Motor KV Değeri-Pervane İlişkisi

Motor KV Değeri-Pervane İlişkisi

Ercan ÇINAR' Alıntı:
....Her markanın farklı değerler vereceği bir gerçek elbette ama, ben genel olarak 3 aşağı 5 yukarı, bir yol gösterici olarak merak ettim.
Bir helici olarak ancak bu kadar bilgiye sahibim :laugh: oyle bir tablo ben de Zamaninda aradim ama bulamadim. Konuyu biraz daha arastirmak gerekiyor. Ucaklar icin daha bilimsel bir metodu var. Isterseniz bir de su Konuya bakin :saygilar:



 
Motor KV Değeri-Pervane İlişkisi

Mehmet bey ilk mesajdaki yorumlarınızı okudum ama kafamda hala çözemediğim bir çok soru var. Sizin vasıtanız ile burdan konu hakkında bilgisi olan tüm arkadaşlara sorularımı sormak istiyorum.

Aşağıda paylaştığım tablo iki farklı kv değerine sahip motorun bilgilerinin yer aldığı bir tablo.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu tabloda motor resimleri olmadan veya motoru hiç görmeden seçim yapacak olsam kv değeri ve pover diye geçen watt değeri büyük olan motoru seçer ve kendimce güçlü bir motora sahip olacağımı düşünürüm. Ve bu motora büyük bir pervane takarak gücüme güç katacağımı düşünürüm.
Ama motor elime geçtiğinde sanırım hayal kırıklığına uğrarım çünkü kv değeri küçük olan motor, kvdeğeri yüksek olana göre daha büyük hacime tel sarımına ve mıknatıs boyutuna sahip bir motor.

Şimdi bu durumda daha güçsüz! veya kv değeri, pover değeri daha düşük bir motor kv değeri yüksek olan motora göre nasıl daha büyük pervaneyi kolaylıkça çevirebiliyor ve neden neredeyse diğerinin dönüş sayısından çok daha az dönüşte daha çok çekiş gücü üretebiliyor.

Bu sorunun cevabını bir türlü aklım almıyor.

Bir örnekle kafamdaki soru işaretini anlatmaya çalışayım.
10x8 pervane 850 kv lik mor motor ile 1 dakikada 850 devirle dönerken, ki muhtemelen bunu maximum gaz kolu seviyesinde yapacak atıyorum 1.500 gr çekiş kuvveti sağlıyorsa, aynı pervane 2200 kv lık bir motorda 1 dakikada 850 devirle dönerken daha düşük bir gaz kolu hareketiyle aynı gücü sağlaması gerekmiyormu?
Bilgisi olanlar bu konu hakkındaki bilgilerini paylaşırlarsa çok mutlu olacağım.
Modelciliğe başladığımda en büyük hayal kırıklığımı 850 kv lık motorum arızalandığında 2200 kv lık bir motor alarak daha güçlü uçuş yapacağımı düşündüğümde motor elime geçtiğinde yaşadım. Neredeyse yarısı kadar bir motor geçti elime boyut olarak ama kv değeri poveri rakamsal olarak yüksek bir motor.
 
Motor KV Değeri-Pervane İlişkisi

Anladığım kadarıyla siz şunu demek istiyorsunuz. 700 lük bir heliye 500 kv motor takacağımıza 1000 kv 500 lük heli motoru takalım ve daha düşük bir gazla aynı devri yakalayıp uçuralım. (helici plduğumdan heliden örnek verdim)

Büyük pervaneyi dakikada 1000 devir çevirmek mi yoksa küçük pervaneyi dakikada 1000 devir çevirmek mi daha çok güç ister. Aşağıdaki konuda pervanenin boyutuna göre motora binsireceği yük katsayısı hesabının nasıl yapıldığı anlatılmış.



Buradan da anlaşıldığı gibi küçük ve yüksek KV li bir motora çok büyük pal takarsanız ESC yanabilir. Motorların üretiği güç kağıt üzerinde aynı görünse de farklı throttle yüzdelerinde aynı gücü elde edemezsiniz.

Bir de 850 kv motor dakikada 850 devir dönmez. Volt başına dakikada 850 devir döner.
Yani 10 voltta 850kv motor dakilada 8500 devir dönecekse 10 voltta 1200 kv motor 12000 devir dönecektir. Tabi üzerinde yük yokken.
Şimdi düşünün küçük motora büyük pervane taktığınızı ve throttle yüzdesini düşürdüğünüzü. Daha az voltajla daha hızlı çevirmeye çalışacak. Voltaj düşük olduğundan aynı gücü açığa çıkarmak için akıma yüklenecek. Yani yanacaktır muhtemelen.

Tabi işin ustaları size daha ayrıntılı bilgi verecektir. Telden yazıyorum yoksa birkaç link daha verebilirdim.
 
Motor KV Değeri-Pervane İlişkisi

Abilerimiz uzun uzun örnekler ile anlatmışlar.

Bende kısaca şunu tekrarlamış olayım.

Kv değeri motorun uygulanan her 1volt değerine karşılık dakikada elde edeceği tur sayısıdır. (rpm)

Şöyle kısa bir örnek vereyim.

Honda jazz arabanıza traktör tekerleği takarsanız ne olursa.

2200kv motora büyük pervane taktığımızda aynısı olur.

Çok kısa sürede motor sizlere ömür olur.



Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
 
Cahit Kaş' Alıntı:
Anladığım kadarıyla siz şunu demek istiyorsunuz. 700 lük bir heliye 500 kv motor takacağımıza 1000 kv 500 lük heli motoru takalım ve daha düşük bir gazla aynı devri yakalayıp uçuralım. (helici plduğumdan heliden örnek verdim)

Büyük pervaneyi dakikada 1000 devir çevirmek mi yoksa küçük pervaneyi dakikada 1000 devir çevirmek mi daha çok güç ister. Aşağıdaki konuda pervanenin boyutuna göre motora binsireceği yük katsayısı hesabının nasıl yapıldığı anlatılmış.



Buradan da anlaşıldığı gibi küçük ve yüksek KV li bir motora çok büyük pal takarsanız ESC yanabilir. Motorların üretiği güç kağıt üzerinde aynı görünse de farklı throttle yüzdelerinde aynı gücü elde edemezsiniz.

Bir de 850 kv motor dakikada 850 devir dönmez. Volt başına dakikada 850 devir döner.
Yani 10 voltta 850kv motor dakilada 8500 devir dönecekse 10 voltta 1200 kv motor 12000 devir dönecektir. Tabi üzerinde yük yokken.
Şimdi düşünün küçük motora büyük pervane taktığınızı ve throttle yüzdesini düşürdüğünüzü. Daha az voltajla daha hızlı çevirmeye çalışacak. Voltaj düşük olduğundan aynı gücü açığa çıkarmak için akıma yüklenecek. Yani yanacaktır muhtemelen.

Tabi işin ustaları size daha ayrıntılı bilgi verecektir. Telden yazıyorum yoksa birkaç link daha verebilirdim.
Çok teşekkür ederim zaman ayırıp bilgilerinizi paylaştığınız için. Benim için gerçekten çok iyi yol gösterici oldu.

Ercan ÇINAR' Alıntı:
Abilerimiz uzun uzun örnekler ile anlatmışlar.

Bende kısaca şunu tekrarlamış olayım.

Kv değeri motorun uygulanan her 1volt değerine karşılık dakikada elde edeceği tur sayısıdır. (rpm)

Şöyle kısa bir örnek vereyim.

Honda jazz arabanıza traktör tekerleği takarsanız ne olursa.

2200kv motora büyük pervane taktığımızda aynısı olur.

Çok kısa sürede motor sizlere ömür olur.



Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk

Çok açıklayıcı bir örnek olmuş teşekkürler :thumbup:
 
Motor KV Değeri-Pervane İlişkisi

Ben de kv değerini kendimce şöyle yorumladım. Kv=ivmelenme. Ben motora gaz (volt) verdiğimde motor bu volta karşılık ne kadar atik olacak! Tabii motorun kaldırabileceği yük altında. Ben de araba - kamyon veya motorsiklet - araba gibi görüyorum. Motor veya formula arabası hafif ve atik; kamyon, monster truck güçlü ve ağır gibi. Herşey hedeflenen yük ve pervane ölçüsü ile başlıyor gibi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Motor - Pervane ilişkisine girmeden önce, bir tanımlara göz atalım :

KV :Volt başına devir sayısı demektir.

"Yüksek devirli" motorlara küçük pervane takılması uçağın küçüklüğü ile beraber hızlı olmasını sağlamak içindir. Pervane çapıda küçüktür pervanenin hava çektiği alanda küçüktür.

Fakat yeterli güce sahiptir ve fizik kanununa göre yeterli itişi sağlayabilmektedir. Örnek olarak "Ductedfan" motorları verilebilir.

Daha büyük motorlarda yani "KV değeri düşük" motorlarda ,büyük pervane olmasının nedeni ; daha geniş alanda havayı çekme gücü oluşturmasındandır.

[attachimg=1]​

Örneğin küçük motorun 2000 devirle sağlayacağı gücü, büyük motor 200 devirle sağlayabilir. Bu nedenle;

Yüksek devirli motorlara küçük pervane
Düşük devirli motorlara büyük pervane kullanılır.


Uçan kanatlarda (zagi vs) helikopter motorları kullanılır genellikle ,çok devir çok sürat ve havaya çarpma alanı çok küçük pervaneler gerektirir.

Daha basit örnek vereyim;
Küçük kulaçlarla saate 200 kulaç atan küçük bir çocuk hızlı yüzer.Ona kocaman kollar takarsanız yüzemez.

Bir yetişkinin 50 kulacıyla 200 kulaç atan bir çocuğu yüzmede gecer.Fakat yetişkine küçük kollar takarsak isterse 1000 kulaç atsın ağırlığını yüzdürmekte çok zorlanır.
Ben yakın zamanda A2212/1000 KV motor aldım 10 inch pervanesiyle beraber bunun la uçak yapmayı planlıyorum Ancak Pervaneler sanki biraz büyük gibi.
 
Ben yakın zamanda A2212/1000 KV motor aldım 10 inch pervanesiyle beraber bunun la uçak yapmayı planlıyorum Ancak Pervaneler sanki biraz büyük gibi.

A2212/10T, A2212/13T , A2212/15T modelleri var seninki hangi bilmiyorum ama hepsinin ürettiği güç farklı. kullanılması gereken pervane liponun kaç S olduğu ile de alakalı. Şöyle bir bilgi buldum:



SUPPO 2212-13 Specs
• 47g Mini Outrunner
• Kv: 1000, Rm: 0.090, io: 0.5A, Poles: 14
• Max watts: 145, Max amps: 12A for 60sec
• Shaft is 3.17mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Suppo 2212/10
Prop for 7.4v 2s lipo?
Prop for 11.4v 3s lipo?


SUPPO 2212-10
• 47g Outrunner
• Kv: 1400, Rm: 0.065, io: 0.7A, Poles: 14
• Max watts: 175, Max amps: 16A for 60sec
• Shaft is 3.2mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



And last, the 2212/15
Prop for 7.4v 2s lipo?
Prop for 11.4v 3s lipo?


SUPPO 2212-15
• 47g Mini Outrunner
• Kv: 930, Rm: 0.105, io: 0.4A, Poles: 14
• Max watts: 130, Max amps: 12A for 60sec
• Shaft is 3.2mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Motor KV Değeri-Pervane İlişkisi

Arkadaşlar aradım taradım ama,

Toplu halde, Fırçasız motorlar için, pervane kombinasyonları ile birlikte verilmiş, verimlilik, kaldırma gübü, çektiği akım değerlerini gösteren bir tablo bulamadım.

Her markanın farklı değerler vereceği bir gerçek elbette ama, ben genel olarak 3 aşağı 5 yukarı, bir yol gösterici olarak merak ettim.


Özellikle Sunnysky 2212 1000kv için aradım bulamadım.

Aşağıdaki linkte 980kv için 1045 paller için %50 güçte 400gr seviyesini tanımlamış.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
N11 de aradığın motoru ve pervaneyi bulabilirsin hemde yanında (30A esc ve 2 adet 1045 CW/CCW pervaneyle) beraber Ben yeni aldım.
4 adet Bknz.
 
A2212/10T, A2212/13T , A2212/15T modelleri var seninki hangi bilmiyorum ama hepsinin ürettiği güç farklı. kullanılması gereken pervane liponun kaç S olduğu ile de alakalı. Şöyle bir bilgi buldum:



SUPPO 2212-13 Specs
• 47g Mini Outrunner
• Kv: 1000, Rm: 0.090, io: 0.5A, Poles: 14
• Max watts: 145, Max amps: 12A for 60sec
• Shaft is 3.17mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Suppo 2212/10
Prop for 7.4v 2s lipo?
Prop for 11.4v 3s lipo?


SUPPO 2212-10
• 47g Outrunner
• Kv: 1400, Rm: 0.065, io: 0.7A, Poles: 14
• Max watts: 175, Max amps: 16A for 60sec
• Shaft is 3.2mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



And last, the 2212/15
Prop for 7.4v 2s lipo?
Prop for 11.4v 3s lipo?


SUPPO 2212-15
• 47g Mini Outrunner
• Kv: 930, Rm: 0.105, io: 0.4A, Poles: 14
• Max watts: 130, Max amps: 12A for 60sec
• Shaft is 3.2mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bendeki motorun üstünde A2212/13T 1000KV yazıyor gönderdiğiniz 1. tabloya uyuyor yanında "30A ESC ve 10 inch pervaneyle" beraber aldım N11 fiyatları sanki çok uygun, bana maliyeti takım başına 105 TL ye geldi. 4takım aldım.
 
A2212/10T, A2212/13T , A2212/15T modelleri var seninki hangi bilmiyorum ama hepsinin ürettiği güç farklı. kullanılması gereken pervane liponun kaç S olduğu ile de alakalı. Şöyle bir bilgi buldum:



SUPPO 2212-13 Specs
• 47g Mini Outrunner
• Kv: 1000, Rm: 0.090, io: 0.5A, Poles: 14
• Max watts: 145, Max amps: 12A for 60sec
• Shaft is 3.17mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Suppo 2212/10
Prop for 7.4v 2s lipo?
Prop for 11.4v 3s lipo?


SUPPO 2212-10
• 47g Outrunner
• Kv: 1400, Rm: 0.065, io: 0.7A, Poles: 14
• Max watts: 175, Max amps: 16A for 60sec
• Shaft is 3.2mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



And last, the 2212/15
Prop for 7.4v 2s lipo?
Prop for 11.4v 3s lipo?


SUPPO 2212-15
• 47g Mini Outrunner
• Kv: 930, Rm: 0.105, io: 0.4A, Poles: 14
• Max watts: 130, Max amps: 12A for 60sec
• Shaft is 3.2mm
• Dimensions: 28mm x 30mm

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Emre kardeşim Bu verdiğin tablolar çok değerli bunlarla istediğin motoru ve pervaneyi bulabilirsin.
 
Bendeki motorun üstünde A2212/13T 1000KV yazıyor gönderdiğiniz 1. tabloya uyuyor yanında "30A ESC ve 10 inch pervaneyle" beraber aldım N11 fiyatları sanki çok uygun, bana maliyeti takım başına 105 TL ye geldi. 4takım aldım.
Bunlarla Uçak yapmak zor olsa olsa Yük taşıma dronu yapılır. :))
 
Gerçetek yazıyı okuduktan sonra biraz kafam karıştı. Anladığım kadarı ile yüksek kv daha fazla thrust düşük kv daha düşük thrust demek olarak anladım. Ama daha önce fırçasız motor bakarken düşük kv lerde daha yüksek taşıma gücü olduğunu görmüştüm 50kv 80kv gibi motorlar bile varmış. Aşağıda iki tane link vereceğim anlatmaya çalıştığım şeyi oradan örneklendireyim.





burada üstteki linkte 550kv llik motor 14.7 prop ile 22.87 amper çekerek 2742 gr thrust değeri varmış. Aynı şekilde 2. linkteki üründe 25.3 amperde 1750gr thrust değeri var kv düştükçe thrust artar olarak düşünemezmiyiz?

edit 2. için prop değerini yazmayı unutmuşum ikisi içinde prop ve amper değerlerini yakın tutarak karşılaştırmaya çalıştım.