Her ne kadar uçak kaplama denince akla ilk etapta kit toplama gelse de ; küçük kırımlar sonrası yapılan tamirlerden tutun da, taşıma sırasında meydana gelebilecek kısmı kaplama yırtılmalarının onarımına kadar, bir uçak modelcisinin iyi ya da kötü mutlaka bir fikri olması gereken bir konu.
Yani bunlar bir helici olarak benim şahsi yorumların Değerli uçakcı kardeşlerimiz bu girişimi beğenmez ise hemen değiştirebilirim
Evet gelelim konumuza. Malum geçenlerde Ömer abimizi evinde ziyarete gitmiş ve kaplama aşamasında olan Mustang P51 hakkında son durumu sizlerle paylaşmıştım.
Bu konumuzda ise"RC Model Uçak Kaplaması Nasıl Yapılır ? Nelere Dikkat Etmek Lazım ?" ile ilgili yaptığım video çekimini paylaşıyorum.
NOT: Biraz uzun oldu ama teknik olduğu kadar keyifli bir muhabbet olduğu için kesinti yapmadan direkt yayınladım
Bu vesile ile Omer abimize lezzetli cayı, zevkli muhabbeti ve konu paylaşımı ıcın tekrar teşekkürler
"RC Model Uçak Kaplaması Nasıl Yapılır ? Nelere Dikkat Etmek Lazım ?" Videomuz
------------------------------------------------------------------------------------------
Orjinal Konu: Great Planes P51 D Mustang
Bu konuda kaplama ile ilgili resimli detayları paylaşan Ömer abimize bir kez daha teşekkürler
Kanatlardaki eleron menteşeleri yerlerini de açtıktan sonra modelin iskeleti ortaya çıktı, buyrun çıplak haliyle birkaç resim (umarım müstehcen bulmazsınız! )
Tabii burada atlamamamız gereken bir ayrıntı, kaplama öncesi tüm kaplanacak yüzeyleri zımpara nedeniyle oluşan balsa tozundan arındırmak. Bunun için elektrik süpürgesinin fırçalı ağzını kullandım. Aksi takdirde kaplamayı yapıştırmakta çok güçlük çekeriz.
Bu arada, motor kaputundaki çıkmaların yerlerini belirleyip açtım. Açtım derken, yanlış yapmamak için, bu işler defalarca tak sök ve alıştırma gerektirdiğinden çok fazla zaman alıyor. Bunun için Dremel, maket bıçağı, zımpara gibi her tür aleti kullandım.
Ve nihayet geldik kaplamaya. Kullanacağım kaplama Coverite'in (elimde olduğu için, istemesem de) gümüş grisi, siyahı ve Towerkote'un kırmızısı. Aletlerimizde hazır, başlayabiliriz...Ütünün üzerinde penyeden bir çorap var, yüzeyi çizmesin ve ısıyı doğrudan vermesin diye...Yanındaki çubuk havya kılıklı olan ise, dar yerler için.
Kaplama konusunda fazla bir ayrıntı yok. Dikkat edilmesi gereken şey, modelin arka kısmından başlıyoruz ve buruna doğru ilerliyoruz. Böylece ek yerlerimiz hava akımı yönünde oluyor. Diğer önemli noktaları videoda paylaşmıştık sanıyorum.
Kanat kaplamasına geçmeden önce, iniş takımlarının plastik bağlantılarının vida yerlerini hazırlıyoruz, ki sonradan zor olmasın.
Bu arada, yer darlığından, gövde koyduğum yerden düşerek model ilk kırımını yaşıyor. Balsadan inşa edilerek yapılan motor üst kaputunu tekrar yerine yerleştirip, yapıştırmam gerekiyor.
Kaplama sırasında yaşadığım en büyük sıkıntı, Micro Fill ile dolgu yaptığım gövdedeki kanat devamı olan kısımlar. Micro Fill kumdan kale gibi bir malzeme, suyla yumuşatılıyor, ama kuruyunca tanecikleri tutan bir şey kalmıyor. Bu nedenle, kaplamaya yapışıyor ve, düzeltmek için kaplamayı kaldırdığında, bir de yüzey içbükey olunca, kaplama bir daha yapışmıyor. Bunu önlemek için, dolgunun dökülen kısımlarında yeniden dolgu yaptım ve kuruduktan sonra sıvı CA yapıştırıcı ile ıslattım. Ama, macunun içindeki nemden dolayı CA reaksiyona giriyor ve yüzeyde kabarmalar oluşturuyor. Zımpara ile düzeltmeye çalıştım ama tam istediğim gibi olmadı. Bir dahaki sefere başka bir macun bulmam lazım!
Bir başka sıkıntı yaratan yer ise burun üstündeki siyah kısım. Burada kaplamayı uygun şekilde ve düzgün olarak kesebilmek için bir şablon oluşturmam gerekti. Ayrıca kaplama esnasında, bu kısımda üç yönde de eğim olduğu için, polyester kaplamayı potluk vermeden ve simetrik yerleştirmek çok uğraştırdı.
Burundaki kırmızılar da ayrı bir baş ağrısı oldu doğrusu.
Yani bunlar bir helici olarak benim şahsi yorumların Değerli uçakcı kardeşlerimiz bu girişimi beğenmez ise hemen değiştirebilirim
Evet gelelim konumuza. Malum geçenlerde Ömer abimizi evinde ziyarete gitmiş ve kaplama aşamasında olan Mustang P51 hakkında son durumu sizlerle paylaşmıştım.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu konumuzda ise"RC Model Uçak Kaplaması Nasıl Yapılır ? Nelere Dikkat Etmek Lazım ?" ile ilgili yaptığım video çekimini paylaşıyorum.
NOT: Biraz uzun oldu ama teknik olduğu kadar keyifli bir muhabbet olduğu için kesinti yapmadan direkt yayınladım
Bu vesile ile Omer abimize lezzetli cayı, zevkli muhabbeti ve konu paylaşımı ıcın tekrar teşekkürler
"RC Model Uçak Kaplaması Nasıl Yapılır ? Nelere Dikkat Etmek Lazım ?" Videomuz
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
------------------------------------------------------------------------------------------
Orjinal Konu: Great Planes P51 D Mustang
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu konuda kaplama ile ilgili resimli detayları paylaşan Ömer abimize bir kez daha teşekkürler
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanatlardaki eleron menteşeleri yerlerini de açtıktan sonra modelin iskeleti ortaya çıktı, buyrun çıplak haliyle birkaç resim (umarım müstehcen bulmazsınız! )
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tabii burada atlamamamız gereken bir ayrıntı, kaplama öncesi tüm kaplanacak yüzeyleri zımpara nedeniyle oluşan balsa tozundan arındırmak. Bunun için elektrik süpürgesinin fırçalı ağzını kullandım. Aksi takdirde kaplamayı yapıştırmakta çok güçlük çekeriz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu arada, motor kaputundaki çıkmaların yerlerini belirleyip açtım. Açtım derken, yanlış yapmamak için, bu işler defalarca tak sök ve alıştırma gerektirdiğinden çok fazla zaman alıyor. Bunun için Dremel, maket bıçağı, zımpara gibi her tür aleti kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve nihayet geldik kaplamaya. Kullanacağım kaplama Coverite'in (elimde olduğu için, istemesem de) gümüş grisi, siyahı ve Towerkote'un kırmızısı. Aletlerimizde hazır, başlayabiliriz...Ütünün üzerinde penyeden bir çorap var, yüzeyi çizmesin ve ısıyı doğrudan vermesin diye...Yanındaki çubuk havya kılıklı olan ise, dar yerler için.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kaplama konusunda fazla bir ayrıntı yok. Dikkat edilmesi gereken şey, modelin arka kısmından başlıyoruz ve buruna doğru ilerliyoruz. Böylece ek yerlerimiz hava akımı yönünde oluyor. Diğer önemli noktaları videoda paylaşmıştık sanıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat kaplamasına geçmeden önce, iniş takımlarının plastik bağlantılarının vida yerlerini hazırlıyoruz, ki sonradan zor olmasın.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu arada, yer darlığından, gövde koyduğum yerden düşerek model ilk kırımını yaşıyor. Balsadan inşa edilerek yapılan motor üst kaputunu tekrar yerine yerleştirip, yapıştırmam gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kaplama sırasında yaşadığım en büyük sıkıntı, Micro Fill ile dolgu yaptığım gövdedeki kanat devamı olan kısımlar. Micro Fill kumdan kale gibi bir malzeme, suyla yumuşatılıyor, ama kuruyunca tanecikleri tutan bir şey kalmıyor. Bu nedenle, kaplamaya yapışıyor ve, düzeltmek için kaplamayı kaldırdığında, bir de yüzey içbükey olunca, kaplama bir daha yapışmıyor. Bunu önlemek için, dolgunun dökülen kısımlarında yeniden dolgu yaptım ve kuruduktan sonra sıvı CA yapıştırıcı ile ıslattım. Ama, macunun içindeki nemden dolayı CA reaksiyona giriyor ve yüzeyde kabarmalar oluşturuyor. Zımpara ile düzeltmeye çalıştım ama tam istediğim gibi olmadı. Bir dahaki sefere başka bir macun bulmam lazım!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir başka sıkıntı yaratan yer ise burun üstündeki siyah kısım. Burada kaplamayı uygun şekilde ve düzgün olarak kesebilmek için bir şablon oluşturmam gerekti. Ayrıca kaplama esnasında, bu kısımda üç yönde de eğim olduğu için, polyester kaplamayı potluk vermeden ve simetrik yerleştirmek çok uğraştırdı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Burundaki kırmızılar da ayrı bir baş ağrısı oldu doğrusu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol