Ödüllü mini yarışma! Mahallenin delisinin sıradaki procesini (uçak) tahmin etmece :)

Az sayıda siyah beyaz fotoğrafta RLM 81/82 şeklinde koyu tonlarda görünüyor. Gri renk genelde gece avcı uçakları tarafından kullanılıyordu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Pardon, bir 82/83 tutturmuşum yazımda :D 81/82 olmalı siz yazınca uyandım, teşekkürler :) (yukardaki mesajımı da güncelliyorum hemen)


Elimdeki orjinal fabrika çizimlerinden ufak bir alıntı:
You must be registered for see images attach


76/81/82 kamuflajı benim gözüme hoş gelen bir şema ve şu aşamada daha ağır basıyor diyebilirim, ama yukarıda da bahsettiğim gibi eve dönünce elimdeki kaynakları dikkatlice gözden geçireceğim, eğer griye yönelik somut bir kanıt bulursam, kısa süreli de olsa uçağın bu halde kullanıldığın bilgisine ulaşırsam, o zaman griyi de alternatif olarak düşünebilirim, zira hem farklı bir boyama olur hem de Stigler'in kendi başına fabrikaya gidip bir uçak kapıp gelmesi gibi biraz sıradışı bir olaya da atıfta bulunmuş olurum :)
 
Hazır JV-44’e dalmışken şunlar da gelsin :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bir önceki mesajda yazmıştım, Me-262’lerin en savunmasız anları iniş ve kalkış yaptıkları zamanlardı, bu aşamalarda yavaş uçmak zorundalardı ve motorlarının hassasiyeti nedeniyle de çok yavaş ve dikkatli gaz açıp kapatabiliyorlardı. Sonuç olarak iniş için geldiklerinde avcı uçakları tarafından saldırıya uğrarlarsa kendilerini savunmak veya hızlanıp kaçmak gibi bir şansları yoktu. Amerikalılar da bu zaafı farkedince 262 üsleri üzerinde “nöbet” bekler oldular ve 262leri tabiri caizse keklik gibi avlamaya başladılar. Düşman ateşiyle kaybedilen jetlerin çok büyük bir kısmı bu şekilde kaybedilmişti. Buna karşı tedbir olarak da jet filoları kendi özel piston motorlu savunma filoları oluşturdular. Bu uçakların tek görevi üssü savunmak ve iniş kalkışları sırasında jetlere yukarıdan koruma sağlamak, düşman avcılarının ellerini kollarını sallayarak jetlerin peşlerine düşmelerine engel olmaktı. JV-44’ün savunma filosundaki uçaklar sadece üs üzerinde olduğu için ve yerdeki uçaksavar ateşine karşı korunmak, dost/düşman ayrımı sağlamak için de alt yüzeyleri kırmızıya boyanıp beyaz şeritler eklenmişti, bu sebeple bu filoya “papağan filosu” adı da verilmişti. İşte yukarıdaki maket de JV-44 jet filosunun koruma birliği olan “papağan filo” mensubu “kırmızı bir” kodlu Focke Wulf 190D-9 modeli tayyarenin maketidir. Maketi yıllar önce yapmıştım (bir tane 72 bir tane de 48 ölçek) ama en son adım olarak egzostları ekleyip egzost islerini de yapıp son kat vernik atıp cam maskelerini sökmem gerekliyken bir sebeple durmuşum. Geçen hafta da içim buruk bir şekilde bunu ve tüm diğer maketleri paketleyip depoya kaldırılacak şekilde koliledim.
 
Eski fotoğrafları karıştırırken şunları da buldum, konu ile alakalı olduğu için paylaşalım :)

Bugüne kadar yapmış olduğum tek Me-262 maketi, Revell 1/72 Me-262 A1, renklerin doğruluğu tartışılır (revellin karışımıyla yapmıştım), tekerlekleri ve iniş takımı kapaklarını neden takmadığım ise ayrı bir muamma :lollol: yine tam son eskitme dokunuşları ve son kat vernik aşamasında kalmış bir maket.. o da geçen haftalarda kolideki yerini aldı :(


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gelsin heyecan :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Keşke benim olsa :lollol::lol:;D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aman abi :)


Son foto ile can evimden vurdun beni ?❤

:)

O zaman poşetler açılsın, sonuçta mal senin abi :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu Çinliler enteresan adamlar :)

Yukardaki fotoğraflarda ön iniş takımı için iki tane dikme ve iki tane lastik verildiğini görüyoruz, lastikler farklı tamam ama dikmelerde bir fark yok (henüz çok dikkatli bakmadım gerçi ama) Bunları çifter çifter vermelerinin temel sebebi ilk üretim 262 ler ile daha sonraki üretimler arasında ön dikmede fark olması olsa gerek diye düşünüyorum, ama bu bahsettiğim fark tekerlek aksının olduğu alt kısım ile ana dikmeyi bağlayan ve alt kısmın dönmesine engel olan "makas" yapısının sadece ilk üretilen 262 lerde bulunması, sonradan üretilen büyük çoğunlukta bunun olmaması. Ama Çinli arkadaşların verdikleri iki dikmede de bu makas var :) birisini kendimizin kesmesini bekliyorlar sanırım, keserken birşeyler ters giderse de yedek olarak ikinciyi vermişler :) onu da haşat edersem artık plastik olanı kullanırım :D