakcı kardeşlerimiz bu girişimi beğenmez ise hemen değiştirebilirim ;)

Evet gelelim konumuza. Malum geçenlerde Ömer abimizi evinde ziyarete gitmiş ve kaplama aşamasında olan Mustang P51 hakkında son durumu sizlerle paylaşmıştım.



Bu konumuzda ise"RC Model Uçak Kaplaması Nasıl Yapılır ? Nelere Dikkat Etmek Lazım ?" ile ilgili yaptığım video çekimini paylaşıyorum. :saygilar:

NOT: Biraz uzun oldu ama teknik olduğu kadar keyifli bir muhabbet olduğu için kesinti yapmadan direkt yayınladım :yuppi:

Bu vesile ile Omer abimize lezzetli cayı, zevkli muhabbeti ve konu paylaşımı ıcın tekrar teşekkürler

"RC Model Uçak Kaplaması Nasıl Yapılır ? Nelere Dikkat Etmek Lazım ?" Videomuz

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

------------------------------------------------------------------------------------------
Orjinal Konu: Great Planes P51 D Mustang

Bu konuda kaplama ile ilgili resimli detayları paylaşan Ömer abimize bir kez daha teşekkürler

Kanatlardaki eleron menteşeleri yerlerini de açtıktan sonra modelin iskeleti ortaya çıktı, buyrun çıplak haliyle birkaç resim (umarım müstehcen bulmazsınız! :lollol: )
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tabii burada atlamamamız gereken bir ayrıntı, kaplama öncesi tüm kaplanacak yüzeyleri zımpara nedeniyle oluşan balsa tozundan arındırmak. Bunun için elektrik süpürgesinin fırçalı ağzını kullandım. Aksi takdirde kaplamayı yapıştırmakta çok güçlük çekeriz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arada, motor kaputundaki çıkmaların yerlerini belirleyip açtım. Açtım derken, yanlış yapmamak için, bu işler defalarca tak sök ve alıştırma gerektirdiğinden çok fazla zaman alıyor. Bunun için Dremel, maket bıçağı, zımpara gibi her tür aleti kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve nihayet geldik kaplamaya. Kullanacağım kaplama Coverite'in (elimde olduğu için, istemesem de) gümüş grisi, siyahı ve Towerkote'un kırmızısı. Aletlerimizde hazır, başlayabiliriz...Ütünün üzerinde penyeden bir çorap var, yüzeyi çizmesin ve ısıyı doğrudan vermesin diye...Yanındaki çubuk havya kılıklı olan ise, dar yerler için.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kaplama konusunda fazla bir ayrıntı yok. Dikkat edilmesi gereken şey, modelin arka kısmından başlıyoruz ve buruna doğru ilerliyoruz. Böylece ek yerlerimiz hava akımı yönünde oluyor. Diğer önemli noktaları videoda paylaşmıştık sanıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat kaplamasına geçmeden önce, iniş takımlarının plastik bağlantılarının vida yerlerini hazırlıyoruz, ki sonradan zor olmasın.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arada, yer darlığından, gövde koyduğum yerden düşerek model ilk kırımını yaşıyor. Balsadan inşa edilerek yapılan motor üst kaputunu tekrar yerine yerleştirip, yapıştırmam gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kaplama sırasında yaşadığım en büyük sıkıntı, Micro Fill ile dolgu yaptığım gövdedeki kanat devamı olan kısımlar. Micro Fill kumdan kale gibi bir malzeme, suyla yumuşatılıyor, ama kuruyunca tanecikleri tutan bir şey kalmıyor. Bu nedenle, kaplamaya yapışıyor ve, düzeltmek için kaplamayı kaldırdığında, bir de yüzey içbükey olunca, kaplama bir daha yapışmıyor. Bunu önlemek için, dolgunun dökülen kısımlarında yeniden dolgu yaptım ve kuruduktan sonra sıvı CA yapıştırıcı ile ıslattım. Ama, macunun içindeki nemden dolayı CA reaksiyona giriyor ve yüzeyde kabarmalar oluşturuyor. Zımpara ile düzeltmeye çalıştım ama tam istediğim gibi olmadı. Bir dahaki sefere başka bir macun bulmam lazım!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bir başka sıkıntı yaratan yer ise burun üstündeki siyah kısım. Burada kaplamayı uygun şekilde ve düzgün olarak kesebilmek için bir şablon oluşturmam gerekti. Ayrıca kaplama esnasında, bu kısımda üç yönde de eğim olduğu için, polyester kaplamayı potluk vermeden ve simetrik yerleştirmek çok uğraştırdı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burundaki kırmızılar da ayrı bir baş ağrısı oldu doğrusu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Merhaba, biz de VTOL İHA için kanat yapımını balsadan gerçekleştireceğiz ve film kaplama ile üzerini kaplayacağız. Termostatlı ütüyü aradık fakat hiçbir yerde stoğu kalmamış, tedarik edebileceğimiz, alternatif olarak ev ütüsü hariç kullanabileceğimiz veya kiralayabileceğimiz bir yer var mı? Bu konuda bizi yönlendirip yardımcı olabilir misiniz?
 
Merhaba, Phoenix Tiger 3 modelimle uçuşlar yapıyorum.Ancak atölyem evin üst katında prefabrik yapı olduğundan ve yaz aylarında hava sıcaklıklarının 40 - 50 santigrat derece civarında olduğundan sıcakların etkisiyle ne yazık ki uçağımın kaplama filminin renkleri soldu.Pencereleri açık tutsam belki bu kadar olmayacaktı ancak tozlanır diye kapalı tutmak durumunda kalıyorum.Merak ettiğim konu ise kaplama filminin üzerinde çeşitli desenler var şerit şeklinde.Desenlerin olduğu yere bant yapıştırıp sprey boya ile boyasam ne kadar sağlıklı olur? Önerir misiniz bu yöntemi? En azından daha iyi görünür göze diye düşündüm.Deneyimleyen oldu mu daha önce?