Muscat Tayyare Fabrikası'ndan haberler

Marka ve model alalım

Marka Sculpfun3D model S9. Banggooddan aldım, ilk kez banggooddan birşey sipariş ettim. Eskiden bu tarafa olan nakliyeler anlamsız derecede pahalıydı, 3 dolarlık parçaya 100 dolar nakliye istiyordu. Şimdi makul olmuş, bu meret 30 dolara bir haftada teslim edildi :thumbup:

detaya boğ bizi üstad, lazer nedir ne değildir anlayalım...

Destuuur :) az sakin, sabır :) hele bir kullanayım daa.. Şimdilik bir daire bir altıgen bir de kare kestim ölçü kontrolü için :D Şöyle bir iki sinir former falan keselim, geçme sistemleri deneyelim falan paylaşırım tabi tecrübemi :)

aha önce yaptırdığım kesimlerde, yavaş geçişlerde malzeme yanıyordu/tutuşma kokusu yoğun şekilde, hızlı olunca da kesmiyordu, tekrarlı turlar yapmak gerekiyordu, ama yine de keyifli bir kesim olmuyordu. Bahsettiğim kesimleri bir kırtasiyede yaptırıyordum. İşimi görüyormuydu, evet görüyordu ama daha iyi nasıl olur, nedir püf noktası bilmek isterim, tabi ki doğru bir kaynaktan. Paylaşımlara konu edersen lazerle ilgili detayları memnun olurum

Hız ve tekrarlı geçiş ayarları kritik, bir miktar deneme yanılma isteyecek. Ama sonuçta kestiğimiz şey ağaç, tabiat ananın mamülü. Plakadan plakaya olan değişimler bir yana aynı plakanın farklı yerlerinde bile farklı özellikler olabiliyor, o yüzden tam hassas bir ayar bulmak/yapmak diye bir beklenti olmaması lazım, tabakanın yüzde 90ını çok güzel kesen bir ayar kalan yüzde 10 da yetersiz kalabilir bu sefer kesim bir nevi anlamsız hale gelir. Bu meretin ışını çok ince, kesim sonrası 11 numara ile üzerinden geçerim diyebileceğin bir boşluk yok. Ancak arka taraftan çalışarak kesilmeyen yerleri tamamlayıp parçayı çıkartmak mümkün olabilir böyle bir durumda. Bunu istemiyorsan da mecbur paso sayısını arttırmak gerek, bu da ister istemez zaten kesilmiş olan kısımlarda bir miktar yanmaya neden olabilir. Senin titizliğini tatmin etmeme ihtimali yüksek yani :evil: ama dediğin gibi sonuçta elde edilecek şeyler iş görür olacaktır :thumbup::saygilar:

Tecrübe ettikçe paylaşırım burada :thumbup:
 
Muscat ve İstinye Tayyare Fabrikalarından da öncesine ufak bir yolculuk.
Mekan gene İstinye, 11 yıl öncesinden bir kare. Airacobra'nın bebeklik dönemi.

Hey gidi hey. Robart'ın köpük standı gıcır gıcır be! @Özgür Evren Varol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mekan gene İstinye, 11 yıl öncesinden bir kare. Airacobra'nın bebeklik dönemi.

Hey gidi hey. Robart'ın köpük standı gıcır gıcır be! @Özgür Evren Varol
Mekan ve seneler değişse de atölye yapı olarak pek değişmemiş. :) Yine her yer model, raflar malzeme dolu :D
 
Hey gidi hey!

Tezgahta airacobra (hala uçamadı garibim!) Tavanda Fw-190 ve RV-4 başaşağı asılı durumdalar, duvarda polaris, dolabın üstünde FPV ve havadan foto çekimi için yaptığım modifiye moto/planör gövdesi, sandalye üzerinde Paasche H airbrush yatıyor hortuma takılı vaziyette, kim bili neyi boyuyorum :D pencerede asılı olan uçağın ne olduğunu bilmiyorum bile, ikinci dünya savaşında böyle bir uçak yoktu, benim atolyeme niye ne için girmiş meçhul, casus falan olmasın :D :D

Teşekkürler Sarven :thumbup:

Yine her yer model, raflar malzeme dolu :D

Modelci gaz gibidir, bulunduğu hacmi kaplar :lollol::thumbup::RCKolik:
 
O halde şimdi İTF'ye taşınıp Airacobra'ya biraz daha devam edelim. Evdeki atölyeden, İTF'ye yeni taşınılmış, İTF'nin için henüz bomboş. Kasım 2011.

Wing fairing'in pamuk macun ile yapılması.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hanımcılık Kazanacak! Gizli detaylar :lol:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Beny kucakta kaplama yapıyor, benim Kamikaze arkada kuzu kuzu duruyor. Evren abi Airacobra'yı kündeye getirmiş flaplarını kurcalıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burun kalıbı için ayırma levhasını yaparken
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Cobra Commander!
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
O halde şimdi İTF'ye taşınıp Airacobra'ya biraz daha devam edelim
İTF = İstanbul Tayyare Fabrikası olsa gerek, doğru mudur acep ? Güzel günlermiş, insan imreniyor. İnşallah çok daha güzellerini görür ve yaşarız. ;)
 
Wing fairing'in pamuk macun ile yapılması.

Spatula olarak pervane kullanmak çok önemli ama, bahsetmeyi unutmuşsun :D


Hanımcılık Kazanacak! Gizli detaylar :lol:

Hep kazanır, yoksa atolye falan hayal olurdu :lollol:

Burun kalıbı için ayırma levhasını yaparken

Şaka bir yana bu burun parçasını taa Amerikalara ihraç ettik! Modelciliğin beşiği Amerikaya modelcilik parçası sattık boru mu :)


Bu surat ifadenizi gördükçe bir gülme geliyor! Cobrayı almışlar ellerine... G.I.JOE!

FW190'ı şöyle bir görelim. Arkasında da bir Mustang.

190'ın kuyruğunun hemen arkasında (üstünde) bir kuyruk daha görüyorum ama emin olamadım hangi uçak, çok yüksek ihtimalle Chipmunk osla gerek. Bu ve önceki tavan fotoları dar alan ve küçük hacimlerin nasıl dibine kadar kullanılabileceğini çok güzel gösteriyor bu arada. Tavanda asılı iki kat uçak var. İlk sıra boylamasına ikinci sıra enlemesine az biraz daha aşağıda asılmış durumda. Tavan yüksek bir tavan olmadığı için de bazı çözümler uygulamak zorunda kalmıştım. Misal RV-4 gövdesi aslında başaşağı duruyor, ama iniş takımı da aşağı bakıyor, yani modele göre yukarı dönük :D Normal bir şekilde bıraktığımda uçağı asamıyordum, ya çok alçak oluyordu odada hareketi engelliyordu ya da üstteki uçağa çarpıyordu iniş takımları. Ben de çözüm olarak modeli asarken iniş takımlarını söküp ters çevirip geri takıyordum :lol:

Güzel günlermiş, insan imreniyor. İnşallah çok daha güzellerini görür ve yaşarız. ;)

Çok güzel günlerdi Adminim, şu an imkanlarım daha güzel, ekipmanım ve beraberinde tecrübem epey gelişti o günlere nazaran, daha iyi daha kaliteli işler çıkartabiliyorum, ama o günlerin keyfine yaklaşamıyor, tek başına aynı keyfi vermiyor. İTF zamanlarında olabildiğince her Çarşamba akşamı atolye günü yapardık, sağolsun arkadaşlar istanbulun her yerinden, hatta bazen Ankaradan bile kalkar gelirlerdi. Az iş, bolca laklak sohbet muhabbet ve keyif dolu olurdu.. Tüm modelciler için daha güzel daha keyifli ortamlar dilerim :thumbup::RCKolik:
 
Spatula olarak pervane kullanmak çok önemli ama, bahsetmeyi unutmuşsun :D
Aaa evet, unutmuşum, sen söyleyince hatırladım vallahi :D
her Çarşamba akşamı atolye günü yapardık
Ben Gebze Tübitak'tan taaa Maslak İstinye'ye geliyordum, ordan da 2 vesait filan Kadıköy'e dönüş. Valla ben de o günleri çok özlüyorum. Geçen Cumartesi Burak kaptana senin şu yukarda yazdıklarının aynısını söyledim :)
Chipmunk osla gerek
Galiba o abi, hatırlıyorum. Şu İTÜ atölyedeki esnek kanatlı köpük uçak (fermuarlı diyeyim sen anla) da senin miydi, yoksa o Miraç'ın mıydı abi? Acaba asılı olan o muydu, nedense o geldi aklıma bir an.
Ben de çözüm olarak modeli asarken iniş takımlarını söküp ters çevirip geri takıyordum
Hatırlıyorum :D "Modelci akışkandır..." sözüne geliyor gene.
Bu surat ifadenizi gördükçe bir gülme geliyor! Cobrayı almışlar ellerine... G.I.JOE!
Aynen abi, bana da.
Hep kazanır, yoksa atolye falan hayal olurdu.
Sen akıllı adamsın abi :lol: Ablama selamlar, sevgiler.
Şaka bir yana bu burun parçasını taa Amerikalara ihraç ettik! Modelciliğin beşiği Amerikaya modelcilik parçası sattık boru mu
Aaa bunu hatırlamıyorum bak. Hatırlatsana bi abi. Anımsarım belki.
Ben o burun parçasının ön bulkhead'ini yapmıştım galiba, bant zımparada bulkhead yapıp fit ettiğimi hatırlıyorum. Bu burun parçasıydı herhalde.
 
Şu İTÜ atölyedeki esnek kanatlı köpük uçak (fermuarlı diyeyim sen anla) da senin miydi, yoksa o Miraç'ın mıydı abi?

Tam hatırlayamadım bu modeli, detay var mı aklında kalan?

Galiba o abi, hatırlıyorum.

Evet o, tam karşısında dolabın rafında da elevatörü duruyor :lollol::lol:

Aaa bunu hatırlamıyorum bak. Hatırlatsana bi abi. Anımsarım belki.

Malum Topflite P-39 kitinin en kötü yerlerinden birisi burnu, benim de hiç hoşuma gitmediği için bu komple burun sistemini tasarlayıp üretmiştim. İnşaatım RCSB'de de vardı, orda da paylaşım yapınca görenlerin çok hoşuna gitmişti, isteyenler oldu, sonra RCU üzerinden de bir iki sipariş geldi. Yanlış hatırlamıyorsam toplamda 3 tane yapıp götürmüştüm yanımda.. Buraya taşındıktan sonra da birkaç sipariş gelmişti ama o arada kalıplar yanımda yoktu, malzemem de yoktu yapamayacağımı bildirmiştim mecburen..

Ben o burun parçasının ön bulkhead'ini yapmıştım galiba, bant zımparada bulkhead yapıp fit ettiğimi hatırlıyorum. Bu burun parçasıydı herhalde.

Olabilir, net hatırlamıyorum, pek çok işe koşturduk sonuçta seni :lol::laugh:
 
Merhaba sevgili :RCKolik: ailesi!

Daha önce başka bir konuda bahsetmiştim, artık burada da paylaşmak uygun olacak sanırım. İşin aslı epeydir yazacağım ama hayli yoğun günler geçiriyoruz o yüzden bir türlü fırsat olmadı. Muscat tayyare fabrikası yine, yeniden taşınıyor! Üstelik bu sefer şehir ve ülke de değiştirecek şekilde. Yeni ülke İngiltere olacak, şehir ise henüz netleşmiş durumda değil, haliyle atolyenin yeni ismi de henüz net değil. Alternatifler arasında, DTF, PTF, RTF ve en güzeli olarak da WTF var :lol:

İlk plana göre 25 haziranda ev ve atölyenin konteynera yüklenip gönderilmesi vardı ancak vizelerle ilgili epey bir yavaşlık söz konusu, o yüzden şimdiliik taşınma 15 Hazirana ertelendi, bir erteleme daha yapıp haziran sonuna çekmek de olası görünüyor, artık yaşayıp göreceğiz neler olacağını..

28 Nisanda, atölyede taşınma hazırlıkları başlamadan hemen önce bir video çekmiştim, yayınlaması anca bu güne kaldı ;D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol