Modelcinin Kırım Raporu

Modelcinin Kırım Raporu

Geçmiş olsun Gökhan, çok şükür kimseye zarar vermeyecek biryere fırlamış Allah korumuş. :eek:

Bu şekilde pal kökünden kopan bir pal hiç görmemiştim. ???
 
Modelcinin Kırım Raporu

Türker Akgün' Alıntı:
Geçmiş olsun Gökhan, çok şükür kimseye zarar vermeyecek biryere fırlamış Allah korumuş. :eek:

Bu şekilde pal kökünden kopan bir pal hiç görmemiştim. ???
Tesekkur ederim turker abii valla bende hayret ettim ama oluyomus bu bana bida ucuz pal kullanmamam gerektigini hatirlatti abii
 
Modelcinin Kırım Raporu

Gökhan geçmiş olsun kardeşim. :saygilar:
Kökünden kopan pal de gördük ya, daha neler bekliyor bizi bu hobide acaba :-\
 
Modelcinin Kırım Raporu

Çok geçmiş olsun. Nazar boncuğu olmuş.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Modelcinin Kırım Raporu

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Gökhan geçmiş olsun kardeşim. :saygilar:
Kökünden kopan pal de gördük ya, daha neler bekliyor bizi bu hobide acaba :-\
Cok sagol abii entresan gercekten
 
Herkese selamlar, konu'ya uzun zamandır birşey yazılmamış ama, ben doğru yer burası olduğunu düşündüğüm için buraya yazacağım.
Hafta sonu 470lp ile ilk uçuşumu yaptım, kalkışı simulatorden daha stabildi, uçuşun sonlarına doğru birkaç milisaniyeliğine dikkatim dağıldı ve gözlerimin tam seçemediği bir uzaklıkta kaldı helikopter. Elevator açısından öne mi arkaya mı eğimli anlayamadım ve ters yönde komut verince kaza kaçınılmaz oldu.
Buradan çıkardığım dersler var tabii ki, o açıdan tecrübe kazandığım için mutuluyum ;D
Herşeyden önce, kafayı baya bir boşaltmak gerekiyor uçuş sırasında, çocuğu arabaya kitlemiştik ama yine de bir kanalı meşkul edebiliyor :)
İkincisi, helikopterin tam pozisyonunu hiçbir zaman kafada ve gözde kaybetmemek gerekiyor.
Üçüncüsü, helikopter yükselince biraz korku sardı beni nedense, ama doğru olan yere bu kadar yakın uçmamak.
Dördüncüsü, orada mis gibi tarlalar varken, sen neden toprağın üzerinde uçarsın ? vb.
Hasar olarak, ana paller ve ana dişli gitti. Canopy 2 ye ayrıldı. kuyruk pallerinde, boom da sorun yok. Servo'lardan biri sıkışmış gibi duruyor. Hepsi komut alıyor ama bir tanesi biryerden sonra ilerlemiyor.
Kafayı sökmedim henüz, hasar tespiti için sökmeden önce yapmam gereken birşey var mı ? Herkese kırımsız uçuşlar dilerim :embarras:

Kaza anı :
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Uçuşun tamamı:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Tekrardan geçmiş olsun hocam. Uçuş gayet dengeliyken dikkat kaybı sorun olmuş. Ama bir çok tecrübe kazanmışsın. Yani pisi pisine bir kırım olmaması güzel :)
Anladığım kadarıyla yan taraf buğday tarlası gibi bişey. Helikopteri o tarla üstünde uçurmak kırımlarda yardımcı olabilir. Ve tabiki kırım sonrası dikkatli bir rapor hazırlamak gerek. Ben bildiğimi zaten telefonda anlattım. Üstadlar önemli konulara tekrardan değineceklerdir. İlk kırım ilk adım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Özdemir
Çok teşekkürler, Ali verdiğin bilgiler çok faydalı oldu ve yaşadığım tecrübeyle birebir örtüştü :)
Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer misali, şimdi kafayı sökmeden önce ekstra yapmam gereken birşey var mı ya da genel tavsiyeleri alma babında bu mesajı açtım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Öncelikle geçmiş olsun @Emrah Özdemir :embarras: Bu iş ne yazık ki kırımsız öğrenilmiyor. Önemli olan her kırım sonrası gerekli dersleri çıkarmak ki, sen zaten bunu yapmışsın. Dediğin gibi uçuş sırasında beynin tamamen boş olması, özellikle ilk zamanlar çok önemli.

Tamir sırasında özel bir şey yapmana gerek yok. Manual önüne al ve başka kafa olmak üzere tüm parçaları tek tek sökerek kontrol et. En son montaj bittikten sonra unite ayarlarını kontrol etmeyi unutma. Model yeniden toplanmış sayılacağı için illa ki ince ayar isteyecektir.
 
Gecmis olsun Emrah, ben ilk 450’imi haftada iki kere kirardim ? Sorunlu servonun disli siyirmadigindan emin ol, normal gorunebilir, ama bazi noktalarda kacirma yapabilir. Ucus gayet guzeldi, umarim yakin zamanda tekrar havada goruruz ?☺️