Mustafa Baydaş
Çalışkan Uye
- Katılım
- 18 Nis 2016
- Mesajlar
- 201
- Tepkime puanı
- 1
- Yaş
- 30
- İlgi Alanı
- Multikopter
Barbaros bey apm 2.6 hakkında banada bi yardımcı olsanızbarbaros saçmalı' Alıntı:yok ben zaten quad yada hexa da kullanmıyorum uçakta kullanıyorum bixler2 uyarınız için teşekkür ederim dikkate alacağım
Volkan bey bi soruda benden gelsin cevaplarsanız sevinirim. Apm 2.6 kullanıyorum kumanda at9 . Mp de vericiden kabloları apm ye bağladımVolkan Güneş' Alıntı:merhabalar, şimdi arkadaşlar zaten cevaplamışlar bende anlatayım, pixhawkda güvenlik amaçlı olarak pili baglar baglamaz gazı verdiğinizde motoru çalıştıramazsınız, hem bir güvenlik switchi vardır hemde kumandada arkadaşların bahsettiği gibi arm disarm olayı vardır, eğer swtich açık konumdaysa yani hazır konumda ise ozaman siz kumandayı açtıktan sonra gaz sitiğini en alt sıfır konumda iken sağa dayalı vaziyette tutucaksınız yani kısaca sağ rudder vericeksiniz ve pixhawkdan ses gelinceye kadar kısa bir süre bekliceksiniz(tabiki buzzer takılı ise ses verir) , ses geldikten sonra arm olmuş demekdir ve gaz verdiğinizde motorunuz çalışır, aynı şekilde uçağınızı indirdiniz ve pil takılı bir şekilde kenarda bırakmak istiyorsunuz bir süre için çay molasında ( ben kesinlikle pil takılı bırakılmayı önermem güvenlik için) ozamanda gene gaz stiğini tam sağ yapıp bir süre beklerseniz pixhawk ses vericektir ve disarm olucaktır yani motor gaz almıcaktır artık.. bu şekilde bir deneyiniz düzelmesi lazım diye düşünüyorum.
Sevgili volkan anlayamam normal bende anlıyamadım zaten . Şimdi konuyu biraz açayım youtubede apm zagi yazınca ispanyol olduğunu düşündüğüm biri anlatıyor. Onun kumandası taranis alıcı flysky galbaha. Adam recever e bağlantıyı şöyle yapıyor . Uzatma kablolarınıVolkan Güneş' Alıntı:sayın uzm-bora , bende tam anlayamadım sizin sorunu , birde 1 normal, 2 yan falan dediğiniz servolarımı yan taktınız? neden öyle bir ihtiyaç duydunuzki? birde zagi olayı biraz farklı tabikide vtail olayları falan giriyor işin içine biliyorsunz ondan onu nasıl ayarlarız pixhawkda bende bilmiyorum, kumandadan vtaili on yapınca pixhawkdan herhangi bir şey yapmak gereklimi bilemiyorum, deneme yanılma ile bulmak lazım,
uzm-bora' Alıntı:Sevgili volkan anlayamam normal bende anlıyamadım zaten . Şimdi konuyu biraz açayım youtubede apm zagi yazınca ispanyol olduğunu düşündüğüm biri anlatıyor. Onun kumandası taranis alıcı flysky galbaha. Adam recever e bağlantıyı şöyle yapıyor . Uzatma kablolarını
1 numara normal bağlıyor
2 3 4 numaraya yanlamasına bağlıyor
5 numara yine normal
6 7 8 numara yan bağlıyor
Yan dediklerim sinyal kısmına
Sonuçta bınları apm ye sırası ile
1 den 4 e kadar apm ye takıyor
Böylece 1 den gelen kablo recever e elektirik gönderebiliyor.
Apm nin çıkışını
1 e sağ servo
2 ye sol servo
3 e esc yi bağlıyor oldu bitiiiii.
Sorun burada başlıyor
Bende apm nin 1 numara çıkışı çalışıyor gerisi fısssss
Mp de bu bağlantı şekli ile bürün kanallarım aktif ve ayar yapabiliyorum.
Başka bağlama şekillerinde kanallar karışıyor ( mp ) de.
Bi sorumda şu alıcı at9 apm için bi uyuşmazlık olabilirmi onuda bilmiyorum[emoji17]
SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Alıcım s bus destekli ama ben normal kullanıyorum. Bu arada benim sorunum apm nin çıkışı burada tel sol sevo çalışıyor. 1 nolu çıkışa esc yi bağlayınca motor çalışıyor. Yani apm nin 1 numaralı çıkışı tık yok. Futabu alıcı bağlayanlar apm nin girişi ve alıcı arası değişik bağlıyorlar offffff[emoji17]Volkan Güneş' Alıntı:alıcının uyumsuz olacağını pek sanmıyorum, ppm encoder ilemi baglıyorsunuz yoksa direk sbus desteklimi alıcınız? kumandadan ona göre sinyal seçmeniz gerekiyor olabilir, ama sorunun bu olduğunu sanmıyorum çünkü mp ile ayar yapabiliyorsunuz,.. servo titreme olayının ben pixhawk ile ilgili oldugunu pek sanmıyorum, şundan dolayı elimde helikopterden kalma digital kuyruk servolarım mevcut, onları nezaman bir zagiye yada uçağa taksam titreme yapıyorlar, ama analog ucuz servo takınca hiç sorun kalmıyor, yani aslında servo değiştirme ile o sorundan kurtulabilirsinizde hiç belli olmaz.
uzm-bora' Alıntı:Arkadaşlar iki sorunum kaldı
1. Failsefe bölümünde arm disarm ayarı. Buradan anladığım kadarı ile iki secenek var biri gaz siki ile arm olması ( mesela gaz çubuğunun en alta iken değer 1050 ayarı bunda yüksek tutup çubuğu ittiğinizde failsafe devre dışı kalıyor ama bu seferde motor çalışmıyor. Cgn diye altta olan bölümde kısa 1 saniye uzun 30 saniye bölümü var ki bunu aktif edemedim. Bende direk gaz çubuğunun en alt değerinden daha az değer verdim ve failsafe devre dışı kaldı. Bunu nasıl düzeltirim
2. Soru : kumandadan modlar için 3 yönlü swiç atadım 5 nci kanala ama mp de stabil için ATIYORUM 8 ile 1200 arası değer rtl için 1250 1500 arası hold için 1550 1700 arası değer istiyor. Ben radio link at 9 kumandamdan bu değerleri nasıl değiştireceğimi bilmiyorum. Acro modunda iken thr cuve bölümüne girdim orada o swiç in 3 hali için değerler var yüzde olarak bu değerlerle oynadım ama mp üzerinde kumandamın değerleri değişmedi ve eski haline getirdim.
Bu iki sorunu çözrsem benim zagi havalanacak inşallah [emoji2]
SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
uzm-bora' Alıntı:Evet haklısınız ama. Benim sorunum farklı. At9 kumandada swiç üzerinden 1 nci pozisyonda iken mp de 1 yeşil oluyor. Swiçi 2 nci pozisyona getirdiğinde uçuş modlarından direk 4 yeşil oluy. 3 ncü pozisyona gelince mp de mod bölümü 6 ya atlıyor. Yani benim sorunumun kumandada olduğunu sanıyorum. Swiç değerleri ile oynamam lazım. Mesela mp de mod bölümünün 2 nci mod değerleri 1200 ila 1350 arası benim kumandada swiçin değeri 1500 bunu düşürmem lazım[emoji17]
SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi