Pilot Rc 73" Extra 330SC

vet, bugün hem Sümer abiyle sohbet edip birşeyler içtik, hem de kill switchimi teslim aldım.

Aslında o kadar da söyledim gündüz vakti icmeyelim diye ama ısrar etti. Ben ameliyatlardan önce de hep içerim dedi.
Afiyet bal şeker olsun, bir bardak da bizim için içseydiniz keşke :D
 
Modelin motor kutusu'nun (motor box) üst levhası mevcut degildi. PilotRc den Tony ye yazıp durumu izah ettim, sağolsun mail olarak .cad çizimini gönderdi. Onu da bir ara gidip laserle kestireceğim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Modelin motor kutusu'nun (motor box) üst levhası mevcut degildi. PilotRc den Tony ye yazıp durumu izah ettim, sağolsun mail olarak .cad çizimini gönderdi. Onu da bir ara gidip laserle kestireceğim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tony demedi mi ki, "onu da elle kes be kardeşim yaa" :D :p :D :p
 
Eksikleri yeniden detaylandırıp güncellersek:

1-Aileron soketleri
2-Soft switch
3-Pervane
4-Alici Bataryası
5-Servo kolu
6-Motor kutusu üst plakası
7-Regulator/Batarya uzatmaları

Bunlar da bitince maiden için hazırız diyebilirim
 
Bu arada şu aletin manualini tekrar okudum. Adamların mantığı biraz farklı. Uçak manyetolarında olduğu gibi bir sistem yapmışlar. O failsafe switch soketindeki iki uç (artık hangi iki uç olduğunu deneyerek bulacağız) birbirine kısa devre edilince switch OFF oluyor. Dolayısıyla o sokete herhangi bir şey takılı değil ise switch ON konumuna geliyor. Aynen remove before flight mantığı...
Aslında şunu yapabilirsin: Bir pil bağla. Çıkışa da alıcıyı falan tak. Eline bir metal alet al. Üç ucu ikişer ikişer kısa devre et. Hangi uçları kısa devre edince alıcının kapandığına bak. O uçlara uygun bir soketli kablo yapalım.
Not: Bugün sana gösterdiğim gibi ileri teknoloji bir sistem olmayacak ama idare eder artık! :D :p
 
Bu arada şu aletin manualini tekrar okudum. Adamların mantığı biraz farklı. Uçak manyetolarında olduğu gibi bir sistem yapmışlar. O failsafe switch soketindeki iki uç (artık hangi iki uç olduğunu deneyerek bulacağız) birbirine kısa devre edilince switch OFF oluyor. Dolayısıyla o sokete herhangi bir şey takılı değil ise switch ON konumuna geliyor. Aynen remove before flight mantığı...
Aslında şunu yapabilirsin: Bir pil bağla. Çıkışa da alıcıyı falan tak. Eline bir metal alet al. Üç ucu ikişer ikişer kısa devre et. Hangi uçları kısa devre edince alıcının kapandığına bak. O uçlara uygun bir soketli kablo yapalım.
Not: Bugün sana gösterdiğim gibi ileri teknoloji bir sistem olmayacak ama idare eder artık! :D :p

Aynen abi, switch takılı değilse "on" durumda.
Söylediğini yapmak için bir alıcı bataryası gerekecek, elde yok şu an. Batarya gelince bakabilirim. Basılı tutma olayı bunda olmaz mı diyorsun yani ? Beğenmiştim ben o sistemi halbuki ?
 
Bu arada şu aletin manualini tekrar okudum. Adamların mantığı biraz farklı. Uçak manyetolarında olduğu gibi bir sistem yapmışlar. O failsafe switch soketindeki iki uç (artık hangi iki uç olduğunu deneyerek bulacağız) birbirine kısa devre edilince switch OFF oluyor. Dolayısıyla o sokete herhangi bir şey takılı değil ise switch ON konumuna geliyor. Aynen remove before flight mantığı...
Aslında şunu yapabilirsin: Bir pil bağla. Çıkışa da alıcıyı falan tak. Eline bir metal alet al. Üç ucu ikişer ikişer kısa devre et. Hangi uçları kısa devre edince alıcının kapandığına bak. O uçlara uygun bir soketli kablo yapalım.
Not: Bugün sana gösterdiğim gibi ileri teknoloji bir sistem olmayacak ama idare eder artık! :D :p

Bir de yine cehaletimden kaynaklı bir soru:
Yalnızca iki pin kisa devre olunca sistem çalışıyorsa neden üç pinli soket koyarlar buna ??
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Servo kolu icin model üzerinden hali hazir durumdaki ölçümleri aldım (Ekran görüntüsünde girilen parametreler mevcut).
Ozet olarak:

1-"Horn Arm Length" olculdu ve parametre olarak girildi
2-"Horn Length Offset" olculdu ve parametre olarak girildi
3-"Servo Hinge Distance" olculdu ve parametre olarak girildi
4-Servo acisal atim parametre olarak girildi
5-Kanatcik acisal atim paremetre olarak girildi
6-Optimizasyon komutuna basilip yesille beliren degerler servo kolu icin kullanildi

Not: Horn offset icin negatif rakam girdim cunku ilustrasyonda rudder mentese merkezinden modelin burnuna dogru offset gosterilmis. Pozitif yonu orasi kabul ettim. Benim horn offset modelin kuyrugundan taraf olunca da negatif deger kullandim

Yazılımdan, nihai olarak talebim olan servo dönüş açısı (1)ve yüzey dönüş açısına (2) göre optimizasyon yapmasını istedim. Yazılımdan çıkan servo kolu, 1 derecenin altında tutmayı başarıyor boşluğu tüm dönüş boyunca. Bakalım, kesip takip deneyeceğiz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Optimzasyonda asil amac, kirmizi grafigi olasi en yatay sekilde elde edebilmek, yani kanatcik hareketi boyunca oynamayi asgari hale getirmek. Bunu basarmis gorunuyoruz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu hesaba göre çıkan ölçülerle basitçe bir servo kolu çizdim. Buna göre kesim yapıldığında servo kolu eksiğimiz de tamamlanacak

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme: