Pilot Rc 73" Extra 330SC

3dholicpilot

Tecrübeli Uye
Katılım
9 Mar 2019
Mesajlar
1,108
Tepkime puanı
2,240
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar, bu da forumdaki ilk paylaşımım olsun.

İstanbul'a yeniden dönmem sebebiyle bir süre sonra kaşıntı tuttu

Evin yeni kuşu geldi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Üzerinde DLE 35 RA makine ve pitts tip tabir edilen egsoz var. *İyi bir pervane arıyorum*. Biraz internet bataklığını kurcaladım. Falcon 19x8 öne çıkıyor. Orel Zohar taze bir video paylaşmış. O da Falcon 19x8 kullanıyor. Ben de daha önce GP61 motorumda kullanmıştım ve memnundum falcondan. Başka önerisi olan ?

Rudder'da Savöx 40 kg-cm, Elevator'de Savöx 2x20=40kg-cm lik servolar mevcut. Aynı şekilde aileronlar'da da her biri 20kg-cm lik Savöx ler mevcut. Bu ölçekte bir modelin ihtiyacinin en üst seviyesinde servo verileri.

Switch olarak atesleme ve alıcı beslemesi için iki adet mekanik HD switch mevcut modelde. Bunlar açıkçası içime sinmiyorlar. Önceki modelimde spektrum AR9100 power safe kullaniyordum. Bir tane soft switch tüm uçağa enerji sağlıyordu. Mekanik olmadığından (röle gibi çalışan bir sistem) arıza riski oldukça düşüktü. Bu sistemde switchler zayif nokta gibi geliyor. Remove before flight diye cubukla calisan switchler gördüm. Kullanan ve tavsiye eden varmı ? *İyi bir switch çözümü arıyorum*

Modelle birlikte Smart-fly super reg de geldi. Power box değil ama redundant ikili batarya beslemesi var. Çöpe gitmez. Servolar HV olmadığı için malesef powersafe receiver'ı kullanmamın bir avantaji kalmıyor.

Power box düşünmüyorum. Alıcı ve regülatör yeterli gibi geliyor. Fikri ve tavsiyesi olan ?

Yine smart fly optic kill switch var. Kill switch olmadan uçmayı sevmiyorum açıkçası. Olmazsa olmazım.

Rudder servosunda aluminyum kol var ancak rudder yekeleri offset olduğu için offset bir servo koluna ihtiyaç var. *İyi bir servo kolu ya da yapim yontemi-malzemesi arıyorum*

Biraz detaya girelim. Genel olarak ortaya saçılmış kablo görüntüsünden hoşlanmıyorum. Derli toplu halde bitiriyorum kablolamayı modellerimde. Şimdi gelelim ihtiyacıma. Aileron bağlantılarında genellikle planorcülerin kullandığı kanada ve gövdeye gömülü soketler var. Benzer uygulama benzinli motor için de yapılabiliyor mu ? Tecrübe edip memnun kalanınız, Rifat şu marka şu modeli kullan diyeniniz varmı ?

Son olarak iki tane receiver opsiyonum var. Biri AR8000 diğeri AR9020. Hangisini kullanayım ve neden ? Sıkma canını yaw, koy bir kadeh şarap, hangisini kullanırsan kullan diyedebilirsiniz :)

Şimdilik bu kadar. Model bende olduğu ve uçtuğu sürece yapım ve sonrasında log sayfası olarak tutmayı düşünüyorum konuyu.

Selamlar
İyi forumlar
 
Son düzenleme:
Rifat kardeşim, öncelikle hoşgeldin. Belki hatırlarsın, çook eskiden tanışmışlığımız var.
Yeni uçağın hayırlı olsun. Keyifle uçur.
Piyasa koşulları nedeniyle şu sıralar pervane olarak ne bulursak onu kullanıyoruz. Benim ilgi alanım scale modeller olduğu için yüksek performans gerekmiyor. O nedenle sana fikir veremiyorum.
Servolarda sorun yok zaten.
Ben benzinli uçaklarımda kesin olarak mekanik switch kullanmıyorum. Ben ve Hezarfen'deki birkaç arkadaşım, kendi üretimim olan elektronik switchleri kullanıyoruz uzun zamandır.
Bizim orada kill switch kullanmayanı bizzat dövüyorum. Ben ve birkaç arkadaşım yine benim üretimim olan smart kill switch kullanıyoruz yıllardır.
Servo kolu için benim yöntemim, çift taraflı bakırlı epoksi elektronik devre plaketinden işlemek şeklinde. Son derece sağlam ve güvenilir bir şey oluyor.
Kanada ve gövdeye gömülü soket çiftleri hoş ama benzinli bir modelde ekstra önlem gerektirir. Benim tercihim, Karaköy'de bulunan kilitli soketler. Altılı, sekizli gruplar halinde bulunuyor. Kaliteli bir crimp pensesi ile mükemmel sonuçlar almak mümkün.
Receiver konusunda şarapa alternatif olarak rakı ya da viski düşünülebilir.
RC elektroniği ürünlerimizi de bu forumda SumeronicsRC başlığı altında bulabilirsin.
Tekrar hoşgeldin...
 
İstanbul'a yeniden dönmem sebebiyle bir süre sonra kaşıntı tuttu. Evin yeni kuşu geldi
Öncelikle yeni model hayırılı olsun. Kırımsız bol uçuşlar şimdiden :thumbup:
Şimdilik bu kadar. Model bende olduğu ve uçtuğu sürece yapım ve sonrasında log sayfası olarak tutmayı düşünüyorum konuyu.
Yapım aşamalarını ve özellikle de MAIDEN videosunu merakla bekliyor ve şimdiden emekleriniz için teşekkür ediyoruz :RCKolik:
RC elektroniği ürünlerimizi de bu forumda SumeronicsRC başlığı altında bulabilirsin.
Şu bölüme kesinlikle bakın derim ;)



NOT: Bu arada konuyu AKROBASI bölümüne taşıdım. :saygilar:

 
Rifat kardeşim, öncelikle hoşgeldin. Belki hatırlarsın, çook eskiden tanışmışlığımız var.
Yeni uçağın hayırlı olsun. Keyifle uçur.
Piyasa koşulları nedeniyle şu sıralar pervane olarak ne bulursak onu kullanıyoruz. Benim ilgi alanım scale modeller olduğu için yüksek performans gerekmiyor. O nedenle sana fikir veremiyorum.
Servolarda sorun yok zaten.
Ben benzinli uçaklarımda kesin olarak mekanik switch kullanmıyorum. Ben ve Hezarfen'deki birkaç arkadaşım, kendi üretimim olan elektronik switchleri kullanıyoruz uzun zamandır.
Bizim orada kill switch kullanmayanı bizzat dövüyorum. Ben ve birkaç arkadaşım yine benim üretimim olan smart kill switch kullanıyoruz yıllardır.
Servo kolu için benim yöntemim, çift taraflı bakırlı epoksi elektronik devre plaketinden işlemek şeklinde. Son derece sağlam ve güvenilir bir şey oluyor.
Kanada ve gövdeye gömülü soket çiftleri hoş ama benzinli bir modelde ekstra önlem gerektirir. Benim tercihim, Karaköy'de bulunan kilitli soketler. Altılı, sekizli gruplar halinde bulunuyor. Kaliteli bir crimp pensesi ile mükemmel sonuçlar almak mümkün.
Receiver konusunda şarapa alternatif olarak rakı ya da viski düşünülebilir.
RC elektroniği ürünlerimizi de bu forumda SumeronicsRC başlığı altında bulabilirsin.
Tekrar hoşgeldin...


Sümer abi hoşbulduk, neden unutayım ? İyisinizdir umarım
Şu elektronik switch için biraz daha aydinlanmam lazım, cahiliyim konunun. Benim ampulun lümen değeri yetmiyor sanırım :) Nedir, ne işe yarar, nasıl kullanacağız ? Acık izah etseniz ya şu fakire

Konektör için Karaköy de olan kilitli mekanizmanın örneği ya da fotosu varmı, ilgimi çekti açıkçası...

Şarap alternatiflerini bir masaya yatırmak lazım, ama haydarinin kıvamlı, topikin de dinlenmiş olması gerekli diyorlar :)
 
Ben benzinli uçaklarımda kesin olarak mekanik switch kullanmıyorum. Ben ve Hezarfen'deki birkaç arkadaşım, kendi üretimim olan elektronik switchleri kullanıyoruz uzun zamandır.

Abi bahsettiğin switch bumudur ?



10 amperlik akım değeri yazılı. Surge için olan değer nedir peki ? Malum servolar çok iştahlılar
 


Abi bahsettiğin switch bumudur ?



10 amperlik akım değeri yazılı. Surge için olan değer nedir peki ? Malum servolar çok iştahlılar
Aslında birkaç farklı anahtar sistemimiz var. Elemanları ihtiyaca göre seçebiliyoruz. Bu linkteki anahtar 40 A anlık akıma dayanır.

Ama haydarinin kıvamı gerçekten önemli :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Öncelikle yeni model hayırılı olsun. Kırımsız bol uçuşlar şimdiden :thumbup:

Tesekkur ederim

Yapım aşamalarını ve özellikle de MAIDEN videosunu merakla bekliyor ve şimdiden emekleriniz için teşekkür ediyoruz :RCKolik:

Maidenlar genelde cok tatsiz tuzsuz oluyor bende. Birkac asamada video paylasmaya calisirim


Şu bölüme kesinlikle bakın derim ;)


Bakmaya basladim bile. Genel Cerrah degilmiydi Sumer Abi :rolleyes:, Genel Elektronikci miydi yoksa :p Cok guzel isler goruyorum. Ellerine saglik

NOT: Bu arada konuyu AKROBASI bölümüne taşıdım. :saygilar:


Siz nereyi uygun gorduyseniz :)
 
Aslında birkaç farklı anahtar sistemimiz var. Elemanları ihtiyaca göre seçebiliyoruz. Bu linkteki anahtar 40 A anlık akıma dayanır.

Ama haydarinin kıvamı gerçekten önemli :)

Benim modelim icin tavsiyen hangi anahtar olur abim ?

Powersafe alicida tum sistem (atesleme ve alici) tek bir soft switch uzerinden acilip kapaniyordu. Su an bir regulator var, bir alici var, ve bir atesleme devresi var. Su an modelin uzerinde oldugu gibi 2 anahtar mi yoksa tek anahtar mi ? Alici ile ateslemeyi ayirmak sanirim daha guvenli bir hareket olacak dogrumudur ?

Meslegim geregi kivam uzmanlik alanim. Likit, Plastik ve Rotre Limitleri konusunda uzun uzun konusabiliriz :) Bu haydari konusunu da cozelim bir ara ama :)
 
Benim modelim icin tavsiyen hangi anahtar olur abim ?

Powersafe alicida tum sistem (atesleme ve alici) tek bir soft switch uzerinden acilip kapaniyordu. Su an bir regulator var, bir alici var, ve bir atesleme devresi var. Su an modelin uzerinde oldugu gibi 2 anahtar mi yoksa tek anahtar mi ? Alici ile ateslemeyi ayirmak sanirim daha guvenli bir hareket olacak dogrumudur ?

Meslegim geregi kivam uzmanlik alanim. Likit, Plastik ve Rotre Limitleri konusunda uzun uzun konusabiliriz :) Bu haydari konusunu da cozelim bir ara ama :)
Şu an kızlarımın evini taşıyoruz. Akşam pc başından uzun uzun yazarım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Üç ayrı pili tek elektronik butonla kontrol eden şu devremiz var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu üründe kullanılan MOSFET'lerin akım sınırı 74 A. Tabii sistemdeki kablolar 74 A akım altında ızgara teli olurlar o başka. Ama anlık 5 - 10 A akıma rahat rahat dayanırlar. Bir 50 cc Spitfire bir de 50 cc T28'de kullandık. Herhangi bir sorun yaşamadık.
Burada bir pil alıcı için, bir pil ateşleme için bir pil de retractlar ve ışıklandırma için kullanılıyor. Sadece iki hatta tek pille de kullanılabilir. Tek pille kullanıldığında anlık temassızlık gibi durumlara karşı yazılımsal emniyeti var ve birkaç milisaniye içinde güç geri geliyor. Birden fazla pil bağlı ise zaten tümünün aynı anda temassızlık yapma ihtimali yok ama diyelim ki yaptılar, yine yukarıda anlattığım koruma var.

Bu ürünü hibrid devre tasarımı ile biraz küçülttüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ancak buradaki MOSFET'ler sürekli 10 A akıma dayanıyor. Kısaca 74 A çekemezsin! :p Bu ürünün testleri henüz tamamlanmadı ama kısa zamanda kullanıma hazır olacaktır.

Her ikisine de içinde kendi LED'i olan bir buton bağlanıyor. Butona basıp basılı tutunca yaklaşık 3 saniyede sistem açılıyor ya da kapanıyor. Dolayısıyla titreşimin butona verebileceği zararlardan korunmuş oluyoruz.

Gelelim diğer konulara...

Ben normalde benzinli modellerde eğer yukarıdaki sistemi kullanmadıysam, ateşleme pilini doğrudan kill switch'e bağlıyorum. Araya sorun yaratabilecek bir mekanik anahtar koymamış oluyorum. Hiçbir sakıncasını görmedim. Yani retract ve ışıklandırma gibi aksesuarlar olmayınca tekli bir elektronik switch (yukarıdakinin tüm özelliklerine sahip) yeterli olabilir.

Ancak diğer bir yol, çift pil güvenilirliğini kullanmak olabilir. O durumda çift pil seçicinin çıkışını hem alıcıya hem ateşlemeye bağlamak mümkün. Yine senelerdir birkaç 20 ve 50 cc uçağımda alıcı ve ateşlemeyi aynı kaynaktan besledim. En ufak bir sorun olmadı. Tek sorun ateşleme sisteminde bir açık devre olması. Ya da örneğin buji porselenindeki çatlak nedeniyle abuk sabuk kıvılcımlar çakması vs. O durumda alıcı pili ayrı bile olsa parazit oluyor.

Bu arada çift pil seçici devremiz de var. Yine 10 A sürekli akıma uygun. Muadillerinden farkı, bir uca 2S LiPo diğer uca 5S NiMh takılmasına izin vermesi. Yani farklı piller için her iki giriş ayrı ayrı programlanabiliyor. Bunu da epeyce test ettim. Yakında kullanıma hazır olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Rifat bey yeni modeliniz öncelikle hayırlı olsun.Kırımsız ve keyifle uçurmanızı diliyorum.Benzinli motorlar ve sistemleri hakkında bilgi sahibi değilim fakat sormuşken Receiver Switch konusuna değineyim.Kıbrıs modelcilerinden bir ağabeyim bahsettiğiniz anahtar şeklindeki remove before flight kurdaleli switchten kullanmakta.Şimdiye kadar problem yaşadığını duymadım ve de görmedim.Hatta benim de hoşuma gidiyor açıkçası.Bugün benzinli model kuruyor olsam kuvvetle muhtemel tercih ederdim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Rifat bey yeni modeliniz öncelikle hayırlı olsun.Kırımsız ve keyifle uçurmanızı diliyorum.Benzinli motorlar ve sistemleri hakkında bilgi sahibi değilim fakat sormuşken Receiver Switch konusuna değineyim.Kıbrıs modelcilerinden bir ağabeyim bahsettiğiniz anahtar şeklindeki remove before flight kurdaleli switchten kullanmakta.Şimdiye kadar problem yaşadığını duymadım ve de görmedim.Hatta benim de hoşuma gidiyor açıkçası.Bugün benzinli model kuruyor olsam kuvvetle muhtemel tercih ederdim. :)
Heyecanlı bir uçuş sonrası "yaa nereye koydum ben bunuuu" diye dört döndüğü olmadı mı hiç?! :p :D Ben kullansam hemen her uçuş günü iki üç "anahtar" kaybederdim.
 
Heyecanlı bir uçuş sonrası "yaa nereye koydum ben bunuuu" diye dört döndüğü olmadı mı hiç?! :p :D Ben kullansam hemen her uçuş günü iki üç "anahtar" kaybederdim.
Çok önemli bir noktaya değindiniz Sümer abi.İlgimi çekmeye çekiyor söz konusu switch fakat anahtar kaybolursa uçağı nasıl kapatacağız? Bunu düşünemedim. :lollol::lol:;D:D
 
Çok önemli bir noktaya değindiniz Sümer abi.İlgimi çekmeye çekiyor söz konusu switch fakat anahtar kaybolursa uçağı nasıl kapatacağız? Bunu düşünemedim. :lollol::lol:;D:D
SumeronicsRC switchlerini kullanarak tabii ki! :D :D :D