Emre Kaman
Moderator
Ben cebime koyuyorum, uçuştan sonra da aynı yerde buluyorum o anahtarı.
Ben hiç anahtar kullanmayorum, dolayısıyla böyle dertlerim hiç olmuyorBen cebime koyuyorum, uçuştan sonra da aynı yerde buluyorum o anahtarı.
Aaaaa, alnının ortası dururken topuk niye yahuBenzinli model sahibi olursam birgün kesinlikle kullanacağım abi.Emin olabilirsiniz.Gerçi kurmadan önce size danışıp bir sürü soru sorarım sonra da topuğumdan vurursunuz beni.
Üç ayrı pili tek elektronik butonla kontrol eden şu devremiz var.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu üründe kullanılan MOSFET'lerin akım sınırı 74 A. Tabii sistemdeki kablolar 74 A akım altında ızgara teli olurlar o başka. Ama anlık 5 - 10 A akıma rahat rahat dayanırlar. Bir 50 cc Spitfire bir de 50 cc T28'de kullandık. Herhangi bir sorun yaşamadık.
Burada bir pil alıcı için, bir pil ateşleme için bir pil de retractlar ve ışıklandırma için kullanılıyor. Sadece iki hatta tek pille de kullanılabilir. Tek pille kullanıldığında anlık temassızlık gibi durumlara karşı yazılımsal emniyeti var ve birkaç milisaniye içinde güç geri geliyor. Birden fazla pil bağlı ise zaten tümünün aynı anda temassızlık yapma ihtimali yok ama diyelim ki yaptılar, yine yukarıda anlattığım koruma var.
Bu ürünü hibrid devre tasarımı ile biraz küçülttüm.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ancak buradaki MOSFET'ler sürekli 10 A akıma dayanıyor. Kısaca 74 A çekemezsin! Bu ürünün testleri henüz tamamlanmadı ama kısa zamanda kullanıma hazır olacaktır.
Her ikisine de içinde kendi LED'i olan bir buton bağlanıyor. Butona basıp basılı tutunca yaklaşık 3 saniyede sistem açılıyor ya da kapanıyor. Dolayısıyla titreşimin butona verebileceği zararlardan korunmuş oluyoruz.
Gelelim diğer konulara...
Ben normalde benzinli modellerde eğer yukarıdaki sistemi kullanmadıysam, ateşleme pilini doğrudan kill switch'e bağlıyorum. Araya sorun yaratabilecek bir mekanik anahtar koymamış oluyorum. Hiçbir sakıncasını görmedim. Yani retract ve ışıklandırma gibi aksesuarlar olmayınca tekli bir elektronik switch (yukarıdakinin tüm özelliklerine sahip) yeterli olabilir.
Ancak diğer bir yol, çift pil güvenilirliğini kullanmak olabilir. O durumda çift pil seçicinin çıkışını hem alıcıya hem ateşlemeye bağlamak mümkün. Yine senelerdir birkaç 20 ve 50 cc uçağımda alıcı ve ateşlemeyi aynı kaynaktan besledim. En ufak bir sorun olmadı. Tek sorun ateşleme sisteminde bir açık devre olması. Ya da örneğin buji porselenindeki çatlak nedeniyle abuk sabuk kıvılcımlar çakması vs. O durumda alıcı pili ayrı bile olsa parazit oluyor.
Bu arada çift pil seçici devremiz de var. Yine 10 A sürekli akıma uygun. Muadillerinden farkı, bir uca 2S LiPo diğer uca 5S NiMh takılmasına izin vermesi. Yani farklı piller için her iki giriş ayrı ayrı programlanabiliyor. Bunu da epeyce test ettim. Yakında kullanıma hazır olacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kış dönemi altımda eşofman var. İki cep eder. Üstümde birkaç kat bir şey var. Ortalama ikişerden en az dört cep diyelim. Bunlarda araba anahtarı, depo anahtarı, az önce sökülen motorun karbüratörü, diğer arkadaşın arızalı servosu, şarj adaptör kabloları, birkaç kablo bağı falan filan var. Gel de bunların arasında remove before flight anahtarı bul.Ben cebime koyuyorum, uçuştan sonra da aynı yerde buluyorum o anahtarı.
Sümer abi bilgilendirme için teşekkürler.
Birkaç sorum var
1)Benim uçaklarım genelde yoğun uçuş sayısına sahip oluyorlar, dolayısıyla donanım kaynaklı bir kırım yaşamamak amaçladığım şey anahtar seçimi ile.
Guvenlik, uzun dayanım ve arıza potansiyeli bakımından remove before flight tip cubuklu switch ile arasinda ne gibi farklılık bu elektronik anahtarın peki ?
Devreyi 50 cc ve bol servolu warbirdler üzerinde denedik. Herhangi bir sorun yaşamadık. Elektronik anahtarın iç direnci neredeyse bir mekanik anahtar düzeyinde olduğu için yüksek akımlarda da bir gerilim kaybı oluşmuyor.2) Benim servoların stall akım değerleri yaklaşık 5A civarında. Kombine olarak sanirim 12-15 amperi gecmeyecektir surge akım durumunda(ariza durumu haric kabulu ile)
regülatör de surge olarak 15 A besleyebiliyor ,dolayısıyla sizin veriler fazlasıyla yeterli benim için, yani switch akımın önünde hir kısıtlayıcı olmaktan çıkıyor diye düşünüyorum. Bu konuda bir yorumunuz varmi ?
Bu tür kombinasyonların güvenlik bakımından birbirlerine üstünlükleri olmayacağını düşünüyorum.3)Bendeki regülatörün 2 giriş ve 2 çıkışı var. Bu durumda bir çıkışı alıcıya, diğeri çıkışı ateslemeye kullanıp, bu çıkışlardan birini sizin anahtarın 1 kanalına, diğerini de 2. Kanalına takacağım. Bu durumda tek bir anahtar tuşuyla tüm sistem açılacak ya da kapatılacak.
Bu durumu iki ayrı anahtar (1 tanesi alici, diğeri atesleme) olacak şekilde konfigüre ettiğimde güvenlik bakımından bir avantaj saglayabiliyormuyum ?
O da ne biçim söz...Sorular biraz ahmakça gelebilir ama konuyu detayıyla anlamağa çalışıyorum
Kesinlikle haklısın. Ben bir uçak toplayacaksam öncelikle alıcı ve servo beslemesi konusunu kafamda oturturum çünkü en büyük korkum kontrol kaybıdır.
Remove before flight tipi çubuklu sistemler genel olarak mekanik bir switch içeriyor. Eğer herhangi bir devre içermeden basitçe mekanik switch ile iş görüyorsa her türlü risk devam ediyor demektir.
Hezarfen'de bir arkadaşım bunun elektroniğini yapıyor, o bence mantıklı. Benim yaptığım da remove before flight çubuğu yerine bir mikrokontrolör ve basmalı bir buton kullanıyor.
Sonuçta hiçbir sistem yüzde yüz garantili değil. Ancak tamamıyla solid state olan bir elektronik anahtarın durup dururken bozulma olasılığı çok düşük. Buna karşın mekanik bir kontakta dayanan çubuklu sistemin belirli bir ömrü olması kaçınılmaz.
Devreyi 50 cc ve bol servolu warbirdler üzerinde denedik. Herhangi bir sorun yaşamadık. Elektronik anahtarın iç direnci neredeyse bir mekanik anahtar düzeyinde olduğu için yüksek akımlarda da bir gerilim kaybı oluşmuyor.
Bu tür kombinasyonların güvenlik bakımından birbirlerine üstünlükleri olmayacağını düşünüyorum.
O da ne biçim söz...
Kış dönemi altımda eşofman var. İki cep eder. Üstümde birkaç kat bir şey var. Ortalama ikişerden en az dört cep diyelim. Bunlarda araba anahtarı, depo anahtarı, az önce sökülen motorun karbüratörü, diğer arkadaşın arızalı servosu, şarj adaptör kabloları, birkaç kablo bağı falan filan var. Gel de bunların arasında remove before flight anahtarı bul.
Yaa nooluyo RBF, RBFM...Abi, kırmızı kuşağının cepten aşağıya doğru sarkmasıyla ayırt ediliyor RBF modelcileri.
RBFM ve diğerleri ?
Yaa nooluyo RBF, RBFM...
Sana güzel bir yüksek akım kapasiteli üçlü switch hazırlarım ben en iyisi.
Konu güzel ilerliyor Detaylı paylaşım için teşekkür ederizKablolar modelin tamamlanmış olmasından da ötürü düzensiz. Organize edebilmek adına öncelikle güzelce ayıklamak gerekiyordu.
Sanırım Evren'den sonra bi delimiz daha oluyoo