Pilot Rc 73" Extra 330SC

Biraz önce ayıkladığım kablolardan sonra elime Smart fly regülatörü aldım. İncelerken failsafe switch diye bir ibare gördüm. Bu acaba soft switch özelliğinin olduğu anlamına mı gelir ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eğer öyle ise yüzüme bir gülücük oturacak ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Biraz önce ayıkladığım kablolardan sonra elime Smart fly regülatörü aldım. İncelerken failsafe switch diye bir ibare gördüm. Bu acaba soft switch özelliğinin olduğu anlamına mı gelir ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eğer öyle ise yüzüme bir gülücük oturacak ?
Çok büyük olasılıkla.
 
Akşam kablo çoraplamaya devam ettim. İyi çıkıyor sonuçlar



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daralan tüp kullanmadığım bölgelerde 3M in self bonding bandını kullanıyorum (eriyen bant da deniyor)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Örnek olarak:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bence böyle bir durumda hazır uzatmalar yerine tam uygun boyda hazırlanmış el yapımı uzatma kabloları kullanıyorsundur muhtemelen. :D :p

Dogru tahmin Sumer abi. Modelin uzerindeki uzatmalar olmasi gerekenden oldukca uzundular (sagolsun ilk sahibi fazla fazla almis herseyi :). Yaklasik her biri 35 cm civarinda fazlaydi olmasi gerekenden). Guzelce kisaltip, lehimledim kablolari. Izole ettikten sonra da corap gecirdim (arkadan gelen elevator uzatmalarinda). Rudder servosuna da ayni sekilde corabi gecirdim ama aliciya cok yakin konumda oldugundan uzatma kablosu ihtiyaci olmadi.

Kablolamayi ve izole programini ozetleyecek olursam:

1-Elevator 1 (Lehimle boy ayarlanmis uzatma + corap + daralan tup)
2-Elevator 2 (Lehimle boy ayarlanmis uzatma + corap + daralan tup)
3-Rudder (corap +daralan tup)
4-Aileronlar (kararsizim, soket konusunda, fikirleri alalim lutfen)
5-Gaz (lehimle boy ayarlanmis uzatma + corap +daralan tup)
6-Atesleme (Kablo bitimlerinde sicak silikon + corap + daralan tup)
7-Atesleme led kablosu (corap +daralan tup)
8-Kill switch (Kablo bitimlerinde sicak silikon + corap + daralan tup). Kill switchdeki sarj kablosu da iptal. Malum Regulatorden beslenecek atesleme
9-Soft Switch (Elimde yok, nerden bulacagiz ?, olursa o da corap+ daralan tupolacak)
10-Regulatorden aliciya guc kablosu (corap+ daralan tup + self bond bant)
11-Regulatorden ateslemeye guc kablosu (corap+ daralan tup + self bond bant)
12-Batarya uzatmalari (Elimde yok, ama regulator girisi deans uclu, Muhtemelen daralan tup deansden gecmeyecek. Bu durumda corap + self bonding bant kullanirim)

Eger baska birsey unutmadiysam program bu sekilde olacak.

Fikir, gorus oneri, elestirileri bekliyorum. Interaktif yurutelim istiyorum konuyu :RCKolik:
 
Rifat bey, kablolara çorap geçirmek oldukça mantıklı. Ancak, bun geçirdiğiniz çoraplar kabloların esnekliğini azaltmıyor mu? Yani, kabloyu aşınmaya, sürtünmeye vs karşı koruma amaçlı, ama öte yandan, belirli yerlerde keskin kıvrımlar oluşturmak gerektiğinde kablonun esnekliğini azaltmıyor mu?
 
Rifat bey, kablolara çorap geçirmek oldukça mantıklı. Ancak, bun geçirdiğiniz çoraplar kabloların esnekliğini azaltmıyor mu? Yani, kabloyu aşınmaya, sürtünmeye vs karşı koruma amaçlı, ama öte yandan, belirli yerlerde keskin kıvrımlar oluşturmak gerektiğinde kablonun esnekliğini azaltmıyor mu?

Uc amacla yapiyorum bu islemi:

1)Kablo uzerindeki izole oldukca ince ve narin. Kabloyu bir yere tespit ettiginizde; titresimle birlikte surtundugunde olusacak erozyonun olasi sonucu kisa devre ve modelin kirilmasi olacagindan, corap oncelikle kabloyu erozyondan koruyor.

2)Ikinci konu ise baglanti noktalarinda (uzatma kablosu ya da alici girisi gibi yerler) soketin hemen arkasinda kalan kablo en fazla burkulmaya maruz kaliyor, dolayisiyla olasi bir catlaga en musait nokta durumunda. Oraya da uzunca bir daralan tup koyarak bu isten siyriliyoruz. Zaten kisa eksende ciddi bir rijitlik artisi oluyor eger dogru nominal capta corap kullaniyorsunuz (disi soketli ya da ciplak kabloda 3mm nominal capli corap kullaniyorum ben) Erkek tarafa denk gelirsem mecburen 6mm nominal capli kullaniyorum. Bu sefer kablo biraz daha az rijitlik kazaniyor. Ama her iki durumda da orjinal halinden daha iyi durumdayiz.

3)Kozmetik :)

Sorunuzun cevabina gelirsek, o kadar da sert kati bir halde degil. Bir defalik istediginiz sekilde bukulebilir kablolar, sorun yok. Ama hem gorunus hem de guvenlik bakimindan faydalari ihmal edilmez duzeyde. Ek agirlik icinse tam tersi, ihmal edilir mertebelerde. Bu ucak icin sanirim toplam ek agirlik 40-50 grami gecemeyecektir
 
Evet, kanat soketi icin fikir ve gorusleri bekliyorum. Daha once benzer uygulama yapmis olanlar. Kotu ya da iyi tecrubesi olanlar ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Öncelikle kill switchin şarj kablosuna takıldım. Bunca yıldır bir kill switchte şarj kablosu görmüşlüğüm yoktu...

Kanada gelince... Her bir aileronda kaç servo var? Beş? :)
 
Öncelikle kill switchin şarj kablosuna takıldım. Bunca yıldır bir kill switchte şarj kablosu görmüşlüğüm yoktu...


Kanada gelince... Her bir aileronda kaç servo var? Beş? :)


Abi, bana da saçma geldi. Sanırım kill switch receiverindaki beslemeden atesleme bataryasını şarj etmek için düşünülmüş. Beyin yakan icatlar ?

Şuraya çizimi bırakayım:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Her kanatta 5 standart servo gücünde 1 servom var ?

Amacım kanattan sarkan kablo olmaması ve sağlıklı ve uçuşta yerinden oynamayan ve kurulumu olabildiğince pratik bir soket sistemi
 
Son düzenleme: