Motor KV Değeri-Pervane İlişkisi

Gerçetek yazıyı okuduktan sonra biraz kafam karıştı. Anladığım kadarı ile yüksek kv daha fazla thrust düşük kv daha düşük thrust demek olarak anladım. Ama daha önce fırçasız motor bakarken düşük kv lerde daha yüksek taşıma gücü olduğunu görmüştüm 50kv 80kv gibi motorlar bile varmış. Aşağıda iki tane link vereceğim anlatmaya çalıştığım şeyi oradan örneklendireyim.





burada üstteki linkte 550kv llik motor 14.7 prop ile 22.87 amper çekerek 2742 gr thrust değeri varmış. Aynı şekilde 2. linkteki üründe 25.3 amperde 1750gr thrust değeri var kv düştükçe thrust artar olarak düşünemezmiyiz?

edit 2. için prop değerini yazmayı unutmuşum ikisi içinde prop ve amper değerlerini yakın tutarak karşılaştırmaya çalıştım.
Kv tek başına motorun üreteceği thrustı belirtmez. O çıkarım tamamen yanlış.
Kv bir motorun volt başına çevireceği devir miktarını belirtir. Şimdi linkini verdiğiniz ilk motor düşük kv yani volt başına daha az devir çeviriyor gibi gözüküyor ama 6s pil ile kullanılıyor. Yani 22.2 volt x 550 = 12210 devir/dakika yapar. Ve bunu 14*7 pervane ile yapıyor diğer motor ise 3/4s belirtilmiş yani 11.1 ya da 14.8 volt ile kullanıma uygun yaklaşık olarak benzer devir sayılarıyla daha küçük bir pervaneyi çevirmeye gücü yetiyor. Bu yüzden de daha az thrust üretiyor.

Motor gücünün belirlenmesinde kvden daha çok motorun boyutları onemli. Model numarasında ki sayılar motorun statör boyutlarını ifade eder. Mesela ilk motor x4120 de 41 statör çapını 20 de yüksekliği belirtiyor.
Diğer motor da ise statör çapı 28 yükseklik 14 yani hatırı sayılır bir boyut farkı var.


Aynı boyutlarda iki motoru ele alacak olursak, piayasada bol bulunan x2212 motorlar var mesela. Hem 1000 kv hem 1400 kv hem de 2200 kv var.
1000 kv olan yani az devir çeviren motor yaklaşık aynı akımla ve aynı voltajla 10x4.5 pervane çevirebiliyor. Ama 2200 kv olan 6x4 pervane çevirebiliyor. O da küçük pervaneyi daha hızlı döndürerek aynı itkiyi meydana getiriyor.
Bu durum ilk mesajda gaytlet net bir şekilde açıklanmış. Konuyu tekrar gözden geçirin isterseniz kaçırdığınız noktalar olabilir.
 
Gerçetek yazıyı okuduktan sonra biraz kafam karıştı. Anladığım kadarı ile yüksek kv daha fazla thrust düşük kv daha düşük thrust demek olarak anladım. Ama daha önce fırçasız motor bakarken düşük kv lerde daha yüksek taşıma gücü olduğunu görmüştüm 50kv 80kv gibi motorlar bile varmış. Aşağıda iki tane link vereceğim anlatmaya çalıştığım şeyi oradan örneklendireyim.





burada üstteki linkte 550kv llik motor 14.7 prop ile 22.87 amper çekerek 2742 gr thrust değeri varmış. Aynı şekilde 2. linkteki üründe 25.3 amperde 1750gr thrust değeri var kv düştükçe thrust artar olarak düşünemezmiyiz?

edit 2. için prop değerini yazmayı unutmuşum ikisi içinde prop ve amper değerlerini yakın tutarak karşılaştırmaya çalıştım.

Elma ile armut kıyaslamanın ötesine geçmişsin. Elma ile nane kıyaslama olmuş :D
 
@Muhammet Özbey Bu motorların biri 6S ( 550KV ) diğeri 4S (1000KV) . Dolayısıylar kıyas yapmanız kesinlikle doğru değil . Şöyle yapabilirsiniz ;
Küçük = hızlı , çevik ve enerji tüketen yani kv si büyük olan ve propları küçük olan dolayısıyla tork değeri düşük .
Büyük = yavaş , hantal ve ama daha uzun süreli yani kv si küçük olan ve propları büyük olan dolayısıyla tork değeri yüksek .
( aynı motorun aynı pil ile yüksek ve düşük kv değerlisi için geçerli bir örnek )
 
Yıllarca elektrik motorlu uçak ve multikopterler ile haşır neşir oldum, hala bu sorulara cevap verecek derecede bilgili saymam kendimi, Ama konuyu hızlıca bir taradığımda bu motorların üretebildiği Watt değerlerinden ve uçan cihazların ihtiyaç duyduğu Watt değerlerinden hiç bahsedilmediğini farkettim. Araştırmak isteyenlere bir başlangıç noktası vereyim dedim.
İngilizcesi kuvvetli olanlara "Wattflyer" adlı foruma bakmalarını tavsiye ederim. Oradan çok şey öğrenmiştim. Hala arada bir bakarım, bana ilham veren bir forumdur. Hatta vakti olanlar oradaki bilgilerden bazılarını buraya tercüme ederek aktarırsa çok güzel bir ilave kaynak olur.
 
RC kontrol sistemlere, yeni başlayan yada yabancı olanların ilk sordukları soru kumandanın menzili ne kadar sorusudur. İkinci olarak sanırım motor kv değeri akla takılan oluyor. KV çok olunca motorun güçlü olacağı düşünülüyor.
 
Modelin tipi, boyutları ve uçuş ağırlığı seçilecek motorun watt değerini belirlemenin birinci etkenidir.
Yine Watt (güç) belirlendikten sonra bu değer çerçevesinde modelin tipi ve uçuş karekteristiğine bağlı olarak kv değeri ve pervane seçilir.
 
RC kontrol sistemlere, yeni başlayan yada yabancı olanların ilk sordukları soru kumandanın menzili ne kadar sorusudur. İkinci olarak sanırım motor kv değeri akla takılan oluyor. KV çok olunca motorun güçlü olacağı düşünülüyor.
Kaç yapıyo bu ve kaç para soruları da olmazsa olmaz. Böyle sorular soran olursa, cihaz da yakındaysa üzerine getirip alçaltmak en iyi çözüm.
 
  • Haha
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Ne kadar yukarı çıkıyo şimdi bu?
Niye uçuruyon bunu, napıyor bu?
Karşıki tepeye gidip gelir mi?
Çok güzel, çok güzel
????
 
Emre BÜYÜKOK bey. en başta öyle sanıyordum :D sonra kv düştükçe güç artar oranını kurdum kafamda öylede değilmiş. Sora sora öğreniyoruz.
 
Kv tek başına motorun üreteceği thrustı belirtmez. O çıkarım tamamen yanlış.
Kv bir motorun volt başına çevireceği devir miktarını belirtir. Şimdi linkini verdiğiniz ilk motor düşük kv yani volt başına daha az devir çeviriyor gibi gözüküyor ama 6s pil ile kullanılıyor. Yani 22.2 volt x 550 = 12210 devir/dakika yapar. Ve bunu 14*7 pervane ile yapıyor diğer motor ise 3/4s belirtilmiş yani 11.1 ya da 14.8 volt ile kullanıma uygun yaklaşık olarak benzer devir sayılarıyla daha küçük bir pervaneyi çevirmeye gücü yetiyor. Bu yüzden de daha az thrust üretiyor.

Motor gücünün belirlenmesinde kvden daha çok motorun boyutları onemli. Model numarasında ki sayılar motorun statör boyutlarını ifade eder. Mesela ilk motor x4120 de 41 statör çapını 20 de yüksekliği belirtiyor.
Diğer motor da ise statör çapı 28 yükseklik 14 yani hatırı sayılır bir boyut farkı var.


Aynı boyutlarda iki motoru ele alacak olursak, piayasada bol bulunan x2212 motorlar var mesela. Hem 1000 kv hem 1400 kv hem de 2200 kv var.
1000 kv olan yani az devir çeviren motor yaklaşık aynı akımla ve aynı voltajla 10x4.5 pervane çevirebiliyor. Ama 2200 kv olan 6x4 pervane çevirebiliyor. O da küçük pervaneyi daha hızlı döndürerek aynı itkiyi meydana getiriyor.
Bu durum ilk mesajda gaytlet net bir şekilde açıklanmış. Konuyu tekrar gözden geçirin isterseniz kaçırdığınız noktalar olabilir.
ekipçe hareket ediyoruz imalata başlayamadık. Dengimiz takımların ilerlemesini görünce yerimde duramıyorum. Vaktimin büyük kısmını bu araştırmalara ayırıyorum artık. Şuan bu iş o kadar büyüdüki gözümde çaylak model ve skyhunter gibi modeller yapamam el becerim zekam fela yetmez gibi düşündürdü darlandım bayağ. Konuları okuyup yeni şeyler öğrenmeye bakıyorum arkadaşlarımla bir araya gelince bigi hazır olsun imalata hızlıca geçebiliriz. Vakit ayırıp yazmanız, bir sorun olduğunda size ulaşmak, danışıp akı almak felan çok hoşuma gidiyor.
 
ekipçe hareket ediyoruz imalata başlayamadık. Dengimiz takımların ilerlemesini görünce yerimde duramıyorum. Vaktimin büyük kısmını bu araştırmalara ayırıyorum artık. Şuan bu iş o kadar büyüdüki gözümde çaylak model ve skyhunter gibi modeller yapamam el becerim zekam fela yetmez gibi düşündürdü darlandım bayağ. Konuları okuyup yeni şeyler öğrenmeye bakıyorum arkadaşlarımla bir araya gelince bigi hazır olsun imalata hızlıca geçebiliriz. Vakit ayırıp yazmanız, bir sorun olduğunda size ulaşmak, danışıp akı almak felan çok hoşuma gidiyor.
Fark yaratabilmek için teoriye sağlam şekilde hakim olmanız gerek. Ne yazık ki üniversite mühendislik projelerinin çok çok büyük bir kısmı, çizdik-taktık-oldu şeklinde.

Teorik bilginin tek kaynağı da kitaplar. Epdf.pub sitesinden veya Torrent sitelerinden sadece “ebook seçili” şekilde bilgi edinmek istediğiniz konuları aradığınızda, sağlam kaynaklara erişirsiniz. Bazen insan hayret ediyor, bu kadar kaynağa. Tabi yarın bir gün öğrencilik işleri bittiğinde, kitabın emekçilerine haklarını ödemek koşuluyla...
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Özbey
ekipçe hareket ediyoruz imalata başlayamadık. Dengimiz takımların ilerlemesini görünce yerimde duramıyorum. Vaktimin büyük kısmını bu araştırmalara ayırıyorum artık. Şuan bu iş o kadar büyüdüki gözümde çaylak model ve skyhunter gibi modeller yapamam el becerim zekam fela yetmez gibi düşündürdü darlandım bayağ. Konuları okuyup yeni şeyler öğrenmeye bakıyorum arkadaşlarımla bir araya gelince bigi hazır olsun imalata hızlıca geçebiliriz. Vakit ayırıp yazmanız, bir sorun olduğunda size ulaşmak, danışıp akı almak felan çok hoşuma gidiyor.
Estağfurullah akıl vermek falan ne haddimize ben de kendi adıma bu işlerde daha çok yeni sayılırım. Ben de bu hobiye alakalı bildiğim neredeyse her şeyi burada :RCKolik: sayesinde öğrendim. Buraya gerçekten borçlu hissediyorum kendimi, keşke daha tecrübeli olup daha çok şey paylasabilsem diyorum bazen.

Sıfırdan başlayıp belli bir noktaya ulaşabilmek için fazlasıyla yeterli kaynak var burada. Çaylak gibi köpük modeller de başlangıç için gayet ideal, gözünüzü korkutmasın. Başladıktan sonra dikkatli bir şekilde, planlara uygun çalışılırsa bir çırpıda bitiyor.
 
Fark yaratabilmek için teoriye sağlam şekilde hakim olmanız gerek. Ne yazık ki üniversite mühendislik projelerinin çok çok büyük bir kısmı, çizdik-taktık-oldu şeklinde.

Teorik bilginin tek kaynağı da kitaplar. Epdf.pub sitesinden veya Torrent sitelerinden sadece “ebook seçili” şekilde bilgi edinmek istediğiniz konuları aradığınızda, sağlam kaynaklara erişirsiniz. Bazen insan hayret ediyor, bu kadar kaynağa. Tabi yarın bir gün öğrencilik işleri bittiğinde, kitabın emekçilerine haklarını ödemek koşuluyla...
dediğiniz siteye bir bakayım library genesis kullanıyordum ben amazondan bak oradan indir istersen her şey var. İngilizceyse olmama ihtimali çok az türkçe kaynak kısıtlı.